Pitäisi vaihtaa pyörään kumit.

käveleminen jyrsii

Missähän onnistuisi ja millä hinnalla?

29

280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oma apu jne...

      Tuollainen kysely oli vielä näkemättä.... Jos vaihdat itse?

    • ............

      Ostin Biltemasta paikka-ainetta korjaus kesti 5 minuuttia a hinta 3.95. Tietysti, jos kyse on ulkorenkaan vaihdosta, vaihtajia löytyy kun vilautat kolmea kybää.

    • käv.jyrsii

      Siis pitäisi uusia sekä ulko-että sisärenkaat,ei ole kyse paikkauksesta.

      • 8+5

        Osta marketilta, vaihda itse. 5 e sisärengas 20 e ulkorengas. Apinakin osaa vaihtaa. Jos ei noin helppo homma onnistu, ei pyöräilysikään voi olla turvallista. Tai muukaan arki. Koputtele jonnekin vammaistalon ovelle että pitäisi pyöränhuoltoon ja pyllynpyyhintään apua saada.


      • käv.jyrsii
        8+5 kirjoitti:

        Osta marketilta, vaihda itse. 5 e sisärengas 20 e ulkorengas. Apinakin osaa vaihtaa. Jos ei noin helppo homma onnistu, ei pyöräilysikään voi olla turvallista. Tai muukaan arki. Koputtele jonnekin vammaistalon ovelle että pitäisi pyöränhuoltoon ja pyllynpyyhintään apua saada.

        Kiitos selvästä vastauksesta.En ole aiemmin joutunut vaihtamaan renkaita,toi
        hinta mietitytti köyhää ihmistä.


    • lkjhgfds

      No... Monella ei ole tarvittavia työkaluja. Kyllä tenkkapoo tulee monivaihteisenpyörän takarenkaan vaihdossa kun rataspakka on levällään ja vieressä on ruuvimeisseli jakoavain.
      Ja miksi itse tehdä kun joku joka saa elantoa siitä tekee sen.

      • käv.jyrsii

        Niinpä,katsoin ohjeita netistä eikä tuo nyt niin yksinkertaiselta vaikuttanut mitä
        8 5 kertoi.Ehkä olen typerämpi kuin apina.Yritän silti.


      • pyöräilijä
        käv.jyrsii kirjoitti:

        Niinpä,katsoin ohjeita netistä eikä tuo nyt niin yksinkertaiselta vaikuttanut mitä
        8 5 kertoi.Ehkä olen typerämpi kuin apina.Yritän silti.

        En kyllä minä ainakaan rupea itse renkaita vaihtamaan, ei löydy siihen edes työkaluja. Itseltäni on tänä kesänä mennyt rikki sekä taka- että eturengas. Puijonkadun pyöräliikkeessä takarenkaan vaihto (siis uusi sisärengas, päällysrengas entinen) maksoi 32 euroa. Leosportissa vaihdettiin uusi sisärengas eturenkaaseen, se maksoi 18,50 euroa. Leosportissa homma hoitui reilussa puolessa tunnissa, tuolla toisessa meni aikaa pari tuntia kunnes pyörän sai hakea. palvelu Leosportissa oli erittäin ystävällistä, suosittelen lämpimästi. Toisessakin homma hoitui ammattitaidolla, mutta muuten palveluasenteessa ei ollut kehuttavaa.

        Pitemmän päälle renkaiden vaihto tulee varmasti edullisemmaksi jos itse osaa homman hoitaa, mutta jos ei ole rahasta kiinni niin veisin kyllä ammattilaiselle. Itse jos tekee eikä oikein osaa niin saattaa siinä kulua aikaa, ja osaatko sitten koota vielä osat oikein?!


      • 2+3

        Ei se oikeasti hankalaa ole. Työkalut (meisselit, jakoavain ja kuusikulma-avain) saa luultavasti yhteensä alle vitosella Biltemasta tai Motonetistä. Rataspakkaa ei tarvitse irrottaa renkaanvaihtoa varten. Opettelua ja harjoittelua se vaatii että oppii kätevimmät tekniikat mutta palkitsee kyllä kun sitä uskaltaa vaan alkaa itse tekemään.


    • Remonttimiäs

      Pidemmän päälle kannattaa opetella itse vaihtamaan renkaat. Useimmiten riittää hommaan, että löytyy jakoavain, kuusiokoloavain muistaakseni 6 -koolla ja ruuvimeisseli. Jonkin näköinen rengasavain tai muu tylppäpäinen metalliesine helpottaa sisuskumin ja ulkorenkaan takaisinlaittoa. Ekalla kerralla menee ehkä hieman aikaa säätäessä, mutta parin kerran jälkeen homma on jo melkolailla hanskassa.

      • ...............

        BILTEMASTA SAA HALVALLA. 5e 5e asennus 16e yhteensä 26e.


    • Not Bike Here!

      Leosportilla on hinnat netissä,
      "Renkaan vaihto työ alkaen 12€ etupyörään, 15€ takapyörään plus vaihdettavan renkaan hinta"
      http://www.leosport.fi/pyorahuoltokuopio

      Samoiten Puijon pyöräpisteellä,
      SR etu 13€
      UR SR etu 18€
      UR SR taka 23€
      http://www.puijonpyorapiste.fi/showpage.php?id=7


      Veli Suhonen Niiralassa tekee suht halvalla näitä pikkuhommia, https://fi-fi.facebook.com/kuopionpyorahuolto

      Asiakaspalvelun taso on sellaista mitä vanhemmalta mieheltä voi olettaa..



      En ole sitä mieltä että "Pidemmän päälle kannattaa opetella itse vaihtamaan renkaat.". Varsinkin jos kyse on tavallisesta työmatka fillaroinnista. Renkaat kestää sen 5v eli ei niitä vaihtoja montaa tule.. Toki jos puuhastelu kiinnostaa niin onhan tuo normaali kansalaistaito.

    • Mainostaa ei oikein saisi, mutta olkoon nyt, kerran tunnen/tiedän Suhosen:

      • pyöräilijä minäkin

        "Renkaat kestää sen 5v eli ei niitä vaihtoja montaa tule."

        Voi kun kestäisivätkin! Itselläni on pahimpana kesänä menneet renkaat rikki neljä kertaa, tänä kesänä kahdesti. Ja ihan olen vain asfalttiteillä ajellut, ja koettanut katsella ettei lasinsiruihin aja. Jostain sitä vaan noita teräviä kiviä tulee (hiekoitushiekka on nykyään todella terävää soraa) ja lasinkappaleitakin näköjään on. Ja minusta tuntuu että nykyään noiden renkaiden kumi on huonompilaatuista kuin "ennen vanhaan". Itse olen kokeillut myös pistosuojattuja kalliita renkaita ja yhden sain rikki jo parissa päivässä...

        Riippuu paljolti tuurista kuinka usein renkaita tarvitsee vaihtaa.


      • AP.

        Ni, sen joka oli Lentävässä kalakukossa? Suhonen SEVERI.


    • käv.jyrsii

      Joo elikä teen niin että vaihdan etupyörän itse kun sain kympillä ostettua romu-
      pyörästä hyväkuntoisen sisä-ja ulkorenkaan ja vaihdatan takapyörän ammattilai-
      sella.Eihän tuo kallista ole.Kalliiksi tulee jos onnistun rikkomaan pyörän
      vaihteiston,tuo takapyörän vaihtaminen on hieman hankalampaa.Kiitos neuvoista!

    • autolla ja pyörällä

      Onkohan pyöränrenkaan rikkoutumisherkkyydessä eroja eri rengaspaineilla?

      Luulisi että jos rengaspaineet ovat kovin suuria, rengas ei jousta yhtään ja kun joku terävä kivikään ei jousta yhtään niin pintapaine muodostuu niin kovaksi että kivi tunkeutuu renkaan läpi puhkaisten sen.
      Hieman vajaammilla paineilla rengas joustaa hiukan eikä pintapaine muodostu niin kovaksi kun rengas hieman mukautuu alustan epätasaisuuksiin ja voi säilyä ehjänä paremmin. Ajomukavuuskin lienee parempi kun pyörä ei täristä jokaista kivenmurua kuskin persauksiin ja mitä paksummat renkaat sitä parempi on ajomukavuus ja kiviensietokyky, tosin vierintävastus voi kasvaa hieman myös.

      Onko olemassa edes polkupyöränrenkaan venttiiliin sopivia painemittareita että saisi tarkempaa tietoa rengaspaineista kuin "näppituntumalla" kokeilla puristamalla rengasta?

    • raidansuu

      Juuri tyypillistä kuopiolaisuutta esimerkillisesti valittuna.

    • Anonyymi

      Sain vaihdettua!

      • Anonyymi

        Ei siihen mennyt kuin reilu seitsemän vuotta melkein kahdeksan.


    • Anonyymi

      On siinä omat vaikeutensa, esimerkiksi napavaihteisen takapyörän kun irroitat,,se pitää OSATA laittaa palikat takaisin,,muuten ei vaihteet pelaa.

      Vaikka moottoripyörien kanssa tottunut pulaamaan silti opettelutti ja piti netistä kaivella ohjeita fillarin vuoksi.

    • Anonyymi

      Savon ukolta hajos pyörän takarengas ja siinä sitte noetumaan jotta kyllä pittää olla hatara takakumi. Sitte selän takkoo kuulu japanilaesella korostuksella jotta: "here I am" :D

    • Anonyymi

      Joku lääketieteen proffa (naispuolinen) puhui telkkarissa että
      käsityötunneilla pitäis osata muutakin tehdä kuin Pannulappuja !
      Voisi olettaa että vaikkapa pyörän korjaamista . . .

      • Anonyymi

        Ainakin 80-luvulla peruskoulussa pääasiasssa me pojat oltiin teknisissä töissä, lähinnä puutöissä ja tytöt tekstiilitöissä, mutta ainakin pari jaksoa oltiinkin päinvastoin, me pojat tekstiilitöissä ja kai tytöt oli teknisissä töissä, joten ainakin silloin kyllä tehtiin muutakin kuin pannulappuja.


    • Anonyymi

      Pikku-likka toi kotiin linnunpöntön. Koulussa tehty, hyvin on kelvannut
      asukkaalle.

    • Anonyymi

      Meilläpäin 70-luvulla 4-5 - vuotiaat tytöt ja pojat joutuivat tekemään kumien vaihdot ihan ite omin pikku kätösin. Mitäs meni rikkomaan, niin piti kyllä ihan ite korjatakin. Paikka-aineet oli jokaisella työkalutaskussa satulan alla siihen maailmanaikaan.

      Nykyään ihmiset ovat nk. uusavuttomia ja kädettömiä. Kaverit auttoivat ja opastivat ennen vanhaan tekemään erilaisia oikeita asioita. Nykyään sitä ryhmäännytään ja voimaannutaan porukalla vain kiusaamiseen Jodelissa tai muissa medioissa. Ennen kiusaajatkin kiusas, kunnes kiusattu kasvoi ja laittoi kiusaajan/kiusaajat ihan omin pikku tai isommin kätösin maihin, mitäs läksi kiusaamaan alunperin. Ennen siis osattiin tehdä paljon ihan ite ja jopa käsitellä pettymyksiäkin... ja ihan ite. Ennen oikeasti kaikki oli paljon paremmin.

      • Anonyymi

        Just kerkesin täättee 5v seehtemänkytäluvulla, vuan enpä tiiä oesko onnistunna renkaanvaehto tae paekkuu ku ee siinä vaeheessa ollunna mittään mekaanikon taetoja itellä. Kerrostalossa ku asuttiin sillon niin siellä ee paljo mekaanikon taejot kehity, toesin ku jossaen muaseovulla.


    • Anonyymi

      Nykyajan ihminen osaa juuri ja juuri avata bigmac aterian hampparirasian..minä en sitäkään, äippä aina auttaa.

    • Anonyymi

      Siinä on asiallinen kuluttaja, onkin hyvä kaikkea aina hintavertailla ja kilpailuttaa edullisuuden varmistamiseksi.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      690
      5294
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3554
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      157
      3337
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2583
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2399
    6. 261
      1990
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1497
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      101
      1409
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1379
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1160
    Aihe