Sopulit kävi kimppuun

miisa2

Olen 16v tyttö ja yx päivä olin menos kaverille kirkkonummelle, kävelin dösäasemalle päin ku yht äkkii kolme sopuli alko seurata mua ja huudella kaikkee skeidaa, sit yks niist kävi kiinni mun takkii, mä lähin juoksee hanee niin kovin ku ikinä pääsin, onnex ne ei lähteny seuraa. Mun sydän hakkas viel tunnin päästäki iha sikana niin kovin pelästyin. Ihmettelen et mikä oikeus niil on alkaa mulle huutelee en o ikinä nähny ketään niistä, mä oon aina yrittäny olla somalien puolella mut kyl nyt alko pikkusen ottaa kupoliin koko jengi, ei mulle ainakaan koskaan enne o sattunu mitään vastaavaa vaik oon pyöriny kaikissa "kovissa" paikoissa Lapissa. Mitä mieltä te ihmiset ootte tästä, oisko pitäny ilmottaa kytille?

7

97

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tunturisopulit tosiaan ovat joskus ärhäköitä, varsinkin vaelluksillaan. :D
      (lienee ensimmäinen kerta, kun käytän hymiötä)

Tässä video:
      http://www.youtube.com/watch?v=BGfoxN2JSS4

Mitä muuten ajattelette sopuleista? Ovatko ne söpöjä? Saako niitä kiusata? Käykö sääliksi sopuleita, jotka vaelluksellaan juoksevat päätä pahkaa vuolaaseen virtaan ja hukkuvat?

• Eikö kenelläkään ole mitään sanottavaa sopuleista? Vai eikö kukaan ole vain hoksannut, että surkea trolli (kopioitu ja muokattu trolliksi toisesta keskustelusta) on käännetty luontokeskusteluksi?

Ainakin minun mielestäni sopulit ovat varsin kiehtovia luontokappaleita. Ne ovat söpöjä pikkuisia ärhentelijöitä, joilla on mielenkiintoinen vaelluskäyttäytyminen. Muistan joskus nähneeni videon, jossa sopuli hyppäsi vuolaasti virtaavan joen avantoon ja ilmeisesti kuoli. Voi sitä pikku raukkaa. Äkkiseltään en sellaista videota löytänyt YouTubesta, mutta saattaisi löytyäkin, jos enemmän hakisi.

• En tiedä paljoa sopuleista, mutta ovat ne söpöjä kuten siilitkin. Ilmeisesti vaarallisiakin.

• No eivät ne vaarallisia ole. Kyllä kai sopuli saattaa puraista, jos sitä härnää tai satuu olemaan vaeltavan sopulin tiellä, mutta ei sen kummempaa. Tietenkin, jos puremasta saa jonkun vaarallisen taudi, siihen voi kuolla, mutta tämä on pelkkää jossittelua.

• biologinalku kirjoitti:

No eivät ne vaarallisia ole. Kyllä kai sopuli saattaa puraista, jos sitä härnää tai satuu olemaan vaeltavan sopulin tiellä, mutta ei sen kummempaa. Tietenkin, jos puremasta saa jonkun vaarallisen taudi, siihen voi kuolla, mutta tämä on pelkkää jossittelua.

Aloittajan perusteella ovat aika vaarallisia...

• Sopulit ovat söpöjä! ♥ :D Ihana video. Aloittaja taisi ihan varmasti olla trolli...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      102
      4823
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3252
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2979
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1737
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1510
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      107
      1342
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1059
    8. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      110
      1029
    9. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      43
      1017
    10. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      40
      991
    Aihe