Kauanko sellainen kestää?
Onko rellun osat heikkoja jo syntyissään vai mikä on yleiskäsitys?
Mulla on ensimmäinen ranskalainen ja olen ollut tyytyväinen perusautooni.
Vikoja ei huomaa ajaessa ja auto on edullinen pitää ja huoltaa.
Autolla ajetaan vähän ja lyhyitä matkoja.
Nyt pitäisi vaihtaa raidetangon päät....vaikka niissä ei ajaessa tunnu mitään vikaa.
Yritin googlata miten sellaisen huomaa ajaessa? Sen hyvän tai huonon toiminnan.
Olen noin muuten kyllästynyt siihen, että vaikka tiedän autoilusta ja tekniikasta, aikapaljonkin, niin lähes poikkeuksetta missä tahansa tunnen että miehet yrittää kusettaa. Välillä kuulee mitä ihmeellisempiä selityksiä ja velheita.
Eikö naisella ole oikeutta ajaa ja käyttää autoaan huollossa?
Varsinkin hämeessä saa miehiltä huollossa käsittämätöntä kohtelua. Ne virnuillee ja suorastaan poistaa jonosta. "...eihän toi akka muutenkaan tajua autoista mitään...."
Niin, miksi pitäisi. Mä ajan ja huollossa huoltavat.
Kyllä, minulla on oikeus kysyä, miksi autoon muka pitäis teettää kalliita huoltoja.
Jos ukkoraasu ei jaksa selittää asiakkaalle, on kai alan vaihdon aika.
Mikä siinä naisen huijamisessa on niin hauskaa?
Saako sillä lisää asiakkaita?
Raidetangon pään kestävyys?
1
12195
Vastaukset
- DGC
Väljä raidetangon pää ei helposti tunnu ajaessa, kuluminen ja siitä aiheutuva muutos on hidasta. Eron huomaa helpommin sitten kun se on korjattu, auto onkin yllättäen selkeästi vakaampi ajaa. Kestävyys riippuu paljon olosuhteista ja käytöstä. Minä olen joutunut vaihtamaan niitä parin vuoden eli 50000km välein. Varma tapa tappaa raidetangon päät ennenaikaisesti, on käännellä paikallaan seisovan auton rattia ohjaustehostimen voimalla.
Raidetangon päiden kunto testataan näin: Ota eturenkaasta kiinni klo 3 ja 9:n kohdata ja vääntele ja ravistele rengasta edestakaisin. Jos rengas liikahtelee muutaman millin, raidetangossa on väljää, ulommassa pallonivelessä, eli "raidetangon päässä." Kun olet löytänyt renkaan, jonka puolella on väljää, käännä renkaat vastakkaiseen suuntaan ja kurkkaa renkaan taakse. Raidetanko on pyöräntuennan takaosaan tuleva tanko jonka tehtävänä on välittää ohjauspyörän liikkeet pyörille. Raidetangon pää on pallonivel, jolla tanko kiinnitetään pyöräntuentaan. Ota tangosta kiinni ja yritä liikutella sitä ylös/alas. Ei saisi liikkua ja jos liikkuu, se on väljä.
Ja taas lisää syitä siihen, miksi korjaan autoni itse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 16972
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi87788Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740