Raidetangon pään kestävyys?

kauanko kestää

Kauanko sellainen kestää?

Onko rellun osat heikkoja jo syntyissään vai mikä on yleiskäsitys?

Mulla on ensimmäinen ranskalainen ja olen ollut tyytyväinen perusautooni.
Vikoja ei huomaa ajaessa ja auto on edullinen pitää ja huoltaa.

Autolla ajetaan vähän ja lyhyitä matkoja.

Nyt pitäisi vaihtaa raidetangon päät....vaikka niissä ei ajaessa tunnu mitään vikaa.
Yritin googlata miten sellaisen huomaa ajaessa? Sen hyvän tai huonon toiminnan.

Olen noin muuten kyllästynyt siihen, että vaikka tiedän autoilusta ja tekniikasta, aikapaljonkin, niin lähes poikkeuksetta missä tahansa tunnen että miehet yrittää kusettaa. Välillä kuulee mitä ihmeellisempiä selityksiä ja velheita.

Eikö naisella ole oikeutta ajaa ja käyttää autoaan huollossa?
Varsinkin hämeessä saa miehiltä huollossa käsittämätöntä kohtelua. Ne virnuillee ja suorastaan poistaa jonosta. "...eihän toi akka muutenkaan tajua autoista mitään...."
Niin, miksi pitäisi. Mä ajan ja huollossa huoltavat.
Kyllä, minulla on oikeus kysyä, miksi autoon muka pitäis teettää kalliita huoltoja.

Jos ukkoraasu ei jaksa selittää asiakkaalle, on kai alan vaihdon aika.
Mikä siinä naisen huijamisessa on niin hauskaa?
Saako sillä lisää asiakkaita?

1

12821

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DGC

      Väljä raidetangon pää ei helposti tunnu ajaessa, kuluminen ja siitä aiheutuva muutos on hidasta. Eron huomaa helpommin sitten kun se on korjattu, auto onkin yllättäen selkeästi vakaampi ajaa. Kestävyys riippuu paljon olosuhteista ja käytöstä. Minä olen joutunut vaihtamaan niitä parin vuoden eli 50000km välein. Varma tapa tappaa raidetangon päät ennenaikaisesti, on käännellä paikallaan seisovan auton rattia ohjaustehostimen voimalla.

      Raidetangon päiden kunto testataan näin: Ota eturenkaasta kiinni klo 3 ja 9:n kohdata ja vääntele ja ravistele rengasta edestakaisin. Jos rengas liikahtelee muutaman millin, raidetangossa on väljää, ulommassa pallonivelessä, eli "raidetangon päässä." Kun olet löytänyt renkaan, jonka puolella on väljää, käännä renkaat vastakkaiseen suuntaan ja kurkkaa renkaan taakse. Raidetanko on pyöräntuennan takaosaan tuleva tanko jonka tehtävänä on välittää ohjauspyörän liikkeet pyörille. Raidetangon pää on pallonivel, jolla tanko kiinnitetään pyöräntuentaan. Ota tangosta kiinni ja yritä liikutella sitä ylös/alas. Ei saisi liikkua ja jos liikkuu, se on väljä.

      Ja taas lisää syitä siihen, miksi korjaan autoni itse.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

      Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5346
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

      Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3701
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

      Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3263
    4. Ketä tietää

      Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2505
    5. Veikeä Satu

      Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2102
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

      Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2027
    7. Tietääkö kaivattusi että

      olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163
      1876
    8. Terveiset kaivatullesi

      kesän aluksi tähän ketjuun.
      Ikävä
      105
      1352
    9. Onko kaipaamallasi

      Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      14
      1318
    10. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

      Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      137
      1154
    Aihe