Pihavajan piirustukset

Juuso

Olen suunnitellut tekeväni talon päätyyn varaston pihakeinun osille, puutarhakalusteille jne. Nyt ei muuta puutu kuin jonkinlaiset piirustukset. Vajasta tulee "puolikas", eli se tulisi talon seinään, katon harja n. 2.5 m korkeudelle ja alareuna n. 2 metrissä. Kattomateriaaliksi tulee läpinäkyvä kate. Pituus sivusuunnassa n. 3m ja syvyys n. 1.2 m. Tällaiselle piirustuksia ja ohjeita?

15

20415

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palkkaa

niin saat lupakuvat.

• Ite

On ehkä pikkusen halvempaa kattoa Tee itse lehdestä tai en tunne ainuttakaan kirvesmiestä joka ei vajaa osaisi tehdä vaikka ilman kuvia.

• Sami
        Ite kirjoitti:

On ehkä pikkusen halvempaa kattoa Tee itse lehdestä tai en tunne ainuttakaan kirvesmiestä joka ei vajaa osaisi tehdä vaikka ilman kuvia.

Naapuri piirsi puuliiterin kuvat itse, tai siis kopioi valmiit kuvat tuttavalta, mutta ne eivät kelvanneet rakennusvirastolle. Piti palkata arkkitehti piirtämään kuvat puhtaaksi ja pistämään nimensä nimiöön.

Kannattaa tarkistaa oman kunnan vaatimukset.

• Juuso
        Sami kirjoitti:

Naapuri piirsi puuliiterin kuvat itse, tai siis kopioi valmiit kuvat tuttavalta, mutta ne eivät kelvanneet rakennusvirastolle. Piti palkata arkkitehti piirtämään kuvat puhtaaksi ja pistämään nimensä nimiöön.

Kannattaa tarkistaa oman kunnan vaatimukset.

Tulkitsin lupa-asiat niin, että tämä vastaa leikkimökkiä tai esim rautakaupoissa myytävää vajaa, jotka eivät tarvitse rakennuslupia. Ei näy esim kadulle tai naapuriin. Tasan varmasti rakennan ilman yhtään lupaa.

• konnari
        Juuso kirjoitti:

Tulkitsin lupa-asiat niin, että tämä vastaa leikkimökkiä tai esim rautakaupoissa myytävää vajaa, jotka eivät tarvitse rakennuslupia. Ei näy esim kadulle tai naapuriin. Tasan varmasti rakennan ilman yhtään lupaa.

purkamaan myös jos rakennusvalvonta niin päättää

• Sami
        Juuso kirjoitti:

Meidän kunnassapa ei laiteta leikkimökkiäkään ilman lupaa...

• http://www.woodfocus.fi/
    • Jure

Alle 10 m2 rakennuksille ei tarvite hakea lupaa, vaan pelkkä ilmoitus riittää. Jos on naapurita, niin heiltä olis hyvä kysyä lupa. Näin minä asian ymmärtäsin. Kunnan/kaupungin tekninen virasto auttaa asiaan parhaiten.

• poliisisetä

rajana 20 neliötä ja naapureiden lupia ei tarvita jos pysytään rajasta 4 m päässä.

• Juuso
        poliisisetä kirjoitti:

rajana 20 neliötä ja naapureiden lupia ei tarvita jos pysytään rajasta 4 m päässä.

Tästä tulee alle 20m2, naapurin rajalle 10m. Rakenne on kuin pergola, jossa on seinät ja koko leveydeltä aukeavat pariovet. Tämä ei tule edes näkymään kadulle korkean tiiliaitamme takaa. Kohta jo saha suihkaa ja naulapyssy haukahtelee.

• Patu33

Jos et tiedä kysyjän kotikuntaa, niin on ihan turha antaa mitään ohjeita, että mihin pitää olla lupa ja mihin ei. Laissa ei ole mitään neliörajoja, jotka pätisivät kaikissa kunnissa.

Tiedän että kotikunnassani ei saa asemakaava-alueelle rakentaa yhtään mitään ilman että kysyy ensin luvan rakennusvirastosta, ei saa edes säilyttää asuntovaunua tai venettä omalla tontilla. Kaava-alueen ulkopuolelle saa rakentaa maksimissaan 4 neliön leikkimökin ilman lupia tai ilmoituksia.

• vankkuri
        Patu33 kirjoitti:

Jos et tiedä kysyjän kotikuntaa, niin on ihan turha antaa mitään ohjeita, että mihin pitää olla lupa ja mihin ei. Laissa ei ole mitään neliörajoja, jotka pätisivät kaikissa kunnissa.

Tiedän että kotikunnassani ei saa asemakaava-alueelle rakentaa yhtään mitään ilman että kysyy ensin luvan rakennusvirastosta, ei saa edes säilyttää asuntovaunua tai venettä omalla tontilla. Kaava-alueen ulkopuolelle saa rakentaa maksimissaan 4 neliön leikkimökin ilman lupia tai ilmoituksia.

Kyllä asuntovaunun saa aina pitää pihassaan ilman rakennuslupaa ainakin talven yli, kuka hullu sille rakennuslupaa hakee oli kunnan säännöt mitkä tahansa.
        Samoin ainakin soutuveneen voi säilyttää kun ei jätä pysyvästi näytille.

Ja leikkimökit ei lupia tarvitse missään, vaihtakaa valtuusto jos niihin pitää lupa olla.

• Patu33
        vankkuri kirjoitti:

Kyllä asuntovaunun saa aina pitää pihassaan ilman rakennuslupaa ainakin talven yli, kuka hullu sille rakennuslupaa hakee oli kunnan säännöt mitkä tahansa.
        Samoin ainakin soutuveneen voi säilyttää kun ei jätä pysyvästi näytille.

Ja leikkimökit ei lupia tarvitse missään, vaihtakaa valtuusto jos niihin pitää lupa olla.

Tiedän että asia on noin kuten kirjoitin. Ei tässä ole mitään tinkaamista.

• Anonymi-Antti
        Patu33 kirjoitti:

Asutko Pertunmaalla?

siellä tuo voisi olla mahdollista

• retretre
        Anonymi-Antti kirjoitti:

Asutko Pertunmaalla?

siellä tuo voisi olla mahdollista

Eiköhän asia ole ratkennut tässä kuudessa vuodessa ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4876
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3476
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2905
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      7
      2689
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2260
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      37
      1742
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1680
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1671
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16