Parin viikon päästä ehkä eka kertaa Lappiin ruska-aikaan. En ole harrastanut varsinaista vaellusta vaikka liikunnasta tykkäänkin. Käsittääkseni vaelluskengät pitäisi "sisäänajaa". Jos teen jotain korkeintaan 10-15 km lenkkejä hyvillä poluilla pysyen ja pahimpia kivikoita välttäen, pärjääkö hyvillä lenkkareilla. Täällä kotiseudulla olen kyllä paikallisella vuorella käynyt usein, sinne johtaa jyrkkä ja kivikkoinen polku - hyvin oon pärjännyt.
Pärjääkö lenkkareilla?
5
242
Vastaukset
- kumppari-Jonne
Noilla paragraafeilla pärjää kyllä lenkkareillakin. semmoset lenkkarit jotka vähän vettä pitää on tuohon sopivat.
- reissulasu
Hyvin pärjää lenkkareilla. Vaelluskengät ovat vain yliarvostettua, kallista ja turhaa ulkomaan-muotia, joista olen itsekin jo siirtynyt kalvolenkkareihin. Kivikot eivät haittaa ollenkaan, hankalinta on suopaikoissa ja purojen ylityksissä. Ota mukaan myös crocsit tai vastaavat niin kahluut onnistuvat. Halvat kiinalaiset säärystimet (eBaysta alle 5 e/pari) voivat myös olla hyödyksi.
- ruskan ihailija
En kyllä osta mitään halpaa köyhille tarkoitettua roskaa, käytän ainoastaan merkkituotteita.
- asdf2323
Kenkien valinta riippuu tosiaan paljon maastosta jossa kulkee. Jos on vähänkin epätasainen maasto ja varsinkin mikäli maasto on sateen vuoksi vielä liukas niin suosittelen vaihtamaan lenkkarit korkeampi vartisiin kenkiin, jotka tukevat nilkkoja paremmin. Itse en varsinaisesti vaelluskenkiä käytä vaan käytössä aina kevyet ja laadukkaat maiharit.
- kurzz
Menin muutama päivä sitten karhunkierroksen Juuma-Ruka välin lenkkareilla. Aika märkää ja nilkat oli kovilla tuolla välillä kyllä. Paremmat kengät olisi ollut hyvät niin ei ihan joka lätäkölle olisi tarvinnut etsiä kiviä tai muuta että pääsi jalat kuivana yli. Pieni karhunkierros puolestaan menee lenkkareilla hienosti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854578
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173572Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102784En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392113Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1101316