Luotsipalstan sisältö, luotsien väliset suhteet ja muuta

Hei!

Viime aikoina on käynyt ilmi muutama kysymys johon nyt kaivataan tarkennusta:

Ensinnäkin Luotsipalsta on tarkoitettu luotsien omaksi, rajatuksi ja yksityiseksi keskustelualueeksi, muun muassa ongelmatilanteita varten. Luotsipalstalla saa toki jutustellakin, mutta jutustelu olisi hyvä erottaa omiin ketjuihinsa niin sanotuista asiaketjuista. Kun joku kysyy tärkeän kysymyksen, olisi suotavaa sen alla olevan asiaan liittyvää keskustelua myöhempiä tarkastelijoita varten.

Jutustelkaa niin paljon kuin haluatte, niin höpöjä tai söpöjä kuin haluatte, mutta erottakaa näitä keskusteluja omiin ketjuihinsa pois asiaviestien keskeltä.

Sitten viime aikoina on myös ilmennyt paljon epäkunnioittavaa käytöstä, provosointia ja provosoitumista. Riitely ei kuulu luotsille. Luotsi ei riitele, eivätkä riidat kuulu luotsien välisiin suhteisiin. Luotsin ei kuulu spekuloida muiden luotsien asioita tai arvostella heitä yleisesti eikä varsinkaan missään tapauksessa tehdä tätä julkisesti.

Tulevaisuudessa jos luotsi hyökkää toista vastaan julkisesti, seuraa tästä välitön oikeuksien poisto. Käyttäjät ansaitsevat asiallisia valvojia jotka osaavat hallita tunteensa ja jotka eivät mustamaalaa toisiaan käyttäjien edessä.

Lisäksi on käynyt ilmi, että viestejä on siirretty vanhoihin keskusteluihin tai ylipäänsä ketjun sisällä. Se, että tämä ominaisuus on olemassa, ei tarkoita että sitä tulisi käyttää. Älkää siis käyttäkö sitä.

Poistetun viestin alla menee myös usein niin kutsuttua "hyvää keskustelua" hukkaan. Koska järjestelmä poistaa tämän koko viestirimpsun, antaa sen poistaa. Poistuneita viestejä ei tule enää palauttaa erikseen.

Aiemmin on myös luotsi lukinnut viestejä isommassa määrin niin, että esimerkiksi massapostittaja ei ole voinut häiriköidä palstan etusivua 30 lukitun viestin täyttäessä kaiken tilan. Tämä ei ole asiallista käytöstä eikä näin tule tehdä.

Luotsin oikeuksien väärinkäyttö omiin tarkoituksiin tai muuhun kikkailuun ei ole sallittua. Viestejä ei tule siirtää kuin aloituksia oikealle palstalle, eikä poistettuja viestejä palauttaa kuin vahinkopoistotapauksissa.

Tästä lähtien oikeuksiaan väärinkäyttänyt luotsi tulee menettämään oikeutensa välittömästi.


Luotsi on käyttäjille sama kuin ylläpito. Jos luotsi ei käyttäydy annetun tehtävän mukaisesti, hän ei tule toimimaan luotsina.


Terveisin,

S24 Ylläpito, luotsivastaava Saga

43

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eli siis vastauksia saa siirtää ketjusta toiseen kuittenkin luvallisesti? mutta vastauksen paikkaa ei saa muuttaa ketjussa?

      Ja sehän on täysin selvää että poistetun viestin "jemmaaminen" 10 vuoden taakse kuten yhdellä palstalla tehdään on täysin kiellettyä

      Ja miksi muuten on toiminto koko etusivun "neulaamiselle" siinähän voi aloittelijalla käydä vahinko ja laittaa rastin väärään paikkaan

      • "Lisäksi on käynyt ilmi, että viestejä on siirretty vanhoihin keskusteluihin tai ylipäänsä ketjun sisällä. Se, että tämä ominaisuus on olemassa, ei tarkoita että sitä tulisi käyttää. Älkää siis käyttäkö sitä."

        "Eli siis vastauksia saa siirtää ketjusta toiseen kuittenkin luvallisesti? mutta vastauksen paikkaa ei saa muuttaa ketjussa?"

        Tuohon kyllä jätettiin pieni tulkinnanvara ja "porsaanreikä". =) Periaatteessa voisi sanoa kyllä, käytännössä taas ei. =) Välttämättä se vastaus ei sovellu siihen uuteen ketjuun, vaikka suoranaisesti liittyisi aiheeseen, tähän on ehkä hyvä vähän hätyytellä Saagaa ja odotella lisätarkennusta (meille miehillekin :D). Älkää siis käyttäkö sitä lauseeseen vedoten, en sitä käyttäisi. :)


      • lindqvist kirjoitti:

        "Lisäksi on käynyt ilmi, että viestejä on siirretty vanhoihin keskusteluihin tai ylipäänsä ketjun sisällä. Se, että tämä ominaisuus on olemassa, ei tarkoita että sitä tulisi käyttää. Älkää siis käyttäkö sitä."

        "Eli siis vastauksia saa siirtää ketjusta toiseen kuittenkin luvallisesti? mutta vastauksen paikkaa ei saa muuttaa ketjussa?"

        Tuohon kyllä jätettiin pieni tulkinnanvara ja "porsaanreikä". =) Periaatteessa voisi sanoa kyllä, käytännössä taas ei. =) Välttämättä se vastaus ei sovellu siihen uuteen ketjuun, vaikka suoranaisesti liittyisi aiheeseen, tähän on ehkä hyvä vähän hätyytellä Saagaa ja odotella lisätarkennusta (meille miehillekin :D). Älkää siis käyttäkö sitä lauseeseen vedoten, en sitä käyttäisi. :)

        Kaipa tuo tarkoittaa asiattomilta siirrolla sitä että poistetaan vastaus, ja tän jälkeen siirretään se piiloon 10 vuotta vanhaan ketjuun. Silloin ylläpito tai muut luotsit ei näe poistettua viestiä, tai tiedä mihin se on siirretty.

        Eräällä palstalla luotsi tekee tätä TODELLA paljon, ja uskon että tekee jatkossakin... Ja tuo toiminta ei ole perusteltavaa MILLÄÄN että koitetaan viilata ylläpitoa linssiin...


      • kimlaa kirjoitti:

        Kaipa tuo tarkoittaa asiattomilta siirrolla sitä että poistetaan vastaus, ja tän jälkeen siirretään se piiloon 10 vuotta vanhaan ketjuun. Silloin ylläpito tai muut luotsit ei näe poistettua viestiä, tai tiedä mihin se on siirretty.

        Eräällä palstalla luotsi tekee tätä TODELLA paljon, ja uskon että tekee jatkossakin... Ja tuo toiminta ei ole perusteltavaa MILLÄÄN että koitetaan viilata ylläpitoa linssiin...

        Siinä on myös se kohta, että tämä ominaisuus on olemassa, eikä sitä pitäisi käyttää. Eli on mahdollista siirtää se vastaus toiseen viestiin, jolloin sitäkään ei pitäisi tehdä. ;) Näin siis itse voisin tuon asian tulkita, vaikka sitä ei ole siinä suoraan sanottu, mutta se on kumminkin siinä kokonaan omassa lauseessa, jolloin sitä tulkinnanvaraa ei kyllä oikeastaan jää, kun tuota sanomaa lukee uudelleen ja uudelleen.

        Minä en mielelläni halua lukea, mitä muut luotsit tekevät milläkin palstalla, toivottavasti olet tuon ilmoittanut ylläpidolle, jotta he voivat tehdä tarvittavat toimenpiteet asialle. Ei ole hyvien käytöksien tapaista ilmoitella noita muille luotseille.


      • lindqvist kirjoitti:

        Siinä on myös se kohta, että tämä ominaisuus on olemassa, eikä sitä pitäisi käyttää. Eli on mahdollista siirtää se vastaus toiseen viestiin, jolloin sitäkään ei pitäisi tehdä. ;) Näin siis itse voisin tuon asian tulkita, vaikka sitä ei ole siinä suoraan sanottu, mutta se on kumminkin siinä kokonaan omassa lauseessa, jolloin sitä tulkinnanvaraa ei kyllä oikeastaan jää, kun tuota sanomaa lukee uudelleen ja uudelleen.

        Minä en mielelläni halua lukea, mitä muut luotsit tekevät milläkin palstalla, toivottavasti olet tuon ilmoittanut ylläpidolle, jotta he voivat tehdä tarvittavat toimenpiteet asialle. Ei ole hyvien käytöksien tapaista ilmoitella noita muille luotseille.

        Sain siihen nyt hyvän ohjeistuksen!!
        ASIATON viesti poistetaan, myös asiattomaan viestiin vastatut
        kommentit saavat poistua sen mukana, niitä kommentteja
        ei palauteta.
        tässä olenkin aina ollut samaa mieltä kuten tuolla aijemmin
        avauksissa mainitsin, että on tyhmää palauttaa poistettuun viestiin tulleet
        vastaukset, sillä yhteysasia puuttuu kokonaan ja ketju tulee näyttämään
        silloin todella hölmöltä, myöskin siirto muihin ketjuihin on typerää,
        sillä sielläkin asianyhteys puuttuisi täysin.

        Nyt teillä on helppo ajatella asiaa,
        "poistan asiattoman viestin, enkä murehdi muusta", helppoa eikö?

        P.S Linkvisti, pidellään yhteyksiä joskus =)
        Ja pirä ittes miähenä!!


      • lindqvist kirjoitti:

        Siinä on myös se kohta, että tämä ominaisuus on olemassa, eikä sitä pitäisi käyttää. Eli on mahdollista siirtää se vastaus toiseen viestiin, jolloin sitäkään ei pitäisi tehdä. ;) Näin siis itse voisin tuon asian tulkita, vaikka sitä ei ole siinä suoraan sanottu, mutta se on kumminkin siinä kokonaan omassa lauseessa, jolloin sitä tulkinnanvaraa ei kyllä oikeastaan jää, kun tuota sanomaa lukee uudelleen ja uudelleen.

        Minä en mielelläni halua lukea, mitä muut luotsit tekevät milläkin palstalla, toivottavasti olet tuon ilmoittanut ylläpidolle, jotta he voivat tehdä tarvittavat toimenpiteet asialle. Ei ole hyvien käytöksien tapaista ilmoitella noita muille luotseille.

        Itse ymmärtäisin että sallittua on:

        Siirtää vastaus ketjusta toiseen.

        Kiellettyä on:

        Siirtää vastauksen paikkaa ketjun sisällä

        "Jemmata" poistettua vastausta 10 vuoden taakse...

        Onhan täällä tuon koko sivun neulaamisen lisäksi muita "kummia" toimintoja, kuten toiminto että saa poistettua kaikki vastaukset jostain viestistä...

        Onkohan tuo sähköpostilmoitus vastauksesta muuten nykyjään kokonaan otettu pois, tänään ei oo tullut yhtään postia?


    • Ylläpidon kirjoitus oli minusta ns. Helvetin hyvä!
      Vaikka tuli kyllä hieman *Hitler* mieleen oli sen verta rankkaa ja tinkimätöntä tekstiä, mutta jollei kerta muu auta, niin näinhän se on pakko varmasti menetellä.
      Asianmukainen tulos tai ulos...

      Tuota juuri itse ajoin takaa siinä yhdessä aloituksessani, että ei höpöhöpöjä noihin asia keskusteluihin, koska muuten on hankalaa löytää sieltä niitä otsikkoon kuuluvia vastauksia ja kysymyksiä.


      Onneksi en ole palsta-luotsi ... vaikeata hommaa.

      Huom!

      Ei kukaan saisi täällä missään haukkua julkisesti ketään. Ei Luotsit ... Luotseja, eikä chattaajat toisiaan, mutta minkäs teet, kun chattaajat saavat yhäkin haukkua Luotseja mielin määrin, eikä sille voi paljon mitään, kun ko. henkilöt tulevat aina vain takaisin chattiin osaten kiertää kaikki mahdolliset asetetut estot .
      Vähänkö ottaa pattiin...

      • Kokeile antaa heille paljon huomiota ja rakkautta, ole ylimakea ja ystävällinen ja ihanan herttainen, erittäin imelä tms. =) Eiköhän ne sillä sitten kaikkoa viimeistään kun säikähtävät tai eivät kestä hempeilyä. :D Kokeile olla antamatta niille sitä mitä ne hakevat, anna sitä mitä eivät odota. Jos ei ollenkaan toimi, niin hampaita yhteen ja monoa uudelleen. Täällä niistä voi purnata aina "selän takana"


      • Olisi minunkin pitänyt pysyä vain chattiSefuna eikä lähteä keräämään lisätaakkaa
        keskustelupalstoilta, vuosi sitä meni ja nyt ollaan tässä tilassa =)

        Enkä edes tiedä oliko olemisestani mitään hyötyä omilla palstoillani,
        täältä lähtemällä annan heille selätysvoiton, tai siis niin he luulevat,
        vaikka lähtöni ei liity palstoihini mitenkään =)


      • lindqvist kirjoitti:

        Kokeile antaa heille paljon huomiota ja rakkautta, ole ylimakea ja ystävällinen ja ihanan herttainen, erittäin imelä tms. =) Eiköhän ne sillä sitten kaikkoa viimeistään kun säikähtävät tai eivät kestä hempeilyä. :D Kokeile olla antamatta niille sitä mitä ne hakevat, anna sitä mitä eivät odota. Jos ei ollenkaan toimi, niin hampaita yhteen ja monoa uudelleen. Täällä niistä voi purnata aina "selän takana"

        Voee, poeka, poeka kuule, elä sie opeta *äiteetäs* ... hiihtämään ... on kuule kaikki konstit aina kokeiltu ensin näiden hankalien pöllöpäiden kanssa, joille ei mene jakelu-osatolle käytöstavat.... JA ... sitten on alkanut monet muut toimenpiteet vasta... ja se viimoinen on aina se Ylläpidon astettama esto... minkä ikävä kyllä nämä eräät osaavat myös kiertää .

        ...kai sie nyt oot mies... etten ihan väärin sekoita tässä näitä sukupuolisia asioitakin vielä...

        (Menee kahtoon rohviilin)

        Moro.


      • Godsmack kirjoitti:

        Olisi minunkin pitänyt pysyä vain chattiSefuna eikä lähteä keräämään lisätaakkaa
        keskustelupalstoilta, vuosi sitä meni ja nyt ollaan tässä tilassa =)

        Enkä edes tiedä oliko olemisestani mitään hyötyä omilla palstoillani,
        täältä lähtemällä annan heille selätysvoiton, tai siis niin he luulevat,
        vaikka lähtöni ei liity palstoihini mitenkään =)

        Kukas sinua estää pysymään edelleenkin chat - *sefuna* (luotsina) jätä palstailut unholaan ja palaa chattiin, koska siellä tarvis apua vähän jokapuolella!

        Ainahan sitä voi mielensä muuttaa... koska ihminenhän on erehtyväinen ja lehmä märehtiväinen... ja kaiken voi aina muuttaa, siirtää , tai perua.
        Käväset nyt välillä siellä ulkomailla ja tuut sitten takaisin pirteänä, kun Pupu Pirteä konsanaan ja alat luotsaileen chatissa, kun siltä tuntuu... eiks jeh :)


      • EvilCat kirjoitti:

        Kukas sinua estää pysymään edelleenkin chat - *sefuna* (luotsina) jätä palstailut unholaan ja palaa chattiin, koska siellä tarvis apua vähän jokapuolella!

        Ainahan sitä voi mielensä muuttaa... koska ihminenhän on erehtyväinen ja lehmä märehtiväinen... ja kaiken voi aina muuttaa, siirtää , tai perua.
        Käväset nyt välillä siellä ulkomailla ja tuut sitten takaisin pirteänä, kun Pupu Pirteä konsanaan ja alat luotsaileen chatissa, kun siltä tuntuu... eiks jeh :)

        Samaa mieltä! Chattiin takas ja Thaimaaseen, ellei keskustelut enää inspaa (toistaseks). Siitä voit saada uutta voimaa! :)


      • EvilCat kirjoitti:

        Voee, poeka, poeka kuule, elä sie opeta *äiteetäs* ... hiihtämään ... on kuule kaikki konstit aina kokeiltu ensin näiden hankalien pöllöpäiden kanssa, joille ei mene jakelu-osatolle käytöstavat.... JA ... sitten on alkanut monet muut toimenpiteet vasta... ja se viimoinen on aina se Ylläpidon astettama esto... minkä ikävä kyllä nämä eräät osaavat myös kiertää .

        ...kai sie nyt oot mies... etten ihan väärin sekoita tässä näitä sukupuolisia asioitakin vielä...

        (Menee kahtoon rohviilin)

        Moro.

        lindqvistillä toi taktiikka saattaa purra paremmin kun on tosiaan mies! On varmasti kanssaihmisille järkyttävän hämmentävää jos hän ryhtyy jakelemaan ryhmähaleja. Saattaapa häiriköt nielasta tyhjää ja lähteä livohkaan.

        Vaikken ole chatissa ollu aikoihin, niin jotenki olettaisin, että tota kattia kumminki kunnioitetaan ja ihannoidaan. Tommonen tomera kun on. Sitä vaan en lakkaa ihmettelemästä että hän sanoo keskustelupalstan luotsausta vaikeaksi. Luulisin että mut syötäis chatissä elävältä yhdessä illassa. Siellä ei varmasti toimi ne konstit jota minä käytän. En uskalla edes tulla kattomaan ettei arvottomuuden tunne valtaa, kun kehtaan kitistä omista luotsionkelmista.


      • EvilCat kirjoitti:

        Voee, poeka, poeka kuule, elä sie opeta *äiteetäs* ... hiihtämään ... on kuule kaikki konstit aina kokeiltu ensin näiden hankalien pöllöpäiden kanssa, joille ei mene jakelu-osatolle käytöstavat.... JA ... sitten on alkanut monet muut toimenpiteet vasta... ja se viimoinen on aina se Ylläpidon astettama esto... minkä ikävä kyllä nämä eräät osaavat myös kiertää .

        ...kai sie nyt oot mies... etten ihan väärin sekoita tässä näitä sukupuolisia asioitakin vielä...

        (Menee kahtoon rohviilin)

        Moro.

        Pohjoiskarjalaako se huostaa? Pakkohan se oli äitiä opettaa hiihtämään, kun ensimmäiset sukset tuli vasta muinaisajalla. Monia muitakin asioita silloin kauan sitten, kun vanhemmat vihdoin tuli ulos luolasta ja lopettivat luolamaalaukset. ;)

        Se on harmi, että on kaikki konstit kokeiltu, myös pitkäjänteisesti ja pitkäkestoisesti, niin kuin kuukausitasolla lähinnä tarkoitin. ;) Onhan se niin, että jääräpäitä riittää ja kun vanhoista pääsee eroon, niin uusia tulee pussillinen tilalle.

        Kyllä sitä itse jaksoi 2000 luvun alkupuolella Amerikkalaisille haastaa pelkästään *Kisses & hugs* aamusta iltaan useamman vuoden ajan, niin kyllä loppujen lopuksi niin naisilla, kuin miehilläkin oli täysin eri suhdanne, käytäntö ja vuorovaikutustaidot. :P


      • lindqvist kirjoitti:

        Pohjoiskarjalaako se huostaa? Pakkohan se oli äitiä opettaa hiihtämään, kun ensimmäiset sukset tuli vasta muinaisajalla. Monia muitakin asioita silloin kauan sitten, kun vanhemmat vihdoin tuli ulos luolasta ja lopettivat luolamaalaukset. ;)

        Se on harmi, että on kaikki konstit kokeiltu, myös pitkäjänteisesti ja pitkäkestoisesti, niin kuin kuukausitasolla lähinnä tarkoitin. ;) Onhan se niin, että jääräpäitä riittää ja kun vanhoista pääsee eroon, niin uusia tulee pussillinen tilalle.

        Kyllä sitä itse jaksoi 2000 luvun alkupuolella Amerikkalaisille haastaa pelkästään *Kisses & hugs* aamusta iltaan useamman vuoden ajan, niin kyllä loppujen lopuksi niin naisilla, kuin miehilläkin oli täysin eri suhdanne, käytäntö ja vuorovaikutustaidot. :P

        Aika hyvin muuten osui ... mun mies on Pohjoiskarjalasta kotoisin. Itse olen enempi näitä *stadin* lähistön *pimuja* Onneksi en kuitenkaan asu nyt aivan stadissa sentään. Vaikka olen siellä asunut jonkin aikaa pentuna ja se oli karsee kokemus.

        Näköjään mulla sitten jotenkin skulasi toi Pohjoiskarjalankin sanan vääntö :)


      • EvilCat kirjoitti:

        Aika hyvin muuten osui ... mun mies on Pohjoiskarjalasta kotoisin. Itse olen enempi näitä *stadin* lähistön *pimuja* Onneksi en kuitenkaan asu nyt aivan stadissa sentään. Vaikka olen siellä asunut jonkin aikaa pentuna ja se oli karsee kokemus.

        Näköjään mulla sitten jotenkin skulasi toi Pohjoiskarjalankin sanan vääntö :)

        Hyvin skulasi! Stadilaiset sanoo muuten "pentuna" :D Olen asunu joskus siellä ja lapsuuden kesät viettäny pohjois-karjalassa. Siellä kaikki on "jonnijjoutavaa" :D


      • EvilCat kirjoitti:

        Kukas sinua estää pysymään edelleenkin chat - *sefuna* (luotsina) jätä palstailut unholaan ja palaa chattiin, koska siellä tarvis apua vähän jokapuolella!

        Ainahan sitä voi mielensä muuttaa... koska ihminenhän on erehtyväinen ja lehmä märehtiväinen... ja kaiken voi aina muuttaa, siirtää , tai perua.
        Käväset nyt välillä siellä ulkomailla ja tuut sitten takaisin pirteänä, kun Pupu Pirteä konsanaan ja alat luotsaileen chatissa, kun siltä tuntuu... eiks jeh :)

        Eräs mielisanontoja onkin,
        antaa lehmien märehtiä, niillon isompi pää =)


      • miss.007 kirjoitti:

        Samaa mieltä! Chattiin takas ja Thaimaaseen, ellei keskustelut enää inspaa (toistaseks). Siitä voit saada uutta voimaa! :)

        Olen nyt viimesen vuoden tehny molempaa, sätissä ja palstalla.


      • miss.007 kirjoitti:

        Hyvin skulasi! Stadilaiset sanoo muuten "pentuna" :D Olen asunu joskus siellä ja lapsuuden kesät viettäny pohjois-karjalassa. Siellä kaikki on "jonnijjoutavaa" :D

        Me sanottiin kyllä *skidinä* ja nykyisin näin vanhana akkana sanon *pentuna*

        Jopas nyt taas sattui, että sullakin on yhteyksiä juuri tuonne Pohjois-Karjalaan ja olet kanssa asunut stadissakin joskus ... on se tää maailma vaan niin ihmeellinen että... :)


      • Godsmack kirjoitti:

        Olen nyt viimesen vuoden tehny molempaa, sätissä ja palstalla.

        ... ja nyt teet tulevina vuosina tätä hommaatäällä Suomi24 chatissa ja unohdat sen keskustelupalstan, vaikka siellä olisi millaisia Skodeja sun muita. Jos niin himottaa se palsta, niin tee toinen nicki ja jutskaile sillä siellä ... oolrait ? ! : )


        P.S. Nyt on tainnut lipsahtaa taas tuo Sagan laittaman jälkeen nämä meidän jutut ties minne ... Stadista - Pohjois - Karjalaan - Thaimaaseen ...
        *reps* :D

        Vaan öitä ja huomenna on päivä uus... toivottavasti... moiksit kaikille !


      • EvilCat kirjoitti:

        Aika hyvin muuten osui ... mun mies on Pohjoiskarjalasta kotoisin. Itse olen enempi näitä *stadin* lähistön *pimuja* Onneksi en kuitenkaan asu nyt aivan stadissa sentään. Vaikka olen siellä asunut jonkin aikaa pentuna ja se oli karsee kokemus.

        Näköjään mulla sitten jotenkin skulasi toi Pohjoiskarjalankin sanan vääntö :)

        Meillähän on paljon yhteistä. ;) Paitsi etten hakenut ukkoa Pohjoiskarjalasta, enkä ole *stadin* lähistön pimuja, mutta muuten kyllä melkein kuin oma elämänkerrasta.

        Kyllä se Karjalan murre valitettavan helposti jää päähän jo muutamalla kuuntelukerralla, saati että jos sitä on jo vähintään 15 vuotta kuunnellut. :D

        Stadi on kaunis kaupunki, sateella. Saattaa päteä joka kaupunkiin, kun paikkakuntalaiset on sisätiloissa, tai noh Helsingin ydinkeskustassa eniten niitä peikkoja ja örkkejä taitaa majailla, varsinkin aurinkoisella säällä.
        Pienet kaupungit ja kylät on järkyttävän näköisiä, en tiedä miksi, mutta jokaisesta tulee aina mieleen Vantaan Tikkurila. (Onko sitten samana vuonna rakennettu tai sama suunnittelija/arkkitehti). En jaksa noita alueita alkaa erikseen luettelemaan, mutta useimmiten on erittäin ruma leegopalikkaviidakko, eli melkein kuin kopio.

        Tuolle toiselle, friidu ei snaijaa tai aanaa mikä mahee öönis sil jää paitsi ku meigä markkeeraa ja ööga sille plattaa. :P


      • lindqvist kirjoitti:

        Meillähän on paljon yhteistä. ;) Paitsi etten hakenut ukkoa Pohjoiskarjalasta, enkä ole *stadin* lähistön pimuja, mutta muuten kyllä melkein kuin oma elämänkerrasta.

        Kyllä se Karjalan murre valitettavan helposti jää päähän jo muutamalla kuuntelukerralla, saati että jos sitä on jo vähintään 15 vuotta kuunnellut. :D

        Stadi on kaunis kaupunki, sateella. Saattaa päteä joka kaupunkiin, kun paikkakuntalaiset on sisätiloissa, tai noh Helsingin ydinkeskustassa eniten niitä peikkoja ja örkkejä taitaa majailla, varsinkin aurinkoisella säällä.
        Pienet kaupungit ja kylät on järkyttävän näköisiä, en tiedä miksi, mutta jokaisesta tulee aina mieleen Vantaan Tikkurila. (Onko sitten samana vuonna rakennettu tai sama suunnittelija/arkkitehti). En jaksa noita alueita alkaa erikseen luettelemaan, mutta useimmiten on erittäin ruma leegopalikkaviidakko, eli melkein kuin kopio.

        Tuolle toiselle, friidu ei snaijaa tai aanaa mikä mahee öönis sil jää paitsi ku meigä markkeeraa ja ööga sille plattaa. :P

        Jos mä olen toi toinen friidu ni vastaan sulle tonne Vapaa sana-ketjuun :p


    • Kiitos tästä informatiivisesta tietopaketista ylläpidolle! Olen ihan lähes suunniltani riemuistani siitä että on olemassa sivusto jonka ylläpito joka reagoi!!!! On aina sitä parempi mitä yksioikoisemmat säännöt ovat -> saa tehdä / ei saa tehdä. Kun ei me t*ssiposket muuten mitään tajuta.

      Ehkä hyvä kolmen kohdan yhteenveto koko tietoiskusta on
      1. Älä provosoidu
      2. Älä provosoidu
      3. Älä provosoidu.

      Kaikki tiet vie siihen, että luotsi antaa itsensä provosoitua. Silloin tulee houkutus tehdä lähes kaikki virheet joista saatiin varoituksia. Ite ajattelin että jos tulee sellainen olo että nyt kuohahti, niin kirjaudun ulos, haen Fazerin sinisen ja palaan sen jälkeen. Yp voisi hankkia luotseille alennuksia painonvartijoihin ;)

      • ja sitten
        4. Älä provosoi
        5. Älä provosoi
        6. Älä provosoi

        Äläkä myöskään aseta toista luotsia eriarvoiseksi, tai hänen argumenttiaan,
        tai itseäsi huonommaksi tai väärässäolijaksi.
        Äläkä toisen luotsin päätöksiä kyseenalaista.

        Antakaa ylläpidon päättää mitkä on oikein ja mitkä väärin,
        te luotsit olette kaikki erilaisia ihmisiä, kaikilla on erilainen
        ajatusmaailma ja ajatukset kustakin asiasta, ei toisen päätä
        voi kääntää oman mielen mukaiseksi.
        Tehkää niinkuin mielestänne on oikein, kuitenkin noudattamalla
        ylläpidon ohjeistuksia. KYSYKÄÄ tutulta luotsilta tai ylläpidolta
        jos ootte epävarmoja jossain asiassa, kysyminen ei tee luotsista
        yhtään huonompaa tai heikompaa.

        Tänään opin sen että vaikka joku kuinka veetuttaa kirjoituksillaan
        ja provosoi, älä vastaa jos aijot provota takaisin,
        juttele asiasta ylläpidolle.

        Tämän kaltainen touhu ei pitäisi olla edes mahdollista,
        sillä täällähän pitäisi toimia yhteisessä rintamassa
        YLLÄPIDON ohjeilla, siitä kun joku lipsuu niin
        seuraukset on karua.

        Itse kannan oman ristini ovesta ulos, pelkästä periaatteesta,
        en turhaan kuitenkaan tehnyt aloitusta palstalle tänään.


      • Godsmack kirjoitti:

        ja sitten
        4. Älä provosoi
        5. Älä provosoi
        6. Älä provosoi

        Äläkä myöskään aseta toista luotsia eriarvoiseksi, tai hänen argumenttiaan,
        tai itseäsi huonommaksi tai väärässäolijaksi.
        Äläkä toisen luotsin päätöksiä kyseenalaista.

        Antakaa ylläpidon päättää mitkä on oikein ja mitkä väärin,
        te luotsit olette kaikki erilaisia ihmisiä, kaikilla on erilainen
        ajatusmaailma ja ajatukset kustakin asiasta, ei toisen päätä
        voi kääntää oman mielen mukaiseksi.
        Tehkää niinkuin mielestänne on oikein, kuitenkin noudattamalla
        ylläpidon ohjeistuksia. KYSYKÄÄ tutulta luotsilta tai ylläpidolta
        jos ootte epävarmoja jossain asiassa, kysyminen ei tee luotsista
        yhtään huonompaa tai heikompaa.

        Tänään opin sen että vaikka joku kuinka veetuttaa kirjoituksillaan
        ja provosoi, älä vastaa jos aijot provota takaisin,
        juttele asiasta ylläpidolle.

        Tämän kaltainen touhu ei pitäisi olla edes mahdollista,
        sillä täällähän pitäisi toimia yhteisessä rintamassa
        YLLÄPIDON ohjeilla, siitä kun joku lipsuu niin
        seuraukset on karua.

        Itse kannan oman ristini ovesta ulos, pelkästä periaatteesta,
        en turhaan kuitenkaan tehnyt aloitusta palstalle tänään.

        Huippuluotsin puhetta :P


    • "Poistetun viestin alla menee myös usein niin kutsuttua "hyvää keskustelua" hukkaan. Koska järjestelmä poistaa tämän koko viestirimpsun, antaa sen poistaa. Poistuneita viestejä ei tule enää palauttaa erikseen."

      Olen nyt tuota pari kertaa rikkonut... Onko sallittua sanoa muille, ettei epäasiallisten viestien jälkeen (siis vastata) pidä kirjoittaa, muuten sekin poistuu?

      • Kannattaa siitä mainita.
        Itse olen maininnut, että jos vastaa epäasialliseen kommenttiin joka suurella todennäköisyydellä tullaan poistamaan, ei siihen kannata vastata, sillä vastaukset poistuvat myös.
        Näin ei kirjoittaja ihmettele mihin hänen viesti katosi ja ala syyttää
        sananvapaudesta, tuohan se yleisin kortti on joka vedetään hihasta =)


      • kurpizza, tässä hyvä esimerkki eräästä häiriköstä.
        Poistan häneltä vain asiattomat viestit, myös häneen kohdistuvat
        haukkumaviestit, mutta silti saan tälläistä häneltä kokoajan palstalleni.

        "Minua saa täällä haukkua vaikka miksi, mutta minä en muita????

        HALLOOTA PELLE LUOTSIN IRVIKUVA!!!!

        TASAPUOLISUUTTA JA SANANVAPAUTTA KIITOS!"

        Eli jos häntä mollataan ja poistan viestit,
        tulee tälläisiä viestejä,
        jos hänen kirjoittamia mollaamisia poistan,
        tulee taas tätä samaa tekstiä.

        Tälle ei ole koskaan mikään kohdin.
        Kyseinen henkilö käyttää nimiä autoilija, tosiautomiesolen, myös autoilija jne jne nikkejä, kaikilla artikulointi täysin samaa, hän on myös joskus erehtynyt
        kommentoimaan eri nikillä jotain asiaa vaikka sen piti kommentoida toisella nikillä.


    • Minulla ei niinkään kaikkia luotsin ongelmia ole ollut. Pyörin puoli vuotta palstalla ja ystävystyin vakkareiden kanssa. Ihan kuin olisi päässyt kaveriporukkaan mukaan. Yksi käyttäjä sitten alkoi riehumaan, joten päätimme yhdessä, että kaikki hakevat nyt luotsiksi...

      Ei kai siinä. Enimmäkseen samat henkilöt riehuvat, tosin aktiivisimmalta tulee mielialastaan riippuen kehuu/haukkuu/spämmää/riehuu/hakee luotsiksi, mutta kai se on normaalia nuorten palstalla. Ja yhteen väliin oli pelkkiä vakkari-aiheisia keskusteluita, mutta nyt on hiljaista...

      Poistelen spämmit, haukkumiset ja muut turhat palstan täytteet, mutta en muuten juurikaan... Joskus taas on ihan hyvä antaa tapella keskenään, niin ei käy itselle huonosti...

      Mutta joo. Nuorten palstojen oudoin osio, meille on kehittyneet omat säännötkin sinne... X) Paitsi minä olen päättänyt olla kuin en olisikaan luotsi, joten huonon tapani mukaan poikkean helposti aiheesta, höpötän ja saatan kirjoitella... utouksia.

      Hassua, että aikuisten palstoilla voi olla tuollaista meininki. O_O Ja joo. Tästä nyt tuli tällainen vuodatus...

      • *halaamkurpizzaa* Voi että ku olet herttanen! Ihan sydän sulaa kun nuori on omasta mielestäkin nuori, eikä esitä pikkuvanhaa!!!


      • miss.007 kirjoitti:

        *halaamkurpizzaa* Voi että ku olet herttanen! Ihan sydän sulaa kun nuori on omasta mielestäkin nuori, eikä esitä pikkuvanhaa!!!

        siis *halaan kurpizzaa*


      • miss.007 kirjoitti:

        *halaamkurpizzaa* Voi että ku olet herttanen! Ihan sydän sulaa kun nuori on omasta mielestäkin nuori, eikä esitä pikkuvanhaa!!!

        "...Ja sun juttuja haluan kyllä kuulla täällä meijän vanhusten keskelläkin :) "

        Älä yllytä. Olen tosi paha hölpöttäjä ja alan vielä tännekin kirjoittelemaan Suolistotarinoita...


      • kurpizza kirjoitti:

        "...Ja sun juttuja haluan kyllä kuulla täällä meijän vanhusten keskelläkin :) "

        Älä yllytä. Olen tosi paha hölpöttäjä ja alan vielä tännekin kirjoittelemaan Suolistotarinoita...

        Onko millanen nukkapinta sun suolistossa? Tonne vaan, vapaa sana-ketjuun kertomaan. Tää nuha-aivo lukee mielellään ihan kaiken mitä teistä irti lähtee =P


      • miss.007 kirjoitti:

        Onko millanen nukkapinta sun suolistossa? Tonne vaan, vapaa sana-ketjuun kertomaan. Tää nuha-aivo lukee mielellään ihan kaiken mitä teistä irti lähtee =P

        Eh... Ei suolitarinoita. Meillä on aivan omat jutut...


      • kurpizza kirjoitti:

        Eh... Ei suolitarinoita. Meillä on aivan omat jutut...

        Nytkö pidät mua ihan mummuna joka ei tiiä mitään suolitarinoista? Sniisk ;'(
        Silloin kun minä olin nuori niin.... xD Okei. Mun täytyy tulla kattoo sun reviirilles ja yrittää tehä vaikutusta sitten täällä.


      • miss.007 kirjoitti:

        Nytkö pidät mua ihan mummuna joka ei tiiä mitään suolitarinoista? Sniisk ;'(
        Silloin kun minä olin nuori niin.... xD Okei. Mun täytyy tulla kattoo sun reviirilles ja yrittää tehä vaikutusta sitten täällä.

        En nyt ihan. Ihan normaalia, olemme outoja.

        En tiedä, onko siellä käyminen ihan hyvä juttu... Vähän sekavaa keskustelua.


      • kurpizza kirjoitti:

        En nyt ihan. Ihan normaalia, olemme outoja.

        En tiedä, onko siellä käyminen ihan hyvä juttu... Vähän sekavaa keskustelua.

        Niin, totta, minä en ikinä ole sekava xD


      • miss.007 kirjoitti:

        Niin, totta, minä en ikinä ole sekava xD

        Et niin sekava kuin minä... Pysy Suoliston turvallisella alueella.


      • kurpizza kirjoitti:

        Et niin sekava kuin minä... Pysy Suoliston turvallisella alueella.

        :D


    • HÄH?

      Eli kun käyttäjä laittaa viestin vahingossa suoraan aloitusviestin alle, sitä ei saa siirtää ketjussa oikeaan paikkaan, vaikka se selvästi on jatkokysymys johonkin ketjussa myöhemmin esitettyyn asiaan?

      Ja vielä pahemmin kääntäen: jos heti aloitukseen tulee joku tyhmäilyvastaus, ja muut kirjoittajat jatkavat asiallista keskusteluketjua s.e. ketju jatkuu tämän tyhmäilyn alla, pitää poistaa koko keskustelu?

      Ei tämä nyt näin voi mennä. Tai voi, mutta miksi luotseja sitten kutsutaan luotseiksi eikä sensoreiksi?

      • Itse lisäsin palstani ohjeistukseen lisäohjeen:
        "Jos vastaat asiattomaan viestiin joka poistetaan, poistuu myös vastauksesi,
        eli jos haluat asiallisen vastauksesi jäävän keskusteluun, älä vastaa asiattomiin
        viesteihin, älä myöskään lähde kinaamisketjuun mukaan.
        Asialliset viestit kannattaa aina vastata suoraan ketjun aloitusviestiin,
        näin varmistut siitä, ettei viestisi katoa."

        Auttaako yhtään?


    • "Poistetun viestin alla menee myös usein niin kutsuttua "hyvää keskustelua" hukkaan. Koska järjestelmä poistaa tämän koko viestirimpsun, antaa sen poistaa. Poistuneita viestejä ei tule enää palauttaa erikseen."

      Eikös tunnin ohjelmoinnilla saisi "luotsipoiston" tekemään AINA saman tuloksen kuin "normikäyttäjän poisto" tulisi vain teksti "ylläpito on poistanut tämän viestin" jolloin vastaukset säilyisi siinä

      • Toisaalta tylsän näköinen ketju sekin olisi, jos ja kun osa häiriköistä vetää saman tien viisi tolloiluviestiä peräkkäin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      349
      4171
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      278
      2357
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      136
      1693
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      102
      1475
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1423
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1277
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1255
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      56
      1142
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1084
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      343
      1016
    Aihe