Eli jos laitan johonkin amiedun tutkintoon johtavaan koulutukseen hakemuksen, koulutusinfossa ei sanota mitään miten opiskelijavalinta tapahtuu, kuitenkin oletan, että hakijoita on. Miten toimii tämä amiedu, jos valinta järjestetään tai ei, voihan toki olla, että valitaan vain maksavat opiskelijat ilman valintakokeita ja -haastatteluita, kuinka nopeasti ilmoittavat valinnasta tai valitsematta jättämisestä. Sillä en asu Helsingissä päinkään, joten asunto tulisi paremmin kyllä saatua, jos on edes opiskelupaikka.
No jaa, oletan kyllä että joku opiskelijaehdokkaitten karsinta tehdään...
Miten toimii amiedu ilmoittamisten suhteen
2
141
Vastaukset
- Ottaa yhteyttä
En tiedä mille alalle olet Amieduun hakenut mutta...Kyllä oppilaitos on sinuun yhteydessä joko sähköpostitse tai kirjeitse.Sieltä tulee (ainakin minulle tuli)jonkinlaista lisätietoa aiheeseen liittyen noin parin viikon päästä hakuajan päättymisestä.Ei siis pari viikkoa hakemuksen lähettämisestä,vaan noin pari viikkoa virallisen hakuajan päättymisestä.Tulee joko kutsu haastatteluun,soveltuvuuskokeisiin(mikäli ala vaatii) tai sitten voi tulla suoraan ilmoitus että suuren hakijamäärän vuoksi et ole tullut valituksi.Hakijoita on niin paljon että kaikkiahan ei voi kutsua edes haastatteluihin asti.Kyllä oppilaitos on sinuun yhteydessä.
- juu...
Jos olet lähettänyt virallisen hakemuksen on oppilaitos velvollinen olemaan sinuun yhteydessä.Niin ei käy etteivät mitään vastaa.Saat tosiaan joko kutsun haastatteluun,valintakokeisiin,kartoitusjaksolle ym ym. riippuen siitä alasta mitä olet hakenut opiskelemaan.Itse hain aikoinaan merkonomi-koulutukseen ja tuli muutaman viikon päästä hakuajan päättymisestä viesti sähköpostiin...Kiitos hakemuksestasi...Suuren hakihamäärän vuoksi et ole juuri nyt tullut valituksi ym.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187504Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662166- 1761830
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551161Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019