Olen FM ja tradenomi 30v, enkä saa töitä, koska olen muka "ylikoulutettu". Kaikenlaisia pätkätoimistotöitä vaan. Pliis, sinä joka teet työhaastatteluja, vastaatko: miksi kutsut minut haastatteluun vain todetaksesi, että olen ylikoulutettu? Et edes oikeasti halua tutustua minuun. Olen tosi pätevä, ja valmis sitoutumaan helppoonkin hommaan, kunhan vain saisin vakkarityön. Ja jos ei kaadu koulutukseen, niin ikään ainakin: lapsia tulossa? Valitettavasti emme ole saaneet lapsia, mutta sitä mahdollisuutta ei edes oteta huomioon. Vaikuttaa siltä, että olen putkessa, joka päättyy ehkä 10 vuoden päästä, kun en enää ole uhka äitiyslomaketjussa.
Voi kunpa joku työnantaja hoksais, että oikeasti haluan sitoutua työhön pitkällä tähtäimellä. Se, että olen koulutettu ja (erittäin) kielitaitoinen, ei tee minusta idioottia ja pyrkyriä. Olen opiskellut nimenomaan siksi, että saisin töitä!
"Ylikoulutettukin" voi
2
780
Vastaukset
- Töissä
Kaverillani on sama ongelma.
Oletko ajatellut oman yrityksen perustamista?
Voisit palkata sitten esim. vähän ikääntyneitä
tradenomeja tai maistereita töihin.
Jos olet valmis sitoutumaan noin kovasti työhön niin saisit varmasti oman firman myös kannattamaan.
Kannattaisi kokeilla, muuten taitosi menevät hukkaan ja jos sinulla on esim. oma toiminimi ja
mainitset asian niin kyllä se tekee työnantajiin
vaikutuksen ettet ole vain työttömänä.
Esim. jos sinulla on hyvä kielitaito niin joku maahantuonti yms.- jälkeen
Kyllä, suunnitelmissa on oma firma, kun ei tästä muuten mitään tule. Nyt teen pätkätöitä huonolla palkalla. Firman oon ajatellut perustaa lasten hankkimisen jälkeen, jos nyt lapsia saamme, vielä ei ole tärpännyt. Omaa firmaa on vaikea hoitaa äitiyslomalla, joten siksi oon lykännyt asiaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse984822Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1143952Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2113850Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1192257Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575781980Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801366- 1371324
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1681296En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5461178- 531135