Hei!
Olen pähkäillyt minkälaisen kumiveneen sähköperämoottorilla varustettuna hommais järvi- ja jokikalasteluun.
Motonetin
http://www.motonet.fi/fi/tuote/388282/Kumivene-230-cm-v-pohja
Bilteman
http://www.biltema.fi/fi/Veneily/Muut/Kumivene-250490/
Näitä oon lähinnä pohtinu ja sähköperämoottoria en ole vielä sen enempää haeskellut.
Olisko mitään kokemuksia aiheeseen liittyen? :)
Millainen kumivene kalastukseen?
5
4018
Vastaukset
- Vierastan kumivenett
Ehdotan, että heittelet rannalta tai kelluntarenkaalta.
- turkuvesi
Tervehdys,
Ei huono idea, kun etsii kevyttä ja helppokäyttöistä kulkupeliä ilman moottoria.
Kuitenkin,
Melko arvokas kokonaisuus tulee, kun vielä sähkömoottorin ja akun tuohon hommaat. Lisäksi melko varmaan hyvin epämukava käyttää ja jopa vaarallinen.
Muista että pieni 2hv:n peräprutku painaa(10 kg) paljon vähemmän kuin sähköperämoottori yhdistelmä ( 12M vapaa-ajan akku ja laturi)
Mietippä esim venoottia. Voit soutaa kevyesti ja saat turvallisemmin kiinni sähköhärpäkkeen.
Suosittelen, et käyppä testaamassa eri vaihtoehtoja jos on mahdollista niin se avartaa näkemystä.
Ps. Mulla on ollut kumivene sähkömotti yhdistelmä kalastuskäytössä ja enää on kumivene, leluna.- kalatyttö
Kiitos vinkistä!
Minulla ei vain ole oikein mahdollisuutta kuljettaa muuta kuin pienessä tilassa kulkeutuvaa kumivenettä, joten siksi tätä mahdollisuutta pohdiskelen. Eli "kovat" veneet ovat poissa laskuista. En ole varma löytyykö ilmatäytteisiä venootteja? Saisi kuitenkin mahdollisimman tilava ja tukeva olla :)
Mikä kumivene sähköperämoottori sinulla on ollut ja onnistuiko niillä kalastaminen?
- turkuvesi
Tervehdys,
En muista minkä merkkinen mun kumivene on mutta se on ilmapohjalla jossa on levy päällä. Mulla oli siinä pikku Yamaha 12M ja vapaa-ajanakku. Homma kävi pian selväksi, että sähkis di oo mun juttu.
Kävin kaksi kertaa Kuusamossa pikku järvillä ahven ja siika kalassa ja homma toimi loistavasti tyynellä kelillä. Huippuhienoa kun pääsi rantapusikosta järven puolelle niin aukesi paljon uusia mahdollisuuksia.
Ymmärrän jos kanootti tai venootti ei toimi niin vaihtoehdoksi jää tuo kumivene. Silti unohtaisin sähkökoneen. - turkuvesi
Vielä yksi asia tuli mieleen eli kalan irrotus/tainnutus pienessä veneessä on oma lukunsa.
Itse toteutin haukitärppien jälkeen irrotuksen maissa jos otin kalan. Muuten irroitin kalan reunan ulkopuolella.
Tuo kalan teutarointi kumiveneen pohjalla saa helposti aikaan ikävän kalastajan tärpin, joka voi aiheuttaa paniikkia.
Kuusamon keikoilla mulla ei ollut moottoria vaan airot toimi hienosti.
Ahveventen narraus aamu/iltakalassa oli hienoa touhua ja retkiruoka oli nopeasti hankittu.
Ei se lohikala aina ole pääasia vaikka sekin mahdollisuus löytyi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä561968Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651678Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411357Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2281295Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391169- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3161080IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3361070