Combi 1.6 TDI 105 4x4 Ambition 30 375e
Ja samalla koneella ja nelivedolla varustettu Seat yli 5000e halvemmalla !!!!
1.6 TDi 105 hv 4Drive Reference 24 682e
Farmari 4x4 Seat yli 5000e halvempi kuin Skoda!!!!
51
558
Vastaukset
- tervemenoa
Osta ihmeessä, ja pysy sen jälkeen poissa tältä palstalta.
- äläpä hermoile...
No älähän nyt...
Tuollaisia vastaavia viestejä on Volkkarinkin sivuilla. Siinähän vain todetaan, että ihan vastaavan auton saa edullisemminkin. Näitähän skodistit jatkuvasti toitottavat volkkari- ja jopa audi-sivuillakin.
Kuten noillakin sivuilla ihmetellään miksi tuhlata rahojaan volkkariin, kun samanlaisen skodan saa kymppitonnin halvemmalla. Tässähän on ihan samasta kyse... - näin on
äläpä hermoile... kirjoitti:
No älähän nyt...
Tuollaisia vastaavia viestejä on Volkkarinkin sivuilla. Siinähän vain todetaan, että ihan vastaavan auton saa edullisemminkin. Näitähän skodistit jatkuvasti toitottavat volkkari- ja jopa audi-sivuillakin.
Kuten noillakin sivuilla ihmetellään miksi tuhlata rahojaan volkkariin, kun samanlaisen skodan saa kymppitonnin halvemmalla. Tässähän on ihan samasta kyse...Kyllä ne on pääasiassa röllejä, jotka tollasta toitottavat. Skodan omistajat eivät alennu moiseen toitotteluun.
- 11+20
näin on kirjoitti:
Kyllä ne on pääasiassa röllejä, jotka tollasta toitottavat. Skodan omistajat eivät alennu moiseen toitotteluun.
noinkohan vaan...
:-) - no niin...
näin on kirjoitti:
Kyllä ne on pääasiassa röllejä, jotka tollasta toitottavat. Skodan omistajat eivät alennu moiseen toitotteluun.
Heh, suurimmät röllit taitavat olla juuri skodisteja...
- Elegance.
11+20 kirjoitti:
noinkohan vaan...
:-)No, en ole varma, mutta itse en ainakaan ole syyllistynyt moiseen häiriköintiin. Kannattaa valita sellainen auto, jonka hankintaa ei tarvitse jälkeenpäin netissä selitellä, ainakaan toisten merkkien palstoilla.
- Loko
äläpä hermoile... kirjoitti:
No älähän nyt...
Tuollaisia vastaavia viestejä on Volkkarinkin sivuilla. Siinähän vain todetaan, että ihan vastaavan auton saa edullisemminkin. Näitähän skodistit jatkuvasti toitottavat volkkari- ja jopa audi-sivuillakin.
Kuten noillakin sivuilla ihmetellään miksi tuhlata rahojaan volkkariin, kun samanlaisen skodan saa kymppitonnin halvemmalla. Tässähän on ihan samasta kyse...Juuripa näin: Sama pakumarkkinoilla: Toyota Proace on 4000 euroa kalliimpi kuin sama auto leijona-logolla. Pikkuautoissa taas Aygo/107/C1 - ihan itse saat valita maksatko logosta vai et.
- Mitenkähän on
Jos olet vertailun tehnyt, ja todennut sen olevan ominaisuuksiltaan ja varusteiltaan samanlainen, niin osta pois.
- Enpä osta autoa
Niin, olikohan se jotenkin niin, että vain persaukisten ja sniidujen tarvitsee miettiä hintoja.
- Kamprad
Joo, ne sytyttää mökkisaunan pesänkin satasen seteleillä.
- skeida tul pers....
Aatteesta joutuu nykyään maksamaan kovan hinnan.
- hyi röllipoikaa
Mistä aatteesta?
- Noinhan se menee
Tuolla skodan hinnalla saat jo Skodan RS:n veroisen Leonin.
Reilusti RS:ää tehokkaanpaan ja muutenkin jo kertaluokkaa parempitasoiseen Cupraan tarvitaan vain muutama tonni lisää.
Näin se menee. Skodaa voidaan ylihinnoitella suosionsa perusteella melkoisesti. Jos vähän löytyy viitseliäisyyttä tutkia muitakin merkkejä, niin voipa yllättyä melkoisesti.
Ei massiivisenmainostamisen kannata antaa sokeuttaa...- Miksi ei myy?
Pistäppä tuommoseen Cupraan 40 tonnia fyffeä kiinni ja aja vuosi pari. Mitä luulet saavasi semmosesta? Joo, maksimissaan puolet sijoittamastasi summasta. Jos Seatti, ja siinä Leoni ja siitä vielä Cupra ovat mielestäsi niin erinomainen biili, niin miksi se ei vaan myy? Miksi VW myy? Ja Skoda? Myös pikkukoneiset pikkuAudit myy, vaan Seat ei! Miksi??? Kai siihen joku syy on? Syyksi ei kelpaa se että kun ei ole muka myymälöitä tai ei yritetä myydä. Yrittäähän ne! Vasta oli nelivetoleonin mainoksia lehdissä ja teeveessä, ja kesällä Cuprasta. Mutta ei vaan myy paljoa. Onko siinä jotakin vikaa tai semmosta mikä karkottaa potentiaaliset ostajat?
- Kyllämyy
No kertopa sinä miksi Skoda on massojen suosima volyymiauto, mutta tekniikaltaan identtinen ja halvempi ei ole?
Jos kyse ei ole markkinoinnin määrästä ja myyntiverkoston kattavuudesta, niin mistä?
Skodan mainontahan on ollut valtaisaa verrattuna mihin merkkiin tahansa, mutta varsinkin Seattiin verrattuna. Vasta aivan viime aikoina
Seatin mainontaa ylipäänsä näkyy.
Jos Seattia ei paikkakunnalla myydä, niin mitenpä sen sitten ostatkaan. Eli kyllä myyntiverkoston kattavuudella on iso merkitys.
Muuten Seatin myynnin kasvu nykyisin on Skodaa suurempi jatkuvasti muutamaan poikkeusta lukuunottamatta, mutta tokihan pienellä merkillä on matkaa suuren volyymimerkin myyntimääriin.
- hintaa
Nimenomaan tuo nelikko on Seatilla kilpailukykyisesti hinnoiteltu, voi myös verrata niin että tuon 1.6 TDI Octavian hinnalla saa Seatin 2.0 TDI -koneella ja paremmin varusteltuna (Style-varustetaso).
Seat todennäköisesti pitää suhteellisesti arvonsa hieman heikommin, mutta koska hintaero on noin suuri, absoluuttisesti euroina arvonpudotus tuskin on Skodaa suurempi.- Tietäjä
Kokemuksesta ja eutotietämyksestäni olen eri mieltä arvionalenemasta. Seat 1,6tdi 4drive on niin edulliseksi hinnoiteltu nelivetofarmari, että tullee pitämään hintansa todella hyvin.
Jos Seatin hinta olisi 3 vuoden päästä 21 000e, niin ~ 85% hinnasta olisi säilynyt 36 kk aikana, mikä on parhaiden Toyotien luokkaa (Seatin yksi malli on pitänyt vielä paremmin hintansa, kertokaapa mikä.) 4 veto autoissa pääasia on 4 vetoisuus (mm. Suzukin sx avedon suosio liittyy tähän). Jos haluaa hankkia HYVIN hintansa pitävän Seatin, niin tämä on yksi niistä.
Toinen on Toledo 1, 4 TSi dsg "oikein" varusteltuna. oletus on, että jäännösarvo, eli hinta säilyy todella hyvin vrt. vastaavan Skodan hintoja (www.skoda.fi->Skoda Rapid).
- ompa nerokasta
Jaa sille löytyy sitten neljä hintaluokkaa samalla tekniikalla vai? Audi,ww,skoda,seat.
- On se nerokasta
No suunnilleen noin se menee. Ihmisille on moni muukin asia kuin pelkkä tekniikka oleellista auton hankinnassa. Useimmille se on ulkonäkö, status, hinta, jotka ovat ne tärkeimmät. Tietysti saatavuus on pk-seutua ja suurimpia kaupunkeja lukuunottamatta oleellista.
- Segmentti D
On se nerokasta kirjoitti:
No suunnilleen noin se menee. Ihmisille on moni muukin asia kuin pelkkä tekniikka oleellista auton hankinnassa. Useimmille se on ulkonäkö, status, hinta, jotka ovat ne tärkeimmät. Tietysti saatavuus on pk-seutua ja suurimpia kaupunkeja lukuunottamatta oleellista.
Seatin halvalle hinnalle on ihan suvereeni selitys. Seatti on alennusmyynnissä. Hintaa täytyy pudottaa että edes jonkinlaista kaupan tynkää saataisiin aikaan.
- Segmenttipä hyvinkin
Segmentti D kirjoitti:
Seatin halvalle hinnalle on ihan suvereeni selitys. Seatti on alennusmyynnissä. Hintaa täytyy pudottaa että edes jonkinlaista kaupan tynkää saataisiin aikaan.
Ehkä paremminkin niin, ettei Suomessa Seattia voida ylihinnoitella Skodan tapaan, koska sillä ei ole samaa suosiota. Suosiosta tietysti revitään niin suuret lisäkatteet kuin vain mahdollista. Sehän on tietysti myyjän kannalta järkevää.
No lopputulemahan on sama, eli Seatissa saat saman tekniikan ja laatutason auton hieman halvemmalla. Ainoa ero oikeastaan ulkoisessa muotoilussa ja sehän on puhdasta makuasiaa, joten jätän siltä osin kommentoimatta. - Punainen sektori
Segmenttipä hyvinkin kirjoitti:
Ehkä paremminkin niin, ettei Suomessa Seattia voida ylihinnoitella Skodan tapaan, koska sillä ei ole samaa suosiota. Suosiosta tietysti revitään niin suuret lisäkatteet kuin vain mahdollista. Sehän on tietysti myyjän kannalta järkevää.
No lopputulemahan on sama, eli Seatissa saat saman tekniikan ja laatutason auton hieman halvemmalla. Ainoa ero oikeastaan ulkoisessa muotoilussa ja sehän on puhdasta makuasiaa, joten jätän siltä osin kommentoimatta.No mutta kun S.E.A.T. ei näillä nykyisilläkään hinnoilla hanki mennä kaupaksi....
- Mikä sektori hyvänsä...
Punainen sektori kirjoitti:
No mutta kun S.E.A.T. ei näillä nykyisilläkään hinnoilla hanki mennä kaupaksi....
Miten niin? Viime vuonnahan kasvukin Suomessa oli huomattavasti suurempaa kuinminkään muun VW-konsernin merkin. Yli nelinkertainen esim skodaankin verrattuna.
Myyntihän on suunilleen samaa luokkaa kuin rellujen, citikoiden, mazdojen, mitsujen jne. Sitä ei tietysti voi verrata määrissä suositumpien volyymimallien suosioon, kuten skodan, tojotan, volkkarin jne.
Seattiahan ei edes käytännössä voi ostaakaan kuin lähinnä isommissa kaupungeissa eli myyntiverkoston kattavuus on vaikkapa skodaan nähden melkoisen suppea. On alueita, jossa edustusta ei edes ole lähimainkaan. Mainostusta ja markkinointia ei juurikaan ole ollut ihan viime vuosia lukuunottamatta oikeastaan lainkaan ja varsinkin verrattuna skodan massiiviseen mainontaan todella vähäistä. Merkkihän on melkoisen tuntematonkin isossa osassa maata, täällä pk-seudulla seatti on ihan yleinen auto, mutta huolto- ja myyntivertkostokin on hyvinkin kattava.
Luultavasti konsernin tarkoitus onkin ollut satsata Suomessa Skodaan ja hyvin on onnistunutkin. Ehkäpä kahteen samaan nk kakkosmerkkiin ei ole katsottu järkeväksi satsata näin ostovolyymiltaan pienessä, mutta maantieteellisesti isossa maassa. Onhan se ymmärrettävää. - 5+3
Punainen sektori kirjoitti:
No mutta kun S.E.A.T. ei näillä nykyisilläkään hinnoilla hanki mennä kaupaksi....
Onko sulle tärkeää, että autosi on myyntilistojen kärjessä heiluviin jokamiesvolyymimalleihin vai käykö muutkin persoonallisemmat ja yksilöllisemmät mallit?
Jos automallisi on oltava myyntilistojen kärjessä, niin sitten ymmärrän kommenttisi paremmin.
- neljän suora
Kyllä nyt on kuluttajalla varaa valita omansa näistä laatu peleistä!
- Skeida Öklö
Hölmö maksaa enemmän käyttöarvoltaan samanarvoisesta autosta.MOT
Tämähän on aina tiedetty.- Seattikuskit hölmöjä
Käyttöarvo ja jälleenmyyntiarvo on ihan eri asioita. Faktaa on, että Skodasta hyvitetään vaihdossa enemmän. Tietty, jos pidät autoa vaikka seitsemän vuotta, niin hintojen erot pienenevät, mutta normaalistihan autoja vaihdellaan kolmen-viiden vuoden välein. Silloin voi karvaasti todeta, että halpa hankintahinta kostautuu pienempänä vaihtohyvityksenä, jota Seatin huono myyntiarvo vielä korostaa.
- Seat paljon halvempi
Seattikuskit hölmöjä kirjoitti:
Käyttöarvo ja jälleenmyyntiarvo on ihan eri asioita. Faktaa on, että Skodasta hyvitetään vaihdossa enemmän. Tietty, jos pidät autoa vaikka seitsemän vuotta, niin hintojen erot pienenevät, mutta normaalistihan autoja vaihdellaan kolmen-viiden vuoden välein. Silloin voi karvaasti todeta, että halpa hankintahinta kostautuu pienempänä vaihtohyvityksenä, jota Seatin huono myyntiarvo vielä korostaa.
Tuo on totta, mutta asiaan vaikuttaa myös se hintaeron suuruus. Jos hintaero olisikin vain tonnin tai kaksi niin parempi jälleenmyyntiarvo puoltaisi Octavian hankintaa.
Mutta kun vertaa esim. 2-litraista nelivetodieseliä niin Leonin ja Octavian välinen hintaero on jo 6000-7000 euron luokkaa (vähän varusteista riippuen). Suhteellisesti Octavia pitää hintansa todennäköisesti vähän paremmin, mutta tuo hintaero uutena on jo niin iso että absoluuttisesti euroissa mitattuna Octavia pudottanee arvoaan vähintään saman verran kuin Seat (ts. en usko että edes kolmivuotiaana Octaviasta hyvitettäisiin 7000 enemmän kuin vastaavasta Leonista). - Seat X5
Seat paljon halvempi kirjoitti:
Tuo on totta, mutta asiaan vaikuttaa myös se hintaeron suuruus. Jos hintaero olisikin vain tonnin tai kaksi niin parempi jälleenmyyntiarvo puoltaisi Octavian hankintaa.
Mutta kun vertaa esim. 2-litraista nelivetodieseliä niin Leonin ja Octavian välinen hintaero on jo 6000-7000 euron luokkaa (vähän varusteista riippuen). Suhteellisesti Octavia pitää hintansa todennäköisesti vähän paremmin, mutta tuo hintaero uutena on jo niin iso että absoluuttisesti euroissa mitattuna Octavia pudottanee arvoaan vähintään saman verran kuin Seat (ts. en usko että edes kolmivuotiaana Octaviasta hyvitettäisiin 7000 enemmän kuin vastaavasta Leonista).Samaa mieltä. Seat on hyvä hankinta, verrataan sitä mihin vain ja millä arvolla vain. Ajettavuudeltaan Seat on todella hyvä. Hinta-laatu- suhde on yksi parhaista. Seatin jäännösarvo on parempi kuin keskivertoautolla (uuden Leonin kohdalla tullee olemaan parempi kuin aiemmin).
Seateilla ajetaan tutkitusti pitkään, minkä Seat-kuskit (omistanut useamman kuin yhden Seatin) jo tietävätkin mm. Toyota, BMW, SAAB, Mitsubishi, VW-autoilla ajetaan %-suhteessa harvemmin mm.yli 400 000km kuin Seatilla. Audi pystyy tässä juurikin samaan kuin Seat. Tämä on useasti yllätys niille, jotka LUULEVAT autoista jotakin, mutta faktatieto puuttuu. - Tietäjä1
Juuri näin! Naulan kantaan!
- niinnottamitähä
Tuossa mitä noita eri versioiden hintoja on katsellut, niin selevästi huomaa että Skodat on kovissa hinnoissa Seatiin verrattuna, ja yleensä paremman näköisiä.
BTW, Leon vs Golf .. onko autoissa huomattavia eroja viimeistelyssä, tiloissa esim ? Leon on ehkä parhaamman näköinen Seat- 20+17
Suomessa kovan suosionsa vuoksi Skodissa kyetään pitämään korkeampaa hintaa, jolloin katetta saadaan mukavasti. Varmaan onkin ihan hyvä, kun Skodat kootaan halvemman kustannustason maassa. Nyttemmin myös halvemmat Seatit.
Teknistä eroa ei Skodassa ja Seatissa ole, erilaisia malliversioita ja - yhdistelmiä ja ulkonäköä lukuunottamatta. Ulkonäkö on puhtaasti makuasia, mutta ilmeisesti Suomessa ei niin hyvin pure hieman persoonallisempi ulkonäkö, jolloin standardimallinen Skoda on vahvoilla.
Skodahan on markkinoinniltaan, saatavuudeltaan ja edustuksen kattavuudeltaan ihan toista luokkaa Seattiin verrattuna, joten todennäköisesti Skodan ja Seatin myyntisuhde Suomessa on sen mukainen, joksi se onkin tarkoitettu.
Molemmat autot ovat ihan hyviä.
Skoda kannattaa ilman muuta hankkia, jos asuu maalla tai hieman kauempana suuremmista kaupungeista jo ihan käytännön syistä, mm huollot jne. Myös jälleenmyynti on siellä helpompaa myös tunnettuvuuden vuoksi.
Golf, A3 ja Leon ovat myös samoja autoja teknisesti ja rakenteltaan ja myöskään suuria ulkonäköeroja ei ole. Tähän sarjaan teknisesti ja rakenteeltaan kuuluu myös Octavia, mutta siitä muotoiltu suurempi tiloiltaan. Laatueroja sisustuksessa on, Leon ja Octavia kuuluvat nk kakkosmalleihin ja ihan viimeisin tekniikka niihin tulee vuoden pari myöhemmin kuin A3:een ja Golffiin. Käytännössä tällä ei ole mitään merkitystä meille tavallisille autonomistajille, jotka ostamme näitä halvempia kakkosmalleja. Säästämmehän jopa parhaimmillaan kymppitonnin tai enemmänkin samoin varustellussa mallissa, kun kestämme hieman huonomman imagonkin vielä....
- pitkätjalat
Ostaisin ihan mieluusti uuden leonin 4x4 diesel farkun, mutta kun se on yhtä ahdas kuin ocktaavian 4x4 tai golffin vastaava. Joten pitkäjalkaisen on ostettava isompia nelivetoja ja silloin hinta hirvittää duunaria. Taidan tyytyä subaruun
- söpö seat!
Jaa skodasta saa vaihdossa enempi, anna miun nauraa skodan omistajalle!
- nelipyörä vetoinen
Onkos seat nelikossa mosa pitkittäin niin kun audi quotrossa?
- POLO BASE IS BEST
VW Polo alustaisella eli baisillä olen ajanut jo 300 Km ja ovat olleet varsinainen VW Polo ja sitten Hispanialainen vastaava. Ovat olleet parhaat autoni mitä minulla (8 autoa) on ollut. Ei missään nimessä ole tarkoitusta luopua nykyisestä 13 vuotiaasta vielä ainakaan 7 vuoteen. Paaliin vaan, kun aika tulee - JA RAHAA SATAA LAARIIN. Nuoriso sanoisi sillai kai, että ON TASKUT MASSIA PULLOLLAAN.
- Sisarusparvi
Niinpä. Taitaa Polon ja Ibizankin hintaero olla ihan reilu. Samaan sarjaan kuuluu Skodan pikkumalli eli Fabia.
Näissä sisaruksissa tilanne on sama kuin Leon, Octavia, Golf, A3.
- Tietäjä1
4X4 Seatin hankinta on yksi parhaista autohankinnoista, mitä tavisautoissa voi tänäpäivänä tehdä. 27500e 2,0 TDI 4X4 on markkinoiden halvin 150 hv neliveto.
- jaahavaisillee
Moottori ja vaiheisto: 1.6 TDI 110 hv 4Drive
CO2: 122 g/km
Autoveroton hinta alkaen (sis.alv 24%): 24 420 €
Arvioitu autovero alkaen: 5 849,87 €
Kokonaishinta alkaen: 30 269,87 €
Vapaan autoedun verotusarvo: 655 €
Käyttöedun verotusarvo: 475 €
Käyttövoimavero: 422 €
Moottori ja vaiheisto: 2.0 TDI 150 hv 4Drive
CO2: 129 g/km
Autoveroton hinta alkaen (sis.alv 24%): 25 690 €
Arvioitu autovero alkaen: 6 658,82 €
Kokonaishinta alkaen: 32 348,82 €
Vapaan autoedun verotusarvo: 685 €
Käyttöedun verotusarvo: 505 €
Käyttövoimavero: 422 €- JUSTSILLEE
Kun et osaa nettiä käyttää, niin pitää opettaa. Mitä tässä alla lukee?
Moottori ja vaiheisto: 2.0 TDi 150 hv 4Drive
CO2: 124 g/km
Autoveroton hinta alkaen (sis.alv 24%): 22 430 €
Arvioitu autovero alkaen: 5 500,96 €
Kokonaishinta alkaen: 27 930,96 €
Vapaan autoedun verotusarvo: 625 €
Käyttöedun verotusarvo: 445 €
Käyttövoimavero: 402 €
Miksi tarjoat puutaheinää hintoja? - 16TDI4x4alle25000
Moottori ja vaiheisto: 1.6 TDi 105 hv 4Drive
CO2: 119 g/km
Autoveroton hinta alkaen (sis.alv 24%): 20 040 €
Arvioitu autovero alkaen: 4 642,58 €
Kokonaishinta alkaen: 24 682,58 €
Vapaan autoedun verotusarvo: 575 €
Käyttöedun verotusarvo: 395 €
Käyttövoimavero: 422 €
- punikkija7kääpiötä
Eipä siitä ole kauaa kun kaikki nauroivat kun Skoda tuli suomen markkinoille myytäväksi, se halpa-auto, muka vw, älkää naurattako, kuka noita ostaa, ei arvoa käytettynä.
Nyt kun Skoda onkin jo jopa premium auto monen mielestä ja verrattavissa volkkariin ihan hinnoiltaankin niin nyt naureskellaan Seatille, se halpa-auto, muka vw tai Skoda, älkää naurattako, kuka noita ostaa, ei arvoa käytettynä.
Makuasia mutta Seat on mielestäni noista se parhaimman näköinen ja hinnaltaan selvästi halvin. Veikkaan Seatin olevan jousitukseltaan hivenen kovempi kuten äänimaailmaltaankin joten tuohon rengastukseen keskittyisin ostaessani. Valot myös arveluttavat, myydään lediä mutteivät aikoinaan olleet hyvällä tasolla, lieneekö asiaan tullut muutosta, onko tietoa? - nipponkippon
Laskekaapa ihan huviksenne paljonko on eroa 184 hv automaativaihteistolla kun varustelee autot samoilla varusteilla. Esin Skodaan saatava talvipaketti sisältää Eberin, mikä maksaa kauko-ohjaimella yleensä sen 2000 €.
Silti Seattiin ei edes saa kaikkia varusteita mitä kuuluu tuohon Skodaan vakiona.
Omien tarpeideni ja toiveitteni mukaisena hintaero olisi vain tonnin luokkaa.- Erokuinero
Tarpeet ovat henkilökohtaisia. Toisille extrahelyt ja vitkuttimet ovat turhia ja toisille tärkeitä.
Hyvä kysymys tietysti on sekin, miksi sinun helyillä varustettuna hintaero olisi kuitenkin tuon tonnin verran. Tai miksi on valmis maksamaan sen.
Voisiko joillakin toisenlaisilla helyillä hintaero kasvaa vielä lisää tuosta neljästä tonnista? - nipponkippon
Harva taitaa ostaa tuon hintaista autoa ilman mitään lisävarusteita.
184 hv dsg Scoutin ja X-Periencen hintaero on 2754 €. Jos jätää Skodasta pois nuo Scoutin muovihärpäkkeet lokasuojista ja puskureista pois ja ottaa Style version nelivedolla ja korotetulla maavaralla, hinnan eroa on vain tonni. Silloin Skodassa on huomattavasti parempi perusvarustus. Varmasti molemmat hyviä autoja. - Erokuinero
nipponkippon kirjoitti:
Harva taitaa ostaa tuon hintaista autoa ilman mitään lisävarusteita.
184 hv dsg Scoutin ja X-Periencen hintaero on 2754 €. Jos jätää Skodasta pois nuo Scoutin muovihärpäkkeet lokasuojista ja puskureista pois ja ottaa Style version nelivedolla ja korotetulla maavaralla, hinnan eroa on vain tonni. Silloin Skodassa on huomattavasti parempi perusvarustus. Varmasti molemmat hyviä autoja.Sopivasti varustellen tietysti hintaeroon saa muutoksia, koska varustelun hinta samankin varusteen osalta yleensä poikkeaa eri automallien osalta. Syynä varmaan useinmiten juuri ko varusteen tekninen sopivuus ko malliin.
Pointti kuitenkin juuri perusmallin, ilman lisävarustelua, hintaero. Siitähän aina lähdetään liikkeelle myös lisävarustamisessakin.
Siinä olen samaa mieltä, molemmat ovat teknisesti yhtä hyviä autoja. Ja mikseipä olisi, kun perustekniikka on identtinen. - MallistaRiippuen
nipponkippon kirjoitti:
Harva taitaa ostaa tuon hintaista autoa ilman mitään lisävarusteita.
184 hv dsg Scoutin ja X-Periencen hintaero on 2754 €. Jos jätää Skodasta pois nuo Scoutin muovihärpäkkeet lokasuojista ja puskureista pois ja ottaa Style version nelivedolla ja korotetulla maavaralla, hinnan eroa on vain tonni. Silloin Skodassa on huomattavasti parempi perusvarustus. Varmasti molemmat hyviä autoja.Nämä hintaerot riippuu tosiaan paljon myös valitusta mallista. Jos vertaa mallien välisiä hintaeroja niin nelikoissa Seatin 150 hv manuaali on hinnoiteltu kilpailukykyisesti, kun taas Skodalla 184 hv DSG on suhteellisesti edullisempi.
Esimerkkinä Leon ST:n 150 hv manuaalinelikon (2.0 TDI Style) hinta lisättynä LED-valoilla ja Style-packilla on noin 29500 eur, tuolloin Octavian lähinnä vastaava malli on noin 35500 eur (150 hv 4x4 Style-varustelulla), eli hintaeroa noin 6000 euroa. Octavian varustelu on hieman parempi, isoimpina eroina sähkötakaluukku, avaimeton käyttö ja kaukovaloavustin.
Lisäksi vielä oman maun mukaan valitut lisävarusteet voivat muuttaa hintaeroa suuntaan taikka toiseen. Eli yleispätevää hintaeroa ei voi oikein edes laskea, koska se riippuu paljon valitusta voimalinjasta ja varustevaatimuksista. - nipponkippon
Seattiin ei taida edes kyseistä sähkötakaluukkua saada, vaikka maksaisi.
Ei tosin saa moneen muuhunkaan autoon.
Jokainen voi laskea itselleen sopivan varustepaketin ja valita sen mukaan.
Perusmallin hinta on lähinnä se millä koitetaan saada asiakas houkuteltua tutustumaan tuotteeseen. Loppupeleissä ratkaisee väliraha jos autot on muuten identtisiä. - mikä_nimi
Espanjassa valmistetaan sitä Seat Q3- autoa, mutta saksalaisille se myydään Audina ja hintalappuun laitetaan 10.000 egee lisää. Luonnossa tuo on aika harmaavarpunen, lähinnä tulee mieleen muotoilun puolesta Rellu Koleos . Kojelautakin sitä ämpärimuovia.
- 6plus2
mikä_nimi kirjoitti:
Espanjassa valmistetaan sitä Seat Q3- autoa, mutta saksalaisille se myydään Audina ja hintalappuun laitetaan 10.000 egee lisää. Luonnossa tuo on aika harmaavarpunen, lähinnä tulee mieleen muotoilun puolesta Rellu Koleos . Kojelautakin sitä ämpärimuovia.
Myydäänhän Q3 Suomessakin Audina. Suomessa on saman tehtaan sama auto myös 'Seat-versiona' eli Altea4, jossa on Seatin peltikuori päällä.
Altea4 taitaa nyt olla 'jäissä', kun tulossa on uudempi suv-versio.
- 4Drive
Seat on ottanut markkinaosuutta Skodalta erityisesti 4drive -mallistollaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822