myöhästyminen, peruttu lento ja nettimatkanjärjestäjä

jussiwirta

Sori, otsikko meni hieman väärin.

Esimerkki: kaksi koneen vaihtoa matkalla ja liput ostettu esim (seat24, surpesaver, opodo..) vs varaus lentoyhtiöltä.
Sitten tulee myöhästyminen tai peruutus, haetaanko "lentävältä yhtiöltä" vai nettimatkanjärjestäjältä uudelleen reititystä ja muita järjestelyjä.

Eli
kahden vaihdon matka ja heti ensimmäinen lento on myöhässä ja jatkoille ei ehdi mukaan. Homma suht selvä kun varaan matkan lentoyhtiöltä (vaikka lento codeshare). Ne kyllä järjestävät uudelleen reitityksen, entäs nämä nettimatkanjärjestäjät?

6

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse kokenut Thailla

      Ei matkanjärjestäjä ole syypää, jos lento myöhästyy. Jos lento myöhästyy, käännyt ko lentoyhtiön puoleen. Ei kannata alkaa itse sooloilee lentojen järjestämistä.

      • Valinta kysymys

    • Lentävääsorttia

      Kannattaa tutustua myös Airhelpiin, he hankkivat korvauksen myöhästyneestä lennosta.

      http://www.airhelp.fi

    • Thailla kokenut

      Turhaa on laittaa rahoja airhelppiin, mistä näitä välistävetäjiä oikein syntyy? Thai hoiti minut Bangkokiin myöhemmin muutaman mutkan kautta, tulin Bangkokiin vuorokauden myöhässä, Air Francen työntekijät olivat lähteneet barrikaadeille Pariisissa 1993. No minä olen ottanut hyvän vakuutuksen.

    • hidididd

      Ketjutetuilla lipuilla lentoyhtiö hoitaa sinut perille.

      Yksittäisillä lipuilla tai useimmilla halpalentoyhtiöillä ei, koska ovat ns. point-to-point yhtiöitä. Esim. Ryanair myy vain lentoja eli jos seuraavalta myöhästyt niin lippusi meni.

      Sillä ei ole merkitystä mistä ne liput ostat, mutta ne pitää olla ketjutettuja, jos aiot välttyä ikäviltä yllätyksiltä vaihdoissa.

      • NäinMeillä

        Juuri näin. Vaihdolliset liput kannattaa aina ostaa samalla kertaa "ketjussa". Silloin pääset aina perille. On silloin itse asiassa lentoyhtiön erityisessä intressissä että pääset jatkolennolle koska muuten heille tulee lisäkustannuksia. Siksi jatkolennon kone saattaa odotellakin jonkin aikaa jos sieltä on tulossa paljon vaihtomatkustajia joita ei haluta jättää kentälle ja hankaloittamaan myöhempien koneiden täyttämistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      38
      2963
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      11
      2011
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1463
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1355
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1321
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1231
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1151
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1085
    9. 22
      1047
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1044
    Aihe