Parin viikon päästä ehkä eka kertaa Lappiin ruska-aikaan. En ole harrastanut varsinaista vaellusta vaikka liikunnasta tykkäänkin. Käsittääkseni vaelluskengät pitäisi "sisäänajaa". Jos teen jotain korkeintaan 10-15 km lenkkejä hyvillä poluilla pysyen ja pahimpia kivikoita välttäen, pärjääkö hyvillä lenkkareilla. Täällä kotiseudulla olen kyllä paikallisella vuorella käynyt usein, sinne johtaa jyrkkä ja kivikkoinen polku - hyvin oon pärjännyt.
Pärjääkö lenkkareilla?
5
224
Vastaukset
- kumppari-Jonne
Noilla paragraafeilla pärjää kyllä lenkkareillakin. semmoset lenkkarit jotka vähän vettä pitää on tuohon sopivat.
- reissulasu
Hyvin pärjää lenkkareilla. Vaelluskengät ovat vain yliarvostettua, kallista ja turhaa ulkomaan-muotia, joista olen itsekin jo siirtynyt kalvolenkkareihin. Kivikot eivät haittaa ollenkaan, hankalinta on suopaikoissa ja purojen ylityksissä. Ota mukaan myös crocsit tai vastaavat niin kahluut onnistuvat. Halvat kiinalaiset säärystimet (eBaysta alle 5 e/pari) voivat myös olla hyödyksi.
- ruskan ihailija
En kyllä osta mitään halpaa köyhille tarkoitettua roskaa, käytän ainoastaan merkkituotteita.
- asdf2323
Kenkien valinta riippuu tosiaan paljon maastosta jossa kulkee. Jos on vähänkin epätasainen maasto ja varsinkin mikäli maasto on sateen vuoksi vielä liukas niin suosittelen vaihtamaan lenkkarit korkeampi vartisiin kenkiin, jotka tukevat nilkkoja paremmin. Itse en varsinaisesti vaelluskenkiä käytä vaan käytössä aina kevyet ja laadukkaat maiharit.
- kurzz
Menin muutama päivä sitten karhunkierroksen Juuma-Ruka välin lenkkareilla. Aika märkää ja nilkat oli kovilla tuolla välillä kyllä. Paremmat kengät olisi ollut hyvät niin ei ihan joka lätäkölle olisi tarvinnut etsiä kiviä tai muuta että pääsi jalat kuivana yli. Pieni karhunkierros puolestaan menee lenkkareilla hienosti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1393095- 81686
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2221374Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701191- 441171
- 371051
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381032Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133987- 47964
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.38918