Raidetangon pään kestävyys?

kauanko kestää

Kauanko sellainen kestää?

Onko rellun osat heikkoja jo syntyissään vai mikä on yleiskäsitys?

Mulla on ensimmäinen ranskalainen ja olen ollut tyytyväinen perusautooni.
Vikoja ei huomaa ajaessa ja auto on edullinen pitää ja huoltaa.

Autolla ajetaan vähän ja lyhyitä matkoja.

Nyt pitäisi vaihtaa raidetangon päät....vaikka niissä ei ajaessa tunnu mitään vikaa.
Yritin googlata miten sellaisen huomaa ajaessa? Sen hyvän tai huonon toiminnan.

Olen noin muuten kyllästynyt siihen, että vaikka tiedän autoilusta ja tekniikasta, aikapaljonkin, niin lähes poikkeuksetta missä tahansa tunnen että miehet yrittää kusettaa. Välillä kuulee mitä ihmeellisempiä selityksiä ja velheita.

Eikö naisella ole oikeutta ajaa ja käyttää autoaan huollossa?
Varsinkin hämeessä saa miehiltä huollossa käsittämätöntä kohtelua. Ne virnuillee ja suorastaan poistaa jonosta. "...eihän toi akka muutenkaan tajua autoista mitään...."
Niin, miksi pitäisi. Mä ajan ja huollossa huoltavat.
Kyllä, minulla on oikeus kysyä, miksi autoon muka pitäis teettää kalliita huoltoja.

Jos ukkoraasu ei jaksa selittää asiakkaalle, on kai alan vaihdon aika.
Mikä siinä naisen huijamisessa on niin hauskaa?
Saako sillä lisää asiakkaita?

1

8983

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DGC

      Väljä raidetangon pää ei helposti tunnu ajaessa, kuluminen ja siitä aiheutuva muutos on hidasta. Eron huomaa helpommin sitten kun se on korjattu, auto onkin yllättäen selkeästi vakaampi ajaa. Kestävyys riippuu paljon olosuhteista ja käytöstä. Minä olen joutunut vaihtamaan niitä parin vuoden eli 50000km välein. Varma tapa tappaa raidetangon päät ennenaikaisesti, on käännellä paikallaan seisovan auton rattia ohjaustehostimen voimalla.

      Raidetangon päiden kunto testataan näin: Ota eturenkaasta kiinni klo 3 ja 9:n kohdata ja vääntele ja ravistele rengasta edestakaisin. Jos rengas liikahtelee muutaman millin, raidetangossa on väljää, ulommassa pallonivelessä, eli "raidetangon päässä." Kun olet löytänyt renkaan, jonka puolella on väljää, käännä renkaat vastakkaiseen suuntaan ja kurkkaa renkaan taakse. Raidetanko on pyöräntuennan takaosaan tuleva tanko jonka tehtävänä on välittää ohjauspyörän liikkeet pyörille. Raidetangon pää on pallonivel, jolla tanko kiinnitetään pyöräntuentaan. Ota tangosta kiinni ja yritä liikutella sitä ylös/alas. Ei saisi liikkua ja jos liikkuu, se on väljä.

      Ja taas lisää syitä siihen, miksi korjaan autoni itse.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3108
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1265
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1251
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1056
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      947
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      914
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe