Tulipa mieleeni uuden radion hankinta yöradioksi, kun ei uni tule, niin ei se tule, silloin on parasta avata radio tai lukea mieluista kirjaa. Ikävä kyllä radio jonka toin yöpöydälle oli vanha hopean värinen Philips, ääni tuli särisevänä, aaltopituudet millin tarkkudella etsittävä. Minulta loppui ystävyys sen aparaatin kanssa.
Menin Expert-liikkeeseen ja sanoin haluavani puhdasäänisen selkeähakuiset aaltopituudet omaavan radion. Olipa ostos hiukan kallis halvempiin radioihin verrattuna,on todella ilo kuunnella ohjelmia eri aaltopituuksilta, CD soi hyvin selkeänä kirkasäänisenä. Nyt vain on valittava CD siten ettei niissä olisi virheellisyyksiä edellisen radion jäljiltä.
Olohuoneen stereoissakaan ei ole enää (10v vanhat) uudenveroinen ääni. Ikää kun karttuu kiva on olla kunnon aparaatit, onhan TV, stereot, radiot ja kännykkä ajanvietteenä hyvät olla huushollissa, ainakin näin rospuutto aikaan.
Radio
13
86
Vastaukset
- ei jäässä
Mikä hiivatin rospuuttuaika siellä kaakon kulmilla nyt muka on? Tietysti voi liioittelua käyttää tuntemuksilleen, mutta loppukesää tässä muualla vietetään!
Hyvähän sinänsä on saada "vehkeet" toimimaan niin kuin kuuluu.- onhan hauska tyyppi
Ruuneperi kirjoitti:
radiostako kirjoitit?
Ymmärryksessäkö vika Ruuneperillä,? vai suojeletko vain mieltymyksiäsi, tahi he' heh, tuliko mielleyhtymä "vehkeet" sanasta?
Aina mielessä, sanoi entinenkin alokas.
Osta pieni radio, jossa on ula.aallot. Muita et tarvitse.
Digiviritys nappia painamalla niin ei asemia tarvitse hakea.
Ole porkkana, anteeksi tarkkana, kun ostat1Ja antennit kaakkoon. Mistähän tuokin ilmaus lie lähtenyt? Radio on minulle tärkeä. Kesällä tapahtui muutos. Vuolaasti kehumani Puhe kanava alkoi kyllöittää.
Aamu-uutisten jälkee mamuradio. Ohjelmanjuontaja iranilaissyntyinen Ali lahjakas tyyppi kyllä mutta ei niitä sekalaisen seurakunnan vieraita aina jaks kuunnella.
Alueradoita aina 8 uutisiin. Siitä Ykköselle, että kuuluu ykkös-studio.
Olen kai taantunut lopullisesti kun ne väliin kurjat levy valinnatkaan eivät jaks ärsyttää. Klo 9 uutisilta taas alueille.- digiradio
capt.cöpenick kirjoitti:
Ja antennit kaakkoon. Mistähän tuokin ilmaus lie lähtenyt? Radio on minulle tärkeä. Kesällä tapahtui muutos. Vuolaasti kehumani Puhe kanava alkoi kyllöittää.
Aamu-uutisten jälkee mamuradio. Ohjelmanjuontaja iranilaissyntyinen Ali lahjakas tyyppi kyllä mutta ei niitä sekalaisen seurakunnan vieraita aina jaks kuunnella.
Alueradoita aina 8 uutisiin. Siitä Ykköselle, että kuuluu ykkös-studio.
Olen kai taantunut lopullisesti kun ne väliin kurjat levy valinnatkaan eivät jaks ärsyttää. Klo 9 uutisilta taas alueille.Meilläpäin sanotaan nupit kaakkoon.
Sehän taas tulee siitä, että ääni on pois, jos nuppi on etelässä, eli alhaalla.
Kaakossa kuuluvuus suurta. - portable radio
digiradio kirjoitti:
Meilläpäin sanotaan nupit kaakkoon.
Sehän taas tulee siitä, että ääni on pois, jos nuppi on etelässä, eli alhaalla.
Kaakossa kuuluvuus suurta.Jostakin syystä Lahden Yle asema kuuluu meillä nyt heikosti. Pitää viedä piuhoja ikkunatiivisteiden alta ja nostaa vaikka pellikaton reunaan kupari tai rautalangan.
Seinissä on alumiinipintaisia eristyslevyjä siinä kuulemma syy huonoon kuuluvuuteen.
Hyvä matkaradio maksoi prismassa 54€. On se kyllä hyväkin. Tarvii ulkonakin helposti siirreltävää toosaa kuunnella. - digiradio
portable radio kirjoitti:
Jostakin syystä Lahden Yle asema kuuluu meillä nyt heikosti. Pitää viedä piuhoja ikkunatiivisteiden alta ja nostaa vaikka pellikaton reunaan kupari tai rautalangan.
Seinissä on alumiinipintaisia eristyslevyjä siinä kuulemma syy huonoon kuuluvuuteen.
Hyvä matkaradio maksoi prismassa 54€. On se kyllä hyväkin. Tarvii ulkonakin helposti siirreltävää toosaa kuunnella.Serkkuni asui aikoinaan ihan suuren radioaseman lähellä.
Heillä kuului radio esim. sopivasti sähköhellan päälle asetetusta kattilan kannesta.
Onhan maailmalla kerrottu, että joillakin hammas soi. Siihen en usko.
Sama temppu olisi tehtävä kuin Lorenakin teki eli ostaa uusi kelloradio. Kanavien haku helpommaksi ja ääni paremmaksi sekä vielä hyvät kuulokkeet.
Puheradiota kuuntelen ellei uni tule, mutta cd-soitin pitää myös olla jotta voisi kuunnella vaikka kirjastosta haettuja äänikirjoja.
Tästä saikin sytykkeen mennä Giganttiin ja ostaa yöpöydälle uusi radio. Kiitos asian esin nostosta.- Lorena*
Monet, monet lämpimät kiitokset Ruuneperille!
Annoit hyvän ohjeen radion ostoon ja nyt radio soi, ei ole äänessä särinöitä eikä metallisuutta. Ääni on puhdas mitä en ole aikoihin stereoista enkä radiosta kuullut.
Kyllä myyjät myyvät vaikka mitä jos ei itse osaa vaatia millaisen laitteen haluan ostaa. Taas tuli todeksi, kysyvä ei tieltä eksy, onneksi palstalla on henkilö joka osaa ohjeistaa näissä teksniikan asioissa.Ilo on kokonaan minun puolellani.
Olen kokenut sinut asiallisena ja mukavana ihmisenä ja oitis neuvojani tarjosin, toki kaikkien palstalaisten käyttöön.
Radion ostajalle tarjotaan helposti moniaaltoradiota, HiFi-ääntä stereona jne., hintakin helposti kymmenkertainen.
Kun itse olen onneton ylipuhuttava, en soisi sitä kenellekään muulle.
Yleisenä neuvona sanoisin, että aina pitää ostaa erikoislaitteet pelkkinä laitteina. Jos radionkin ostaa yleiskoneena, jossa on tiskikone, pölynimuri ym. on tulos minusta huono ja kallis.
Toivottavasti Katleijakin löytää hyvän radion ja käkikellon kertomaan ajasta.
- kuunteli
Kuuntelen dei-radiota aamuisin 5-6 välillä, sieltä kuuluu kaunista hengellistä musiikkia, on mukava heräillä ja tehdä aamu venytykset samalla. DEI kuulu kaikkialla eikä kaikista radioista.
Kyllä radio on yksinäiselle mukava seuralainen. Puheradiosta en ole päässyt selville, milloin tulee sellaista ohjelmaa jota haluaisin kuunnella.
Tuli tuossa mieleen,että mikä oli se "Molotovin" radio, joka aina sekoitti kuuntelua.- Eläköönyli100 v. Yle
Radio kyllä mainio ja monipuolinen väline, mediahakuinenkin. Pysyy mukana päivän tapahtumissa maailmanlaajuisesti.
Hyvää sekin, ettei radion ääni rasita silmiä, kuten tv tai näyttöpääte sitä työkseen seuraavalla tekee.
Suomi radiossa hyvää sekin nautaeläimen huomautus. Tuo hyviä muistoja tuotantoeläimistä syntymäkodin muistojen maailmasta.
Pian puolenpäivän uutiset ja Kansanradio. Muistan vuosikymmenen takaa tapauksen kun Tikuksi ja Takuksi nimetty herrapari laskeutui lentokentälle suomessa.
- Saisi senkin kansanradion lopettaa, toinen herroista lausahti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv262476- 1142096
- 1221759
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?471596Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91517Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901075Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161241059Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87985Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35967Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15959