Terve outokumpulaiset, millaista vuokraa joudutte maksamaan asunnoista? Yksiöstä tai pienistä kaksioista? Harkitsen muuttoa Outokumpuun työn perässä. Ja onko siellä alueita, joita pitäsi välttää? Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista.
Outokummun vuokra-asunnot
24
2960
Vastaukset
- asiata
Mustola, Kaasila vältä. Kuin myös Kalaton. Yksiö 350-400 euroa, pieniä kaksioita ei juuri tarjolla, jos on niin 450. Vapaat markkinat halvempia kuin kaupungin. Villit hinnat! Tingi!
- kuasila
No ei kaasila oo enään mikään vältettävä paikka, kyllä täällä on ollu pitkän aikaa tosi rauhallista ja saanu nukuttua yönsä, muutama vuosi sitten asia oli täysin eri, ja paljolti riippuu minkälaisia asukkaita näihin laitetaan, ennen oli paljo lapsiperheitä, nykyisin enään opiskelioita/venäläisiä..kaksiot kaasilassa 520e joissa osassa on sauna, yksiöt 370e
- ......
Olen asunut kauan Mustolassa, ainakin meidän taloyhtiö on todella rauhallinen. Kunnan vuokratalot voivat olla melko rauhattomia.
- Outokumpulainen XYZ
...... kirjoitti:
Olen asunut kauan Mustolassa, ainakin meidän taloyhtiö on todella rauhallinen. Kunnan vuokratalot voivat olla melko rauhattomia.
Outokumpu on rauhoittunut paljonkin niistä pahimmista vuosista. Myös nämä kerrostalo asuntoalueet.
Ei oikeastaan enää ole varsinaisia häiriöalueita. Huumeita ja lääkkeiden sekakäyttäjiä on kaikkialla!
- ...
Niin kuin se elokuvatuottaja Claes Ohlsson sanoi täällä käydessään, että "outokumpu on hiljainen kylä, jos ei mopopoikia oteta huomioon" pitänee paikkansa.
On lähes sama missä asuu, eipä täällä enää kovin rauhatonta ole missään - jos ei ihan keskustassa.- 2020
Hiljainen kylä nimenomaan, ei kiinnosta muutto vaikka on työpaikkakin siellä toistaiseksi, suuri veroprosentti, pääpiirteissään huonokuntoiset homeiset vuokra-asunnot... Yleinen ilmapiiri on syvältä kaivosajoilta peräisin oleva sisäänpäinlämpiävä, muutosta ei ole noin kymmenen vuoden töissäkäyntini aikaan tullut eikä varmaan tulekaan.
Mieti muuttoa kannattaako, asuntoja saa muualta samoilla hinnoilla, hyvä auto alla kuljettaa töihin kauempaakin.
- Ei vuokratalot
Vuokratalojen asuntoja ei kannata kysellä, todella kalliita ja vuokrat nousee joka ikinen vuosi mutta missään siitä ei vastinetta näy, myös vedestä pitää maksaa nykyisin itse vissiin 20€kk? Yksityisiltä siis kannattaa kysellä :)
- 6+5
Tervetuloa Joensuuhun, vuokra-asuntojen hinnat on samansuuntaiset kuin Okussa ja palvelut on paljon täydellisemmät kuin Okussa, valinnanvaraa on ja paljon edullisempaa kilpailun vuoksi. Työmatka taittuu kevyesti kolmeen varttiin suunta sekä talvisin koko matka on valaistu.
- tyytyväinen
Soo soo eipä mollata meidän idyllistä kaupunkia.Palvelut huippuluokkaa ja ihmiset tosi mukavia jos ei oteta mukaan näitä oman pesän kakkaajia.
- voiihmistä
tyytyväinen kirjoitti:
Soo soo eipä mollata meidän idyllistä kaupunkia.Palvelut huippuluokkaa ja ihmiset tosi mukavia jos ei oteta mukaan näitä oman pesän kakkaajia.
Olen tullut ihmisten kanssa hyvin toimeen elämässäni, jopa työni vaatii hyvän ja rauhallisen tavan kanssa ihmisille.Mutta Kummussa en tiedä kuinka ,saisi tervehdyksen naapurilta,tai muuten iloisen ilmeen, OLISI MÖKKIPÄIVÄKIN PALJON KIVEMPAA KUN JOKU PUHUISI, JA HYMYILEISI.Joten siinä miettiessä missä Kummun mukavat ihmiset on..,olen tullut tulokseen pois on päästävä ,sivistynyt ihminen puhuu jos on syytä naapuria ylenkatsoa,kun ei huomaa mistä kohden naapurini olis muita parempia tai sivistys niin ylenpalttista .Mökessään asuvat ainakin siltä näyttäisi,ei Kummussa taida olla kuin entisiä tehdastyöläisiä ja jokunen kivasti hymyileva nuorempi koulutettu henkilö,siis ainakin ystävällisyys on hallinnassa heilläkin.Jos pyrkisitte pois ylpeydestänne,voisi turistikin tulla toisenkin kerran kuten moneen muuhun paikkaan palataan.APUA ON TUHA PYYTÄÄ ,SIIHEN SAA VASTAUKSEN NOPEAAN ,EN TEE MUILLE KUIN NAAPUREILLE, Vaikka naapureitahan ollaan...uusikin naapuri.
- voiihminen
voiihmistä kirjoitti:
Olen tullut ihmisten kanssa hyvin toimeen elämässäni, jopa työni vaatii hyvän ja rauhallisen tavan kanssa ihmisille.Mutta Kummussa en tiedä kuinka ,saisi tervehdyksen naapurilta,tai muuten iloisen ilmeen, OLISI MÖKKIPÄIVÄKIN PALJON KIVEMPAA KUN JOKU PUHUISI, JA HYMYILEISI.Joten siinä miettiessä missä Kummun mukavat ihmiset on..,olen tullut tulokseen pois on päästävä ,sivistynyt ihminen puhuu jos on syytä naapuria ylenkatsoa,kun ei huomaa mistä kohden naapurini olis muita parempia tai sivistys niin ylenpalttista .Mökessään asuvat ainakin siltä näyttäisi,ei Kummussa taida olla kuin entisiä tehdastyöläisiä ja jokunen kivasti hymyileva nuorempi koulutettu henkilö,siis ainakin ystävällisyys on hallinnassa heilläkin.Jos pyrkisitte pois ylpeydestänne,voisi turistikin tulla toisenkin kerran kuten moneen muuhun paikkaan palataan.APUA ON TUHA PYYTÄÄ ,SIIHEN SAA VASTAUKSEN NOPEAAN ,EN TEE MUILLE KUIN NAAPUREILLE, Vaikka naapureitahan ollaan...uusikin naapuri.
Tee sinä aloite. Jos rauhallisena ihmisenä vain odotat, niin varmaan se toinen rauhallinenkin vain odottaa ja ihmettelee, ettei tuo edes tervehdi. Aloita sinä myönteinen kierre.
Joskus vaatii useitakin kertoja ennenkuin alkaa. Kannattaa. - Nääsville
voiihmistä kirjoitti:
Meepäs asumaan Tamprrreeelle nääs. Siällä sitä vasta onkin rauhallisii ihmisii. Oikein hitaita hämäläisiä. Tervehditään ehkä 20 vuoden naapurina asumisen jälkeen ja tervehtimisen jälkeen luikitaan äkkiä karkuun, jos se vastapuali rupeaa vaikka puhumaan. Nääs, nääs.
- vai nostalgiaa?
voiihmistä kirjoitti:
Ihmettelen tämän kylän tuijottelevia ihmisiä. Ihme mollottamista, aivan kuin pelkäisivät tai jotain. Kyllä turistikin on ihmeissään tämän kylän tuijottajista. Tänne muuttanut töllöttelee pakosta kohta itsekin...en kyllä kuulu töllöttäjiin.
Siinä paljolti syytä tervehtimättömyyteenkin. Paluumuuttajan on turha odottaa täällä ikänsä töllötelleiden hyväksyntää. Et pääse enää kuppikuntaan...muuta kuin kupille puistossa. IHME KYLÄ. - minäkin ihmettelen
vai nostalgiaa? kirjoitti:
Ihmettelen tämän kylän tuijottelevia ihmisiä. Ihme mollottamista, aivan kuin pelkäisivät tai jotain. Kyllä turistikin on ihmeissään tämän kylän tuijottajista. Tänne muuttanut töllöttelee pakosta kohta itsekin...en kyllä kuulu töllöttäjiin.
Siinä paljolti syytä tervehtimättömyyteenkin. Paluumuuttajan on turha odottaa täällä ikänsä töllötelleiden hyväksyntää. Et pääse enää kuppikuntaan...muuta kuin kupille puistossa. IHME KYLÄ.tämän palstan tuijottelua ihmetteleviä.
Kun ihminen näkee toisen ihmisen, se ei ole tuijottelua.
Minä mollotan ja toinen mollottaa minua. Sitten moikataan. - ****
minäkin ihmettelen kirjoitti:
tämän palstan tuijottelua ihmetteleviä.
Kun ihminen näkee toisen ihmisen, se ei ole tuijottelua.
Minä mollotan ja toinen mollottaa minua. Sitten moikataan.Olen useampaan otteeseen ihmetellyt keitä oikein tuijotellaan?
Itse en ole huomannut moista ilmiötä.
Näkö on kyllä kunnossa, vai eiköhän vain kiinnosta katsella katsooko joku minuun päin. - keksikää uutta
**** kirjoitti:
Olen useampaan otteeseen ihmetellyt keitä oikein tuijotellaan?
Itse en ole huomannut moista ilmiötä.
Näkö on kyllä kunnossa, vai eiköhän vain kiinnosta katsella katsooko joku minuun päin.Näillä valittajilla on huono itsetunto. Jos pään kääntää sivuun, nämä samat naukujat kirjottavat ylpeistä outokumpulaisista. Outokummussa asuu ihan tavallisia savo-karjalaisia lupsakoita ihmisiä. Minua ei haittaa yhtään katselu tai ns. tuijottelu, sekin on jonkinlaista toisesta hyväntahtoista välittämistä.
- Toispuoltjokkee
Vitsi teidän mollaajien kanssa, katsokaa peiliinne! Siellä se mollattava tuijottaa. Muutin tänne vuosia sitten ja Mustolassa asunut mukavien ihmisten keskellä ja ihan rauhassa melulta. Naapureitten kanssa tullu hyvin toimeen ja yhdessä kahviteltu takapihoillamme. Apua saatu ja annettu puolin ja toisin.
Nykyään asunut muualla jo pari vuotta mutta silti entiset naapurit moikkaa ja kertoo kuulumiset, kyläilläänkin.
Nykyiset naapurit yhtä ihania. Tee itse iloinen ja ystävällinen "ensikontakti" äläkä odota sitä toisilta,
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan pitää paikkansa edelleen.- myynyt
Kaasila on yhteiskunnan laitapuolen eläjiin päin
Myymme asunnon pois - Kaasila - upea alue!
myynyt kirjoitti:
Myymme asunnon poishttps://www.youtube.com/watch?v=ium1SH3tf3E&list=PL77ja7cSTkUtNfBcK5DdJ1bs9PeXruED1&index=52
Kaasilassa asuu vain onnellisia ihmisiä! - 2929
myynyt kirjoitti:
Myymme asunnon pois??????? Myymme, myynyt. Miksi ihmeessä?
- kuasilainen itekkin
myynyt kirjoitti:
Myymme asunnon poisOnneksi myytte. On Kaasilassa yksi valittajapariskunta vähemmän. Toivottavasti älyätte lähteä tarpeeksi kauas.
- 218
Kaasila - upea alue! kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=ium1SH3tf3E&list=PL77ja7cSTkUtNfBcK5DdJ1bs9PeXruED1&index=52
Kaasilassa asuu vain onnellisia ihmisiä!Onnellisia ainakin riittävän ylhäältä katsottuna, tervejärkiset eivät muuten ole onnellisia asuessaan Okussa sillä suurin osa lähtis pois jos vaan asunnon sais myytyä...
- 9+8
Ketjun yhteenveto:
Okussa ei kaivata uusia asukkaita ja vanhatkin jotka ovat vastoin yleistä mielipidettä ovat, tervemenoa muualle.
Veronmaksajia kaivataan toissalta heitä heitetään mahdollisten muuttajien joukossa pois. Miksi???
Valittaa voi aina, totuus esiin vaikka kirpaseekin. Miettikää muuttajat mihin myllytykseen joudutte, en toivo että kukaan tulee pettymään paikkakuntaan henkilökohtaisesti. OIKEIN HYMISTELYÄ: LÄÄP LÄÄP JA VIELÄ LÄÄP.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452505Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 98888
- 66868
- 53851
- 46839
- 60822