mistä vaatteita tavalliselle naiselle?

anni1

Olen aina inhonnut vaatteiden hankkimista ja ostoksille lähden yleensä vain pakon edessä. En seuraa muotia, vaan pidän vaatteita, jotka ovat mukavia päällä ja näyttävät siisteiltä. Vaatteet eivät saa olla aivan ihonmyötäiset, mutta eivät saa roikkuakaan päällä.
Nykyään sopivien vaatteiden löytäminen kaupasta tuntuu työläämmältä kuin koskaan. Kaupassa olevat vaatteet ovat usein muodinmukaisia "hepeniä", jotka tuntuvat ja näyttävät epämiellyttäviltä, eivätkä sovi arkikäyttöön. Useat vaatteet tehdään myös ohuesta, liukkaasta kankaasta, josta en pidä. Ne vaatteet eivät ole kestäviäkään.
Hyviä löytöjä olen tehnyt kirpputoreilla, mutta tuntuu että enää sieltäkään ei löydy sopivia vaatteita ja sitä paitsi olisi mukavaa jos vaate ei olisi jo valmiiksi kulunut.
Osaisiko joku neuvoa, mistä voisin löytää aivan tavallisia vaatteita, etenkin sopivat naisten puuvillapaidat tuntuvat kokonaan kadonneen maan päältä. Arvostaisin apuanne suuresti.

14

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ??++

      Oletko tutkinut nettiä? Itse olen yrittänyt, ei ole vielä onnannut.

    • Gudrun

      Yksi voisi olla Gudrun Sjödén.
      Tässä esim. hänen basic-kategoria:
      http://www.gudrunsjoden.com/fi/start-pages-shared/2014/autumn_1/chapters

      Hinnat ei ole ihan sielä henkkamaukan tasolla, mutta ei ole laatukaan, vaatteet ovat kunnon kangasta ja kestävät.
      Satuinpa muuten näkemään hänen tuotteitaan täälä Suomi.24 torillakin käytettynä, sehän voisi olla yksi vaihtoehto tutustua.

    • Minä vaan

      Minä löydän Atelierin nettikaupasta. Ne tekee extralyhyille, normaalia pidemmille, eri paksuisille naisille vaatteet. Itse olen
      standardi 40-42 vaatekoko, pituuteni 170cm joten en tarvitse erikoiskokoja mutta moni tarvii.

      • Työmuuharainen

        Mistähän löytäisin halvat työrukkaset?olen kiertänyt pihassa ympyrää,mutta ei löydy.Toinen hävisi rakentamisen aikaan 87,toisen hävitin 97.siitä asti ollut käjet taskussa.


      • ,,,,,,
        Työmuuharainen kirjoitti:

        Mistähän löytäisin halvat työrukkaset?olen kiertänyt pihassa ympyrää,mutta ei löydy.Toinen hävisi rakentamisen aikaan 87,toisen hävitin 97.siitä asti ollut käjet taskussa.

        Parempi käjet, kuin käet.


      • 60+++
        ,,,,,, kirjoitti:

        Parempi käjet, kuin käet.

        ...ja tärkeintä, että näet.


    • ...

      Pukeudu säkkiin tai toogaan tai burghaan. Perinteisiä naistenvaatteita, jotka sopivat kaikille naisille.

      =DW=

      • soputeltta.

        Miksi?


    • Fat girl strong

      Niin on vaikeeta ja kallista. Nuorena olin päärynä, nyt lähinnä omppuvatsa. Eli pitää olla vattalle tilaa. Jalat ovat lyhyet. Puserot voi olla hihoista tiukat, koska on voimaa hauiksessa, vaikka toimistotöitä teenkin. Jos pusero on muuten sopiva, olkapään yläpuolelle tulee pussi.

    • tekstiiliteolisuus-

      pitää palauttaa suomeen,





      vaatteitten hankinta onki suuri ongelma suomessa,
      kaulan aukot on käsittämättömän suuri,
      ei nainen halua että arkielämässä tissit on paljaana, joki kohtuus kaulaukon suuruuteen on saatava,
      muutenki vatteiten mitotus ei enään vastaa suomalisnaisen vartalolle sopiviuutta,
      harmi kun suomessa aikoinaan oli oma tekstiiliteollisuus, siinä oli suomen naisille mitotus kohdallaan aina löytyi sopivaa laadukasta vaattetta,
      päättäjät suuressa tyhmydessään hävitti koko tekstiiliteollisuuden suomesta,
      nykyään vain resuja on myynissä, neki aivan hauheita kauhtanoita suurine kaulan aukkoineen,

      • ...

        Siihen aikaan kun suomessa oli enemmän tekstiiliteollisuutta sä olit pian 50 vuotta nuorempi. Valmisvaatteet tehdään normimitoilla. Jos et mahdu niihin, olet liian iso ja jos kerran tissisi eivät mahdu kläninkeihin, ei se ole kläninkien vika, sulla vaan on liian suuret tissit.

        Ihme narinaa, teetä vaatteesi, jos Halpa-Kaupan bulkkikama ei kelpää.

        =DW=


      • vie ja tuo

        Ihme juttu.
        Muutama vuosi sitten mitattiin ja kai punnittiinkin naisia, jotta saadaan aikaan suomalaiselle naiselle sopiva mitoitus.
        Mitähän sillekin kuuluu.
        Lie paperit käytetty vessapaperina, vedetty vedellä viemäriin?

        Ja kuin DW sanoo, missä täällä enää niitä arvittaisiin. Normimitoitus tuottaa eniten.
        Muistan kuinka sukulaismiehellä oli vaatetehdas, työllisti melkoisen monta pikkupaikkakunnan naista.
        Mennytä, mennyttä sekin.


    • mitäkä m.

      Kaapista! Kaikilla naisilla on kaappi täynnä vaatteita ja kenkiä..Jos käyttäisit entiset vaatteet loppuun ensin.Niin turhalta minusta tuntuu koko vaateneuroosi.On tämä pallo sen verran iso että varmasti löytyy kaikille jotain jos vähän osaa nettiä käyttää..Myöskään ei haittaa vaikka nuorehko pukeutuu kuin mummo ja mummo kuin nuori:)

      • Loman tarpeessa

        Eikös ne kaapit ole "loomanneja"täynnä,pönkätkää kii etteivät pääse ulos.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      273
      2760
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      210
      1771
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1482
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1231
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1176
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      237
      1086
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1022
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      953
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      75
      851
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      750
    Aihe