Mökin tulisijan piippu ulkopuolelle

end0

Päivää pitkästä aikaa tännekin ;) Mikähän lie nykyään aktiivisin ja järkevin raksa- ja remonttifoorumi? No laitan tänne kun ei parempaakaan tullut mieleen.

Suunnitelmissa on laittaa mökille tulisija, kevyehkö tupatakka tai kamiina. Tulisija tulee seinän viereen ja siitä olisi pätevin ratkaisu tehdä piippua/hormia varten vain läpivienti ja sitten tehdä kevyt hormi/piippu mökin ulkopuolelle.

Vaan mistä tämmöisiä ratkaisuja kannattaisi lähteä etsimään? Onko suosituksia? Hintakin saisi olla mahdollisimman alhainen (kuten aina) :)

SVT:n tupatakassa hormin lähtö on taakse, joka sopisi kuin nakutettu tähän. Suoraan vaan läpivientiputki suojauksineen seinästä ulos ja ulos sitten jokin kevytpiippu-ratkaisu joka laitetaan seinään kiinni. Piippu voisi tulla sellaiset 60-80cm seinästä, niin tällöin ei tarvitsisi tehdä kattoon mitään reikää.

Parastahan olisi, jos tuon voisi asentaa itse :)

Otan neuvot ja vinkit kiitollisena vastaan.

4

818

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • s s

Onko mökki ympärivuotisessa käytössä? Tuolla ratkaisulla rakenteeseen tulee helposti kylmäsilta mitä ei piipussa toivota. Kylmällä piipulla myös veto toimii huonommin. Perinteisessä katon läpi menevässä piipussa kylmän piipun osuus on pienempi ja se pysyy näin ollen helpommin lämpimänä piipusta tulevan lämpövuodon ansiosta.

• end0

Mökki ei ole ympärivuotisessa käytössä. Valitettavasti piipun asentaminen sisälle ei ole käytännössä mitenkään järkevää.

Kylmäkin piippuu lähtee kyllä vetämään, jos ei muuta niin lämpöpuhaltimen avulla vaikkapa.

Ja nyt siis kaipaisin vinkkejä tähän asiaan liittyen. Mistä kannattaisi piippua kysellä ja pyytää hintoja? Entä löytyykö sellainen ratkaisu jonka voi itse asentaa jnejne..

• s s

• hgfdssa
        s s kirjoitti:

Kyllä tohon löytyy ratkaisuja. Itse laittaisin piipun valmiselementeistä. Muurattu piippu halkeaa herkemmin jos piippu on kylmä. En tiedä miltä valmistajalta tulee halvimmat mutta esim kastor tekee tälläisiä piippuja

http://www.kastor.fi/index.php?option=com_etusivu&view=etusivu&Itemid=28

Kastorin sivut einäy android tableteilla

Muita firmoja kun toimittaa hyviä kevythormeja ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      384
      2135
    2. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      63
      1333
    3. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      83
      1320
    4. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      137
      1208
    5. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      88
      1143
    6. Minkälaisessa asennossa

Haluaisit kaivattusi kanssa olla?
      Ikävä
      97
      1012
    7. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      133
      944
    8. Sinä siellä lähistöllä

Tahtoisin tutustua paremmin 💫
      Ikävä
      48
      890
    9. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      47
      821
    10. Sitä saattaa vähän hölmöillä

rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.
      Ikävä
      60
      770
    Aihe