Avomieheni juo. Saattaa olla viikon selvinpäin ( tai parilla kaljalla )mutta sitten ratkee. Lähtee baariin, sulkee puhelimen ja juo ja juo. Tulee kotiin joskus lyö, joskus vaan haukkuu, sammuu ja herää aamulla ja potee morkkista. Lupaa kuut taivaalta ja joka kerta lupaa ettei se enää toistu. Ja aina se toistuu. Minulla on lapsi ed. liitosta ja koitan ajatella mitä tämä on 10 tai 20 vuoden päästä! Mitä ihmettä voin tehdä enää?! Luottamus on nolla. Vaikka kuinka sanon että tämä on ohi tai että itse masennun ei se auta. Hän ei välitä kun viinanhimo iskee.
Mitä mieltä?
6
593
Vastaukset
- nainenkin
Mitä voit tehdä on irrottautua miehestä. joko muuttaa erilleen tai olla kommentoimatta hänen juontiaan.
Juoppoa ei auta nuhdesaarnat tai uhkaukset. Jos et halua erota yritä elää irrallaan miehestä. Lyönnit kai välttää parhaiten ollessaan sohimatta vihaista karhua. Luulisin.
Tuolla irrallaan elämisellä tarkoitan sitä että et ota mitään vastuuta hänen tekemisistään. Elät nuo selvät päivät sitä arkea joka toimii, kun hän lähtee juomaan elät itsellesi. Et odota tai soittele tai osoita mitään kiinnostusta miestä kohtaan. Keksi itsellesi hauskaa tekemistä noiksi ajoiksi. tai käy sukulaisten, ystävien luona. Anna miehen juopotella mitä juo. Lähde jos liian pahalta tuntuu hanki asunto anna miehen maistaa yksinäisyyttä, hän voi herätä, tai vajota pohjalle ja ehkä nousta sitä kautta näkemään sinut ja tilanteen todellisuuden.
Mutta nämä on näitä kirjat pullollaan ohjeita, mikä toimii toisella ei toimi toisaalla jne. En ole holisti kuulemma, eikä miehenikään, isäni oli, on ehkä vieläkin, äitini oli, enää ei ole, mutta kehitys kehittyy ihmiset elää, kukin tavallaan.- Napsu
Asunto jossa asumme on minun.. minun ei tarvitse siitä lähteä. Hyvä neuvo tuo välimatkan pito.. se vaan sattuu..enemmän kun ne lyönnit.
- nainenkin
Napsu kirjoitti:
Asunto jossa asumme on minun.. minun ei tarvitse siitä lähteä. Hyvä neuvo tuo välimatkan pito.. se vaan sattuu..enemmän kun ne lyönnit.
sattuu, mutta kun löytää sen oman tilan jossa elää, vahvistuu. Eikä se mitä toinen tekee satuta.
Sorruin itse tuohon, pelkäsin ikijäätä jos astuisin etäämmälle, no meillä ei ole kyse alkohoista vaan parisuhteesta. Mutta astumalla sivuun, olemalla onnellinen ilman toisesta riippuvia syitä, sain mieheni kääntymään kohti.
Tärkeämpää kuin se saako toisen ymmärtämään, on se että, löytää ne kohdat joilla itsensä saa vahvemmaksi, onnellisemmaksi.
- Pauline
Hei!
Oli pakko kirjoittaa tästä asiasta, koska minä itse olen kokenut tahtomattani alkoholin haittavaikutukset. Olen nyt 20 -vuotias nainen, ja isäni on juonut koko minun ikäni. Sanon nyt heti, että minulla ja isälläni on ollut myös erittäin hyviä hetkiä. Olemme mm. matkustaneet yhdessä ja isäni on minulle edelleenkin todella rakas.
Haluan kuitenkin kertoa omat kokemukseni siitä, millaista pienen ja vähän vanhemmankin lapsen on elää alkoholistin kanssa samassa taloudessa.
Välillä isä kävi ihan normaalisti töissä. Sitten kun hän ratkesi juomaan, siitä ei tullut millään loppua. Viikonloppuisin, jos isä ei ollut vielä klo20 illalla tullut katsomaan meidän lasten kanssa (meitä oli silloin 3lasta) televisiota, tiesin, että hän oli juomassa jonkun tuttunsa luona. Yleensä aina hän kuitenkin tuli kotiin (ajoi autolla!), ja siinä vaiheessa äiti patisti meidät nukkumaan. Minun vanhemmat sisarukseni tiesivät isäni tilanteen, ja olivat jo siinä iässä, että heidän oli mahdollista lähteä esim. naapuriin tai poika/tyttöystäviensä luo. Minä jäin äidin kanssa kotiin.
Isä tuli kotiin, istui pöydän ääreen ja valitti jostain asiasta äidille. Vaikka äiti yritti meidän lasten takia aina välttää riidat ja lepytellä isää, syntyi lähes aina kauhea riita. Astiat lensivät ja äiti kirkui, ja äiti tuli usein isää pakoon yläkertaan, jossa minä kuuntelin huoneessani, koska en saanut unta huutamiselta.
Olen nähnyt alle kouluikäisenä, kun isä on uhannut äitiä veitsellä ja heittänyt äidin ulos talvipakkaseen. Olen myös sadat kerrat kuullut, kuinka isä on haukkunut äitiä ja äidin vanhempia.
En vieläkään ymmärrä, miten äitini jaksoi isää kaiken tuon ajan, ja miten hän pysyi järjissään. En myöskään tiedä, saanko koskaan selvitettyä näitä asioita itselleni, koska tähän mennessä ne eivät ole ainakaan selvinneet yhtään.
Kerroin omat kokemukseni siksi, että osaisit ajatella asiaa myös lapsesi kannalta. (Vaikka en epäilekään sitä) Olen sitä mieltä, että lapsi kärsii aina, jos vanhempien välillä on jotain suurta kitkaa.
Nykyään isäni on entisistä ajoista selvästi rauhoittunut, käynyt joskus jopa AA:ssa. Se ei kuitenkaan korvaa niitä asioita, joita minä olen hänen lapsenaan joutunut kokemaan (häpeää, vihaa, surua, sääliä äitiä kohtaan jne).
Tsemppiä sulle asiasi kanssa, toivon kaikkea hyvää! - ex-riippuvainen
viimeiseen hengenvetoon (sinun tai hänen), eli niin kauan kuin vain jaksat kuunnella, mutta mitään EI oikeasti tule tapahtumaan. no, tämän varmasti tiedät itsekin, eli onko kaikki muuten sen arvoista, että viitsit/jaksat/haluat kuunnella alkoriippuvaisen pätemättömiä lupauksia ja kestää pettymyksiä kerrasta toiseen, eli kannattaako sinun hukata elämäsi tuollaisen kanssa. tilanne ei tule paranemaan, eli pistä avokki ulkoruokintaan jos haluat selkeän ratkaisun ja katso mitä käy. sinä et elääksesi tuollaista tyyppiä tarvitse.
- Minttu
..niin minäkin yritän, mutta yhteisen lapsen kanssa. Olen ihan taatusti kokenut kaiken saman ja lapsemmekin kyllä kärsii. Minä aion lähteä, en vain tiedä milloin ja miten. Pelkään jotain, yhteydenottoa, huutamista, lyöntejäkin. Mutta aion yrittää irtiottoa - varmasti menee aikaa että elämä normalisoituu ja sitäkin pelkään. Minulla kaikki ok, työpaikka ja tukea löytyy hieman - lapseni puolesta pelkään (sopeutuminen uuteen) mutta tiedän että niin tulee parempi elämä, ihmisarvoisempi. Kunhan vain uskallan lähteä. Tämä alkoholistin kanssa eläminen ei ole oikeata elämää. Lupaukset ovat menneet ja mihinkään myöskään en luota/usko enää. Lähden, jotenkin tavoittelemaan parempaa ja rauhallisempaa elämää. Lähde sinäkin kun vielä voit. Sinulla on elämä, lapsellasi on elämä - niitä ei kannata tuhlata. Itse olen tuhlannut liian monta vuotta (4v.) ja kadun. Yritän uskaltaa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52742Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv172291Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461874- 321453
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141443- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948