Pienen vannasputkivuodon takia käyn veneellä aina välillä tarkistelemassa huviakun (johon pilssipumppu kytketty) lataustilaa, nyt kun veneellä ei hirveästi ajeta. Nyt navoista mitattuna jännite oli 12.1V (ei tietoa koska pumppu viimeksi pyörähtänyt). Ajattelin, käyttää konetta 20min akun lataamiseen. Latasin ensin starttiakkua hetken, mutta sen latausjännite nousi hetkessä yli 14.0V ja latausvirta oli
Latausjännite yli 15v?
5
659
Vastaukset
- Rkl
Siinä vaiheessa viimeistään hajoaa kun erottaa kummatkin akut koneen käydessä.
- Ei hätää
15V latausjännite on ylärajalla, mutta siedettävä avoimilla lyijyakuilla.
Ilman akkuja latausjännite voi olla mitä vaan- Ei voi .
Ei kuorma vaikuta jännitteeseen.
- Kokeile
Ei voi . kirjoitti:
Ei kuorma vaikuta jännitteeseen.
Mitä, jos sen sijaan, että päättelet itse, menisit ja irrottaisit laturin johdon akuista ja laitat yleismittarin kiinni?
Hämmästyt.
- jännitesäädin
Vaikuttaa siltä, että jännitesäädin on kämähtänyt. Kun akku on kytkettynä ja täysi, on jännite yleensä 14V. Jos jännite on suurempi alkaa akku "keittämään" eli siellä porisee vetykuplat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823616
- 302993
- 612985
- 92896
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562343- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351659