Savon stadi.

entinen hesalainen

Ihmettelen vaan, että milloin tästä Puumalan perähikiästä on tullut savon stadi/hesa?! Savossa puhutaan savoa, elikkä rehdisti sie ja mie...mutta täällä Puumalan perähikiällä puhutaan mä ja sä?! Mitä vittua? Salkkareistako nää urpot on sen matkineet? Tulee mieleen tarina jonka tässä nyt kerron. Eräs Puumalainen lähti junalla Helsinkiin ja toki yritti sitten heti asemalaiturille pompattuaan olla jotain muuta kuin oli(Puumalainen) ja tapasi siinä paikallisen laitapuolen kulkijan asemalla eli steissillä :) No tämä Puumalainen meni hänen kanssaan juttelemaan ja nikotiinin tuskissaan seuraili kun tämä "paikallinen" kääri aroma sätkää joten Perähikiäläinen rohkaisi mielensä ja kysyi tältä paikalliselta: voinko skruudaa yhen sätkän? No "paikallinen" tokaisi, että VOE VEIKKONEN SYÖ IHMEESSÄ VAEKKA KOKO PUSSI =) Joten puumalaiset olkaa nyt ihmeessä ylpeitä savolaisuudestanne ja puhukaa mie ja sie.

10

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että näen

      Tiedoksesi että mie ja sie on karjalan murretta eikä savoa.

      • entinen hesalainen

        Mä ja sä on sitte varmaa savoa.


    • Tämä-tuo-se

      Jos joku on erehtynyt Puumalaan muuttamaan,niin ei ymmärrä että maassa maan tavalla,vaan elää menneessä olotilassa.Kuinka sinä aloittaja joka fiksulta vaikutat oletkin perähikiään eksynyt?Sieltä kun kaikki pois pyrkivät,uppoava pitäjä.

    • entinen hesalainen

      Todellakin kuoleva perähikiä. Eipä pelkoa että Puumalaan muuttaisin.

    • Vain maalainen

      kutsuu stadia hesaksi. Aloittaja on lähtöisin landelta. Turha yrittää vedättää - paljastuit heti.

    • NäinOn!

      Täysin samaa mieltä "vain maalaisen" kanssa. Kukaan paljasjalkainen helsinkiläinen EI sano Hesa vaan STADI!

    • entinen hesalainen

      Hyvät urpot! Syntyperäiset helsinkiläiset ovat stadilaisia ja muualta sinne muuttaneet ovat hesalaisia.Kummatkin kutsuvat helsinkiä sekä hesaksi ja stadiksi. Bonjaatteko?

    • NäinOn!

      Bonjaanpa hyvinkin. 20 vuotta aidon stadilaisen kanssa yhdessä oltuani tiedän tasan tarkkaan, mistä kirjoitin. Itse et oikeen taida. Stadi on aina stadi stadilaisille eikä hesa, missään muodossa.

      • entinen hesalainen

        Vittu mikä urpo. No bonjaatpa hyvinkin.....mitähän tässä juuri yritin kertoa...taidat olla oikea tuulitunneli. Eipä tässä muuta,


    • huaskaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2563
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2368
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2061
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1460
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1413
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe