Marraskuussa Hurghadaan. Ajatus mennä yhdelle retkelle, mahdollisesti joko Kairoon tai Luxoriin....mitä suosittelette?
Kairo vai Luxor
5
1405
Vastaukset
- Lomailija
Olin saman valinnan edessä viimme Helmikuussa ja valitsin Luxorin matkan koska se oli aikataulultaan järkevämpi yhden päivän matkana. Lähtö aamu viideltä ja paluu ennen puoltayötä. Olin tyytyväinen valintaani, sopivasti nähtävää yhdeksi päiväksi.
Kairoon matka on pitempi ja nähtävää enempi joten sinne kannattaa mennä kahdeksi päiväksi. Kairo on suurkaupunki ja siellä on pyramiidit, jos ne haluaa nähdä niin sitten Kairoon.
Itse valitsin Luxorin myöskin siksi koska se aika Egyptin historiasta oli kiinnostavampi. Luxorissa on paljon temppeleitä ja joen länsipuolella Kuninkaiden laakso jonne, maan alle, monet faaraot on haudattu. Samalla matkalla näki maaseutua ja Niilijoen varren elämää. - Terppa
heissan... oon ite lähös kans marraskuus egyptiin...mut meen sharmiin... kannattaa käydä kairossa... voin taata et se on egyptin mahtavin paikka... ja kannattaa käydä sukeltelee punaisen meren koralleilla... ihan mielettömän hienoa... mut hyvät lomat sulle... ;P moi
- Pete
Hei!
Kairoon kannattaa mennä vain, jos haluaa nähdä pyramidit. Tietenkin myös egyptiläinen museo on mahtava paikka, mutta tuollaisella retkellä ei ole tarpeeksi aikaa tutustua siihen kunnolla. Suosittelenkin mieluummin retkeä Luxoriin. Luxorissa on enemmän nähtävää, mm.temppelit ja kuninkaiden laakso. Luxorinkaan retkellä ei aikaa ole yhtään liikaa, nähtävää riittäisi useammaksikin päiväksi. Paras matka Egyptiin on mielestäni Niilin risteily. Siinä Luxorissa ollaan useampi päivä ja nähdään samalla myös Assuan ja Niilin varren temppelit. Risteilyn jälkeen on mahdollista vaikka olla viikko rantakohteessa ja käydä sieltä Kairossa. - Eina
Matka Luxoriin inhimillisempi. Luxorissa vaikka kuinka paljon näkemistä. Sehän on entinen Theeba temppeleineen ja hautoineen. Kairossa on myös näkemistä, mutta matka on raskas (varsinkin mahatautiselle...). Hyvää matkaa!
- Ellu
Olen näköjään ainoa Kairon kannattaja... no, hyvä että matkaajia ja tykkääjiä on moneen makuun.
Itse olen suositellut kaikille Kairoa. Siis jos näistä kahdesta kohteesta pitää jompi kumpi valita. Mutta Kairoon siis ehdottomasti kahden päivän retkelle - tosin eihän siinäkään näe kuin pienenpienen ripauksen.
Kairo on kuitenkin niin mahtava kaupunki, kaoottinen, valtava vastakohtien city. Se ei siis houkuttele pelkästään pyramidin vuoksi, jotka nekin tietty oli ihan kiva nähdä. Enemmän minua viehätti kaupunki yleensä kaikkine hajuineen ja näkyineen. Sinne menisin uudestaan milloin tahansa, Luxor ei jättänyt samanlaista fiilistä.
Sitä paitsi kaksi päivää Kairoon ehti vallan hyvin lohkaista viikonkin Hurgahdan reissusta. Sukeltelulle jää silti riittävästi aikaa. Juuri muuta siellä ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882