Päivää pitkästä aikaa tännekin ;) Mikähän lie nykyään aktiivisin ja järkevin raksa- ja remonttifoorumi? No laitan tänne kun ei parempaakaan tullut mieleen.
Suunnitelmissa on laittaa mökille tulisija, kevyehkö tupatakka tai kamiina. Tulisija tulee seinän viereen ja siitä olisi pätevin ratkaisu tehdä piippua/hormia varten vain läpivienti ja sitten tehdä kevyt hormi/piippu mökin ulkopuolelle.
Vaan mistä tämmöisiä ratkaisuja kannattaisi lähteä etsimään? Onko suosituksia? Hintakin saisi olla mahdollisimman alhainen (kuten aina) :)
SVT:n tupatakassa hormin lähtö on taakse, joka sopisi kuin nakutettu tähän. Suoraan vaan läpivientiputki suojauksineen seinästä ulos ja ulos sitten jokin kevytpiippu-ratkaisu joka laitetaan seinään kiinni. Piippu voisi tulla sellaiset 60-80cm seinästä, niin tällöin ei tarvitsisi tehdä kattoon mitään reikää.
Parastahan olisi, jos tuon voisi asentaa itse :)
Otan neuvot ja vinkit kiitollisena vastaan.
Mökin tulisijan piippu ulkopuolelle
4
503
Vastaukset
- s s
Onko mökki ympärivuotisessa käytössä? Tuolla ratkaisulla rakenteeseen tulee helposti kylmäsilta mitä ei piipussa toivota. Kylmällä piipulla myös veto toimii huonommin. Perinteisessä katon läpi menevässä piipussa kylmän piipun osuus on pienempi ja se pysyy näin ollen helpommin lämpimänä piipusta tulevan lämpövuodon ansiosta.
- end0
Mökki ei ole ympärivuotisessa käytössä. Valitettavasti piipun asentaminen sisälle ei ole käytännössä mitenkään järkevää.
Kylmäkin piippuu lähtee kyllä vetämään, jos ei muuta niin lämpöpuhaltimen avulla vaikkapa.
Ja nyt siis kaipaisin vinkkejä tähän asiaan liittyen. Mistä kannattaisi piippua kysellä ja pyytää hintoja? Entä löytyykö sellainen ratkaisu jonka voi itse asentaa jnejne..- s s
Kyllä tohon löytyy ratkaisuja. Itse laittaisin piipun valmiselementeistä. Muurattu piippu halkeaa herkemmin jos piippu on kylmä. En tiedä miltä valmistajalta tulee halvimmat mutta esim kastor tekee tälläisiä piippuja
http://www.kastor.fi/index.php?option=com_etusivu&view=etusivu&Itemid=28 - hgfdssa
s s kirjoitti:
Kyllä tohon löytyy ratkaisuja. Itse laittaisin piipun valmiselementeistä. Muurattu piippu halkeaa herkemmin jos piippu on kylmä. En tiedä miltä valmistajalta tulee halvimmat mutta esim kastor tekee tälläisiä piippuja
http://www.kastor.fi/index.php?option=com_etusivu&view=etusivu&Itemid=28Kastorin sivut einäy android tableteilla
Muita firmoja kun toimittaa hyviä kevythormeja ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1044641Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743911391- 1861072
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091062Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86970Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47911- 64901
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11892tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt10877- 64866