Käytössä Firefox & NoScript. Kaikki sivun Googlesälät hyväksytty.
Aiemmin Street View on toiminut aivan normaalisti ja raahaamalla pikku-ukon haluamalleen kohdalle on saanut katunäkymän auki.
Nyt vaikka oikealla klikkaa karttaa ja sen jälkeen valikosta aktivoi katunäkymän, niin mikään ei muutu.
Ilmeisesti nyttemmin Google pakottaa uudemman karttaversionsa käytön lisäominaisuksineen. Aiemmin kaikki toimi nopeasti ja selkeästi.
HEREen työpöytäversiona ne ole tutustunut, mutta toimineeko se lutettavammin, selkeämmin ja onko siinä katunakymät?
GoogleMaps Street View ei toimi ?
14
3200
Vastaukset
Onko flash toiminnassa ja ajantasalla?
- varis ei olekuukkeli
Kyllä toimii, satunnaisella kokeilulla kauppa mainosti linssejä ja vihreitä papuja ikkunamainoksessa.
Here toimii jossain paremmin ja jossain huonommin. Google mapsista voi valita vanhan version. Se tapahtuu siitä oikean alakulman "kysymysmerkki" kuvakkeesta.
- StreetView
Se "kysymysmerkki" on nykyisin oikealla ylhäällä ja se oli yksi ensimmäinen asia jossa kävin, mutta ilmeisemmin Google ei enää anna mahdollisuutta vanhan version käyttöön. Ainakaan en enää löytänyt sille mahdollisuutta.
Flash päivitin juuri muutama päivä sitten: 7 UD 67 Eli se siis riippuu ihan koneesta että missäpaikassa se on? Itselläni se on aina ollut oikeassa alakulmassa.
Ja minulla myös antaa vaihtaa vanhaan Google Maps näkymään sieltä kysymysmerkki kohdasta.- kiitos paljon!
Minullakin löytyi nyt. Se kysymysmerkki taitaa tulla vasta siinä StreeView kuvassa. Minä jokin aikaa sitten vaihdoin uuteen ja minusta se ei ollut hyvä. Onneksi luin tämän kysymyksen ja vastauksen! Nyt minulla on perinteinen Google Maps!
kiitos paljon! kirjoitti:
Minullakin löytyi nyt. Se kysymysmerkki taitaa tulla vasta siinä StreeView kuvassa. Minä jokin aikaa sitten vaihdoin uuteen ja minusta se ei ollut hyvä. Onneksi luin tämän kysymyksen ja vastauksen! Nyt minulla on perinteinen Google Maps!
Se tulee heti kun Google mapsin avaa.
- StreetView
Itselläkin aiemmin "kysymysmerkki" oli oikeassa alakulmassa ja sitä kautta saattoi vaihtaa vanhempaan versioon.
Nyt se oikeassa yläkulmassa ja sieltä en löytänyt enää mahdollisuuttaa palata vanhaan versioon.
Joka kerta aiemminkin oli sama tilanne uuden version kassa (jonka se pyytämättä vaihtoi), en saanut katunäkymää toimimaan, mutta kun palasin ?:n kautta vanhaan, niin kaikki toimi ok.
HEREn piku-ukko ei saanut mitään aikaan muutaman testini perusteella. En tiedä onko HEREllä vastaava katunäkymä ja jos, niin miten suuret alueet peittäen. Herellä on katunäkymä mutta se kattaa vain muutaman suuremman kaupungin.
- StreetView
HERE ei vielä ole 3D:ssä ehtinyt kattaa yhtä laajalti kuin Google. HERE on kuitenkin tällä hetkellä 80%:ssa autonvalmistajien autojen karttapohjia joissa se tehtaalla laitetaan valmiiksi.
HERE oli toteuttamassa kartat myös Mersedeksen itse ajavalle autolle ja useammalle muullekin.
- StreetView
Nyt alkoi toimia ja katunäkymä tosin tulee edellisestä versosta poiketen vain puolikkaaseen ikkunaan ja yläpuolella näkyy itse karttanäkymä. Toisaalta ihan kätevä toiminto ja ehkä sen saa halutessaan pelkäksi katunäkymäksi.
Yksi Googlen kilke oli NoScriptissä hyväksymättä, jokin "cbks0...xxxx" ja sen jälkeen alkoi toimia.
Kiinnostaa onko HEREllä aivan vastaava toiminto ja jos niin miten hyvin sen kartat kattaen, sillä sitä en saanut toimimaan. Sielläkin on pikku-ukko ja lisäksi lienee kameran linssiä kuvaava pieni symboli sen vieressä. - StreetView
Hyvin outo homma.
Menin hakemaan yhden yrityksen osoitteen jossa kaksi vuotta sitten kävin ja silloin kohde ja sen ympäristön kadut olivat vanhassa GoogleMapsissa, korttelissa saattoi navigoida katunäkymällä ja siksi jo edeltä tiesinkin millainen paikka on kyseessä.
Nyt uudella Mapsilla hakiessani saman osoitteen ja klikatessani "katunäkymän" niin se väittää ettei sitä ole saatavilla ko. ositteeseen ja sen kadut näkyvät valkoisina. Lähelä oleva isompi väylä näkyy sinisenä, mutta pikku-ukolla ei saa katunäkymää siihenkään.
Testasin vielä saman alueen viereisiä katuja ilman tarkkaa katuosoitetta ja sama tilanne. Kun pikku-ukkoa siirtää kaduille, niin ne aktivoituvat sinisiksi, mutta katunäkymä ei aukea ja ohjelmä herjaa ettei ko. kadulle ole katunäkymää.
Minne Google kadottaa jo olemassa olevia katunäkymiä? - StreetView
Syy "outoon hommaan" selvisi. Jostakin syystä systeemi lopettaa tuon "cbks0...xxxx" palkan kesken navigoinnin tai sivulta poistuttuaan ja se tarvitsee uudestaan aktivoida.
- matkaajamatti
Paljon on poistettu paikkoja katunäkymästä.....aivan uskomaton kato käynyt......aika hemmetin tylsää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492318- 262173
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271535Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161484- 1241417
- 191083
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71974Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117944Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883