viidenkymmenen päivän

virkistysvinkit
sataa paistaa sataa paistaa
kyllä se vaan siltä vaikuttaa että
kesä on ottanut jalat alleen ja syksy saa otteen
kolmekymmentä päivää onnellisuutta
nyt sitä jo kaipaa virkistystä näihin päiviin
oonko ainoo vai löytyykö näitä sielunsisjoja ja veljiä :)

1/50
tänään saa nää lurut letit kyytiä
aika on varattu paikkakunnan parhaalle kampaajalle
ainakin mun mielestä
musta se on onnistunu ainakin taikomaan
ihan uudenlaisen ihmisen joka kerta kun oon käyny
sen luona jo noin kakskytviis vuotta
tyttö oli just valmistunu kampaajaksi
ja oli seitsemäntoista
ensimmäisessä työpaikassaan
teki heti vaikutuksen ja vuosien mittaan vaan parantunu

syksy on aina sellasta aikaa ainakin mulle
että haluaa uudistua enkä usko että oon tässäkään asiassa
ainoo maailmassa

kulmiin vois kanssa ottaa uuden värin
kun aurinko on ne haalistanu melko näkymättömiin

minkälaisia virkistysvinkkejä teillä muilla on tälle päivälle
jospa niitä vois käyttää hyväkseen toisina päivinä
kun taas kerran kattoo ikkunasta ulos
ja vettä tulee taivaan täydeltä :(

156

342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kauhean lyhyt tukka ei kauheasti ainakaan miestä piristä.
      Minuun tehoaa aina kunnolla tykittävä Chili.
      Ensi-kuulle olen minäkin parturin suunnitellut.
      Olen varmaan jo kehunutkin nuorta ja simpsakkaa tyttö-parturiani...
      Tukkani vain siistitään, talvella tarvitaan eristeitä.
      Jäätyäni lois-pummiksi, en ole enää tuntenut erityistä tarvetta erityiseen
      virkistykseen.
      Hyvä kun tässä malttaa koko yötä nukkuakaan.
      Mutta pakkohan se on.

      H.

    • toisille sallitaan

      Sielunsisko ja sen veli aikovat tehdä vielä pitemmän blogin.

      • "toisille sallitaan"

        Minä en näe asiaa noin.
        Aloittaja teki aloituksen joka kattaa useamman päivän.
        Ei hän aloitustaan tehnyt yhdelle ihmiselle.
        Hän ei myöskään halunut kuulla yksityis-kohtia toisten elämästä.
        Pelkistä päivän tunteista vain.
        Kirjoita varovasti, muuten valvoja ymmärtää ja laittaa ilkeilysi banniin.

        H.


      • sielunveljekset
        hunksz kirjoitti:

        "toisille sallitaan"

        Minä en näe asiaa noin.
        Aloittaja teki aloituksen joka kattaa useamman päivän.
        Ei hän aloitustaan tehnyt yhdelle ihmiselle.
        Hän ei myöskään halunut kuulla yksityis-kohtia toisten elämästä.
        Pelkistä päivän tunteista vain.
        Kirjoita varovasti, muuten valvoja ymmärtää ja laittaa ilkeilysi banniin.

        H.

        Missäs kohtaa ylimys näki ilkeilyä? Tottahan tuo on ja sä oot selvännäkijä kun tiedät mitä mikäkin tarkottaa?


    • 1/1

      Kiva aloitus.

      Olin jo aikeissa tehdä aloituksen ulkonäön tuunaustalkoot.

      istuin kello kymmenen kampaajan penkkiin. Hiuksiani siistittiin edestä kerroksittain lyhyeksi ja takaa kuivuneet latvat tasoitettiin, mutta siten, että pituus riittää ylös vedettäviin nutturoihin ja poninhäntään.

      Kampaajani pisti ehdottoman värjäyskiellon sillä alan kauniisti vaalenemaan ja ihan luonnostaan.

      Muistin kuinka äidilläni oli ensin valkea iso raita hiuksissaan ja myöhemmin hänestä tuli blondi.

      Minustakin tulee aito blondi ajan saatossa.

      Kulmat pitäisi kestovärjätä, mutta ripsien permanentti pelittää vielä.

      Uuniin laitoin perinteisen syysatopadan. Sianlihaa, naurista, porkkanaa, perunaa, sipulia ja mausteita.

      Kohta syömään ; )

      • siinäkö jo?

        Sitä hiusten luonnostaan vaalenemista vanhemmiten sanotaan oikeasti harmaantumiseksi.


      • siinäkö jo? kirjoitti:

        Sitä hiusten luonnostaan vaalenemista vanhemmiten sanotaan oikeasti harmaantumiseksi.

        Joo, silloinkinko kun hiukset muuttuvat valkeiksi eikä harmaiksi?


      • harmaantumista
        korpikirjailija kirjoitti:

        Joo, silloinkinko kun hiukset muuttuvat valkeiksi eikä harmaiksi?

        Just sitä. Joillakin hiukset tulevat jopa aivan valkoisiksi, joillakin jää harmaan sävyiseksi.


      • harmaantumista kirjoitti:

        Just sitä. Joillakin hiukset tulevat jopa aivan valkoisiksi, joillakin jää harmaan sävyiseksi.

        Kyllähän sen tiedän, että ihmisten hiukset muuttuvat ns. harmaiksi toisilla jo nuorena toisilla viidenkympin jälkeen ja toisilla seitsemänkympin jälkeen.
        Toisilla tukka lähtee nuorena ja toisilla vanhana.

        Erään ystäväni mies oli vielä kymmenen vuotta sitten tummahiuksinen ja tänään kauttaaltaan valkeapäinen siis valkeapäinen ei harmaapäinen.

        Miehelläni on alkujaan hyvin tumma tukka, nyt hän on harmaantunut. Ei hänellä ole valkeeta harmaata vaan hopean harmaata ja tummia hiuksia seassa..

        Minä ilmeisesti "harmaannun" keskiruskeaveriköstä hieman maantievärisestä harmaasta luonnonväristäni valkotukkaiseksi, aika näyttää.

        Illalla keskustelin mieheni kanssa ja koska hän tykkäisi, että voisin värjätäkin hiukseni sanoin ok. jos sinä suostut värjäämään omasi niin minä värjään omani.

        No way.


    • 1-50

      Virkistystä löytyy joka ainoa päivä, ulkoilua, lukemista, ystävien tapaamista. En tarvitse enkä kaipaa joka päivälle jotain poikkeavaa, ihan normaalia menoa.
      Noihin päiviin mahtuu ensi viikon kampaajalla käynti, seuraavan viikon Helsingin reissu ja syyskuun lopun Lapin matka. Puolukan puhdistusta ja perunan nostoa, ihanaa elämää.

      Jos nyt jotain hyvin, hyvin erilaista, jännää ja poikkeavaa eteen tulee, niin saatan kertoa.
      Jos elän ja hengitän, muuten en.

      • 2/50

        Eikä löydy virkistysta joka päivälle, joskus aika jöllöttää, eikä saa mitään aikaseksi.

        Minä olen syystyöni tehnyt. Mustikat sain valmiiksi poimittuna ja perattuna pakkaseen suoraan pantavaksi. Viinimarjat olen kerännyt ja osa pitää porinaa kylppärissä. Puolukat ovat täällä vielä raakoja.

        Mökin pihapiiri on siistissä kunnossa. Laiturilla ei enää päivittäin tarkene löhötä, mutta jos aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta otan talteen kaikki sen terveyttä edistävät säteet.

        Minäkin olen menossa Hesaan elokuun viimeisellä viikolla.

        Tavataanko ; )


      • korpikirjailija kirjoitti:

        2/50

        Eikä löydy virkistysta joka päivälle, joskus aika jöllöttää, eikä saa mitään aikaseksi.

        Minä olen syystyöni tehnyt. Mustikat sain valmiiksi poimittuna ja perattuna pakkaseen suoraan pantavaksi. Viinimarjat olen kerännyt ja osa pitää porinaa kylppärissä. Puolukat ovat täällä vielä raakoja.

        Mökin pihapiiri on siistissä kunnossa. Laiturilla ei enää päivittäin tarkene löhötä, mutta jos aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta otan talteen kaikki sen terveyttä edistävät säteet.

        Minäkin olen menossa Hesaan elokuun viimeisellä viikolla.

        Tavataanko ; )

        Mitä sitä tarvitsee joka päivä tehdäkään, olla möllöttää vaan, sekin virkistää ja lepuuttaa.
        Tavataan vaan, Narinkkatori tai Kampin bussiterminaali, 3.9 iltapäivällä. Muista olla paikalla.. :)


      • Anceli kirjoitti:

        Mitä sitä tarvitsee joka päivä tehdäkään, olla möllöttää vaan, sekin virkistää ja lepuuttaa.
        Tavataan vaan, Narinkkatori tai Kampin bussiterminaali, 3.9 iltapäivällä. Muista olla paikalla.. :)

        Pirskatti 3.9 olen jo palannut korpeen. En minä lapseni riesana ole kauempaa kuin yhden viikonlopun.

        Teen nuorenparin kämppään tupatarkastuksen käyn shoppailemassa..

        Etsin Petzelle ne syntymäpäivälahjaksi lupaamani Ralph Laurenin klassiset samettifarkut.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Pirskatti 3.9 olen jo palannut korpeen. En minä lapseni riesana ole kauempaa kuin yhden viikonlopun.

        Teen nuorenparin kämppään tupatarkastuksen käyn shoppailemassa..

        Etsin Petzelle ne syntymäpäivälahjaksi lupaamani Ralph Laurenin klassiset samettifarkut.

        Pirskatin pirskatti, niin meille aina käy tuon toisenkin kaverin kanssa. Aikataulut eivät koskaan osu yksiin.
        Mutta jatketaan yrittämistä, jospa vaikka kolmestaan joskus onnistuisi.

        Pari päivää minäkin olen, maanantaina menen ja keskiviikkona lähden kotiin.
        En taida edes shoppailla kovinkaan paljon.

        Löytykööt farkut joita etsit.


    • Pah!

      Tästä puuttuu enää Paloman pehko.
      Toivottavasti demeterillä sentään on rasvainen letti.
      Aloitus on kiva.
      Ei tartte tsättäillä, pikkuisen vain pilkkailella.
      Minulla on lintusia.
      Paksua Kalkkunaa osittain.
      Voi että, lukiessani näitä juttuja tunnen olevani paljon virkeämpi kuin yöllä.

      H.

    • eppu2

      Mitäh! Hunkszi sanoo ´´aloitus on kiva´´, liekö kartalla sellaista ilmansuuntaa, mistä nyt tuulee.

      • Mutuna

        Sehän riippuukin nimimerkistä se.


    • Minäkin kävin eilen kampaamossa ja kyllä se virkistää niin pään kuin mielen. Mukava tutuksi käynyt kampaaja, siinä keretään kelata jutut ees ja taas samalla kun rumasta ankanpojasta tehdään taas hetkeksi mahdollsimman hyvä :). Kun kerta kulumakarvat ja ripsetkin.

    • Se kampaaja niin. Tälle munkin hapsottimelle pitäis tehdä kans jotain. Sitten kun jaksaa. En oo vielä toipunu ajatuksesta, että kesä meni.

      • Korppis*

        Minullakin on ollut vieroitusoireita kesästä ja helteistä.

        Kävin istumassa mökin laiturilla , mutta auringon mentyä pilveen ja mustan pilven vesipisaroiden yllättämänä ajoin kirkolle. Näin kaksi joutsenta, nekin ovat jo liikkeellä. Voi rähmä!

        Minulla on nyt uusi hieno nuttura joka hapsottaa sinne sun tänne ja otsis kynitty ja pulisongit ; )


    • -.,-'

      Minäpä kävin jo maanantaina.
      Lyhennettiin ja sävytettiin.

      Viisikymppiä maksoin tänään fysikaalisesta hoidosta. Jospa se kipeään auttaisi, hoito nimittäin.

      Oli hieno aurinkoinen päivä. Aioin lähteä ulos iltapäivällä. Vettä satoi maahan asti ja on tullut kuuroina vähän väliä.

    • oikeen oon tyytyväinen tulokseen
      omaan valokuvaanhan ei tietysti koskaan
      jotenkin tuntuu että peilistä kattoo ihan eri näköinen ;)

      • Huomenta Tiina@

        Laita se uusi hiuskuvasi galleriaan, onhan se uusi hiustyylisi rohkea ja villin ihana.

        Itse kävin pari iltaa netissä läpi erilaisia kampauksia. Nuorille suunnattuja kampauksia etupäässä. Sitten löysin vanhemmille naisille tarkoitettuja hiusmalleja.

        Kopion yhden ja lähdin kampaajalleni.

        Kampaaja muunsi lyhyttä kuvan mallia siten, että hiukseni muotoiltiin otsahiusten osalta kuvan mallin mukaisiksi, mutta jätettiin takaa pitkiksi joten saan ne sidottua erilaislle ponnareille ja nutturan nykeröille.

        Laitan, jahka ehdin kuvani myös facebookiin ; )


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Huomenta Tiina@

        Laita se uusi hiuskuvasi galleriaan, onhan se uusi hiustyylisi rohkea ja villin ihana.

        Itse kävin pari iltaa netissä läpi erilaisia kampauksia. Nuorille suunnattuja kampauksia etupäässä. Sitten löysin vanhemmille naisille tarkoitettuja hiusmalleja.

        Kopion yhden ja lähdin kampaajalleni.

        Kampaaja muunsi lyhyttä kuvan mallia siten, että hiukseni muotoiltiin otsahiusten osalta kuvan mallin mukaisiksi, mutta jätettiin takaa pitkiksi joten saan ne sidottua erilaislle ponnareille ja nutturan nykeröille.

        Laitan, jahka ehdin kuvani myös facebookiin ; )

        "korpikirjailija"

        Voisitte jo lopettaa tuon lyhyt-tukka-virkistely-tirkistelyn.
        Miestä eivät kalju-pää-kotkat innosta koskaan.
        Ettekö voisi kirjoittaa karvattomista kainaloista ja kesä-topeista vaikka? :)

        Minua on virkistänyt uneni läpi kuulemani ukkoset.
        Laitoin kätenikin ikkunaa vasten, toivoen sen helisevän.
        Liikaa oli kitattu sekin.

        H.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Huomenta Tiina@

        Laita se uusi hiuskuvasi galleriaan, onhan se uusi hiustyylisi rohkea ja villin ihana.

        Itse kävin pari iltaa netissä läpi erilaisia kampauksia. Nuorille suunnattuja kampauksia etupäässä. Sitten löysin vanhemmille naisille tarkoitettuja hiusmalleja.

        Kopion yhden ja lähdin kampaajalleni.

        Kampaaja muunsi lyhyttä kuvan mallia siten, että hiukseni muotoiltiin otsahiusten osalta kuvan mallin mukaisiksi, mutta jätettiin takaa pitkiksi joten saan ne sidottua erilaislle ponnareille ja nutturan nykeröille.

        Laitan, jahka ehdin kuvani myös facebookiin ; )

        korppis
        kuva on jo galleriassa :)


      • hunksz kirjoitti:

        "korpikirjailija"

        Voisitte jo lopettaa tuon lyhyt-tukka-virkistely-tirkistelyn.
        Miestä eivät kalju-pää-kotkat innosta koskaan.
        Ettekö voisi kirjoittaa karvattomista kainaloista ja kesä-topeista vaikka? :)

        Minua on virkistänyt uneni läpi kuulemani ukkoset.
        Laitoin kätenikin ikkunaa vasten, toivoen sen helisevän.
        Liikaa oli kitattu sekin.

        H.

        kuka tässä nyt kaljuks on heittäytyny
        vaikka sänkitukkaiset ja kaljut miehet
        on kyllä varsin seksikkäitä :)

        yt


      • lusiinairek
        tiinainen kirjoitti:

        kuka tässä nyt kaljuks on heittäytyny
        vaikka sänkitukkaiset ja kaljut miehet
        on kyllä varsin seksikkäitä :)

        yt

        Ainaki mää kaljupää kun kerta mieskin.


    • L - L

      Karvoistako kyse? Olen jo vuosia osallistunut lamatalkoisiin tai sitten toiminut kerettiläisesti.

      Tänä vuotena parturikustannukseni ovat 12€ = kaksi käyntiä. Eläkeläisen tukan leikkaus 6€/krt.
      Seuraava kyniminen tapahtuu syyskuun puolivälissä.
      Nyt tämä pehko vaatii jo melkoista huolenpitoa enkä sittenkään saa välittää liikaa ulkonäöstäni.

    • 2/50
      tää päivä olis virkistystä tarvinnu
      het aamuviidestä
      kun tuotiin ruo rääkyvä hirviö hoitoon
      selvittiin kyllä vielä suht suosiolla nukkuun
      luulin että kersat rääkyy vään vauvana
      kun ne ei osaa puhua mutta näköjään olin väärässä

      sit taisteltiin kolmestaan kaapelikelan kanssa
      hyvä ettei taas kerran tullu avioeroo
      mutta siitäkin selvittiin
      nyt on saatu mies työmatkalle
      ja kai toi kauhukakarakin kohta tullaan hakeen kotiin
      sit voi huokasta helpotuksesta
      ja pestä naapurin pyykkejä loppuäivän

      aurinko onneks taas paistaa
      tänne risukasaankin
      ainahan se mieltä virkistää
      mutta hiukset on sit niin makeet
      ei tartte kun mennä peiliin katsomaan
      niin tulee hyvälle mielelle :)

      • usko tai älä

        Ja nyt sitten tuli herttaisesta ja rakastettavasta lapsesta rääkyvä hirviö ja kauhukakara.
        Peilistäkö se onnellisuus taas löytyy.
        Ei taida olla elämä niin onnellista ja sopusuhtaista kuin luuloteltiin.


      • usko tai älä kirjoitti:

        Ja nyt sitten tuli herttaisesta ja rakastettavasta lapsesta rääkyvä hirviö ja kauhukakara.
        Peilistäkö se onnellisuus taas löytyy.
        Ei taida olla elämä niin onnellista ja sopusuhtaista kuin luuloteltiin.

        kyllä tuli
        sillä on nyt sellainen ikä
        ettei mikään käy
        eikä oo muuten kun noin
        viikon verran kun muutos tuli

        ainakin itteensä on tyytyväinen kun peiliin katsoo
        eiks se oo pääasia

        kyllä tää kumminkin on ihan kivaa tää elämä
        mutta ainahan niitä aamuja joukkoon mahtuu
        kun tuntuu ettei ois kannattanu herätä ollenkaan

        ja kyllä tää helteiden loppuminen
        kieltämättä mut vähän alavireiseks vei
        mutta oo huoleti hyvin menee :)


      • Pirre*
        usko tai älä kirjoitti:

        Ja nyt sitten tuli herttaisesta ja rakastettavasta lapsesta rääkyvä hirviö ja kauhukakara.
        Peilistäkö se onnellisuus taas löytyy.
        Ei taida olla elämä niin onnellista ja sopusuhtaista kuin luuloteltiin.

        Kyllä lapset osaa olla rääkyviä "hirviöitä", ettekö muista enää?


      • Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

        Kyllä lapset osaa olla rääkyviä "hirviöitä", ettekö muista enää?

        Lisään että myös rääkyviä jne..:)


    • €ero

      Sannoos muuta hyvä ettei tuu itku, niin tykkäsin rannalla olosta kun aarinko paistoi rihman kiertämä persuuksilla, päevät män rantatuolissa ulapalta kävi lämmin henkäys ja ei ollu kiirettä mutta tuli sade rankka voi voi.

      • täällä sitä on itekkin kulkenu
        ahon laitaa ilman paitaa koko heinäkuun
        ja välillä pulahtanu lämpimään päijänteeseen
        kyllä se vaan aikansa vie
        ennenkö tästäkin taas rupee riemua repimään.


      • .mollis
        tiinainen kirjoitti:

        täällä sitä on itekkin kulkenu
        ahon laitaa ilman paitaa koko heinäkuun
        ja välillä pulahtanu lämpimään päijänteeseen
        kyllä se vaan aikansa vie
        ennenkö tästäkin taas rupee riemua repimään.

        Söin äsken karhukäristystä. Nyt istun aurinkoisella terassilla ihana lähiolut lasissa. On taiteiden yö, ei yhtään örveltäjää


      • lusiinaeirek
        .mollis kirjoitti:

        Söin äsken karhukäristystä. Nyt istun aurinkoisella terassilla ihana lähiolut lasissa. On taiteiden yö, ei yhtään örveltäjää

        Eksoottiset evväät sulla, oliko nalle hyvää :)? Taiteiden yö siksi viikolla ettei menisi yleiseksi juopotteluksi.


      • -mollis
        lusiinaeirek kirjoitti:

        Eksoottiset evväät sulla, oliko nalle hyvää :)? Taiteiden yö siksi viikolla ettei menisi yleiseksi juopotteluksi.

        Nalle oli hyvää ja olut. En jäänyt katselemaan juopuuko ihmiset taiteesta vai jostain muusta. Mukava oli meininki :)


      • €--
        -mollis kirjoitti:

        Nalle oli hyvää ja olut. En jäänyt katselemaan juopuuko ihmiset taiteesta vai jostain muusta. Mukava oli meininki :)

        Joko oot karjunut karhumaisesti.


      • .mollis
        €-- kirjoitti:

        Joko oot karjunut karhumaisesti.

        Joo karjunut, toivottavasti en karjumaisesti ,))
        Ite oot ;O


      • -mollis kirjoitti:

        Nalle oli hyvää ja olut. En jäänyt katselemaan juopuuko ihmiset taiteesta vai jostain muusta. Mukava oli meininki :)

        Tutustuitkos taiteeseen?


      • .mollis
        lusiina60 kirjoitti:

        Tutustuitkos taiteeseen?

        En muuta kuin mitä katutaiteilijoita näin. Onhan se mukavaa kun kaupungissa on toimintaa. Viimeiset kesän rippeet ennen kuin ihmiset vetäytyvät sisätiloihin.


      • .mollis kirjoitti:

        En muuta kuin mitä katutaiteilijoita näin. Onhan se mukavaa kun kaupungissa on toimintaa. Viimeiset kesän rippeet ennen kuin ihmiset vetäytyvät sisätiloihin.

        Aivan. Eikös ne kohta ole venetsialaisetkin.


      • .mollis
        lusiina60 kirjoitti:

        Aivan. Eikös ne kohta ole venetsialaisetkin.

        Olikos ne venetsialaiset Kalajoen hiekkasärkillä?



    • tälläistä tänään.

      Aamulla satoi rankasti.
      Sade lakkasi ja järvikin näytti olevan peilityyni, joten keräsin kalapakkini ja lähdin soutelemaan. Kalaa sain vain mato-ongella, ahvenilla ja särillä oli mahdottoman hyvä ruokahalu.. Olivat vaan niin pieniä etten ottanut kuin muutaman ahvenen keittokaloiksi. Virvelilläkin sain yhden hauen, kolmikiloisen.

      Tummia pilviä seilasi järven yllä, mutta ei onneksi satanut. Kuikkaemo uiskenteli poikasineen. Joutsenetkin kököttivät rantakaislikossa. Muutama telkkä ja sorsakin sai uiskennella rauhassa ilman pyssyjen pauketta. Ihanan rauhallista.

      Taivas on jälleen harmaana, sadepisaroita tiputtelee vähän väliä. Tuntuu syksyiseltä. Olisi saanut ihana lämmin kesä vielä jatkua.

      • €ero

        Ilmat kalan syönnille on otolliset vaikka helteilläkin tuli uistelemalla kalaa että joutui pyyntiä rajoittamaan, kuhaa haukea ahventa yksi taimen, kun vesi tästä viilenee aloitan lohikalojen pyynnin joka jatkuu marraskuulle, näin oon toiminut kymmeniä vuosia.
        Nyt on mukavampaa kun ostin hytillisen veneen kesän alussa vain lämmitys puuttuu vielä.


      • .mollis
        €ero kirjoitti:

        Ilmat kalan syönnille on otolliset vaikka helteilläkin tuli uistelemalla kalaa että joutui pyyntiä rajoittamaan, kuhaa haukea ahventa yksi taimen, kun vesi tästä viilenee aloitan lohikalojen pyynnin joka jatkuu marraskuulle, näin oon toiminut kymmeniä vuosia.
        Nyt on mukavampaa kun ostin hytillisen veneen kesän alussa vain lämmitys puuttuu vielä.

        Huomenna möksälle, Ahti suokoon kuin myös Tapio -antejaan.

        (EiksTapio vastaa sienisadosta?)


      • €--
        .mollis kirjoitti:

        Huomenna möksälle, Ahti suokoon kuin myös Tapio -antejaan.

        (EiksTapio vastaa sienisadosta?)

        Hei
        Joo sieniä minäkin toivoisin ja uskoisin niitä tulevan kun tota kosteutta näkyy tulevan riittämiin.
        Puolukoita kun vielä joku 15 l survottuna.


      • .mollis
        €-- kirjoitti:

        Hei
        Joo sieniä minäkin toivoisin ja uskoisin niitä tulevan kun tota kosteutta näkyy tulevan riittämiin.
        Puolukoita kun vielä joku 15 l survottuna.

        Keräsitkö ite puolukat? Miun puolukat ovat vielä metässä.


      • €ero
        .mollis kirjoitti:

        Keräsitkö ite puolukat? Miun puolukat ovat vielä metässä.

        Mitä siä hättäilet ehän ne oo kypsiä, sanotaan vajjaan kuukauen päästä.


      • .mollis
        €ero kirjoitti:

        Mitä siä hättäilet ehän ne oo kypsiä, sanotaan vajjaan kuukauen päästä.

        Ai nuo puolukkas on männävuotisii :-)
        Vettä tulee rajusti. Sitähän kastuu kun saunasta uimaan menee.


      • €--
        .mollis kirjoitti:

        Ai nuo puolukkas on männävuotisii :-)
        Vettä tulee rajusti. Sitähän kastuu kun saunasta uimaan menee.

        Joo viime vuotisia kerräilen vähän on pehmeitä, kun uuet on raakoja.


    • 3/50
      virkeys tähän harmaaseen päivään
      löytyy hyväntuulisesta lapsenlapsesta
      ja siitä että voi jättää sen vaarin kanssa kotiin
      ja lähtee itse humputteleen ystävän kanssa kartsalle

      tarkoittaa sitä että lähdetään koluaan niitä kirppareita
      se se on niin rentouttavaa
      sano kuka muu mitä tahansa

      luontoa kaunistaa pihlajat
      jotka on täynnänsä punaisia marjoja
      omalla tavallaan ne on nyt yhtä kauniita
      kun omenapuut keväällä kukkiessaan

      virkistävää perjantaita kaikille
      sielunsiskoille ja veljille :)

      • "tiinainen"

        No jopas on luksusta.
        Lasten-hoitajalla on ali-palkattu lasten-hoitaja.
        Liekö on hänkin tyytyväinen, saadessaan edes pari hellää tukan-pörrötystä, tai
        taputusta pää-laelle?

        Aamun onnellisuus täyttyi minulle, lukiessani uutista suolattomasta Voista.
        Samalla kun lipittelin aamu-kahviani, mutustellen Luomu-leipää aidolla suolaisella
        Luomu-kirnu-voilla. SF-linjalla.
        Oikein tunsin, kuinka voima pullisteli suonissani.
        Onkohan Suomi nyt kirppari Venäläisillekin...
        Virkistykööt kaikki Suomalaiset.
        Väsähtäkööt venäläiset suolan puutteeseen.


        YH.


    • jokin tolkku

      Kirpparissa on turhauttavaa, akat löytää lumppuja miehille ei löydy siksi ei kiinnosta, toisaalta alennuksista ja tarjouksista saa uutta ja sopivaa yhtä halvalla sen olen huomannu, tonkia käytettyjä rättejä hyiii

      • kirpparilta ne parhaat lumput löytyy
        niin miehille kun naisille
        ja niillä kirppiksillä missä mää käyn
        ei oo lumpuja eikä rättejä
        parasta uusinta muotia kolmella ekellä

        oo sää huomannu mitä oot
        mutta mää oon todennu tään :)


    • reppuriika

      Eipä ole sen ihmeellisempiä virkistysvinkkejä. Tukka alkaa vaatia jälleen punalisäänsä ja tyvikasvu on pitkällä. Kesän painuessa syksyä kohti hellemekot ja shortsit päätyvät pussiin ja tilalle kaivetaan lämpimämpää ja syksynsävyjä. Värianalyysin mukaan olen lämminsyksy ja kyllä tykkäänkin maanläheisistä murretuista väreistä. Kilttihame päälle, mustat leggingsit ja korkosaappaat kivan puseron kanssa ja kaulaan voi sitaista vielä huivin, niin eiköhän syksyyn päästä. Löysin kirpparilta viikolla ihanan murretun punasävyisen villatunikan korkealla kauluksella ja sitä on kiva pitää mustien farkkujen kanssa.

      • luoja tietää

        Miks teidän uskisten pitää muuttaa luojanne luomaa tukanväriä, eiks hänen värisuunnitelma kelpaa että vanhemmiten harmaantuu.


      • paholaisen töitä
        luoja tietää kirjoitti:

        Miks teidän uskisten pitää muuttaa luojanne luomaa tukanväriä, eiks hänen värisuunnitelma kelpaa että vanhemmiten harmaantuu.

        Paholainen jyllää sielussansa ja laittaa koristelemaan itseään.


      • €--
        paholaisen töitä kirjoitti:

        Paholainen jyllää sielussansa ja laittaa koristelemaan itseään.

        Mielen virkistys ei ole pahasta, tulee sielullinen olo ilman paholaista


      • kaikkee kanssa
        €-- kirjoitti:

        Mielen virkistys ei ole pahasta, tulee sielullinen olo ilman paholaista

        Piruko se uskista virkistää, no ei ihme että heillä on pää sekaisin jeesuksen ja paholaisen välissä ollessa.


    • tälläistä tänään.

      Piti tässä päivällä pistäytä ihmisten ilmoilla ja käydä samalla täydentämässä ruokavarastoja viikonlopuksi.

      Ei sitten tämäkään päivä mennyt satamatta. Todella vetiset sadekuurot pyyhkäisi ylitse. Eipä olisi ollut kiva olla ulkosalla ilman sadetakkia noiden kuurojen aikana. Olisi varmaankin pitänyt vaihtaa kaikki päällä olevat vaatteet kuivempiin.

      Vieraitakin saapui yllättäen iltakahville. Siinähän tuo muutama tunti kului rupatellessa niitänäitä.

      • väärä osoite

        Ei tämä ole se sadeketju vaan se hiustenleikkausketju.


      • tälläistä tänään.
        väärä osoite kirjoitti:

        Ei tämä ole se sadeketju vaan se hiustenleikkausketju.

        Eihän niitä karvoja riitä joka päivä kynittäväksi. Enkä edes käynyt vaatekaupoissakaan, saati kirppareilla. Enkä repinyt edes vatteitakaan, olisin vaan vaihtanut kuivat ylle jos olisivat kastuneet.


    • 4/50
      virkistyin heti herättyäni
      kun katsoo ulos
      ja aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta
      pitkät aamukahvit
      parhaassa seurassa elikkä itsensä seurassa
      hiljaista kun huopatossutehtaassa
      kärpänen vaan pörisee ja
      näppäimistöstä lähtee naputuksen ääni

      kohta mää lähden sinne haisevalle kirpparilleni
      muutamaks tunniks syksy tulee kulkijat vähissä
      mutta kumminkin aina joku poikkee
      kehumaan kuinka ihana ja siisti paikka se on

      tulikohan liian aikasin laitettua tää
      virkistys ketju kehiin
      kun näyttää siltä että
      ... vielä on kesää jäljellä, vielä tulee kauniita päiviä...

      sekin muuten virkisti eilen kun huomas
      että tunika joka vielä kuukausi sitten
      puristi ja ahdisti
      meni eilen päälle hyvin
      niitten mustien legginssien kanssa
      joista niin moni kirjoittaja täällä tykkää mahdottomati ;)
      nyt kun olis voinu tähän perään laittaa
      sellasen naamakuvan missä toinen silmä iskee
      ja näyttää kieltä niin se olis ollu paikallaan

      laitan muuten siitä tunikasta ja itsestäni
      vielä näinä päivinä kuvan tonne galleriaan
      ärsyttämään teitä jotka yleensä ärsyynnytte musta

      mutta nyt aika rientää
      leppoisaa lauantaita kaikille :)

    • Huomenta Tiina@

      Täytyy myöntää, että syöminen alkaa riistäytyä käsistä kun muutin kirkolle. Jospa se aurinko ajaisi minut takaisin mökille ja pienten puuhastelujen ääreen. Olen ottanut saman systeemin käyttöön kuin sinä. Ei ole nälkä, ei ole nälkä. Ostin ison kulhon hedelmiä, joita napsin illalla jos nälkä yllättää.

      Tunikasi se afrikkalaistyylinen (täynnä vinoneliöitä) sekö, on ihanan retro.

      Mietin lähtisikö pyykille. Eilen illalla sain sankollisen punaherukoita ystävättäreltäni niiden siivoamisessa meni alkuilta. Lupasi tuoda myös mustaherukoita, joten talven viinimarjavarastot alkavat olla täysi.

      • just se tunika
        ostin sen Orlandosta
        jostain sellaisesta poistomyynti myymälästä
        oli sillon jo vähän piukka
        mutta nyt on just hyvä
        kun laittaa jotain sen päälle
        kun lähtee ihmisten ilmoille :)


      • tiinainen kirjoitti:

        just se tunika
        ostin sen Orlandosta
        jostain sellaisesta poistomyynti myymälästä
        oli sillon jo vähän piukka
        mutta nyt on just hyvä
        kun laittaa jotain sen päälle
        kun lähtee ihmisten ilmoille :)

        Moiks!

        Kävin pesemässä omat ja kuopuksen pyykit. Kiitokseksi kuopus lähti mukaani mökille ja leikkasi ruohikon kantoi sitten jääkaapin ja pakkaskaapin autooni ja toimme ne kirkolle.

        Olen pikkuhiljaa alkanut laittamaan mökkiä talvikuntoon. Menen tänä-iltana saunomaan mökille. Kuopus lupasi ajaa jos vaikka saunakaljat sipaisen.


    • eppu2

      Aamulla sato, kuin saavista kaataen.
      Sitten se loppu ja aurinkokin on paistellut.
      Eppukin tuli sisälle ja makaa tuossa sängyllä.
      Eilen illalla sain 220gr ahvenen, kyllä oli hyvää, sen saaminen kyllä nostatti mieltä.

      • utelee hän

        Syökö Eppu kalaa, ruodotonta, vaiko vain paloiteltua sisäfilettä. ;)


      • eppu2
        utelee hän kirjoitti:

        Syökö Eppu kalaa, ruodotonta, vaiko vain paloiteltua sisäfilettä. ;)

        Ei se oikein kalasta innostu. Lohta vähän, kelpaa joskus. Se tykkää broilerista.


    • 5/50
      eilinen päivä ei paljoo
      sanoja kaipaa
      virkisty oikeen kunnolla
      vaikka nyt ei olo oo kaikkein parhain
      mutta eilen oli

      tulipahan taas todistettua että vanha jaksaa
      suosittelen kaikille päivää
      hervottomien ja hulvattomien
      tyyppien kanssa
      elämän ei tartte aina olla niin vakavaa
      joskus on vaan kiva heittäytyä...

    • 6/50
      kyllä nyt homma hoituu kun on kaks miestä
      raivaussaha laulaa ulkona
      ihan virkistävää kuunnella täällä nojatuolissa

      toinen panee puita pinoon liiterissä
      että voivat tehdä sit uusia
      eiköhän sitä joskus tartte taas ruveta lämmittäänkin
      vaikkei tästä kesästä kyllä haluais luopua

      ja se pikku riiviö tulee taas kohta mumpan hoitoon
      saa nähdä millä päällä se tänään on
      jos kovin känkkäränkkä
      niin siihen kyllä kaipais apuja ja neuvoja
      millä sen känkän saa pois
      mahdollisimman vaivattomasti
      olisko jollain jotain hyviä vinkkejä :)

      ol

    • kaupast hain

      mie en kyl puolukoista piittais jos joutus itse kerrään, kaupas ol tarjous 2 euroo pussi...

    • Kiireinen päivä tulossa, aurinko onneksi paistaa ja sadetta ei ole luvattu. Yöllä oli vain kuusi astetta lämmintä olisikohan jo aika alkaa kiikuttaa huonekasveja ulkoa (ne on olleet kesälomalla omenapuun katveessa) sisälle. Mutta sitä ennen: tänään on muuttopäivä. Menemme vuokraamaan peräkärryn ja lastaamaan muuttolaatikoita, köysiä ja pressu kombiin. Tänään muutetaan pojan tavarat tänne, sitten tuleekin hänen asuntonsa tyhjennys (osittainen) ja siivous. Sen jälkeen, ensi viikonloppuna, toinen poika alkaa oman muuttonsa mun pojan asuntoon. Seuraa Lutusen talon tyhjennys, siivous ja myyntiin pano.

      Kukkolankoski saa odottaa, ehkä joulun alla ehditään.

      • Korppis*

        Huomenta.

        Olen jo laittanut tomaatit lasikuistille ja lämmöt päälle. Odotettu sato jää pienemmäksi kuin arvelin. Pölyttäjien puute kasvatti varsia ja kukinto jäi minimaaliseksi. Kuitenkin jotain tulee se ehtivätkö punaisiksi ennen Hollantiin lähtöämme jää nähtäväksi. Jos eivät teen niistä vihreää tomaattisäilykettä.

        Olen lähdössä serkun luo kylään ja vien lahjaksi yhden sievän tomaatin taimen, jossa napottaa kaksi vihreää alkua.


    • yksi keino :)

      känkkäränkän saa pois kun antaa sen känkkäränkän ensin olla ja sanoo lapselle, saa olla välillä känkkäränkkä ja et kohta taas on ihan hyvä olla...

    • 7/50
      no se känkkä ränkkä meni sit ohi Hoplopissa
      ja kaiken tohinan jälkeen nukuttikin makeesti
      meitä kaikkia

      eilen herra ässä sai raivattua koko piha alueen
      enään olis semmoinen sata mertriä rantaviivaa
      saha lähti välillä käymään muualle
      mutta mies jäi
      jääköhän se kokonaan tänne asumaan ;)

      aurinkokin paistaa tännekkin risukasaan
      ja huomenna on viimeinen hoitopäivä tällä mumpalla
      ja sit ne on kaks ja puol viikkoo lomilla
      ja kaukana huh...
      ja uskon ettei tuu ikävä

      puusouvi jatkuu se tekee mut iloiseksi
      jo sitä on ootellukkin tuleeko tosta mitään
      mutta toi rakas aviomieheni tarttee
      näköjään kirittäjän niin rupee tapahtuun

      aurinkoista virkistävää päivää kaikille :)

    • Pirre*

      Itse tykkään juuri syksystä, sen raikkaista tuulista, ja tuoksuista, vesisadekin on kivaa, oletko koskaan käynyt sauvakävelemässä sateella....mukavaa kun sade piiskaa kasvoja ja tuuli raastaa tukkaa..hieno fiilis.

      Helteeseen kyllästyy äkkiä, on se kivaa jokusen viikon, siis yhden, muttakun neljä..ei ei jaksa :)

      p.s. niin me olemme erilaisia, me immeiset :)

    • IP.N2O

      Naapurissas alkaa tapahtua (Senioritreffit Mikkelipuistossa ke 27.8. klo 14-16) ja torillakin on vilskettä koko loppuviikon ja kyytikin ja yökylä on jo varma, joten tuttuja tapaamaan. Sillä sitä elää jo joulunodotuksiin.

      • €ero

        Siis huomennako ! Satun asumaan muutaman kilometrin päässä puistosta


      • IP.N2O
        €ero kirjoitti:

        Siis huomennako ! Satun asumaan muutaman kilometrin päässä puistosta

        Nätti puisto ja kenkäverokin on ihmeellinen.


      • €ero kirjoitti:

        Siis huomennako ! Satun asumaan muutaman kilometrin päässä puistosta

        Eero, lieneekö Rantakylä paljonkin muuttunut siitä, kun Jokipolulla asuin vuosina 76-77 vuoden verran. Silloin se oli aika mukava ja hiljainen paikka. Kirjastokin oli ihan vieressä.


      • €ero
        Anceli kirjoitti:

        Eero, lieneekö Rantakylä paljonkin muuttunut siitä, kun Jokipolulla asuin vuosina 76-77 vuoden verran. Silloin se oli aika mukava ja hiljainen paikka. Kirjastokin oli ihan vieressä.

        No on se jonkun verran kasvanu mut pääpiirtettäin aika samallainen, siihen aikaan Rantakylä oli maalaiskunta, 80 luvulla rakennettiin uusi kunnantalo johon tuli uusi kirjasto,

        Seniorireffit huomenna Mikkelinmpuistossa ??
        Minkälainen lie tapahtuma oiskohan vientiä suattaa olla mummoja tyrkyllä empä uskalla pelottaa ajatuskin....vai mummoloita ihan muutaman kilometrin piässä.


      • IP.N2O
        €ero kirjoitti:

        No on se jonkun verran kasvanu mut pääpiirtettäin aika samallainen, siihen aikaan Rantakylä oli maalaiskunta, 80 luvulla rakennettiin uusi kunnantalo johon tuli uusi kirjasto,

        Seniorireffit huomenna Mikkelinmpuistossa ??
        Minkälainen lie tapahtuma oiskohan vientiä suattaa olla mummoja tyrkyllä empä uskalla pelottaa ajatuskin....vai mummoloita ihan muutaman kilometrin piässä.

        Ihan hillitty touhua, kuten Etelä Savossa kaikki:

        Senioritreffit Mikkelipuistossa ke 27.8. klo 14-16

        Tervetuloa tapaamaan tuttuja ja viettämään mukavaa päivää Ystävien kanssa!

        Ohjelmassa
        Ennen tapahtumaa klo 13.00-14.00 on mahdollisuus tutustua Mikkelipuistoon ja puiston mallipuutarhoihin esittelyn merkeissä.

        14.00 Tapahtuman avaus, Kimmo Mikander, Mikkelin kaupunginjohtaja
        14.05 Musiikkia, Pertti Palm, laulaja
        14.15 Seurakunnan tervehdys, Juha Palm, tuomiorovasti, Mikkelin tuomiokirkkoseurakunta
        14.20 Musiikkia, Pertti Palm, laulaja
        14.30 Liikuntaa suomalaisten kansanlaulujen tahtiin, Anja Friari, senioritanssin aluekouluttaja
        14.45 Yhteislaulua, yhteistyökumppaneiden haastatteluita
        15.00 Tanhuesitys, Naisvuoren Eläkkeensaajat
        15.10 Yhteislaulua, musiikkia
        15.20 Eläkeläisjärjestöjen puheenvuoro
        15.30 Teatteriryhmä Kutkutus
        15.40 Musiikkia, yhteislaulua ja tanssia

        Lisäksi mm:

        Vapaaehtoistoiminnan esittelyä ja tietoiskuja eri aiheista, mm. kulttuurikaverit, ystäväpalvelu ja hoitotestamentti
        Hyvää oloa puutarhasta monin tavoin, saatavana mm. hierontaa
        Verenpaineen ja –sokerin mittausta
        Eläkeläisjärjestöjä ja muita yhdistyksiä ja järjestöjä esittäytymässä
        Mikkelipuiston jäsenyrityksiä esittelemässä tuotteitaan ja palvelujaan
        Mikkelin Ammattikorkeakoulun ja Etelä-Savon ammattiopiston opiskelijoita paikalla esittelemässä toimintaa ja palvelutarjontaa.
        Paikalla mm. seurakunnan väkeä, Mikkelin 4H-yhdistys ja Taito Itä-Suomen kurssitoiminnan esittelyä
        Esillä vanhoja perinneasioita, mm. särentäaidan tekoa
        Savon perinnepurjehtijoiden kanavaristeily
        ”Eino ja Eila”-valokuvanäyttely, Kuulolla-puhelin ja yhteydenottokortti, IkäArvokas-hanke
        Puhelimen ja tablettitietokoneen käytön opastusta, Mikkelin Puhelin Oyj
        Mikkelipuiston taimimyymälä ja kesäkahvila Keijunmekko avoinna, lisäksi myynnissä lettuja, leivonnaisia ja ruisleipää.
        Mikke – katujuna liikennöi Mikkelipuistoon. Lähdöt kirjaston pysäkiltä klo 12.45, 13.15 ja 13.45. Paluukyydit kirjaston pysäkille lähtevät Mikkelipuistosta klo 15.30 ja 16.00. Hinta menopaluu 2 €.


      • IP.N2O
        IP.N2O kirjoitti:

        Ihan hillitty touhua, kuten Etelä Savossa kaikki:

        Senioritreffit Mikkelipuistossa ke 27.8. klo 14-16

        Tervetuloa tapaamaan tuttuja ja viettämään mukavaa päivää Ystävien kanssa!

        Ohjelmassa
        Ennen tapahtumaa klo 13.00-14.00 on mahdollisuus tutustua Mikkelipuistoon ja puiston mallipuutarhoihin esittelyn merkeissä.

        14.00 Tapahtuman avaus, Kimmo Mikander, Mikkelin kaupunginjohtaja
        14.05 Musiikkia, Pertti Palm, laulaja
        14.15 Seurakunnan tervehdys, Juha Palm, tuomiorovasti, Mikkelin tuomiokirkkoseurakunta
        14.20 Musiikkia, Pertti Palm, laulaja
        14.30 Liikuntaa suomalaisten kansanlaulujen tahtiin, Anja Friari, senioritanssin aluekouluttaja
        14.45 Yhteislaulua, yhteistyökumppaneiden haastatteluita
        15.00 Tanhuesitys, Naisvuoren Eläkkeensaajat
        15.10 Yhteislaulua, musiikkia
        15.20 Eläkeläisjärjestöjen puheenvuoro
        15.30 Teatteriryhmä Kutkutus
        15.40 Musiikkia, yhteislaulua ja tanssia

        Lisäksi mm:

        Vapaaehtoistoiminnan esittelyä ja tietoiskuja eri aiheista, mm. kulttuurikaverit, ystäväpalvelu ja hoitotestamentti
        Hyvää oloa puutarhasta monin tavoin, saatavana mm. hierontaa
        Verenpaineen ja –sokerin mittausta
        Eläkeläisjärjestöjä ja muita yhdistyksiä ja järjestöjä esittäytymässä
        Mikkelipuiston jäsenyrityksiä esittelemässä tuotteitaan ja palvelujaan
        Mikkelin Ammattikorkeakoulun ja Etelä-Savon ammattiopiston opiskelijoita paikalla esittelemässä toimintaa ja palvelutarjontaa.
        Paikalla mm. seurakunnan väkeä, Mikkelin 4H-yhdistys ja Taito Itä-Suomen kurssitoiminnan esittelyä
        Esillä vanhoja perinneasioita, mm. särentäaidan tekoa
        Savon perinnepurjehtijoiden kanavaristeily
        ”Eino ja Eila”-valokuvanäyttely, Kuulolla-puhelin ja yhteydenottokortti, IkäArvokas-hanke
        Puhelimen ja tablettitietokoneen käytön opastusta, Mikkelin Puhelin Oyj
        Mikkelipuiston taimimyymälä ja kesäkahvila Keijunmekko avoinna, lisäksi myynnissä lettuja, leivonnaisia ja ruisleipää.
        Mikke – katujuna liikennöi Mikkelipuistoon. Lähdöt kirjaston pysäkiltä klo 12.45, 13.15 ja 13.45. Paluukyydit kirjaston pysäkille lähtevät Mikkelipuistosta klo 15.30 ja 16.00. Hinta menopaluu 2 €.

        Tää varmaan poistetaan, kun voidan tulkita mainokseksi eikä ole kyse autourheilusta.


      • €ero kirjoitti:

        No on se jonkun verran kasvanu mut pääpiirtettäin aika samallainen, siihen aikaan Rantakylä oli maalaiskunta, 80 luvulla rakennettiin uusi kunnantalo johon tuli uusi kirjasto,

        Seniorireffit huomenna Mikkelinmpuistossa ??
        Minkälainen lie tapahtuma oiskohan vientiä suattaa olla mummoja tyrkyllä empä uskalla pelottaa ajatuskin....vai mummoloita ihan muutaman kilometrin piässä.

        Tarkistin muistikuviani, siihen aikaan muutin useammin ja kuinka ollakaan, asuinkin Rantakylässä elokuusta 1977 syyskuuhun 1978, jolloin muutin nykyiseen asunkuntaani.
        mikkelin maalaiskuntahan se ennen kaupunkiin liittämistä oli.
        Kunnantalo oli keltainen siihen aikaan, vanha talo kaikin puolin.

        Mie en tule, älä pelkää :) matkaa on sata kilometriä.
        Varmasti ihan mukava tapahtuma, menepä käymään ja katastamaan mummot.


      • IP.N2O kirjoitti:

        Tää varmaan poistetaan, kun voidan tulkita mainokseksi eikä ole kyse autourheilusta.

        "IP.N2O"

        Nyt minä kyllä ehdottomasti vaadin että tämä mainos poistetaan :)
        Katu-Juna?
        Laiskasti liikkuva höyry-pää, joka ei mitenkään muistuta kuuma-veristä ralli-
        autoa.
        Ei ole ihme että siellä-päin nautitaan veltoista Lörtsyistä.
        Munaakin niissä, kuulema.
        Peekele näitä mummojen ja pappojen kotkotuksia.
        Tästä-lähtien eivät he saa ostaa kännyjä, vaan mopoja, jotka pappa sitten
        virittää.
        Mopoja, joita mummo sitten leikisti kauhistelee.
        Kun pappa iskee hänelle silmää.

        H.


      • IP.N2O
        hunksz kirjoitti:

        "IP.N2O"

        Nyt minä kyllä ehdottomasti vaadin että tämä mainos poistetaan :)
        Katu-Juna?
        Laiskasti liikkuva höyry-pää, joka ei mitenkään muistuta kuuma-veristä ralli-
        autoa.
        Ei ole ihme että siellä-päin nautitaan veltoista Lörtsyistä.
        Munaakin niissä, kuulema.
        Peekele näitä mummojen ja pappojen kotkotuksia.
        Tästä-lähtien eivät he saa ostaa kännyjä, vaan mopoja, jotka pappa sitten
        virittää.
        Mopoja, joita mummo sitten leikisti kauhistelee.
        Kun pappa iskee hänelle silmää.

        H.

        En arvannut että noin paha kateus iskee noin paatuneeseen papparaiseen. Alahan halailla puita niin rauhotut ja lintuset laulelevat viserrellen. Jätät lintujen munat rauhaan, käsken minä itte.


      • €ero
        Anceli kirjoitti:

        Tarkistin muistikuviani, siihen aikaan muutin useammin ja kuinka ollakaan, asuinkin Rantakylässä elokuusta 1977 syyskuuhun 1978, jolloin muutin nykyiseen asunkuntaani.
        mikkelin maalaiskuntahan se ennen kaupunkiin liittämistä oli.
        Kunnantalo oli keltainen siihen aikaan, vanha talo kaikin puolin.

        Mie en tule, älä pelkää :) matkaa on sata kilometriä.
        Varmasti ihan mukava tapahtuma, menepä käymään ja katastamaan mummot.

        Oisko mänijäks jos vaikka katujunalla Hunksz tulloo ohjaamoon minnäi istun mummojen kanssa kyyvissä elä sitte hurjastele vaikka oot rallimiehiä suattaa mummot puota kyvvistä.


      • IP.N2O
        IP.N2O kirjoitti:

        En arvannut että noin paha kateus iskee noin paatuneeseen papparaiseen. Alahan halailla puita niin rauhotut ja lintuset laulelevat viserrellen. Jätät lintujen munat rauhaan, käsken minä itte.

        Lörtsyt ovat ainoastaan Kuopion torilta ostettuna sitä ehtaa ja oikeaa, muualla enemmän tai vähemmän jäljitelmiä väärinkäsityksellä.


      • IP.N2O kirjoitti:

        En arvannut että noin paha kateus iskee noin paatuneeseen papparaiseen. Alahan halailla puita niin rauhotut ja lintuset laulelevat viserrellen. Jätät lintujen munat rauhaan, käsken minä itte.

        "IP.N02"

        Jääköön tämä tähän sitten.
        Minulla on läheinen ystävä teiltä-päin.
        Hän varmaankin osaa erottaa junan ja ralli-auton.
        Ehkä myöskin niihin tarvittavan ravinnonkin.
        Minä osaan erottaa munivan linnun toisesta.
        Lentää se sitten miten lentää.
        Sitä-paitsi minulla on A.Kallialan anturat.

        H.


      • €ero kirjoitti:

        Oisko mänijäks jos vaikka katujunalla Hunksz tulloo ohjaamoon minnäi istun mummojen kanssa kyyvissä elä sitte hurjastele vaikka oot rallimiehiä suattaa mummot puota kyvvistä.

        Mene nyt vaan ja kerrot sitten kuin siun kävi, otitko tilaisuudesta mummon vai veikö hunksi kaikki mennessään, tapojensa mukaan.

        Kiitos mukavasta juttutuokiosta, tuli mieleen monta hyvää ihmistä noilta ajoilta. Iloisia ja surullisia muistoja.
        Eräs ystäväksi tullut pappa menehtyi kesälomani aikana sairauskohtaukseen Mikkelin linja-autoasemalla. Koskaan ei tiedä nähdäänkö vielä vai hyvästelläänkö viimeistä kertaa kun erotaan.

        Hyvää ja virkistävää päivää sinulle sinne Mikkeliin!


      • IP.N2O
        hunksz kirjoitti:

        "IP.N02"

        Jääköön tämä tähän sitten.
        Minulla on läheinen ystävä teiltä-päin.
        Hän varmaankin osaa erottaa junan ja ralli-auton.
        Ehkä myöskin niihin tarvittavan ravinnonkin.
        Minä osaan erottaa munivan linnun toisesta.
        Lentää se sitten miten lentää.
        Sitä-paitsi minulla on A.Kallialan anturat.

        H.

        Onneksi se vuosientakainen vesirotan tuho on korjattu ja kala on jälleen kelpaa kala kuin kala kuha on kuha.

        Ainaskin ensviikkoon riittää kiireitä ja olen jo myöhässä, kun tää lonkanveto on niin aikaavievää.


      • €ero
        Anceli kirjoitti:

        Mene nyt vaan ja kerrot sitten kuin siun kävi, otitko tilaisuudesta mummon vai veikö hunksi kaikki mennessään, tapojensa mukaan.

        Kiitos mukavasta juttutuokiosta, tuli mieleen monta hyvää ihmistä noilta ajoilta. Iloisia ja surullisia muistoja.
        Eräs ystäväksi tullut pappa menehtyi kesälomani aikana sairauskohtaukseen Mikkelin linja-autoasemalla. Koskaan ei tiedä nähdäänkö vielä vai hyvästelläänkö viimeistä kertaa kun erotaan.

        Hyvää ja virkistävää päivää sinulle sinne Mikkeliin!

        Oon kyllä menossa Mikkeliin nyt olen mökillä sadankilometrin päässä kuin sinäkin, aurikokin yrittää paistella vaan vettä vettä joka paikassa ja märkää, loppuviikolla paranee.


    • ,,,,,,

      Sain kerättyä viimeiset viinimarjat juuri ennen sadetta. Aamuhämärissä katsoin ulkona olevan kovan tuulen ja mielestäni marjapuskat olivat niin kuivia että olisi hyvä ne poimia. Viimeisiä marjoja kerätessä alkoi satamaan. Taisikin olla ohimenevää. Kunhan vaan säikytteli. Aurinko paistaa.

      Nytkin tuuli tuivertaa pihlajoita. Saa nähdä kaatuvatkohan tänään vai saako niitä ihailla vielä ensi kesänäkin.

      • Pirre*

        Hirmusesti marjoja pihlajissa, mitähän niistä tekisi, näyttää että oksat katkeaa marjojen painosta, mutta ompa omenatkin sileitä ja puhtaita, ei ole tarvinnu pihlajanmarjakoin änkeytyä niitä nakertamaan, ollu omatkin eväät tarjolla :)


      • eppu2
        Pirre* kirjoitti:

        Hirmusesti marjoja pihlajissa, mitähän niistä tekisi, näyttää että oksat katkeaa marjojen painosta, mutta ompa omenatkin sileitä ja puhtaita, ei ole tarvinnu pihlajanmarjakoin änkeytyä niitä nakertamaan, ollu omatkin eväät tarjolla :)

        Tekstitv:n sivulla 818 on pihlajanmarjaohjeita.


    • sienessä

      Yle uutisissa oli maininta sienistä joita paikoin runsaasti, miten lie kun ei ole löytynyt, pariviikkoa sitten mutta nyt on satanut,
      Onko jo havaitoja kellään.

      • vahvero...

        Sienikorin kanssa käynyt muutaman kerran metsässä. Tyhjän korin kanssa poistullut joka kerta- Valekanttarelleja ja muutama hapero tullut nähdyksi., thats all. Elän toivossa, etsivä löytää...


    • Korppis*

      Olen pukeutunut viimeisen päälle ladyksi. Hiukseni ovat kiekuroilla ja auki, tykkään uudesta hiusmallistani. Korvien edestä hiukseni ovat lyhyet, joten kiekurat laskutuvat sievästi taakse ja olalle.

      Olen menossa kirkkoon jumalanpalvelukseen ja sieltä prikaatille jonkin sortin veteraanijuhlaan. Minua on pyydetty Pikku-lotta järjestön jäseneksi, saapi nähä iskeekö tulta en juurikaan tiedä miten järjestö toimii saati mikä on sotapoikien toiminnan idea, mutta katsotaan. Petze kuuluu jo sotapoikiin ja on kovin innossaan joten seuraan johtajaa.

      Tulossa mielenkiintoinen päivä ; ) Päivä uudelle haasteelle.

      • Pirre*

        Miksi siihen järjestöön sinus pyydettiin? Mitä asioita se järjestö ajaa, ja mikä sen emäjätjestö on, ja ideologia jonka pohjalta se toimii? Kyselen, olen siinä iässä jo


      • Pirre* kirjoitti:

        Miksi siihen järjestöön sinus pyydettiin? Mitä asioita se järjestö ajaa, ja mikä sen emäjätjestö on, ja ideologia jonka pohjalta se toimii? Kyselen, olen siinä iässä jo

        Petzen naapuri on paikallisen Sotilaspoikayhdistyksen puheenjohtaja ja pyysi Petzen mukaan toimintaan. Puheenjohtajan vaimo kuuluu Pikkulottiin ja pyysi minua mukaan.

        Molemmissa tapauksissa on kysymys perinneseuroista, jossa pyritään ylläpitämään tietoisuutta sotiemme aikana maassa olleista vapaaehtoistöistä.

        Koti isänmaa ja uskonto. Nuo kolme sanaa olivat pohjana monessa juhlapuheessa Sotien veteeraanien Kirkkopäivillä.

        Pikkulotilla on mm. kuorotoimintaa. He lauloivat pääjuhlassa, keski-ikä pikkulotilla oli noin 70-vuotta.

        Kainuun sotapojat ja pikkulotat ovat aikeissa yhdistää voimansa.

        Lähinnä kimppakivaa, mukana oli noin kaksisataa ikäihmistä ympäri Kainuuta.

        Päivä oli loistavasti organisoitu. Kirkon jälkeen, kyyditykset prikaatille, ruokailu ja pääjuhla. Lapin sotilassoittokunta viihdytti puheiden lomaan. Juhla päättyi kahvitukseen sen jälkeen paluukuljetukseen kaupunkiin sekä muilta paikkakunnilta tulleet kyydittiin omille kotikonnuille.

        Kieltämättä nautimme päivästä. Olimme ikäihmisten seurassa, välittömiä puhelijaita ja ystävällisiä ihmisiä.

        Astuessamme ulos linja-autosta kolme iloista ikäistäni pikkulottaa vilkutivat meille ja toivottivat tervetulleiksi porukkaan.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Petzen naapuri on paikallisen Sotilaspoikayhdistyksen puheenjohtaja ja pyysi Petzen mukaan toimintaan. Puheenjohtajan vaimo kuuluu Pikkulottiin ja pyysi minua mukaan.

        Molemmissa tapauksissa on kysymys perinneseuroista, jossa pyritään ylläpitämään tietoisuutta sotiemme aikana maassa olleista vapaaehtoistöistä.

        Koti isänmaa ja uskonto. Nuo kolme sanaa olivat pohjana monessa juhlapuheessa Sotien veteeraanien Kirkkopäivillä.

        Pikkulotilla on mm. kuorotoimintaa. He lauloivat pääjuhlassa, keski-ikä pikkulotilla oli noin 70-vuotta.

        Kainuun sotapojat ja pikkulotat ovat aikeissa yhdistää voimansa.

        Lähinnä kimppakivaa, mukana oli noin kaksisataa ikäihmistä ympäri Kainuuta.

        Päivä oli loistavasti organisoitu. Kirkon jälkeen, kyyditykset prikaatille, ruokailu ja pääjuhla. Lapin sotilassoittokunta viihdytti puheiden lomaan. Juhla päättyi kahvitukseen sen jälkeen paluukuljetukseen kaupunkiin sekä muilta paikkakunnilta tulleet kyydittiin omille kotikonnuille.

        Kieltämättä nautimme päivästä. Olimme ikäihmisten seurassa, välittömiä puhelijaita ja ystävällisiä ihmisiä.

        Astuessamme ulos linja-autosta kolme iloista ikäistäni pikkulottaa vilkutivat meille ja toivottivat tervetulleiksi porukkaan.

        Ps. Kyseessä oli vuotuinen Sotiemme veteraanien Kirkkopäivä.


    • 8/50
      virkistävää lastenhoitoo
      kaameeta kiukkua
      jotenkin selittämättömän sairasta
      päivä meni niin ja näin

      ilta taas ei virkistystä kaivannu
      sen enempää vaikka oma mies oli töissä
      niin metsältä tuoksuva mies hääräs liiterissä

      jotenkin tuli mieleen että olis se vaan kivaa
      jos toi kaksinnaiminen olis sallittua suomessa
      ei välttämättä miehillä
      ei ne kumminkaan osaa arvostaa
      muta meillä arvon rouvilla vois olla sellainen etuoikeus

      illalla ei vielä tienny mitä kauheeta
      näkee aamulla tapahtuneen...

    • 9/50
      tästä päivästä ei riemu repeä
      eikä paljoo jaksa edes kirjoittaa
      meidän pikku pelle kissukka
      oli menehtynyt aivan kauheen
      onnettumuuden/tapaturman uhrina

      raskas olo vielä sydänalassa
      vaiikei me pellee saatukkaan pitää itsellämme
      kun vajaa kaksi kuukautta
      silti sattuu kovasti
      ei oikein tiedä kenen puolesta
      mutta se on hyvä kumminkin että aika parantaa
      ja pelle on nyt roopen kanssa
      paremmilla metsästysmailla :(

      • kisskisskinoja

        Oliko noin lyhyt hänen elonsa. Onkin pitänyt kysyä, mitä kuuluu, kun lupasit kertoa.
        Jotenkin en ole uskaltanut.


      • lipsahtiko kirves?

        Oliko sillä metsältä tuoksuvalla miehellä osuutta asiaan?


      • kisskisskinoja kirjoitti:

        Oliko noin lyhyt hänen elonsa. Onkin pitänyt kysyä, mitä kuuluu, kun lupasit kertoa.
        Jotenkin en ole uskaltanut.

        liian lyhyt
        mutta kuka sen tietää
        kaiken tarkoituksen...


      • lipsahtiko kirves? kirjoitti:

        Oliko sillä metsältä tuoksuvalla miehellä osuutta asiaan?

        oliskin se ollut syynä niin
        olis paljon helpompi ymmärtää
        täytyy sanoo etten oo koskaan kuullu
        sellaisesta tapaturmasta/onnettomuudesta
        mutta kerta se on ensimmäinen
        ja mää toivoisin ettei sen asian kanssa
        väännettäs vitsiä
        saanhan mää tietenkin toivoo mitä vaan
        mutta jätänpähän sit kommentit lukematta.


      • kisskisskinoja kirjoitti:

        Oliko noin lyhyt hänen elonsa. Onkin pitänyt kysyä, mitä kuuluu, kun lupasit kertoa.
        Jotenkin en ole uskaltanut.

        lyhyt ja hyvä elämä
        oli oikeen tyytyväinen
        ja ihmisrakas kissuli
        kova metsästäjä

        mutta nyt tuli semmoinen täräys
        että kun tosta meidän epusta aika jättää
        niin se on sit siinä meidän kissatalous.


      • eppu2

        Voi surku sentään, ymmärrän hyvin murheen.
        Pelkkä ajatuskin, ettei tuo Eppuni tuossa yht´äkkiä olisi häntäänsä viskomassa, tuntuu pahalta.
        Tuli juuri ulkoa ja kävi ristikkolehden päälle maata.


      • eppu2 kirjoitti:

        Voi surku sentään, ymmärrän hyvin murheen.
        Pelkkä ajatuskin, ettei tuo Eppuni tuossa yht´äkkiä olisi häntäänsä viskomassa, tuntuu pahalta.
        Tuli juuri ulkoa ja kävi ristikkolehden päälle maata.

        kävi se meidänkin eppu
        vähän tossa nojatuolissa köllöttelemässä
        surku hänenkin puolestaan
        kun näin pienen ajan sisällä
        joutuu kohtaamaan kaksi lajitoverinsa kuolemaa.


      • tiinainen kirjoitti:

        kävi se meidänkin eppu
        vähän tossa nojatuolissa köllöttelemässä
        surku hänenkin puolestaan
        kun näin pienen ajan sisällä
        joutuu kohtaamaan kaksi lajitoverinsa kuolemaa.

        Surullinen ja ikävä tapaus, enpä ollut tuollaista osannut kuvitellakaan tapahtuvan. Kaikkeen vaan ei aina voi varautua.
        Terkkuja, ajan myötä helpottaa.


      • Anceli kirjoitti:

        Surullinen ja ikävä tapaus, enpä ollut tuollaista osannut kuvitellakaan tapahtuvan. Kaikkeen vaan ei aina voi varautua.
        Terkkuja, ajan myötä helpottaa.

        kiitos anceli
        kun sain sulle kertoa tarinani
        tiedän että sulta saan lohduttavia sanoja
        kyllä se helpottaa
        vaikka kyllä se järkytti.


      • tiinainen kirjoitti:

        kiitos anceli
        kun sain sulle kertoa tarinani
        tiedän että sulta saan lohduttavia sanoja
        kyllä se helpottaa
        vaikka kyllä se järkytti.

        "tiinainen"

        Talous ilman kissoja omaa sekin joitain etuja.
        Suurin etu on varmaan se että rakkaus keskittyy.
        Kaksin-naiminen kun vähentyy.
        Monille on varmaan kaikkein tuskallisinta menettää rakkaudestaan pienikin pala.
        Useat ovat kertoneet että olisivat valmiita antamaan henkensäkin rakkautensa
        puolesta.
        Minäkin olen kertonut kissastani, montakin kertaa.
        Raskasta hänen menetyksessään oli varmaan se, että olin niin nuori.
        Muita rakkauksia en ollut vielä saanut.
        Jotain äidin hösötystä, mutta sitä ei lasketa.
        Olen pahoillani menetyksenne vuoksi.

        Tässä ei ole tippaakaan huumoria, kunhan kokoilin sinun ajatuksiasi ja ajattelin
        niitä hetken.

        YH.


    • 10/50
      aamulla oli niin paha olo
      kaikesta tapahtuneesta että jouduin meneen lääkäriin
      jonka kautta sitten pääsen keskustelemaan asiasta
      ammattiauttajan kanssa
      jos hän sais minut ymmärtämään asian

      ilta meni ystävien kanssa jutellessa
      syödessä ja valkkaria nautiskellessa
      oman leimansa tää vahinko kyllä löi iltaan
      mutta joinain hetkinä asia pääsi unohtumaankin

      joku tietysti luulee mun tulleen hulluksi
      mokoman kissan takia maailma järkkyy
      mutta näinkin voi käydä
      tässä vaan on niin monesta asiasta kysymys :(

      • ent. siivoojaparka

        En osaa täysin eläytyä, kun en tiedä asiasta muuta kuin että kissanpentusi on poistunut tuonpuoleiseen (jos sitä nyt sellaista on).

        Ei tunnu helpolta sellainenkaan, kun vie pitkäaikaisen lenkkeilykaverinsa eläinlääkäriin ja saa kuulla, että eutanasiaklinikka on enää ainut mahdollisuus. Nähdä omistajan, aikuisen miehen itkevän, yrittää purra hammasta ja lohdutella parhaansa mukaan. Sitten kun menee autoon ja avaa radion, niin sieltä alkaa soimaan

        http://www.youtube.com/watch?v=VRsJlAJvOSM


        Miltähän tuntuu nämä viimeiset päivät, silitellä pehmoista turkkia, harjailla ja katsoa sitä silmiin tietoisena siitä mikä on väistämättä edessä ja aika jo varattu. Voi vain aavistella, että helppoa ei ole.


    • 11/50
      edelleen se raska olo tulee vähän väliä rintaan
      ja vaikka kuinka yrittää pitää ajatukset muualla
      niin aina ne palaa takaisin...

      ei paljoo aurinkoinen syysilmakaan virkistä
      mutta eilen tullut kirje vakuutusyhtiöltä virkisti
      päätös kuntoutustuki eläkkeen jatkumisesta
      vielä vuodella eteenpäin helpotti kummasti
      vihdoinkin saan huokaista syvään
      sitten sen jälkeen kun lopetin kaupan...

      nyt on aikaa keskittyä johonkin muuhunkin
      kun siihen että mitä lappuja pitää mihinkä lähettää
      ja koska taas pitää mennä lääkärille
      jos jotain pahaa niin jotain hyvääkin
      näinhän sen aina pitää mennä
      tai ainakin toivoo että näin menee.

    • otan osaa.

      Lapsena surin kun kissani hävisi mutta sen jälkeen on ollu vihastuksia ja riesaa, naapurin koira puri parilta kissalta selkärangan poikki että ne halvaantuivat sen jälkeen en kissoja ole huolinut.
      Annappas olla, villiintynyt kulkukissa teki ulkoraennukseen alkukesästä viisi pentua, yritin tarjota ihmisille jos tarviitte käykää hakemassa, ei kelvannu, villiä kun olivat mutta lopulta sain ne säkkiin, raaka peli ja lopetus.

      • mun lapsen lapseni
        leikki sen meidän pellen kanssa
        ja laittoi sen piiloon
        muoviseen maitotonkkaan
        ja kannen päälle...
        ja meni parin tunnin päästä jatkaan leikkiä...

        me saatiin vasta seuraavana aamuna tietää
        missä se kissa on...

        mutta todennäköisesti se kaksi tuntia
        umpinaisessa tonkassa oli tehnyt jo tehtävänsä...


      • meidän 14 vuotias kissa kuoli
        pääsiäisen aikaan
        se oli ihan normaali kuole
        ma
        eikä se vaikuttanut mitenkään raskaalta
        kerran olen myös vienyt sellaisen
        ns heittopussi kissan lopetettavaksi
        koska oli selvästi häiriintynyt kun
        ei saa kotiutua mihinkään
        onhan näitä
        mutta tää kamala vahinko
        tuntuu niin pahalta...


      • eppu2
        tiinainen kirjoitti:

        mun lapsen lapseni
        leikki sen meidän pellen kanssa
        ja laittoi sen piiloon
        muoviseen maitotonkkaan
        ja kannen päälle...
        ja meni parin tunnin päästä jatkaan leikkiä...

        me saatiin vasta seuraavana aamuna tietää
        missä se kissa on...

        mutta todennäköisesti se kaksi tuntia
        umpinaisessa tonkassa oli tehnyt jo tehtävänsä...

        Vai niin siinä kävi, tuli ihan paha olo, kun luin.
        Kyllä ne eläimet monesti on ihan perheenjäseniä.
        Minä suren varmaan raskaasti, jos Epusta tarvitsee jonain päivänä luopua.
        Mutta jaksamista.


      • eppu2 kirjoitti:

        Vai niin siinä kävi, tuli ihan paha olo, kun luin.
        Kyllä ne eläimet monesti on ihan perheenjäseniä.
        Minä suren varmaan raskaasti, jos Epusta tarvitsee jonain päivänä luopua.
        Mutta jaksamista.

        sää voit vaan kuvitella
        kuinka paha olo meillä on
        eläimen luonnollisen kuoleman hyväksyy
        mutta tämmöinen teko
        minkä tekijä tekee ymmärtämättään
        niin...
        oikeestaan ei oo koskaan tullu mieleen edes varottaa asiasta

        kiitos
        jaksetaan päivä kerrallaan...


      • harmillinen tapaus
        tiinainen kirjoitti:

        sää voit vaan kuvitella
        kuinka paha olo meillä on
        eläimen luonnollisen kuoleman hyväksyy
        mutta tämmöinen teko
        minkä tekijä tekee ymmärtämättään
        niin...
        oikeestaan ei oo koskaan tullu mieleen edes varottaa asiasta

        kiitos
        jaksetaan päivä kerrallaan...

        Ei millään pahalla mutta pienelle lapselle pitä opettaa kuinka eläintä kohdellaan ja että se voi kuolla huonoon kohteluun. Lapset eivät neuvomatta tätä ymmärrä, muistaakseni lapsenlapsesi on muutaman vuoden ikäinen. Vanhempien ja myös isovanhempien vastuulla on iso merkitys ja velvollisuus opettaa pientä lasta. Ei eläin ole mikään lelu jota voi riepotella ja kohdella miten tahansa, niin kuin lapset usein tekevät.


      • harmillinen tapaus kirjoitti:

        Ei millään pahalla mutta pienelle lapselle pitä opettaa kuinka eläintä kohdellaan ja että se voi kuolla huonoon kohteluun. Lapset eivät neuvomatta tätä ymmärrä, muistaakseni lapsenlapsesi on muutaman vuoden ikäinen. Vanhempien ja myös isovanhempien vastuulla on iso merkitys ja velvollisuus opettaa pientä lasta. Ei eläin ole mikään lelu jota voi riepotella ja kohdella miten tahansa, niin kuin lapset usein tekevät.

        älä syyllistä meitä
        tää on muutenkin vaikeeta
        totaakai me ollaan opetettu
        mutta kyllä se on saanu sitä kantaa ja pitää sylissä
        mutta miten voi lasta opettaa
        että älä laita kissaa tonkkaan ja kantta kiinni
        kiitos vaan sulle ´
        joka tapauksessa toivon ettet ise joudu koskaan vastaavaan tilanteeseen
        tää on tarpeeks vaikeeta ilman tonlaisia kommentteja.


      • harmillinen tapaus kirjoitti:

        Ei millään pahalla mutta pienelle lapselle pitä opettaa kuinka eläintä kohdellaan ja että se voi kuolla huonoon kohteluun. Lapset eivät neuvomatta tätä ymmärrä, muistaakseni lapsenlapsesi on muutaman vuoden ikäinen. Vanhempien ja myös isovanhempien vastuulla on iso merkitys ja velvollisuus opettaa pientä lasta. Ei eläin ole mikään lelu jota voi riepotella ja kohdella miten tahansa, niin kuin lapset usein tekevät.

        lapset laittaa toisiaankin umpinaisiin paikkoihin
        näitäkin kuolemantapauksia on ollut
        ja varmaan tulee vielä olemaan
        elämä on ja jos kaikki vois ennakoida
        niin koskaan ei sattuis mitään vahinkoja tai onnettomuuksia

        jotenkin tuli hirveen paha olo tosta sun kommentistas
        koska mää just yritän itselleni
        saada meneen päähän että se ei ollut kenenkään syy
        ja tän sun juttus lukeminen veti taas pohjan pois.


      • harmillinen tapaus kirjoitti:

        Ei millään pahalla mutta pienelle lapselle pitä opettaa kuinka eläintä kohdellaan ja että se voi kuolla huonoon kohteluun. Lapset eivät neuvomatta tätä ymmärrä, muistaakseni lapsenlapsesi on muutaman vuoden ikäinen. Vanhempien ja myös isovanhempien vastuulla on iso merkitys ja velvollisuus opettaa pientä lasta. Ei eläin ole mikään lelu jota voi riepotella ja kohdella miten tahansa, niin kuin lapset usein tekevät.

        ja se poika rakasti sitä pikku kisua yli kaiken
        ei se sitä huonosti kohdellu se ei vaan ymmärtäny
        tätä mää oon yrittäny ittellen tolkuttaa
        ei se halunnu sille pahaa
        niinkun sää annat ymmärtää
        sen pojankin elämä meni ihan sekaisin sen asian takia
        mutta onneks lapset unohtaa pian
        se tässä on lohdutuksena.


      • eppu2
        tiinainen kirjoitti:

        ja se poika rakasti sitä pikku kisua yli kaiken
        ei se sitä huonosti kohdellu se ei vaan ymmärtäny
        tätä mää oon yrittäny ittellen tolkuttaa
        ei se halunnu sille pahaa
        niinkun sää annat ymmärtää
        sen pojankin elämä meni ihan sekaisin sen asian takia
        mutta onneks lapset unohtaa pian
        se tässä on lohdutuksena.

        Ei kaikkeen voi varautua.
        Ei itselleni ole tullut mieleenkään varoittaa 5-vuotiasta pojantytärtäni moisesta.
        Kissoja ja koiria on koko porukalla ja täällä maalla on jos jonkinlaista tavaraa.
        Kyllä tuo oli valitettava onnettomuus, ei kenenkään syytä.


      • eppu2 kirjoitti:

        Ei kaikkeen voi varautua.
        Ei itselleni ole tullut mieleenkään varoittaa 5-vuotiasta pojantytärtäni moisesta.
        Kissoja ja koiria on koko porukalla ja täällä maalla on jos jonkinlaista tavaraa.
        Kyllä tuo oli valitettava onnettomuus, ei kenenkään syytä.

        kiitos eppu2


      • Pirre*
        tiinainen kirjoitti:

        sää voit vaan kuvitella
        kuinka paha olo meillä on
        eläimen luonnollisen kuoleman hyväksyy
        mutta tämmöinen teko
        minkä tekijä tekee ymmärtämättään
        niin...
        oikeestaan ei oo koskaan tullu mieleen edes varottaa asiasta

        kiitos
        jaksetaan päivä kerrallaan...

        Ikävä tapaus - onnettomuus, - ei lapsi voi millään ymmärtää tuollaisia asioita, se oli hänestä vain kiva leikki, ja voihan olla jos kissa vielä kynnellä rapsautti leikeissä osasi poika laittaa sen piiloon että sai olla rauhassa, kissanpentu ossaa olla aika riesakin joskus, tiijjän kokemuksesta.

        Mutta, myötätuntoiset halaukset tiina.


      • ent siivoojaparka
        Pirre* kirjoitti:

        Ikävä tapaus - onnettomuus, - ei lapsi voi millään ymmärtää tuollaisia asioita, se oli hänestä vain kiva leikki, ja voihan olla jos kissa vielä kynnellä rapsautti leikeissä osasi poika laittaa sen piiloon että sai olla rauhassa, kissanpentu ossaa olla aika riesakin joskus, tiijjän kokemuksesta.

        Mutta, myötätuntoiset halaukset tiina.

        Laittoi ehkä tarkasti talteen, ettei pääse lähtemään karkumatkalle, ennenkuin tulee jatkamaan leikkimistä. Tarkoitti, että ootat sitten tässä.


      • Pirre*
        ent siivoojaparka kirjoitti:

        Laittoi ehkä tarkasti talteen, ettei pääse lähtemään karkumatkalle, ennenkuin tulee jatkamaan leikkimistä. Tarkoitti, että ootat sitten tässä.

        Niinkin, he on niin touhukkaita, ja varmasti tiijjän että meidänkin pikkuneiti (3 vee) voisi tehdä ihan vastaavaa, onneksi heillä on vain hieman kärttyinen vanha kissa joka ottaa kynnellä jos tyttö innostuu liikaa sen kanssa, ja viimein menee piiloon.


      • ent. siivoojaparka
        Pirre* kirjoitti:

        Niinkin, he on niin touhukkaita, ja varmasti tiijjän että meidänkin pikkuneiti (3 vee) voisi tehdä ihan vastaavaa, onneksi heillä on vain hieman kärttyinen vanha kissa joka ottaa kynnellä jos tyttö innostuu liikaa sen kanssa, ja viimein menee piiloon.

        Muistan kyllä, kun pikuveljeni pyyhki kissanpennulla vesihuuruja ikkunasta. Sen ikäiset ehtii mitä vaan, kun aikuinen kääntää selkänsä. Mikä niitä pystyy koko ajan silmä tarkkana vahtimaan.


      • turha selitellä
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Muistan kyllä, kun pikuveljeni pyyhki kissanpennulla vesihuuruja ikkunasta. Sen ikäiset ehtii mitä vaan, kun aikuinen kääntää selkänsä. Mikä niitä pystyy koko ajan silmä tarkkana vahtimaan.

        Se on vaan pystyttävä.
        Pikkulapsia ei saa ikinä jättää kissan tai koiran kanssa kaksistaan.
        Kyllä se vastuu valvonnasta kuuluu vanhemmalle ihmiselle.


      • ent. siivoojaparka
        turha selitellä kirjoitti:

        Se on vaan pystyttävä.
        Pikkulapsia ei saa ikinä jättää kissan tai koiran kanssa kaksistaan.
        Kyllä se vastuu valvonnasta kuuluu vanhemmalle ihmiselle.

        Ja höpöti-höpöti.
        Mihis laitat kissanpennun siksi aikaa piiloon, kun seisot hellan vieressä vahtimassa, ettei velli kiehu yli? Essun taskuun?


      • eikö ymmärrä?
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Ja höpöti-höpöti.
        Mihis laitat kissanpennun siksi aikaa piiloon, kun seisot hellan vieressä vahtimassa, ettei velli kiehu yli? Essun taskuun?

        Tässä on kyseessä lapsen vahtiminen, ei kissan!


      • ent. siivoojaparka
        eikö ymmärrä? kirjoitti:

        Tässä on kyseessä lapsen vahtiminen, ei kissan!

        Kissan ja lapsen.
        Mihis laitat 3-4v lapsen, kun seisot hellan vieressä vahtimassa, ettei velli kiehu yli? Köytätkö kiinni pöydänjalkaan vai nostatko eteesi istumaan hellalle?

        Onko sinulla ollut koskaan lapsia?


    • Solarium

      Puoli tuntia solariumissa tekee terää. Valo piristää ja kasvot saavat eloa, väriä ja rypytkin silenee ainakin viikoksi!

      Ehdottomasti paras virkistyspiikki ainakin meikäläiselle. 35 vuoden kokemuksen rintaäänellä vihjaistuna.

    • 12/50
      pihapiiri ja ranta raivattu
      talven puut liiterissä
      mieli muutenkin korkealla

      me kolme sielunsiskoa
      ja muutama muu tuhat
      ja juha tapio lavatansseissa
      luistavat kengät ja kova säkä käy
      mitä muuta sitä voi
      tämmöinen keski ikäinen simpsakka rouva
      enää toivoa elokuiselta illalta

      jos paljon huonookin
      niin paljon hyvääkin :)

    • 13/50
      nautinnollista tää yksinäisyys ja hiljaisuus
      vaiherikkaan viikon päälle

      kyllä sen näpsäkän näköisen
      palavasilmäisen nuorehkon miehen
      olis tietysti vielä täällä silmänilona pitäny
      mutta kaikki loppuu aikanaan
      ainakin meidän pilkkomattomat puut

      mutta täytyy sanoo ettei kyllä tällä iällä
      enää kovin montaa viikkoo jaksa
      kahta miestä huoltaa...
      molemmat syökin vielä niin pirusti

      nyt jo tekis mieli aurinkoon
      vaikka just vasta viikko sitten tuntui siltä ettei
      tartte aurinkoo koko talvena kun se porotti
      yli kuukauden täydellä teholla

      solarium oli hyvä vinkki virkistykseen
      ja sekin virkisti tosi paljon
      kun eilen näin muutaman ihmisen
      joita en oo nähny muutamaan kuukauteen
      ja kuulin etteivät ollu tuntea mua
      alkaa pikkuhiljaa pureen tää
      uudistus ja muodonmuutos
      ne sanat oli oikeen musiikkia korville
      on olemassa sellaisiakin ihmisiä joilta saa kehuja
      eikä vaan tympeitä ikäviä kommentteja

      aurinko paistaa mielessä
      vaikka vettä sataa ulkona :)

    • 14/50
      vanhan mökin uudistus kalusteilla
      virkisti tätä päivää
      ja vihdoinkin sain tänne tupaan sen
      kaapelikelasta tehdyn pöydän
      jalka vähän koki muutoksia mutta makee on
      nyt siinä palaa kynttilät
      ja puuhellassa rätisee tuli
      ihan pakko oli lämmittää niitä lämpimiä odotellessa

      ihan innolla odotin sitä beebeetä
      mutta jotenkin tänä vuonna se on niin kuivakkaan olonen
      ettei oo viittiny kattoo joka päivä
      aikaisempina vuosina oon oikeen ahminu
      niitä jaksoja
      onkohan musta tullu vanha vai
      onko se tosiaan kärsiny siitä ettei ne enää keksi mitään
      jotenkin siellä ei oo edes ketään hyviä tyyppejäkään
      tällä kertaa

      mutta kilot karisee mukavassa tahdissa
      ja läskit lähtee käveleen

      muuten tiedä onko tää nyt niin virkistävää
      istua illasta toiseen täällä kotona
      naputella tätä konetta ja kattoo telkkua
      mutta eiks se oo sellasta yleensä se ihmisen elämä
      ei siitäkään tuu mitään jos koko ajan menee eestakasin

      mutta kohta alkaa kuoroharrastukset
      ne tuo vähän vaihtelua tähän arkeen :)

    • 15/50
      tämä päivä ei sen enempää piristystä kaivannut
      päivän vietin ystävän kanssa Jyväskylässä
      kirppareita kierrellen ja maailmaa parantaen

      aamusta heti kuulin kuinka meitä ikävöitiin
      mikä sen mukavampaa musiikkia korville
      kun kuulee jonkun sanovan kaipaavansa

      no illalla tulikin sit kutsu saunaan
      siellä olikin vaan miesten saunavuoro
      mutta muuten oli taas kerran itseensä parempaa seuraa
      ruokaakin oli tehty oikeen ukrainalaisella reseptillä
      ja meidän rakas Sergei piti huolta siitä
      että naurua piisas alusta loppuun

      on se sit ihanaa kun vielä maailmasta löytyy
      rentoja ja luonnollisia tyyppejä
      joku tossa kummasteli mikä mua riivaa
      mutta eihän mua riivaa mikään
      mahtavan mukava kesä takana
      ja varmasti ratkiriemukas syksy ja talvi tulossa

      mitä nyt välillä se kissan kohtalo otti koville
      mutta kun kuuli sen pienen vauvan kohtalon
      niin jotenkin kumminkin osas ymmärtää paremmin
      ei kukaan voi ketään vahtia koko aikaa
      ja vaikka vahtiskin niin elämä antaa ja elämä ottaa

      voi kun mää toivoisin teille kaikille
      niitä aurinkoisia päiviä ja aurinkoisia mieliä
      ei tarttis nipottaa eikä nokitella
      sillon kun ihmistä kohdellaan ihmisenä
      niin varmaan kaikki tulee toimeen kaikkien kanssa.

    • 16/50
      ihan kiva oli tänään taas päästä nauttimaan auringosta
      olis vaan saanu paistaa tasasemmin
      pilveili vielä jonkun verran mutta ehkäpä se siitä
      huomenna vielä jatkuvaks muuttuu
      ja kai sitä on luvattu loppuviikokskin

      muuten oon tässä piristäny päivääni
      ainoastaan ja vain oleilemalla
      sekin vaan joskus on todella kivaa
      miettimättä mitään
      nautiskellen vaan omasta seurastani

      oikeestaan olis kiva pitää vaan silmät kii
      kun tuntuu joku allergisoivan
      eilen illalla alkoi
      olisko sit siellä kyläpaikassa ollu vaikka hometta
      se nimittäin laittaa mun silmät aina oireileen
      tai sit ulkona on niin märkää että sekin voi vaikuttaa
      mutta toisaalta taas nurmikko on ihan kuivaa
      tiedä näistä mikä millonkin vaikuttaa
      olis ollu edes yks allergialääke kaapissa
      niin ei silmä vuotas koko ajan mutta kun ei

      ei muuta kun pidetään kauniita syyspäiviä
      ja kerätään voimaa tulevaan talveen :)

    • täytyy muuten vielä kertoo
      että mää oon päässy jo yli sen kisulin kuolemasta
      mutta vielä mun pitää mennä keskusteleen
      psykologin kanssa miten se asia pitäs käsitellä
      sen pikku poitsun kanssa
      kun se on vähän sellainen juttu ettei sitä voi
      jättää vaan ilmaan roikkumaan
      ja tähän en välttämättä halua kovin montaa
      keittiöpsykologin kommenttia

      toivotaan vaan että pellellä on hyvä olla
      siellä kissojen taivaassa roopen kanssa.

      • Korppis*

        Iltaa Tiina@

        Olen ollut luovalla tuulella. Keittiöstäni tuli paljon tilavampi ja käytännöllisempi kun siirtelin huonekaluja. Kai sain ideoita vieraillessani pojan uudessa kodissa.

        Muutokset piristää, mutta nyt selkä kiukuttelee se tuo siivous ja huonekalujen siirto ei ole kevyttä työtä.

        Muuten valtakunnassa kaikki hyvin. Huomenna lupasivat kaunista keliä joten menen mökille puuhastelemaan ja lämmitän saunan. Perjantaina lähdemme seikkailemaan taiteiden yöhön.

        Muuten katselin muotilehteä. Se sinun retropukusi kuviointi ja värimaailma näyttää olevan syksyn sävel ; ).


      • Korppis* kirjoitti:

        Iltaa Tiina@

        Olen ollut luovalla tuulella. Keittiöstäni tuli paljon tilavampi ja käytännöllisempi kun siirtelin huonekaluja. Kai sain ideoita vieraillessani pojan uudessa kodissa.

        Muutokset piristää, mutta nyt selkä kiukuttelee se tuo siivous ja huonekalujen siirto ei ole kevyttä työtä.

        Muuten valtakunnassa kaikki hyvin. Huomenna lupasivat kaunista keliä joten menen mökille puuhastelemaan ja lämmitän saunan. Perjantaina lähdemme seikkailemaan taiteiden yöhön.

        Muuten katselin muotilehteä. Se sinun retropukusi kuviointi ja värimaailma näyttää olevan syksyn sävel ; ).

        huomenta korppis
        täälläkin on puhaltanut uudet tuulet
        sisustuksen suhteen kahdessa eri rakennuksessa
        mulla puhaltaa kyllä tämän tästä
        ja täytyy sanoo että nyt on semmoinen
        ilmavampi aika
        värit ja retro kiehtoo edelleen kumminkin

        mää ostin tosiaan sen mekon orlandosta
        sillon kohta kaks vuotta sitten
        ja nyt se on sopiva päälle
        kuviointi oli sillon siellä jo näköjään in
        mutta hyvä että pysy ajan hengessä
        vaikkei niitä muotilehtiä tuu enää selattua
        kun ei oo sitä kauppaa... sillon tuli kaikki lehdet selailtua

        tän viikon kilo oli muuten tippunu taas eilisestä
        piristi kummasti
        tästä päivästä on tulossa selvästi hyvä päivä :)


    • tuli tossa taas mieleen ton 5566 kommentti
      eiks sille pennulle opetettu ettei saa retuuttaa jne...

      mites olis nyt ton aarno ranisen kanssa
      kun on menehtyny tulipalossa
      olisko tällä 5566della ollu tähän
      asiaan jotain hyviä neuvoja
      mitä olis pitäny opettaa ettei olis
      menehtyny tulipalossa

      harmillinen tapaus mun mielestä
      onnettomuus vanhinko...
      mikä lie sit syynä paloon ollukkaan
      kumminkin ihan aiheeton kuolema

      voimia hänen läheisilleen.

    • 17/50
      pistetään nyt heti aamusta arvosteltavaksi ;)

      pitää kyllä vielä palata eiliseen iltaan ja draamaan
      mitä koettiin nukkumaan mennessä
      kattelin siinä vielä pienen pätkän beebeetä
      ja näytti ihan niinkun joku musta olis lentäny lähellä kattoo
      no kuvittelin näkeväni näkyjä
      mutta sit kun sain valot pois ja silmät kiinni
      niin mies vieressä sanoi että täällä on lepakko
      siis en nähnyt näkyjä vaan lepakko lenteli meidän makkarissa
      ei muuta kun ovet ulos asti auki ja valot terassille
      kai se sinne on mennyt kun ei näy roikkuvan missään nurkassa
      vaikka kuinka tiirailee

      kyllähän tää mun rakkaani pyys kuuklettaan
      miten saa lepakon kiinni
      mutta mahtaisko sellasta oppia löytyä mistään

      joku huumorintajuinen voi tässä vaiheessa
      nyt sit jo miettiä että oliks tyttös tullu käymään
      mutta ei ovat vielä siellä fugessa :)

      päivältä odotettavissa aurinkoa
      ja yksinoloa omien ajatustensa kanssa
      mies kun lähtee serkkupoikansa kanssa
      tai no voiko sitä vielä sanoo serkkupoika
      kun tää poika on seitenkasi
      mutta eikös ne miehet kumminkin oo ikuisia lapsia
      ainakin jossain määrin
      niin lähtevät joka syksyiselle venereissulle
      ja nyt onkin mitä parhain sää
      tyyntä ja aurinkoa

      mulla on muuten jämähtäny tää kuuskymppisten sivu
      eilen illalla joskus alkuillasta
      vaikka tän avaa uudestaan niin näyttää
      ettei uusia kirjoituksia ole tullu yhtään
      ja sit kun avaa esim tän ketjun niin
      sillon vasta näkee että on tullut kirjoituksia tähänkin

      onks kellään muulla samaa ongelmaa
      kyselee epätietoinen keskisuomesta...

      • "tiinainen"

        Lepakko-mies...
        Lepakot lähtevät Raidilla.
        Jos eivät lähde, ne kuolevat nälkään.
        Eli löytyvät lattialta.

        Paria tauko-ilmoitusta lukuun-ottamatta, en ole huomannut mitään kummallisempaa kuin jotkut kirjoitukset.
        Teevee kertoi jo aikaisemmin ansioituneesti, että palvelun siirtäminen
        palvelijalta toiselle ei välttämättä palvelua paranna.

        Ai niin...se huumori.
        Tietääköhän tyttäresi mitä Raid on?
        Dödöinen, pöpöton(H.Boss) virtuaali-hali teille molemmille.
        Miehelle sydämellinen käden-puristus.

        YH.


      • lepakonpyydys?

        Muistelen joskus lapsuudessani erään talon isännän pyytäneen lepakkoa pitkällä riulla jonka päässä heilui jotakin valkoista, ehkä lakana.

        Ei varmaan koskaan saanut sitä kiinni, vaikka usein iltahämärissä pimeään saakka sitä siellä pihalla heilutteli.


      • hunksz kirjoitti:

        "tiinainen"

        Lepakko-mies...
        Lepakot lähtevät Raidilla.
        Jos eivät lähde, ne kuolevat nälkään.
        Eli löytyvät lattialta.

        Paria tauko-ilmoitusta lukuun-ottamatta, en ole huomannut mitään kummallisempaa kuin jotkut kirjoitukset.
        Teevee kertoi jo aikaisemmin ansioituneesti, että palvelun siirtäminen
        palvelijalta toiselle ei välttämättä palvelua paranna.

        Ai niin...se huumori.
        Tietääköhän tyttäresi mitä Raid on?
        Dödöinen, pöpöton(H.Boss) virtuaali-hali teille molemmille.
        Miehelle sydämellinen käden-puristus.

        YH.

        ei oo näkyny onneks enää lepakkoo
        niinkun sellasta mustaa siivekästä
        ja ne kaks lentää vasta huomenna
        fugesta kotiinpäin

        kiitos halista niitä tarvii aina
        vaikka täytyy sanoo ettei nyt oo ollu halipulaa
        mutta poistaja näkyy käyneen
        ihan hyvä meni jollain vähän överiks taas
        ja mitä lie tänään sit kirjoitellu
        kun en oo ollu kotona
        vähän aikaa sitten vasta kotiuduin

        haleja sullekkin
        ja kädenpuristus tosta viereisestä keinutuolista.

        yt


      • lepakonpyydys? kirjoitti:

        Muistelen joskus lapsuudessani erään talon isännän pyytäneen lepakkoa pitkällä riulla jonka päässä heilui jotakin valkoista, ehkä lakana.

        Ei varmaan koskaan saanut sitä kiinni, vaikka usein iltahämärissä pimeään saakka sitä siellä pihalla heilutteli.

        no jos se vielä tänään ilmestyy
        niin pitää kietoo toi mies
        valkoiseen lakanaan ja laittaa seisoon ovelle
        niin saa ainakin ite nukkua rauhassa :)


      • ent. siivoojaparka
        lepakonpyydys? kirjoitti:

        Muistelen joskus lapsuudessani erään talon isännän pyytäneen lepakkoa pitkällä riulla jonka päässä heilui jotakin valkoista, ehkä lakana.

        Ei varmaan koskaan saanut sitä kiinni, vaikka usein iltahämärissä pimeään saakka sitä siellä pihalla heilutteli.

        Miksi lepakko pitäisi saada pyydystettyä? Mihin tarkoitukseen?
        Minä olisin saanut montakin kertaa pyydystettyä, ei olisi ollut kuin noukkia käteen vain, mutta en halua häiritä sen päiväunia.


      • lepakonpyydys?
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Miksi lepakko pitäisi saada pyydystettyä? Mihin tarkoitukseen?
        Minä olisin saanut montakin kertaa pyydystettyä, ei olisi ollut kuin noukkia käteen vain, mutta en halua häiritä sen päiväunia.

        Pyydystämisen tarkoitus on jäänyt minulle epäselväksi.

        Olisin minäkin saanut lepakon pyydystettyä ihan kädelläni. Kerrankin säikähdin halkopinon päältä peittoa ottaessani kun lepakko oli piiloutunut yhteen poimuun. Kaitpa se päivällä oli niin tokkurassa että kömpi van hiljaa pinon alle jatkamaan uniaan.


    Ketjusta on poistettu 32 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      229
      2021
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      77
      1770
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1516
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      106
      1209
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1130
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1085
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      9
      1015
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      950
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      881
    Aihe