Raidetangon pään kestävyys?

kauanko kestää

Kauanko sellainen kestää?

Onko rellun osat heikkoja jo syntyissään vai mikä on yleiskäsitys?

Mulla on ensimmäinen ranskalainen ja olen ollut tyytyväinen perusautooni.
Vikoja ei huomaa ajaessa ja auto on edullinen pitää ja huoltaa.

Autolla ajetaan vähän ja lyhyitä matkoja.

Nyt pitäisi vaihtaa raidetangon päät....vaikka niissä ei ajaessa tunnu mitään vikaa.
Yritin googlata miten sellaisen huomaa ajaessa? Sen hyvän tai huonon toiminnan.

Olen noin muuten kyllästynyt siihen, että vaikka tiedän autoilusta ja tekniikasta, aikapaljonkin, niin lähes poikkeuksetta missä tahansa tunnen että miehet yrittää kusettaa. Välillä kuulee mitä ihmeellisempiä selityksiä ja velheita.

Eikö naisella ole oikeutta ajaa ja käyttää autoaan huollossa?
Varsinkin hämeessä saa miehiltä huollossa käsittämätöntä kohtelua. Ne virnuillee ja suorastaan poistaa jonosta. "...eihän toi akka muutenkaan tajua autoista mitään...."
Niin, miksi pitäisi. Mä ajan ja huollossa huoltavat.
Kyllä, minulla on oikeus kysyä, miksi autoon muka pitäis teettää kalliita huoltoja.

Jos ukkoraasu ei jaksa selittää asiakkaalle, on kai alan vaihdon aika.
Mikä siinä naisen huijamisessa on niin hauskaa?
Saako sillä lisää asiakkaita?

1

14984

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DGC

      Väljä raidetangon pää ei helposti tunnu ajaessa, kuluminen ja siitä aiheutuva muutos on hidasta. Eron huomaa helpommin sitten kun se on korjattu, auto onkin yllättäen selkeästi vakaampi ajaa. Kestävyys riippuu paljon olosuhteista ja käytöstä. Minä olen joutunut vaihtamaan niitä parin vuoden eli 50000km välein. Varma tapa tappaa raidetangon päät ennenaikaisesti, on käännellä paikallaan seisovan auton rattia ohjaustehostimen voimalla.

      Raidetangon päiden kunto testataan näin: Ota eturenkaasta kiinni klo 3 ja 9:n kohdata ja vääntele ja ravistele rengasta edestakaisin. Jos rengas liikahtelee muutaman millin, raidetangossa on väljää, ulommassa pallonivelessä, eli "raidetangon päässä." Kun olet löytänyt renkaan, jonka puolella on väljää, käännä renkaat vastakkaiseen suuntaan ja kurkkaa renkaan taakse. Raidetanko on pyöräntuennan takaosaan tuleva tanko jonka tehtävänä on välittää ohjauspyörän liikkeet pyörille. Raidetangon pää on pallonivel, jolla tanko kiinnitetään pyöräntuentaan. Ota tangosta kiinni ja yritä liikutella sitä ylös/alas. Ei saisi liikkua ja jos liikkuu, se on väljä.

      Ja taas lisää syitä siihen, miksi korjaan autoni itse.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      926
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      549
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe