Sähkönjakelu

Apuv a

Kiersin ensimmäistä kesää leirintäalueilla, sähkön käyttö ihmetytti! Toiset antoivat neuvoja ottaa viereisten vaunujen jatkojohtojen pistokkeista sähköä, toiset neuvoi kierrättämään mun sähkösavustimen virran vaunun omasta liittimestä, joku lisä lähtö sisäänmenevän pistokkeen yhteydessä, että ei joudu liikaa maksamaan, mikä olisi oikea tapa toimia kun en tiedä, neuvoja yhtä paljon kuin alueita.

9

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sähköö..

      Heh.. tarkotushan on että kun menee alueelle ottaa omaan vaunuun /autoon sähkön tolpasta??? mitä hemmettiä horiset viereisten vaunujen jatkojohdoista?? tuohan kuulostaa jo vaaralliselta, ylikuormitusta ja sulakkeet palaa.. sähkösavustin ehkä 1500w tai jotain ..

      • Sivuleikkurit

        Ne on niitä persaukisia mitkä varastaa sähköä leirintäalueella. Piuha poikki piittareilla vaan...


    • zäläm

      Tosiaanko tuollaista tapahtuu? Sähkömaksu yleensä 3-5 euroa niin kannattaako?

    • säästäähän siinäkin

      Naapuri ottaa vaununi ulostulosta sähkön silloin kun siinä ei ole kylmälaukku kytkettynä, joskus jopa omalla haaroitusrasialla, ovat kuulemma niin persaukisia ettei raaski tolpasta omaa narua vetää.

    • Paljon nähnyt

      Tollaisten kierojen vätyksien, jotka eivät oikein sähköistä maksa (alue mikä tahansa), alueilla joilla on kiinteitä mittareita sellaiselle paikoille vain ja ainoastaan. Epärehelliset vaunuilijat, itse kyllä poistaisin alueelta heti jos moista käytöstä havaitaan, sen ovat ansainneet, koska vaunun omistaja kyllä tietää mitä pitää maksaa ja millainen kulutus on, jos ei ole rahaa maksaa niin ei ole rahaa matkaillakkaan, vai pitääkö vätyksien vain näyttää kuinka hienon prameasti voidaan sähköä käyttää, josta ei tarvitse maksaa, sehän on myös varastamista, omistaja taholta.

    • outsa3

      Kaikki sähkö kuuluu tietääkseni ottaa omasta sähköliitännästä. Mut ei kai oma sähkösavustin oikein kuulu leirintäalueelle. Tai sit sitä varten pitäs ottaa ja maksaa oma sähköpaikka. Sulakkeet ei oikein kestä tollasii ylimääräsii kulutuksii, vain valot, jäkaappi ja muu välttämätön ja ehkä lämmitys tavittaessa. Jatkojohdot on lain mukaan ja turvallisuuden nimissä leirintäalueilla kielletty!!

    • Outoa_on

      Kiertelet ilmeisesti Suomessa, tuntuu kovin vieraalta Via Baltican matkaajalle, joka siis kiertelee sivistysmaissa.

    • karavaanari99

      Suomen monilla leirintäalueilla on monenmoisia kausipaikkalaisia, joiden tavoitteena on vain ja ainoastaan, harhauttaa sähkön kulutuksen minimoimista eri tavoin jopa ohittamalla mittari, ja se ei kuulu sivistyneiden ihmisten periaatteisiin. Leirintä alueille yhteinen tiedonantokanava ja näillä epärehellisillä karavaanareilla ei olisi mitään asiaa millekkään alueelle.

      • häirikötkuriin

        Sähkömittarin ohittaminen on rikollista toimintaa, koska silloin käytetään sähköä, jota ei edes aiota maksaa. Leirintäalueen valvojana ilmoittaisin tuollaiset heti poliisille. Samalla tavalla sen varkaus kuin myymälävarkauskin.

        Sitten on tämä kausipaikoilla asustava porukka, joka käyttäytyy kuin omistaisivat koko sen leirintäalueen. Ne ovat aina sotkeutumassa muiden leirintäalueella olevien asioihin, ja työntävät nokkansa toisten vaunuihin ja telttoihin.

        Kausipaikoista pitää luopua, vain seitsemän vuorokauden oleskelu sallitaan, sen jälkeen voivat hinata autonsa ja vaununsa muualle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2168
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2036
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe