myöhästyminen, peruttu lento ja nettimatkanjärjestäjä

jussiwirta

Sori, otsikko meni hieman väärin.

Esimerkki: kaksi koneen vaihtoa matkalla ja liput ostettu esim (seat24, surpesaver, opodo..) vs varaus lentoyhtiöltä.
Sitten tulee myöhästyminen tai peruutus, haetaanko "lentävältä yhtiöltä" vai nettimatkanjärjestäjältä uudelleen reititystä ja muita järjestelyjä.

Eli
kahden vaihdon matka ja heti ensimmäinen lento on myöhässä ja jatkoille ei ehdi mukaan. Homma suht selvä kun varaan matkan lentoyhtiöltä (vaikka lento codeshare). Ne kyllä järjestävät uudelleen reitityksen, entäs nämä nettimatkanjärjestäjät?

6

310

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse kokenut Thailla

Ei matkanjärjestäjä ole syypää, jos lento myöhästyy. Jos lento myöhästyy, käännyt ko lentoyhtiön puoleen. Ei kannata alkaa itse sooloilee lentojen järjestämistä.

• Valinta kysymys

• Lentävääsorttia

Kannattaa tutustua myös Airhelpiin, he hankkivat korvauksen myöhästyneestä lennosta.

http://www.airhelp.fi

• Thailla kokenut

Turhaa on laittaa rahoja airhelppiin, mistä näitä välistävetäjiä oikein syntyy? Thai hoiti minut Bangkokiin myöhemmin muutaman mutkan kautta, tulin Bangkokiin vuorokauden myöhässä, Air Francen työntekijät olivat lähteneet barrikaadeille Pariisissa 1993. No minä olen ottanut hyvän vakuutuksen.

• hidididd

Ketjutetuilla lipuilla lentoyhtiö hoitaa sinut perille.

Yksittäisillä lipuilla tai useimmilla halpalentoyhtiöillä ei, koska ovat ns. point-to-point yhtiöitä. Esim. Ryanair myy vain lentoja eli jos seuraavalta myöhästyt niin lippusi meni.

Sillä ei ole merkitystä mistä ne liput ostat, mutta ne pitää olla ketjutettuja, jos aiot välttyä ikäviltä yllätyksiltä vaihdoissa.

• NäinMeillä

Juuri näin. Vaihdolliset liput kannattaa aina ostaa samalla kertaa "ketjussa". Silloin pääset aina perille. On silloin itse asiassa lentoyhtiön erityisessä intressissä että pääset jatkolennolle koska muuten heille tulee lisäkustannuksia. Siksi jatkolennon kone saattaa odotellakin jonkin aikaa jos sieltä on tulossa paljon vaihtomatkustajia joita ei haluta jättää kentälle ja hankaloittamaan myöhempien koneiden täyttämistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      20
      4954
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      86
      1762
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      288
      1612
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      74
      1574
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      256
      1438
    6. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      135
      1197
    7. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1170
    8. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1119
    9. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      69
      1104
    10. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1064
    Aihe