Mitä mieltä tällaisesta: http://keskustelu.suomi24.fi/debate/6235
Eli siis metakeskustelun olen poistanut muualta, tai siirtänyt tuohon ketjuun; samoin itse kirjoitellut poistetuista viesteistä ym. Ketju on neulattu pysymään aina ylimpänä. Kun ketju venyy, avaan uuden ja laitan linkit molempiin suuntiin.
Palstakohtainen luotsiketju?
10
117
Vastaukset
Toiminee kuulemma joillakin. Minä en (heikkopeikkona) jaksanu ketjua joka täyttyi luotsihaukuista, vaan olen nyt koittanu asiakaslähtöistä politiikkaa: asiakas on aina oikeassa. Mietin mistä kukakin kommentoija/ häirikkö on ärsyyntynyt ja pyrin poistamaan pahanmielen ystävällisyydellä juuri siinä hetkessä missä se tulee esille. Tänään viimeksi häirikköni käänsi kelkkaa vastaukseni jälkeen ja tulikin "hyvää huomenta rakas miss.007". Eli tän agentin ase on löytyny. Sen toki vois tehdä myös käyttämälläsi metaketju-taktiikalla, mutta mulla se vain teetti enemmän töitä.
Ihailen valtavasti kärsivällisyyttäsi, luettuani ketjun. Olet itsehillinnän mestari :)Ei tuo nyt minusta mitään erinomaista kärsivällisyyttä vaadi. Välissä on kuitenkin näppäimistö, ettei ihan kirjaimellisesti silmille tulla.
Minä en oikein ole keksinyt mitä tehdä joillekin kirjoittajille. Jos vapaa-ajattelu -palstalla kommentoidaan vaikkapa vapaa-ajattelijoiden puheenjohtajan nahkatakkia --- ja toistetaan tätä pakkomielteisesti --- mitä siinä oikein tehdä?jori.mantysalo kirjoitti:
Ei tuo nyt minusta mitään erinomaista kärsivällisyyttä vaadi. Välissä on kuitenkin näppäimistö, ettei ihan kirjaimellisesti silmille tulla.
Minä en oikein ole keksinyt mitä tehdä joillekin kirjoittajille. Jos vapaa-ajattelu -palstalla kommentoidaan vaikkapa vapaa-ajattelijoiden puheenjohtajan nahkatakkia --- ja toistetaan tätä pakkomielteisesti --- mitä siinä oikein tehdä?Joskus toistelu täyttää massapostittamisen määreet. Meidän palstallamme oli elämäkerran toistelija ja sanottuani että massapostittaminen on kiellettyä, aloin poistaa aina nämä kirjoitukset jos eivät liittynyeet ketjun otsikkoon. Sen jälkeen hän riehaantui aluksi, mutta ei enää tehnyt niin.
miss.007 kirjoitti:
Joskus toistelu täyttää massapostittamisen määreet. Meidän palstallamme oli elämäkerran toistelija ja sanottuani että massapostittaminen on kiellettyä, aloin poistaa aina nämä kirjoitukset jos eivät liittynyeet ketjun otsikkoon. Sen jälkeen hän riehaantui aluksi, mutta ei enää tehnyt niin.
Eivät nämä nyt toistaneet ole ihan samassa mielessä kuin esim. viime yönä oli laitettu viestiä "s24 rikkoo Euroopan ihmisoikeussopimusta" monilla palstoilla. Mutta moneen ketjuun heittona "Ja taas Karisma repii nahkatakkinsa" tms.
Hiukan epäselvämpi tapaus on "Rahahanat kiinni" -nimerkki, joka kirjoitti vapaa-ajattelijoiden valtionavusta. Se on täysin aiheellista kritiikkiä, mutta ei kuulu joka ketjuun. Ja kun siihen vastattiin, tuli sama asia sitten vain yhä uudessa ketjussa esille. Se ja pari muuta vakioaihetta tukkivat keskusteluketjuja.
Purin nämä vakiovänkäykset omiin ketjuihinsa vapaa-ajattelu -palstalla, ja olen poistanut muista ketjuista samaa asiaa koskevat viestit. Tuloksena on melko siisti, mutta toisaalta myös hiljainen palsta.jori.mantysalo kirjoitti:
Eivät nämä nyt toistaneet ole ihan samassa mielessä kuin esim. viime yönä oli laitettu viestiä "s24 rikkoo Euroopan ihmisoikeussopimusta" monilla palstoilla. Mutta moneen ketjuun heittona "Ja taas Karisma repii nahkatakkinsa" tms.
Hiukan epäselvämpi tapaus on "Rahahanat kiinni" -nimerkki, joka kirjoitti vapaa-ajattelijoiden valtionavusta. Se on täysin aiheellista kritiikkiä, mutta ei kuulu joka ketjuun. Ja kun siihen vastattiin, tuli sama asia sitten vain yhä uudessa ketjussa esille. Se ja pari muuta vakioaihetta tukkivat keskusteluketjuja.
Purin nämä vakiovänkäykset omiin ketjuihinsa vapaa-ajattelu -palstalla, ja olen poistanut muista ketjuista samaa asiaa koskevat viestit. Tuloksena on melko siisti, mutta toisaalta myös hiljainen palsta.Jos sama mantra toistuu ja toistuu niin kai se sillon on poistettavissa,
sellasia ei mun mielestä kannata edes lähteä siirteleen mihkään.
Itsellä liikenne palstalla iso ongelma A V aka Aarno Vehviläinen joka suoltaa ihan samoja tekstejä "räjähtäneestä superb skodasta vielä vuosien jälkeen,
tänäänkin hän laittaa samaa kuin vuosi sitten ilman uusia faktoja tai oikeita faktoja.
Nyt sitten olen alkanut poistaan hänen kommentteja jotka ei valota asiaa uudella kantilla mihinkään suuntaan. Hän vaan haluaa saada aikaan kinaa ja kaikki hänen avaamat ketjut nousemaan ylöspäin.
Meillä toki erityyliset palstat, mutta kai joku roti pitää olla siellä sinunkin palstalla,
kannattaa miettiä viisaasti mikä on asiallista ja mikä ei, minkä voisi poistaa ja minkä ei, enkä väitä ettet miettisi jo valmiiksi =) Onko yp antanut erityisneuvoja toimiisi, voisit niiltä kysyä että mitä pahimpien kanssa tehdään??
Pikana kävin lukasemassa tota sun luotsausketjua, en pitäisi sitä siellä, luotsaamiseen liittyvistä asioistahan ei tarvitse palstoilla puhua, kaikki luotsaukseen liittyvät kommentit saa poistaa, taikka poistetusta viestistä puhumiset.
Itse tein itselle uutuutena sääntöketjun
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12437935
Ja tuleehan sinne paljon kaikkea kommenttia mutta kaikki poistan,
oli se mitä tahansa, sillä se ei ole änkkäysketju,
vaan ainoastaan sääntöjä huomioiva sivu.
Voit vaan kuvitella mitä kaikkea sinnekin on kirjoteltu =)Godsmack kirjoitti:
Jos sama mantra toistuu ja toistuu niin kai se sillon on poistettavissa,
Itsellä liikenne palstalla iso ongelma A V aka Aarno Vehviläinen joka suoltaa ihan samoja tekstejä "räjähtäneestä superb skodasta vielä vuosien jälkeen,
tänäänkin hän laittaa samaa kuin vuosi sitten ilman uusia faktoja tai oikeita faktoja.
Nyt sitten olen alkanut poistaan hänen kommentteja jotka ei valota asiaa uudella kantilla mihinkään suuntaan. Hän vaan haluaa saada aikaan kinaa ja kaikki hänen avaamat ketjut nousemaan ylöspäin.
Meillä toki erityyliset palstat, mutta kai joku roti pitää olla siellä sinunkin palstalla,
kannattaa miettiä viisaasti mikä on asiallista ja mikä ei, minkä voisi poistaa ja minkä ei, enkä väitä ettet miettisi jo valmiiksi =) Onko yp antanut erityisneuvoja toimiisi, voisit niiltä kysyä että mitä pahimpien kanssa tehdään??
Pikana kävin lukasemassa tota sun luotsausketjua, en pitäisi sitä siellä, luotsaamiseen liittyvistä asioistahan ei tarvitse palstoilla puhua, kaikki luotsaukseen liittyvät kommentit saa poistaa, taikka poistetusta viestistä puhumiset.
Voit vaan kuvitella mitä kaikkea sinnekin on kirjoteltu =)Olen ihan hurmioitunut Godsmackin uudesta tyylistä! Se ei ole ylimielinen, vaan sopivan jämäkkä. Samalla tavoin omakin palsta aikoinaan siistityi, kiitos Velkavelhon tomerien neuvojen. Eli kannatan sitä, että tekee selväksi että mantrojen aikakausi on päättynyt. Kiitos ja kuulemiin :)
miss.007 kirjoitti:
Olen ihan hurmioitunut Godsmackin uudesta tyylistä! Se ei ole ylimielinen, vaan sopivan jämäkkä. Samalla tavoin omakin palsta aikoinaan siistityi, kiitos Velkavelhon tomerien neuvojen. Eli kannatan sitä, että tekee selväksi että mantrojen aikakausi on päättynyt. Kiitos ja kuulemiin :)
Itsekin aivan hhhuuuuurrrmoksissa uudesta innosta =)
Godsmack kirjoitti:
Jos sama mantra toistuu ja toistuu niin kai se sillon on poistettavissa,
Voit vaan kuvitella mitä kaikkea sinnekin on kirjoteltu =)Varmasti uskontoja sivuavat palstat ovat herkempiä paikkoja "julistajille". Mutta tuntuu sellaisia joka paikasta löytyvän. Jostain tulee halu nostaa yhtä ja samaa asiaa esille uudestaan ja uudestaan. Olennainen tekijä on nimenomaan julistus vs. keskustelu. Pahimmillaanhan nuo voivat olla hyvinkin pitkiä vuodatuksia, ja selvästi kukin erikseen kirjoitettuja, eivät teknisesti copypastea vaikkakin sisällön puolesta.
Olen ajatellut, että periaatteessa luotsaus on vain yksi aihe; aiheesta riippumatta on olennaista estää yhtä ainoaa asiaa tukkimasta ketjuja. Ja kun siihen kuitenkin puututtaisiin, on ehkä parempi näin. Samalla voin selittää jotain muita luotsausratkaisuja.jori.mantysalo kirjoitti:
Varmasti uskontoja sivuavat palstat ovat herkempiä paikkoja "julistajille". Mutta tuntuu sellaisia joka paikasta löytyvän. Jostain tulee halu nostaa yhtä ja samaa asiaa esille uudestaan ja uudestaan. Olennainen tekijä on nimenomaan julistus vs. keskustelu. Pahimmillaanhan nuo voivat olla hyvinkin pitkiä vuodatuksia, ja selvästi kukin erikseen kirjoitettuja, eivät teknisesti copypastea vaikkakin sisällön puolesta.
Olen ajatellut, että periaatteessa luotsaus on vain yksi aihe; aiheesta riippumatta on olennaista estää yhtä ainoaa asiaa tukkimasta ketjuja. Ja kun siihen kuitenkin puututtaisiin, on ehkä parempi näin. Samalla voin selittää jotain muita luotsausratkaisuja.En ol ny iha varma ymmärsink mä oikke.
Mutta, vetoan jälleen omiin kokemuksiini, kun sattuvat olemaan mulle tutuimpia. Eli tämäkin elämänkerran ja homekoirien ylistäjän kohdalla tulin siihen tulokseen, että olivatpa ne asiat missä sanajärjestyksessä tahansa, ne putkahtivat jokaiseen avattuun keskusteluun. Tämä sai muut hermostumaan. Kyseessä oli ns.mantraa ja ajatusten massapostittamista. Kyselin asiasta myös täällä ja sain tukea ylläpidolta. Jokainen tapaus on tietysti omanlaisensa, niinkuin me ihmisetkin yleensä, mutta jos henkilö äityy pakkomielteiseen julistamiseen sellaisissakin keskusteluissa, johon julistus ei suoranaisesti liity, on mielestäni aiheellista puuttua siihen. Minä koin pelkän poistamisen tämän oman tapaukseni kohdalla liian rajuksi, koska hän on hellyttävä lempihäirikköni, niin kirjoitin yhden kerran, että tästä lähtien ei enää samaa mantraa kiitos (tjsp). Ja tosiaan valtaisa tulistuminen tapahtui, joka sittemin on asettunut tylsyydeksi asti...
Sun pohdiskelu osoittaa sitä, että haluat oikeasti toimia oikein. Ja olet nöyrä ja kiltti ihminen. Se on eduksi luotsille. Mutta yli ei saa kävellä. Mikäli päädyt nyt järeämpiin toimiin, niin muistuttanen, että kansa ei ota sitä kevyesti. Sopivan kunnioituksen kyllä saat, ainaskin minulta :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005368702Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5371824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102241Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1701277Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17946Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40794Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57762Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72754- 46735
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36657