Hei, tehtävänämme on haastatella maahanmuuttajaa, jolla on perhe suomessa. Tehtävä kuuluu osaamisalalle lapset ja nuoret monikulttuurisuuden luentoihin. Toivoisin, että kertoisitte ikänne, lapsien lukumäärän (iät?)
Jos tähän ei halua vastata, voi myös vastata sähköpostiini [email protected]
Onko perheessänne molemmat vanhemmat maahanmuuttaja taustaisia vain vaan toinen? Kumpaan kulttuuriin lapsenne kasvatetaan, vai oletteko poimineet molemmista jotain hyvää?
Keskusteletteko kotona paljon kasvatuksesta ja toteutatteko sitä yhteistuumin niinkuin on sovittu vai onko asiassa ristiriitoja?
Mistä olet itse saapunut suomeen ja millaisesta kulttuurista? (mimmoiset normit, arvot ja käytös säännöt siellä on ollut) Ja miten oma kulttuurisi näkyy sinun ja perheesi arjessa?
Mitä kieltä/kieliä lapsenne tulee puhumaan? Ja mikä kieli tulee olemaan hänen äidinkielensä?
Mitä vanhempiesi käyttämiä kasvatusmenetelmiä käytät itse/ mitä et ?
Toteuttatteko kotonanne jotain uskontoa ja miten se näkyy joka päiväisessä elämässänne? Tuleeko uskonnon kautta jotain kasvatukseen?
Kuka osallistuu lapsenne kasvatukseen? Kasvatetaanko lapsenne kotona (minkä ikäiseksi?) vai meneekö hän päivähoitoon, ja jos menee mitä toivotte päivähoidolta?
Hei, tarvitsisin maahanmuuttaja perheen apua koulutehtävään
koululaine
0
117
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1401745- 401658
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631410- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091154Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2771107- 701083
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19958- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888