Kauanko sellainen kestää?
Onko rellun osat heikkoja jo syntyissään vai mikä on yleiskäsitys?
Mulla on ensimmäinen ranskalainen ja olen ollut tyytyväinen perusautooni.
Vikoja ei huomaa ajaessa ja auto on edullinen pitää ja huoltaa.
Autolla ajetaan vähän ja lyhyitä matkoja.
Nyt pitäisi vaihtaa raidetangon päät....vaikka niissä ei ajaessa tunnu mitään vikaa.
Yritin googlata miten sellaisen huomaa ajaessa? Sen hyvän tai huonon toiminnan.
Olen noin muuten kyllästynyt siihen, että vaikka tiedän autoilusta ja tekniikasta, aikapaljonkin, niin lähes poikkeuksetta missä tahansa tunnen että miehet yrittää kusettaa. Välillä kuulee mitä ihmeellisempiä selityksiä ja velheita.
Eikö naisella ole oikeutta ajaa ja käyttää autoaan huollossa?
Varsinkin hämeessä saa miehiltä huollossa käsittämätöntä kohtelua. Ne virnuillee ja suorastaan poistaa jonosta. "...eihän toi akka muutenkaan tajua autoista mitään...."
Niin, miksi pitäisi. Mä ajan ja huollossa huoltavat.
Kyllä, minulla on oikeus kysyä, miksi autoon muka pitäis teettää kalliita huoltoja.
Jos ukkoraasu ei jaksa selittää asiakkaalle, on kai alan vaihdon aika.
Mikä siinä naisen huijamisessa on niin hauskaa?
Saako sillä lisää asiakkaita?
Raidetangon pään kestävyys?
1
8983
Vastaukset
- DGC
Väljä raidetangon pää ei helposti tunnu ajaessa, kuluminen ja siitä aiheutuva muutos on hidasta. Eron huomaa helpommin sitten kun se on korjattu, auto onkin yllättäen selkeästi vakaampi ajaa. Kestävyys riippuu paljon olosuhteista ja käytöstä. Minä olen joutunut vaihtamaan niitä parin vuoden eli 50000km välein. Varma tapa tappaa raidetangon päät ennenaikaisesti, on käännellä paikallaan seisovan auton rattia ohjaustehostimen voimalla.
Raidetangon päiden kunto testataan näin: Ota eturenkaasta kiinni klo 3 ja 9:n kohdata ja vääntele ja ravistele rengasta edestakaisin. Jos rengas liikahtelee muutaman millin, raidetangossa on väljää, ulommassa pallonivelessä, eli "raidetangon päässä." Kun olet löytänyt renkaan, jonka puolella on väljää, käännä renkaat vastakkaiseen suuntaan ja kurkkaa renkaan taakse. Raidetanko on pyöräntuennan takaosaan tuleva tanko jonka tehtävänä on välittää ohjauspyörän liikkeet pyörille. Raidetangon pää on pallonivel, jolla tanko kiinnitetään pyöräntuentaan. Ota tangosta kiinni ja yritä liikutella sitä ylös/alas. Ei saisi liikkua ja jos liikkuu, se on väljä.
Ja taas lisää syitä siihen, miksi korjaan autoni itse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1263108
Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä
"Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht2671265- 1011251
Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa
Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.651056Nainen voi rakastaa
Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt791051Kalateltta fiasko
Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr121010- 30956
IS Viikonloppu 20.-21.7.2024
Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku52947Ikävöimäsi henkilön ikä
Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie42914- 44826