kiertäkää dsg autot kaukaa

aina hajalla

http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/01/04/volkkarin-dsg-vaihteiston-menetetty-maine/201317540/304Vastaus oli selkeä: Vaihteisto konstruoidaan kestämään noin 250 000 ajokilometriä ilman tarvetta korjauksiin. Tuo 250 000 kilometriä tarkoittaa Saksassa ainakin Golfin kokoluokassa tämän kilpailijan normeissa myös koko auton suunniteltua elinikää.

Voimme hyvin olettaa, että VW-yhtymän DSG-automaattivaihteistoille on alun perin asetettu varsin samantyyppiset kestävyystavoitteet. Tavoitteita ja tuloksia vertaillessa huomaa, että VW-yhtymä on epäonnistunut surkeasti DSG-vaihteistonsa tuotekehittelyssä. EPÄONNISTUNUT SURKEASTI DSG-VAIHTEISTON TUOTEKEHITTELYSSÄ

mitäpä skeida julli tuhonkin taas selittelee

27

1770

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ymmärrys puuttuu taa

      Eiköhän tuo 250tkm ole se normaali kilsamäärä johon tähtää jokainen merkki.
      Aloittajan pitäisi vaan ymmärtää mitä se takoittaa.
      Ei tarvitse mennä montaa kymmentä vuotta taaksepäin, kuin oli ihme jos moottori kesti yli 100tkm ilman remonttia jne...

    • älä osta mersua

      eikä ruosteista mersuakaa kannata ostaa ittellä ollu 11 kplta mersuja ne ruostu täysin käsiin viimeisen lähti vito lavetilla viimeselle matkalle nyt on fiat punto ei ole ruostetta msää ja kestävä

    • joillakin

      kestää joilakin ei kestä mursunnahkaset housun persaussetkaan.

    • EI KIITOS

      Kävin koeajamassa saksalaisen DSG- vaihteistolla olevan auton ja ääntähän se vaihteisto jo piti. Auto on kolmevuotta vanha ja reilut 50 tonnii ajettu ja noilla kilsoilla ei vaihteiston pitäisi välillä vinkua kuin sirkkeli. Alan jo uskoa näitä varoituksia ja juttuja noista saksalaisten insinöörien älynväläyksistä, eli kierrän kaukaa noilla vaihteistoilla olevat mallit ja yleensäkin saksalaiset autot.

      • osss olet sairas

        älä poika puhu skeidaa, sä mitään ole ajanut!


      • joo ei!

        Ei onnistu trollailu noilla spekseillä, ei. DSG-vaihteistoissa ei ole ilmennyt laakerointi- tai hammaspyörävikoja, joista ylimääräistä ääntä voisi aiheutua. Ne viat mistä on julkisuudessa keskusteltu, liittyvät ihan muunlaisiin ongelmiin kuin ääntelyyn. Luepa wiis läksysi paremmin seuraavalla kerralla, ennen kuin kirjoittelet satuja tänne. Itse tiedän hyvin tarkkaan mitä vikoja niissä on ollut, ja äåntely ei kuulu niihin, mutta en todellkaan anna sulle työkaluja trollailuun.


      • sirkkeli
        osss olet sairas kirjoitti:

        älä poika puhu skeidaa, sä mitään ole ajanut!

        Tuli varmaan ajettua Toyotaa, jossa laakeroinnin pettäminen aiheuttaa tuota sirkkeliääntä.


    • OPPIRAHAT

      Kyllä minun DSG- vaihteisto alkoi toissatalven pakkasilla pitää ääntä ja se ei ollut mitään vaimeaa ääntelyä, vaan tosiaankin kuin sirkkeli olisi ollut vaihteiston tilalla. Ääni alkoi kuulua kun pakkanen alkoi mennä n. -25 asteeseen ja huollossa vaihtoivat vaan erilaiset öljyt tilalle, jolloin ääni rauhoittuikin joksikin aikaa. Eipä niillä uusilla öljyilläkään ajeltu kuin muutama tuhat kilsaa kun mekkala alkoi taas ja ei sitten loppunut missään vaiheessa ja seurauksena oli vaihteiston uusiminen. Kuulemma niin tiukat välykset vaihteistossa ettei kestä kylmässä, tiedä häntä ?. Ei tuo ( EI KIITOS ) kirjoittelija väärässä ole, sillä vastaavaa olen muualtakin kuullut, emme me ole ainoita.

    • dzgears

      Sehän se ongelma on, että auto maksaa 26-30000e ja laatikko leviää kolmen vuoden läsnä auton arvo on puolessa ja laatikon hinta vaihdettuna luokkaa 5000e. Laatikko vikaisena autoa ei saa myytyä eikä 5000 remontti tee 15000e autosta 20000 arvoista.

    • ÄÄÄÄÄÄÄÄÄNN... POKS

      KOLMAS DSG- LOOTA MENOSSA. HUONOIN AUTOMAATTI IKINÄ.

      • Iso Passatti

        Kertoo enemmän sinusta, kuin jostain DSG-lootasta.
        Yksinkertainen saa olla, mutta kannattaako siitä tehdä julistus?

        Eikös tällä VW konsernilla ole 6 erilaista DSG-vaihteistoa ja yksi on se epäkelpo, joten kannattaa ottaa asioista vähän selvää, ettei ota kyseistä tuotosta itselleen.


      • 14+12
        Iso Passatti kirjoitti:

        Kertoo enemmän sinusta, kuin jostain DSG-lootasta.
        Yksinkertainen saa olla, mutta kannattaako siitä tehdä julistus?

        Eikös tällä VW konsernilla ole 6 erilaista DSG-vaihteistoa ja yksi on se epäkelpo, joten kannattaa ottaa asioista vähän selvää, ettei ota kyseistä tuotosta itselleen.

        Kaikki ne on epäkelpoja.


      • Prööt
        14+12 kirjoitti:

        Kaikki ne on epäkelpoja.

        Eipäs olekkaan.
        Kerro nyt millaiset kokemukset sinulla on noista vaihteistoista ja minkä ikäisistä autoista?


      • roju lie
        Prööt kirjoitti:

        Eipäs olekkaan.
        Kerro nyt millaiset kokemukset sinulla on noista vaihteistoista ja minkä ikäisistä autoista?

        Se sirkkelin ääni johtuu siitä kun DSG yrittää tyrkätä päällekkäin toista vaihdetta päälle. Kun se siinä onnistuu, tapahtuu niin perusteellinen kaksoiskytkentä, että loota on täynnä silppua.
        Samoja ongelmia on toki muillakin kuin VAG-autoilla. Poika erehtyi ostamaan tuollaisella lootalla varustetun Subarun ja päreiksihän se meni sekin, onneksi myyjäliike tuli rempassa vastaan.


      • Prööt
        roju lie kirjoitti:

        Se sirkkelin ääni johtuu siitä kun DSG yrittää tyrkätä päällekkäin toista vaihdetta päälle. Kun se siinä onnistuu, tapahtuu niin perusteellinen kaksoiskytkentä, että loota on täynnä silppua.
        Samoja ongelmia on toki muillakin kuin VAG-autoilla. Poika erehtyi ostamaan tuollaisella lootalla varustetun Subarun ja päreiksihän se meni sekin, onneksi myyjäliike tuli rempassa vastaan.

        Tuo nyt ainakin oli vale.


      • vaan tie vie
        Prööt kirjoitti:

        Tuo nyt ainakin oli vale.

        Saattaa se tottakin olla. Mutta sitä sirkelin ääntä kovin montaa sekuntia kuullu kun ratas on sorvattu uuteen kuosiin, lastut tehneet lisävahingon, mutta silloinhan syy löytyy kytkimen ongelmasta. Vaan "roju lie" ei oikein ymmärrä DSG vaihteiston toiminta periaatetta.


      • roju lie
        vaan tie vie kirjoitti:

        Saattaa se tottakin olla. Mutta sitä sirkelin ääntä kovin montaa sekuntia kuullu kun ratas on sorvattu uuteen kuosiin, lastut tehneet lisävahingon, mutta silloinhan syy löytyy kytkimen ongelmasta. Vaan "roju lie" ei oikein ymmärrä DSG vaihteiston toiminta periaatetta.

        Vika johtui toisen kytkimen irroitusongelmasta kun toinen kytki seuraavan päälle.


      • ei subbessa
        roju lie kirjoitti:

        Se sirkkelin ääni johtuu siitä kun DSG yrittää tyrkätä päällekkäin toista vaihdetta päälle. Kun se siinä onnistuu, tapahtuu niin perusteellinen kaksoiskytkentä, että loota on täynnä silppua.
        Samoja ongelmia on toki muillakin kuin VAG-autoilla. Poika erehtyi ostamaan tuollaisella lootalla varustetun Subarun ja päreiksihän se meni sekin, onneksi myyjäliike tuli rempassa vastaan.

        Subaruissa ei ole kaksoiskytkinvaihtestoja joten valehtelet, tahallas tai tyhmyyttäs, veikkaan jälkimmäistä.


    • Olet nolo kikuli

      "Samoja ongelmia on toki muillakin kuin VAG-autoilla. Poika erehtyi ostamaan tuollaisella lootalla varustetun Subarun ja päreiksihän se meni sekin, onneksi myyjäliike tuli rempassa vastaan."

      Kylläpä tuli taas teinikikulilta paskaa torven täydeltä. Vai että oikein Subaru ja DSG loota......... Automaattilaatikkoisen(CVT lineartronic) Subarun omistajana kuolen nauruun!!!!!!!!!

      • nykytilanne

        Subarun laatikon valmistaja on Aisin(-Warner), Nykyiset VAG-automaatit tehdään Euroopassa Borg-Warnerin lisenssillä. Kumpikin vanha ja tunnettu valmistaja. Amerikassa on tehty vanhoja momenttimuunninlaatikoita myös Aisinin lisenssillä.


    • Järeämpi kikuli

      Nimimerkille jolla on nolo kikuli:

      Kannattaa ottaa selvää asiasta ennenkuin alkaa meuhkata. Japanilainen Aisin on valmistanut volkkarin DSG:t ja sen lisäksi myös muille samaa rojua. Mm. Subarun eräistä malleista niitä löytyy. Kuten myös CVT-vaihteistoja joita myös on ollut VAG-autoissa multitronic-nimellä.
      http://vw.nate-online.com/techdocs/DSG.pdf

      Linkissä vähän tietoa..

      • noloa

        Aika vanhaa tietoa, vuodelta 2005 ja USA malleja.


    • posahtaa se

      Heh, joku taas menny ostamaan suparun ongelmapesäkkeen, pokseripoksauttimen.

    • Milloin?

      "Heh, joku taas menny ostamaan suparun ongelmapesäkkeen, pokseripoksauttimen."

      200 000tkm menty eikä vian vikaa. Ei edes polttimoa ole tarvinnut vaihtaa, niin milloinkas sen pitäisi sitten poksahtaa?

      • olet nolo kikuli

        Katsokaapa muut lukijat, miten tuossa linkissä käy ilmi se, Että Subaru olisi käyttänyt DSG laatikkoa. Itse en ainakaan löytänyt mitään vihjettä sellaisesta, saatikka siitä, että poksvagen olisi käyttänyt CVT vaihteistoja multitronic nimellä.


      • faktoja
        olet nolo kikuli kirjoitti:

        Katsokaapa muut lukijat, miten tuossa linkissä käy ilmi se, Että Subaru olisi käyttänyt DSG laatikkoa. Itse en ainakaan löytänyt mitään vihjettä sellaisesta, saatikka siitä, että poksvagen olisi käyttänyt CVT vaihteistoja multitronic nimellä.

        Ei "pokswagen" Multitronicia käytäkään, vaan saman konsernin Audi malleissa, joissa DSG ei kestä tarpeeksi vääntöä. Sitäpaitsi, sen nykyinen nimi on S tronic.

        Sinänsä tuo kaksoiskytkin nimikekin on harhaanjohtava, että kaksoiskytkintä ilman momenttimuunninta käytetään myös muiden valmistajien laatikoissa. Esimerkiksi yleinen Aisinin AWTF-80 SC on tyypillinen tuon lajin edustaja, joka löytyy useasta eurooppalaisestakin autosta. Siis kaksoiskytkin ja planeettapyörästö, ei kaksoiskytkin ja suorakytkentävaihteisto, kuten DSG.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3035
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      103
      2374
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2122
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1953
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1807
    6. 164
      1238
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1237
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe