Veneen kierroslukumittari Biltemasta

Blingtemaaaaa!

No niin, hieno keskustelu Bilipalin siipipyöristä.

Sitten seuraava juttu. Siellä on valikoimissa kierroslukumittarit merimoottoreihin, sekä bensa että diesel.

Kysyin asiakaspalvelusta, kuinka nämä säädetään näyttämään oikein riippuen siitä, mikä moottori on kyseessä. Ei osannut Uuno tiskin takana sanoa. Sitten kysyin soveltuvuusluetteloa, eli mihin moottoreihin käyvät, jos eivät ole yleismittareita, jotka kalibroidaan moottorin mukaan. Ei uunon mukaan ollut sellaistakaan.

Eli kuinka nämä kytketään ja säädetään? Mittareiden mukana ei riittävää tietoa.

Ehkä palstan auttavat Bilipalienkelit tietävät?

94

5776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osaava saa toimimaan

      Opettele uuno itse ottamaan selvää, tuolla asenteella tuskin muuta mahdollisuutta on.

      • Se Uuno

        Johan minä sen osaan. Kysyin nimittäin sieltä "asiakaspalvelusta". Mitä ikinä se sitten tuossa kaupassa tarkoittaakaan?

        Vai pitäisikö mielestäsi asiaa tiedustella kilpailevasta liikkeestä???


      • osaava saa toimimaan
        Se Uuno kirjoitti:

        Johan minä sen osaan. Kysyin nimittäin sieltä "asiakaspalvelusta". Mitä ikinä se sitten tuossa kaupassa tarkoittaakaan?

        Vai pitäisikö mielestäsi asiaa tiedustella kilpailevasta liikkeestä???

        Kokeile tarkistaa tuota asennepuolta.


      • Suolikeskusteluksi meni?

        Miksi pitäisi? Se on kuules myyjän asia tietää, ei kuluttajan.

        Että mitäs jos itse vähän ottaisit asioista selvää, UUNO?


      • Se sama
        osaava saa toimimaan kirjoitti:

        Kokeile tarkistaa tuota asennepuolta.

        Kiitos huomiosta, oletko psykologi? ...mutta pystään nyt kierroslukumittareissa, jooko.


    • Pingpong

      Blingblongista nyt mitään kannata ostaa. Samaa kiinan ping pong "laatua" kaikki ja ihan turha kysellä minkäänlaisia neuvoja henkilökunnalta, eihän ne tiedä eikä niitä kiinnosta vähääkään.

    • ihmisissä on eroja

      Täällä on katkera kilpailija taas valittamassa että ne vie meidän asiakkaat (ja naiset) :D

      Mikähän siinä on, että ei ole koskaan ollut ongelmia löytää oikeaa osaa eikä asentaa sitä ei bilikan eikä muunkaan firman tuotteissa?

      Tää vaikuttaa kuitenkin jonkun narsistin ahdistuksenpurkamiskeinolta. Kiusaaja on kiusaaja kaikkialla. Onneksi kuitenkin bilikan myyjät saa tuntipalkkaa ettei provikat mene jonkun jahnaajan kanssa :D

      • Ketjun aloittaja

        Et sitten osaa sinäkään vastata muuta kuin ympripyöreää potaskaa?!

        Jos mieltäsi sitten lämmittää, niin voin sanoa, että kokemukset BlingBlongin siipipyöristä on minullakin hyvät! Että tällainen "kilpailija" minä olen.

        Mutta edelleen: tietoa ko. liikkeen veneiden kierroslukumittareista kaivataan!!!

        Ps. Anteeksi että kysyin asiaa myyjältä itseltään!!! Anteeksi Anteeksi!!

        Terveisin: narsistinen asennevammainen kilpailija ;)


      • Asiallista toimintaa
        Ketjun aloittaja kirjoitti:

        Et sitten osaa sinäkään vastata muuta kuin ympripyöreää potaskaa?!

        Jos mieltäsi sitten lämmittää, niin voin sanoa, että kokemukset BlingBlongin siipipyöristä on minullakin hyvät! Että tällainen "kilpailija" minä olen.

        Mutta edelleen: tietoa ko. liikkeen veneiden kierroslukumittareista kaivataan!!!

        Ps. Anteeksi että kysyin asiaa myyjältä itseltään!!! Anteeksi Anteeksi!!

        Terveisin: narsistinen asennevammainen kilpailija ;)

        Hyvä että pyydät anteeksi! Kuka hullu nyt suoraan myyjältä mitään kysyy :-D


    • eroa on

      Itse uusin keväällä vesi, polttoaine ja käyttötuntimittarit. Tarpeettomaksi käynyt jännitemittari vaihtui septitankin mittariin. Laitoin excel-tarulukkoon VDO:n, Weman ja Bilteman mittarit. Biliksen mittarit olivat halvimmat, mutta tankkianturien pituuksissa oli huonommin valinnanvaraa, eikä septitankkiin sopivaa löytynyt. Muutoin mittarit olit selvästi Weman kopioita, eivät kuitenkaan samoja. Eron löytämiseen vaadittiin lähempää tarkastelua. Wemankin tuotteissa lukee "made in china", mutta ovatko samasta lähteestä, who knows. Joka tapauksessa valikoiman suppeuden takia Wemat tuli.

      Olihan sekin ero, että Weman tuotteista sai tietoa monin verroin enemmän ja helpommalla kuin biliksen. Siitä tulee sellainen "sika säkissä"-fiilis.

    • kerro suoraan

      Mitä tietoa jäi puuttumaan bilteman mittarista?

      • Blingtemaaaaa!!!

        Ainut ohje oli, että signaalijohto kytketään laturin W-napaan.

        Puuttumaan jäi siis se, miten mittari saadaan näyttämään oikeita lukemia. Moottorit kun ovat erilaisia, ja laturit pyörivät eri nopeuksilla moottoreihin nähden.

        Erikoisinta oli se, ettei mittarissa edes näkynyt olevan mitään säätönuppia, dippikytkimiä tms.

        Jos mittari siis on kiinteästi asetettu joihinkin arvoihin, pitäisi liikkeessä edes olla taulukko, mihin moottoreihin se käy.


      • Blingtemaaaa!!!
        Blingtemaaaaa!!! kirjoitti:

        Ainut ohje oli, että signaalijohto kytketään laturin W-napaan.

        Puuttumaan jäi siis se, miten mittari saadaan näyttämään oikeita lukemia. Moottorit kun ovat erilaisia, ja laturit pyörivät eri nopeuksilla moottoreihin nähden.

        Erikoisinta oli se, ettei mittarissa edes näkynyt olevan mitään säätönuppia, dippikytkimiä tms.

        Jos mittari siis on kiinteästi asetettu joihinkin arvoihin, pitäisi liikkeessä edes olla taulukko, mihin moottoreihin se käy.

        Niin, ja kiinnostuneille vielä siis tiedoksi, että kyseessä on tuote nro 25-8026


      • Käännä se toisinpäin
        Blingtemaaaaa!!! kirjoitti:

        Ainut ohje oli, että signaalijohto kytketään laturin W-napaan.

        Puuttumaan jäi siis se, miten mittari saadaan näyttämään oikeita lukemia. Moottorit kun ovat erilaisia, ja laturit pyörivät eri nopeuksilla moottoreihin nähden.

        Erikoisinta oli se, ettei mittarissa edes näkynyt olevan mitään säätönuppia, dippikytkimiä tms.

        Jos mittari siis on kiinteästi asetettu joihinkin arvoihin, pitäisi liikkeessä edes olla taulukko, mihin moottoreihin se käy.

        Kierroslukumittarissa voidaan valita 2, 3, 4, 5, 6
        tai 8 sylinteriä. Valitsin sijaitsee mittarin takana.
        Aseta valitsin auton moottorin sylinterien
        määrää vastaavaan kohtaan.

        Mittarin esitteessä kerotaan se olevan esiasetetun 4-koneelle, mikä onkin yleisin.

        Mikä on tuotenumero vai onko satuja?


      • Blingtemaaaaa!!!!
        Käännä se toisinpäin kirjoitti:

        Kierroslukumittarissa voidaan valita 2, 3, 4, 5, 6
        tai 8 sylinteriä. Valitsin sijaitsee mittarin takana.
        Aseta valitsin auton moottorin sylinterien
        määrää vastaavaan kohtaan.

        Mittarin esitteessä kerotaan se olevan esiasetetun 4-koneelle, mikä onkin yleisin.

        Mikä on tuotenumero vai onko satuja?

        Missä narikassa aivosi ovat???

        Nuo ohjeet ovat bensiinikäyttöisen auton mittariin, ei dieselkäyttöisen merimoottorin!?!

        Ja se tuotenumero on 25-8026, edelleen!!!


      • tätäkö ei ole?

      • Blingtemaaaaa!!!!!
        tätäkö ei ole? kirjoitti:

        http://www.biltema.fi/BiltemaDocuments/Manuals/25-8026_man.pdf

        Voi pyhä Sylvi sentään! Etkö osaa lukea? Toistetaan nyt vielä sinullekin erikseen:

        "Ainut ohje oli, että signaalijohto kytketään laturin W-napaan.
        Puuttumaan jäi siis se, miten mittari saadaan näyttämään oikeita lukemia. Moottorit kun ovat erilaisia, ja laturit pyörivät eri nopeuksilla moottoreihin nähden.
        Erikoisinta oli se, ettei mittarissa edes näkynyt olevan mitään säätönuppia, dippikytkimiä tms.
        Jos mittari siis on kiinteästi asetettu joihinkin arvoihin, pitäisi liikkeessä edes olla taulukko, mihin moottoreihin se käy."




        Niin... Vastausta kaivataan yhä...


      • Usko mittaria
        Blingtemaaaaa!!!!! kirjoitti:

        Voi pyhä Sylvi sentään! Etkö osaa lukea? Toistetaan nyt vielä sinullekin erikseen:

        "Ainut ohje oli, että signaalijohto kytketään laturin W-napaan.
        Puuttumaan jäi siis se, miten mittari saadaan näyttämään oikeita lukemia. Moottorit kun ovat erilaisia, ja laturit pyörivät eri nopeuksilla moottoreihin nähden.
        Erikoisinta oli se, ettei mittarissa edes näkynyt olevan mitään säätönuppia, dippikytkimiä tms.
        Jos mittari siis on kiinteästi asetettu joihinkin arvoihin, pitäisi liikkeessä edes olla taulukko, mihin moottoreihin se käy."




        Niin... Vastausta kaivataan yhä...

        Laita kiinni, niin se toimii.
        Mittari on fiksumpi kuin sinä.


      • Blingtemaaaaa!!!!!
        Usko mittaria kirjoitti:

        Laita kiinni, niin se toimii.
        Mittari on fiksumpi kuin sinä.

        En taatusti usko sellaista, joka jo teoriassa on mahdotonta.

        Tähänkö kaikki perustuu? Ostetaan ja kokeillaan. Jos näyttää väärin ei välttämättä huomata. Jos huomataan ei välttämättä jakseta valittaa...???


      • tarkoitusperä
        Blingtemaaaaa!!!!! kirjoitti:

        En taatusti usko sellaista, joka jo teoriassa on mahdotonta.

        Tähänkö kaikki perustuu? Ostetaan ja kokeillaan. Jos näyttää väärin ei välttämättä huomata. Jos huomataan ei välttämättä jakseta valittaa...???

        Oletko sinä laittamassa mittaria vai valittamassa?

        Normiveneilijä olisi jo mittarinsa asentanut.


      • ei-normiveneilijä
        tarkoitusperä kirjoitti:

        Oletko sinä laittamassa mittaria vai valittamassa?

        Normiveneilijä olisi jo mittarinsa asentanut.

        Normiveneilijä olisi siis mittarinsa asentanut ja olisi tyytyväinen siihen, että mittari näyttää jotain lukemia. Eikä sillä olisi väliä, ovatko ne lukemat moottorin kierroslukuja, vai jotain niihin jollain kertoimella verrannollista?


      • tarkoitusperän ihmet
        ei-normiveneilijä kirjoitti:

        Normiveneilijä olisi siis mittarinsa asentanut ja olisi tyytyväinen siihen, että mittari näyttää jotain lukemia. Eikä sillä olisi väliä, ovatko ne lukemat moottorin kierroslukuja, vai jotain niihin jollain kertoimella verrannollista?

        Kyllä se olisi jo asennettu ja säädetty näyttämään kampiakselin kierroksia. Takana olisi jo monta mailia vanavettä.


      • tyhmäminä
        tarkoitusperän ihmet kirjoitti:

        Kyllä se olisi jo asennettu ja säädetty näyttämään kampiakselin kierroksia. Takana olisi jo monta mailia vanavettä.

        Oikeastihan se pystyy ainoastaan mittaamaan laturin pyörimisnopeutta, ja jos tiedetään laturin ja kampiakselin pyörimisnopeuden suhde, näyttö voitaisiin kalibroida näyttämään kampiakselin pyörimisnopeutta. Paljon on tullut tekstiä, mutta alkuperäiseen kysymykseen ei ole kyllä kukaan osannut vastata, en minäkään.


      • Blingtemaaaaa!!!!!
        tarkoitusperä kirjoitti:

        Oletko sinä laittamassa mittaria vai valittamassa?

        Normiveneilijä olisi jo mittarinsa asentanut.

        Eli normiveneilijä= kusetettava toppe joka kiltisti maksaa väärin näyttävästä mittarista? Hienoa sinä! Mitä muuta tiedät?


      • Voihan taivas ! !
        Blingtemaaaaa!!!!! kirjoitti:

        Voi pyhä Sylvi sentään! Etkö osaa lukea? Toistetaan nyt vielä sinullekin erikseen:

        "Ainut ohje oli, että signaalijohto kytketään laturin W-napaan.
        Puuttumaan jäi siis se, miten mittari saadaan näyttämään oikeita lukemia. Moottorit kun ovat erilaisia, ja laturit pyörivät eri nopeuksilla moottoreihin nähden.
        Erikoisinta oli se, ettei mittarissa edes näkynyt olevan mitään säätönuppia, dippikytkimiä tms.
        Jos mittari siis on kiinteästi asetettu joihinkin arvoihin, pitäisi liikkeessä edes olla taulukko, mihin moottoreihin se käy."




        Niin... Vastausta kaivataan yhä...

        En ole ostanut mittaria, mutta ensimmäinen haku netistä antoi vastauksen !

        Onko täällä palstalla tosiaan noin kädetöntä porukkaa ?

        http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CCwQFjAB&url=http://www.biltema.fi/BiltemaDocuments/Manuals/25-8005_man.pdf&ei=30D7U5enHZTS4QSmg4CYAw&usg=AFQjCNHXCuBOfH8wkAF6K5bcF-u9l6xxXA&bvm=bv.73612305,d.bGQ


      • Blingtemaaaaa!!!!!
        ei-normiveneilijä kirjoitti:

        Normiveneilijä olisi siis mittarinsa asentanut ja olisi tyytyväinen siihen, että mittari näyttää jotain lukemia. Eikä sillä olisi väliä, ovatko ne lukemat moottorin kierroslukuja, vai jotain niihin jollain kertoimella verrannollista?

        "Normiveneilijä olisi siis mittarinsa asentanut ja olisi tyytyväinen siihen, että mittari näyttää jotain lukemia. Eikä sillä olisi väliä, ovatko ne lukemat moottorin kierroslukuja, vai jotain niihin jollain kertoimella verrannollista?"

        Voiko näin tyhmää ollakaan??? Satutko tietämään, että esimerkiksi veneissä potkurit valitaan aika tarkkaan moottorin kierrosluvun mukaan. Samalla tarkkuudella säädetään joutokäyntinopeus jne. Eli todellakaan ole yhdentekevää mitä se mittari sattuu näyttämään.

        Mihinkään muuhun sitä mittaria ei oikeastaan tarvitakaan.


      • Blingtemaaaa!!!!!
        Voihan taivas ! ! kirjoitti:

        En ole ostanut mittaria, mutta ensimmäinen haku netistä antoi vastauksen !

        Onko täällä palstalla tosiaan noin kädetöntä porukkaa ?

        http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CCwQFjAB&url=http://www.biltema.fi/BiltemaDocuments/Manuals/25-8005_man.pdf&ei=30D7U5enHZTS4QSmg4CYAw&usg=AFQjCNHXCuBOfH8wkAF6K5bcF-u9l6xxXA&bvm=bv.73612305,d.bGQ

        Jaahas, seuraava taukki ilmoittautuu, ha ha!!!!

        Ei ole sama mittari tuokaan, mutta kiitos sinullekin osallistumisesta! Kyseinen mittari on siis tuotenro: 25-8026, ja on erilainen kuin tuo autoihin tarkoitettu.

        Seuraava kiitos!


      • Kädetönkö ?
        Blingtemaaaa!!!!! kirjoitti:

        Jaahas, seuraava taukki ilmoittautuu, ha ha!!!!

        Ei ole sama mittari tuokaan, mutta kiitos sinullekin osallistumisesta! Kyseinen mittari on siis tuotenro: 25-8026, ja on erilainen kuin tuo autoihin tarkoitettu.

        Seuraava kiitos!

        Vai muuten vaan umpityhmä ?

        Kooklaa Urpo itse, vai etkö osaa ?


      • normiveneilijä
        Blingtemaaaaa!!!!! kirjoitti:

        "Normiveneilijä olisi siis mittarinsa asentanut ja olisi tyytyväinen siihen, että mittari näyttää jotain lukemia. Eikä sillä olisi väliä, ovatko ne lukemat moottorin kierroslukuja, vai jotain niihin jollain kertoimella verrannollista?"

        Voiko näin tyhmää ollakaan??? Satutko tietämään, että esimerkiksi veneissä potkurit valitaan aika tarkkaan moottorin kierrosluvun mukaan. Samalla tarkkuudella säädetään joutokäyntinopeus jne. Eli todellakaan ole yhdentekevää mitä se mittari sattuu näyttämään.

        Mihinkään muuhun sitä mittaria ei oikeastaan tarvitakaan.

        Säädetty näyttämään _kampiakselin_ kierroksia ei ole "jotain lukemia" vaan moottorin kierrokset. Missä on sisälukutaitosi?

        Jos sinulle mainitsee stroboskoopin, kysyt seuraavaksi, että mikä se on ja missä on käyttöohjeet. Kuten sanottu, kierroslukumittari olisi jo säädetty näyttämään moottorin kierroksia, pala kakkua henkeen.

        Potkuria ei valita kierrolukumittarin mukaan vaan mm. veneen painon, vesilinjan pituuden, moottorin maksimikierrosten ja vaihteiston välityssuhteen mukaan.


      • Blingtemaaaaa!!!!!
        Kädetönkö ? kirjoitti:

        Vai muuten vaan umpityhmä ?

        Kooklaa Urpo itse, vai etkö osaa ?

        Kerro nyt vaan kuinka sitä mittaria käytetään ellet ole umpityhmä!

        Jaa googlattu on juu, vaikka olen edelleen sitä mieltä, että myyjän pitäisi tietää kuinka tuotettaan käytetään!?!

        Anteeksi, että erehdyin vielä Suolesta kysymään, jos joku tietäisi oikean vastauksen! Anteeksi!


      • dkdi9

      • Blingtemaaaaa!!!!!
        normiveneilijä kirjoitti:

        Säädetty näyttämään _kampiakselin_ kierroksia ei ole "jotain lukemia" vaan moottorin kierrokset. Missä on sisälukutaitosi?

        Jos sinulle mainitsee stroboskoopin, kysyt seuraavaksi, että mikä se on ja missä on käyttöohjeet. Kuten sanottu, kierroslukumittari olisi jo säädetty näyttämään moottorin kierroksia, pala kakkua henkeen.

        Potkuria ei valita kierrolukumittarin mukaan vaan mm. veneen painon, vesilinjan pituuden, moottorin maksimikierrosten ja vaihteiston välityssuhteen mukaan.

        Tämäkin vielä!!! Onko täällä nyt peräänkuulutettu mitään muuta kuin sitä, KUINKA SE MITTARI ASETETAAN NÄYTTÄMÄÄN OIKEAA LUKEMAA?!?! Eikö mene perille??? Miksi pitää vastata kaiken maailman asiaan kuulumattomalla paskapuheella? Mitä strobot tähän nyt kuuluu?

        Ja kaiken lopuksi luettelemaasi paskaan: potkuria ET pysty oikein valitsemaan, jos et saa tietää tarkkaan moottorin kierrosnopeuksia. Painot, vesilinjat jne. ovat toisarvoisia loppupeleissä.


      • Blingtemaaaaa!!!!!
        dkdi9 kirjoitti:

        Mistähän biltemasta saat tuon ostettua?

        Taitaa tämän yhden mestarigooglettaja-suunsoittajan löytämä ohje olla johonkin vuosia sitten valikoimasta postuneeseen mittariin. Valitettavasti.


      • normiveneilijä
        Blingtemaaaaa!!!!! kirjoitti:

        Tämäkin vielä!!! Onko täällä nyt peräänkuulutettu mitään muuta kuin sitä, KUINKA SE MITTARI ASETETAAN NÄYTTÄMÄÄN OIKEAA LUKEMAA?!?! Eikö mene perille??? Miksi pitää vastata kaiken maailman asiaan kuulumattomalla paskapuheella? Mitä strobot tähän nyt kuuluu?

        Ja kaiken lopuksi luettelemaasi paskaan: potkuria ET pysty oikein valitsemaan, jos et saa tietää tarkkaan moottorin kierrosnopeuksia. Painot, vesilinjat jne. ovat toisarvoisia loppupeleissä.

        M.o.t.


      • jooo, mut
        normiveneilijä kirjoitti:

        Säädetty näyttämään _kampiakselin_ kierroksia ei ole "jotain lukemia" vaan moottorin kierrokset. Missä on sisälukutaitosi?

        Jos sinulle mainitsee stroboskoopin, kysyt seuraavaksi, että mikä se on ja missä on käyttöohjeet. Kuten sanottu, kierroslukumittari olisi jo säädetty näyttämään moottorin kierroksia, pala kakkua henkeen.

        Potkuria ei valita kierrolukumittarin mukaan vaan mm. veneen painon, vesilinjan pituuden, moottorin maksimikierrosten ja vaihteiston välityssuhteen mukaan.

        Vasta noin 50 v olen tiennyt, mikä stroboskooppi on. Eikä minulla muutenkaan olisi vaikeuksia useammallakin tavalla mitata moottorin kierrosluku. Mutta jos en tiedä, miten se bilipalin kierroslukumittari saadaan näyttämään sitä lukemaa, niin miten edetään? Sehän on jutun ydin.


    • Ei jaksa

      Anna ola, tämä henkilö on jo saanut oman 15 minuuttia kuuluisuuttaan..

      • Blingtemaaaa!!!!!!!

        Kiitos sinullekin arvokkaasta panoksestasi tähän keskusteluun!


      • ei-normiveneilijä
        Blingtemaaaa!!!!!!! kirjoitti:

        Kiitos sinullekin arvokkaasta panoksestasi tähän keskusteluun!

        Sehän on ihan helppoa saada mittari näyttämään oikein. Täytyy olla v***n tyhmä, ellei osaa. Tosin kaikki kirjoittajat tähän mennessä ovat juuri niin v***n tyhmiä, etteivät osaa. En osaa minäkään.

        Niin joo, minä en ole normiveneilijä, enkä siksi ymmärrä miksi joku asentaisi kierroslukumittarin näyttämään vain jotain moottorin kierroslukuun verrannollisia lukuarvoja. Normiveneilijälle se on ilmeisesti ok, kunhan saa mittarin vain asennettua.


      • lukutaitoinen
        ei-normiveneilijä kirjoitti:

        Sehän on ihan helppoa saada mittari näyttämään oikein. Täytyy olla v***n tyhmä, ellei osaa. Tosin kaikki kirjoittajat tähän mennessä ovat juuri niin v***n tyhmiä, etteivät osaa. En osaa minäkään.

        Niin joo, minä en ole normiveneilijä, enkä siksi ymmärrä miksi joku asentaisi kierroslukumittarin näyttämään vain jotain moottorin kierroslukuun verrannollisia lukuarvoja. Normiveneilijälle se on ilmeisesti ok, kunhan saa mittarin vain asennettua.

        Lukaise tarkemmin, mitä normiveneilijän kierroslukumittari näyttää!


    • näyttää mitä näyttää

      Minulla on VDO:n mittari eikä siinäkään ole mitään säätöä. Mittari näyttää siis "jotain". Ehkä lähes moottorin pyörimisnopeutta mutta se ei ole varmaa kun en ole sitä millään kampiakselilta mittaavalla mittarilla tarkistanut.
      Mittarin näyttöhän riippuu ihan laturin ja kampiakselin hihnapyörien suhteesta.
      Lieneeköhän missään laturista singnaalinsa saavassa mittarissa säätöä?
      Bensakoneeseenhan ei ole mikään ongelmaa rakentaa oikein näyttävä mittari.

      • Blingtemaaaaaaa!!!!!

        No se sun VDO mittari on sitten joko:

        1) moottorikohtainen
        2) johonkin muuhun kuin laturiin liitetty

        Kaikissa laturiin liitettävissä VDO n yleismittareissa ON säätöruuvi.

        Mutta kiitos sinullekin osallistumisesta!


    • Voi luoja

      Siellä mittaripaketissa on asennusohje, sikä taatusti ole mitään avaruusteknologiaa sen asentaminen, mutta jos ottaa "terveellä" juntin asenteella asiaan, ei kannata ostaa olenkaan, mitään mittaria.

    • Yhdestä kiinni

      Ikean huonekalut osaa koota, jos älykkyysosamäärä on yli 80, 100 on keskiarvo. Ei olisi mitään järkeä tehdä huonekaluja niin, että ne on liian vaikeita puolelle asiakaskuntaa.

      Sama pätee bilikan ja muiden liikkeiden tarvikkeisiin.

    • pari lisää

      Taas pari v***n tyhmää lisää, jotka kyllä tietävät, että se mittari saadaan näyttämään oikein, mutta eivät osaa sanoa, miten se tehdään.

      • kukin tyylillään

        Olisko niin hyvä, että sä ostat niistä kaupoista, kun hyväksi tuntuu ja mekin ostetaan sieltä mistä halutaan?
        Sulla on isoja ongelmia bilikan kanssa ja saat myötätuntoa. Se ei kuitenkaan ole peruste meille muille käyttää muita liikkeitä.


      • Blingtemaaaaa!!!!!
        kukin tyylillään kirjoitti:

        Olisko niin hyvä, että sä ostat niistä kaupoista, kun hyväksi tuntuu ja mekin ostetaan sieltä mistä halutaan?
        Sulla on isoja ongelmia bilikan kanssa ja saat myötätuntoa. Se ei kuitenkaan ole peruste meille muille käyttää muita liikkeitä.

        Seuraava Urpo, hienoa! Miten tämä liittyy kierroslukumittarin kalibrointiin???

        Onko liikaa pyydetty, että jos ei osaa vastata kysymykseen, niin jättää viisastelut ja paskapuheet väliin?


      • hellanlettas13
        Blingtemaaaaa!!!!! kirjoitti:

        Seuraava Urpo, hienoa! Miten tämä liittyy kierroslukumittarin kalibrointiin???

        Onko liikaa pyydetty, että jos ei osaa vastata kysymykseen, niin jättää viisastelut ja paskapuheet väliin?

        Isoja puheita on kuultu ennenkin eikä tuollainen itkupotkuraivoaminenkaan ole ennen näkemätöntä.

        Sulla on nyt ongelma, joka ei ratkea tässä. Kiroilusta ja nimittelystä ei ole apua koska sulla ei ole mitään auktoriteettia tällä palstalla. Se johtuu sun sosiaalisten kykyjen puutteesta.

        Tuollaisella suhtautumisella ei kukaan viitsi auttaa sinua. Jos haluat ongelman ratkaistuksi, niin suosittelen, että palkkaat jonkun, joka osaa sen, mitä sinä et osaa. Tai vaihtoehtoisesti etsit jonkun toisen kohteen aggressiosi purkamiseen. Hauku vaikka niitä, joilla on isompi vene kuin sinulla :D


      • Blingtemaaaa!!!!!
        hellanlettas13 kirjoitti:

        Isoja puheita on kuultu ennenkin eikä tuollainen itkupotkuraivoaminenkaan ole ennen näkemätöntä.

        Sulla on nyt ongelma, joka ei ratkea tässä. Kiroilusta ja nimittelystä ei ole apua koska sulla ei ole mitään auktoriteettia tällä palstalla. Se johtuu sun sosiaalisten kykyjen puutteesta.

        Tuollaisella suhtautumisella ei kukaan viitsi auttaa sinua. Jos haluat ongelman ratkaistuksi, niin suosittelen, että palkkaat jonkun, joka osaa sen, mitä sinä et osaa. Tai vaihtoehtoisesti etsit jonkun toisen kohteen aggressiosi purkamiseen. Hauku vaikka niitä, joilla on isompi vene kuin sinulla :D

        Kas kas, haluat olla mukana? Mitäs jos lukisit ketjun? Etenkin alkupään. Jos selvään pulmaan heti alkaa tulla vain näsäviisasta paskapuhetta, niin älä rupea minulle lässytyämään asenneongelmista!

        On tämä kumma "keskustelupalsta"!


      • Just just
        hellanlettas13 kirjoitti:

        Isoja puheita on kuultu ennenkin eikä tuollainen itkupotkuraivoaminenkaan ole ennen näkemätöntä.

        Sulla on nyt ongelma, joka ei ratkea tässä. Kiroilusta ja nimittelystä ei ole apua koska sulla ei ole mitään auktoriteettia tällä palstalla. Se johtuu sun sosiaalisten kykyjen puutteesta.

        Tuollaisella suhtautumisella ei kukaan viitsi auttaa sinua. Jos haluat ongelman ratkaistuksi, niin suosittelen, että palkkaat jonkun, joka osaa sen, mitä sinä et osaa. Tai vaihtoehtoisesti etsit jonkun toisen kohteen aggressiosi purkamiseen. Hauku vaikka niitä, joilla on isompi vene kuin sinulla :D

        "Hauku vaikka niitä, joilla on isompi vene kuin sinulla :D"

        Erikoinen toive. Sekö olisi hyvä "keskustelunaihe"?

        Ilmeisesti. Sitähän tämä palsta on täynnä. Valitettavasti...,


      • hanki ammattiapua
        Blingtemaaaa!!!!! kirjoitti:

        Kas kas, haluat olla mukana? Mitäs jos lukisit ketjun? Etenkin alkupään. Jos selvään pulmaan heti alkaa tulla vain näsäviisasta paskapuhetta, niin älä rupea minulle lässytyämään asenneongelmista!

        On tämä kumma "keskustelupalsta"!

        Sinulla on asenneongelma, miksi siitä ei saisi puhua, kun sen näkee ottallaankin?
        Luuletko todella että se on jollekin jäänyt epäselväksi?

        Jo sun ongelmasi olisi tekninen, sä et kiroilisi ja haukkuisi muita.

        Onko sun asiat vähän huonosti?


      • höyryt pois vaan
        Just just kirjoitti:

        "Hauku vaikka niitä, joilla on isompi vene kuin sinulla :D"

        Erikoinen toive. Sekö olisi hyvä "keskustelunaihe"?

        Ilmeisesti. Sitähän tämä palsta on täynnä. Valitettavasti...,

        Yhden proffan mielestä on hyvä, että nämä palstat toimivat varoventiilinä. Voi anomyymisti päästää paineita ulos. Se voi säästää muutaman vaimon hakkaamiselta


      • Blingtemaaaaa!!!!!
        hanki ammattiapua kirjoitti:

        Sinulla on asenneongelma, miksi siitä ei saisi puhua, kun sen näkee ottallaankin?
        Luuletko todella että se on jollekin jäänyt epäselväksi?

        Jo sun ongelmasi olisi tekninen, sä et kiroilisi ja haukkuisi muita.

        Onko sun asiat vähän huonosti?

        Sovitaan sitten niin. Kiitos diagnoosista. Katso nyt kuitenkin mikä tämän palstan nimi on, ja pysytään siksi siinä kierroslukumittari- eikä asenneongelmissa. Kiitos!


      • epätietoinenkin
        Blingtemaaaaa!!!!! kirjoitti:

        Sovitaan sitten niin. Kiitos diagnoosista. Katso nyt kuitenkin mikä tämän palstan nimi on, ja pysytään siksi siinä kierroslukumittari- eikä asenneongelmissa. Kiitos!

        Vieläkö on liikaa kierroksia?


      • Teoria
        höyryt pois vaan kirjoitti:

        Yhden proffan mielestä on hyvä, että nämä palstat toimivat varoventiilinä. Voi anomyymisti päästää paineita ulos. Se voi säästää muutaman vaimon hakkaamiselta

        SE on totta. Mutta nyt voi käydä niin, että tämä Blingtemaaaa!!!! kaveri saakin aikaan päinvastaiseen reaktion. Kun idiooteille esitetään liian vaikea pähkinä purtavaksi, alkaa palstalla kiehua ja sen seurauksena hakataan sitten vaimot!


      • Totuuden siemen
        Teoria kirjoitti:

        SE on totta. Mutta nyt voi käydä niin, että tämä Blingtemaaaa!!!! kaveri saakin aikaan päinvastaiseen reaktion. Kun idiooteille esitetään liian vaikea pähkinä purtavaksi, alkaa palstalla kiehua ja sen seurauksena hakataan sitten vaimot!

        Aivan! Sen takia tällä palstalla EI SAA kysyä oikeita kysymyksiä tai tehdä muutakaan sellaista, joka saa pimahtaneet ja avohoidossa olevat pois tolaltaan!

        Tämä on pelkkä avohoitopotilaiden kuntoutuspalsta.

        Täällä haukutaan KAIKKI tasapuolisesti!


      • joo joo
        Totuuden siemen kirjoitti:

        Aivan! Sen takia tällä palstalla EI SAA kysyä oikeita kysymyksiä tai tehdä muutakaan sellaista, joka saa pimahtaneet ja avohoidossa olevat pois tolaltaan!

        Tämä on pelkkä avohoitopotilaiden kuntoutuspalsta.

        Täällä haukutaan KAIKKI tasapuolisesti!

        Taasko se Bligtema yrittää eri nimellä, ei mene läpi. Ha haa!!!


      • ___________________
        joo joo kirjoitti:

        Taasko se Bligtema yrittää eri nimellä, ei mene läpi. Ha haa!!!

        M.o.t.


    • Maileen

      Tarviit optisen kierroslukumittarin. Tarra kampiakselin hihnapyörään ja kone käyntiin. Optinen mittari näyttää todellisen kierrosluvin ja kierroslukumittarin pitäis näyttää samaa, jos ei näytä, niin takana on säätöruuvi jolla passataan kohdalleen. Sitten nostetaan kierroksia esim, 1500, 2500 ja katotaan että näyttämä molemmissa sama. Täts it. Näin minä tein kun ostin Bilikan diesel mittarin ja hyvin on toiminut jo 10v.

      • Blingtemaaaaa!!!!!

        Et osaa sinäkään lukea? Kyllä minä tuon tiedän, ja noin se kuuluu tehdä. MUTTA, kun siinä mittarissa ei mitään säätöjä ole!!! Kuinka monta kertaa se täytyy toistaa???


      • Maileen
        Blingtemaaaaa!!!!! kirjoitti:

        Et osaa sinäkään lukea? Kyllä minä tuon tiedän, ja noin se kuuluu tehdä. MUTTA, kun siinä mittarissa ei mitään säätöjä ole!!! Kuinka monta kertaa se täytyy toistaa???

        Saahan sillä ainakin vertailuarvon, jos säätöö ei ole.


    • Ihmejakumma455

      Asennat ohjeen mukaan !!!! Ei jumalauta voi olla liian vaikeaa !!!!!

      • Blingtemaaaaa!!!!!

        Sulla on hyvät ohjeet, kiitos!

        Samat ohjeet pätevät uuden kellon ostoon. Asennat vaan patterit ja kello alkaa toimia. Ihan sama mitä aikaa se näyttää!!!

        Eiks je? ;)


      • Psykiatri luultavast
        Blingtemaaaaa!!!!! kirjoitti:

        Sulla on hyvät ohjeet, kiitos!

        Samat ohjeet pätevät uuden kellon ostoon. Asennat vaan patterit ja kello alkaa toimia. Ihan sama mitä aikaa se näyttää!!!

        Eiks je? ;)

        Olisko parempi kun ei osta ollenkaan, selvästikin sulla mielenterveys kärsii Bilteman ja monen muun putiikin myymästä mittarista, kun et saa sitä itse säätää. Tai sitten opettelet elämään sen mittarin kanssa ja sopudut siihen mitä se näyttää. Voithan selvittää paljonko se sitten näyttää pieleen, ja siitä huolimatta se näyttää kierrokset, mutta sinä tiedät ne OIKEAT kierrokset mittaristasi. Ei nyt ...malauta voi olla elämä muutaman kympin mittarin takia totaalisen sekaisin.


    • Ihmelaite 2014

      Mittareissa lienee valinnat 4-, 6, ja 8 sylinterisille. Valitse moottorisi sylinteriluku ja kytke ohjeiden mukaan. Käynnistä moottori, ja avot ! kierrolukumittarisi näyttää sinulle kierrokset - eikö olekin ihmeellistä ?

      • Blingtemaaaaa!!!!!!

        Jo kuinka monennen kerran?: mitään valintakytkintä ko. mittarissa EI ole!!! Ja tuo upea neuvosi koskee sytytykseen kytkettävää bensakoneen mittaria. Tämä mittari on dieseliin.


      • Mikä tarkoitus ?
        Blingtemaaaaa!!!!!! kirjoitti:

        Jo kuinka monennen kerran?: mitään valintakytkintä ko. mittarissa EI ole!!! Ja tuo upea neuvosi koskee sytytykseen kytkettävää bensakoneen mittaria. Tämä mittari on dieseliin.

        Mihin muuten tarvitset dieselmoottorissa tarkkaa kierroslukumittaria ?
        Pelkäätkö ylikierroksia, vai podetko nippelimaniaa ?

        Kyllä 30 vuoden kokemuksella äänestä jo pitäisi kuulla epätavalliset tilanteet.


      • Blingtemaaaa!!!!!
        Mikä tarkoitus ? kirjoitti:

        Mihin muuten tarvitset dieselmoottorissa tarkkaa kierroslukumittaria ?
        Pelkäätkö ylikierroksia, vai podetko nippelimaniaa ?

        Kyllä 30 vuoden kokemuksella äänestä jo pitäisi kuulla epätavalliset tilanteet.

        Vastaus löytyy tuolta ylempää jos kiinnostaa ja jaksat lukea kaiken paskan seasta. Valitan kaikkea tänne oksennettua asiatonta suunsoittoa. En olisi osannut odottaa. Ehkä siksi täällä ei juuri enää kirjoita kukaan oikea alan taitaja.

        Mutta Ehkä tänne vielä vahingossa eksyy joku, jolla ko. mittari oikeasti on, ja on perehtynyt aiheeseen!!!


      • Niinpä se
        Blingtemaaaa!!!!! kirjoitti:

        Vastaus löytyy tuolta ylempää jos kiinnostaa ja jaksat lukea kaiken paskan seasta. Valitan kaikkea tänne oksennettua asiatonta suunsoittoa. En olisi osannut odottaa. Ehkä siksi täällä ei juuri enää kirjoita kukaan oikea alan taitaja.

        Mutta Ehkä tänne vielä vahingossa eksyy joku, jolla ko. mittari oikeasti on, ja on perehtynyt aiheeseen!!!

        Kaltaisesi räkättäjä saa juuri arvoisensa kohtelun, niin täällä kuin muillakin keskustelupalstoilla.
        Avoimen aggressiivinen esiintyminen harvoin saa ystävällistä vastakaikua, joten vilkaise peiliin niin näet syyn keskustelun ilmapiiriin.


      • MitaanTietamaton
        Mikä tarkoitus ? kirjoitti:

        Mihin muuten tarvitset dieselmoottorissa tarkkaa kierroslukumittaria ?
        Pelkäätkö ylikierroksia, vai podetko nippelimaniaa ?

        Kyllä 30 vuoden kokemuksella äänestä jo pitäisi kuulla epätavalliset tilanteet.

        Niille, jotka eivät viitsi kahlata koko ketjua asiantuntevine kannanottoineen, niin käyttötarkoitus on:
        1. Moottorin joutokäynnin tarkka säätö.
        2. Oikean potkurin valinta tietyn kierrosluvun mukaan.

        Ainoa mittari, jota voidaan tähän ajatella, on bilteman varvikello 25-8026, jossa ei ole kierrosluvun hienosäätöä ohjekirjan mukaan eikä varmaan reaalimaailmassakaan, vaan siitä on tehty mahdollisimman helposti asennettava suuntaa antava kierroslukumittari kohtuulliseen hintaan.


      • Vaihdata nimesi
        MitaanTietamaton kirjoitti:

        Niille, jotka eivät viitsi kahlata koko ketjua asiantuntevine kannanottoineen, niin käyttötarkoitus on:
        1. Moottorin joutokäynnin tarkka säätö.
        2. Oikean potkurin valinta tietyn kierrosluvun mukaan.

        Ainoa mittari, jota voidaan tähän ajatella, on bilteman varvikello 25-8026, jossa ei ole kierrosluvun hienosäätöä ohjekirjan mukaan eikä varmaan reaalimaailmassakaan, vaan siitä on tehty mahdollisimman helposti asennettava suuntaa antava kierroslukumittari kohtuulliseen hintaan.

        Tähän mennessä aloittaja on nimennyt muita mm:

        uuno
        pari v***n tyhmää
        seuraava urpo
        idiootti

        Jos vastaat, niin älä ylläty, jos sinut ristitään uudelleen tavalla, josta äitisi ei olisi ylpeä. Jotenkin on mennyt maku tästä jutusta


      • MitaanTietamaton
        Vaihdata nimesi kirjoitti:

        Tähän mennessä aloittaja on nimennyt muita mm:

        uuno
        pari v***n tyhmää
        seuraava urpo
        idiootti

        Jos vastaat, niin älä ylläty, jos sinut ristitään uudelleen tavalla, josta äitisi ei olisi ylpeä. Jotenkin on mennyt maku tästä jutusta

        Äitikin on nimennyt minut useasti uudelleen nimillä, joita en viitsi tänne kirjoitella.

        Voisin varvikellon blingtemaalle lähettää Bilteman 32-180, joka on lähes samannäköinen tuon 25-8026:n kanssa, mutta siinä on takana keskellä ristipääruuvi, josta saa lukemia säädettyä. Se on ollut varmaan 10v varastossa, kun en ole sitä tarvinnut.

        Josko blingtema vaan laittaa nimensä ja osoitteensa tähän ketjuun, niin saadaan tämäkin asia käsiteltyä loppuun.


      • Paras ratkaisu
        MitaanTietamaton kirjoitti:

        Äitikin on nimennyt minut useasti uudelleen nimillä, joita en viitsi tänne kirjoitella.

        Voisin varvikellon blingtemaalle lähettää Bilteman 32-180, joka on lähes samannäköinen tuon 25-8026:n kanssa, mutta siinä on takana keskellä ristipääruuvi, josta saa lukemia säädettyä. Se on ollut varmaan 10v varastossa, kun en ole sitä tarvinnut.

        Josko blingtema vaan laittaa nimensä ja osoitteensa tähän ketjuun, niin saadaan tämäkin asia käsiteltyä loppuun.

        Tarkoitatko, että et ole vielä ollut yhteydessä myyjään?

        Mielestäni on kohtuullista antaa myyjälle mahdollisuus korjata virheensä (jos sellainen on tapahtunut). Lainkin mukaan myyjällä on siihen oikeus ja vasta viimeisenä keinona on kaupan purkaminen.

        Kaupan purkaminen on huono vaihtoehto myös ostajalle koska ostaja on nähnyt vaivaa ja hankkinut tuotteen. Vaivannäkö menee kokonaan hukkaan, jos kauppa peruuntuu. Paras korjaus ostajankin kannalta on saada tuote sellaiseksi, etä se vastaa lupausta.


      • Blingtemaaa!!!!
        Niinpä se kirjoitti:

        Kaltaisesi räkättäjä saa juuri arvoisensa kohtelun, niin täällä kuin muillakin keskustelupalstoilla.
        Avoimen aggressiivinen esiintyminen harvoin saa ystävällistä vastakaikua, joten vilkaise peiliin niin näet syyn keskustelun ilmapiiriin.

        Älä kirjoita parempaa tietoasi vastaan!

        Ei olisi pitänyt ruveta kaiken maailman paskaan edes vastailemaan, myönnetään! Mutta onko todellakin liian vaikeaa olla suoltamatta jotakin paskaa ja olla haukkumatta kysyjää, jos ei tiedä oikeaa vastausta??!??

        Aloitin asiapohjalta. Mitä odotat sen jälkeen kun toistakymmentä tyhjää täynnä olevaa paskaviestiä on tykitetty "vastauksiksi"???

        Kiitos sinullekin tiedoistasi kierroslukumittareista!


      • Blingtemaaaaa!!!!!
        Vaihdata nimesi kirjoitti:

        Tähän mennessä aloittaja on nimennyt muita mm:

        uuno
        pari v***n tyhmää
        seuraava urpo
        idiootti

        Jos vastaat, niin älä ylläty, jos sinut ristitään uudelleen tavalla, josta äitisi ei olisi ylpeä. Jotenkin on mennyt maku tästä jutusta

        Kiitos analyysistä. Olisit vielä laskenut ja tehnyt tilaston.

        Kerro rehellisesti: jos esität aiheellisen ja perustellun kysymyksen ja saat vastaukseksi toistakymmentä nimittelyä, haukkua ja muuta tyhjänpäiväistä suunsoitoa, niin jos et moisesta ärsyynny, niin olet joko kuollut tai pillerihumalassa.

        Onko liian vaikeaa pysyä alkuperäisessä aiheessa???


      • Blingtemaaaa!!!!!
        MitaanTietamaton kirjoitti:

        Äitikin on nimennyt minut useasti uudelleen nimillä, joita en viitsi tänne kirjoitella.

        Voisin varvikellon blingtemaalle lähettää Bilteman 32-180, joka on lähes samannäköinen tuon 25-8026:n kanssa, mutta siinä on takana keskellä ristipääruuvi, josta saa lukemia säädettyä. Se on ollut varmaan 10v varastossa, kun en ole sitä tarvinnut.

        Josko blingtema vaan laittaa nimensä ja osoitteensa tähän ketjuun, niin saadaan tämäkin asia käsiteltyä loppuun.

        Kiitos, tuo oli enemmän kuin ystävällistä. Mittariston uusinta ja yhdenmukaistaminen on suunnitteilla, ja siksi yksi tavoite on yhdenmukainen rivi mittareita. Tuo venemittari on vielä halkaisijaltaan 52 mm ja kiinnostaa siksi.

        Muunlaiset ei tällä haavaa kiinnosta, mutta vielä kerran tuhannet kiitokset halusta auttaa!!!

        Ehkä tämä vielä selviää. Tämä taisi olla väärä foorumi, luulin että tähän olisi helpostikin tullut vastaus. Sorry!!!!


      • MitaanTietamaton
        Blingtemaaaa!!!!! kirjoitti:

        Kiitos, tuo oli enemmän kuin ystävällistä. Mittariston uusinta ja yhdenmukaistaminen on suunnitteilla, ja siksi yksi tavoite on yhdenmukainen rivi mittareita. Tuo venemittari on vielä halkaisijaltaan 52 mm ja kiinnostaa siksi.

        Muunlaiset ei tällä haavaa kiinnosta, mutta vielä kerran tuhannet kiitokset halusta auttaa!!!

        Ehkä tämä vielä selviää. Tämä taisi olla väärä foorumi, luulin että tähän olisi helpostikin tullut vastaus. Sorry!!!!

        Bilteman 32-180 on 52 mm halkaisijaltaan, syvyys 68 mm.
        http://www.biltema.no/BiltemaDocuments/Manuals/32-180_man.pdf


      • blingidorkalle
        Blingtemaaaaa!!!!! kirjoitti:

        Kiitos analyysistä. Olisit vielä laskenut ja tehnyt tilaston.

        Kerro rehellisesti: jos esität aiheellisen ja perustellun kysymyksen ja saat vastaukseksi toistakymmentä nimittelyä, haukkua ja muuta tyhjänpäiväistä suunsoitoa, niin jos et moisesta ärsyynny, niin olet joko kuollut tai pillerihumalassa.

        Onko liian vaikeaa pysyä alkuperäisessä aiheessa???

        Kuule blingikaveri, ota rauhoittavaa. Aloitit agressiivisesti kutsumalla myyjää uunoksi ja sitten jatkat riehumista täällä.
        Olet joko onneton provosoija tai oikeasti hermoloman tarpeessa.
        Jos on fyrkkaa niin vie veneesi asennusliikkeeseen. Ellei ole fyrkkaa niin vaihda vene vaikka mäkiautoon. Piirrä siihen kiekkamittari niin tulee hyvä olo.


      • Hiiii hiiiii hiiii
        blingidorkalle kirjoitti:

        Kuule blingikaveri, ota rauhoittavaa. Aloitit agressiivisesti kutsumalla myyjää uunoksi ja sitten jatkat riehumista täällä.
        Olet joko onneton provosoija tai oikeasti hermoloman tarpeessa.
        Jos on fyrkkaa niin vie veneesi asennusliikkeeseen. Ellei ole fyrkkaa niin vaihda vene vaikka mäkiautoon. Piirrä siihen kiekkamittari niin tulee hyvä olo.

        Kädetön myyjä veti pavut nokkaan!!! BUAHHAHHAHHAAAAA!!!


    • Mitä jos lopettaisitte tuon höpinän ja laitatte sen mittarin näyttämään oikeita kierroksia.
      Jos säätöruuvia ei ole, mittaritaulu on kiertyvä, joka käännetään näyttämään oikeaa tai mitä tahansa haluttua lukemaa.

      • no johan...

        Yleensä edk:lla on sentään jonkinlainen ajatus sanomisiensa takana. Nyt ei ole. Se mittarihan näyttää jo nyt aivan oikein nollan kohdalla. Sen paremmaksi sitä ei taulua kiertämällä saa.


      • no johan... kirjoitti:

        Yleensä edk:lla on sentään jonkinlainen ajatus sanomisiensa takana. Nyt ei ole. Se mittarihan näyttää jo nyt aivan oikein nollan kohdalla. Sen paremmaksi sitä ei taulua kiertämällä saa.

        Nollaa se näyttää kun viisari on tapissa.
        Usko vaan, signaali laturilta on lineaarinen ja mittarin asteikko myös.
        Jos todella muuta säätöä ei ole, viisarikoneiston ja taulun keskinäistä asentoa muuttamalla saadaan oikea näyttö, jompi kumpi on kierrettävissä.


      • Vähän ajatusta ?
        no johan... kirjoitti:

        Yleensä edk:lla on sentään jonkinlainen ajatus sanomisiensa takana. Nyt ei ole. Se mittarihan näyttää jo nyt aivan oikein nollan kohdalla. Sen paremmaksi sitä ei taulua kiertämällä saa.

        Ohoh

        Kun signaali on poissa, ei mittari näytä nollaa eikä muutakaan, viisari pysähtyy epämääräiseen asentoon jos topparia ei ole.


      • lumiukko kesällä
        e.d.k kirjoitti:

        Nollaa se näyttää kun viisari on tapissa.
        Usko vaan, signaali laturilta on lineaarinen ja mittarin asteikko myös.
        Jos todella muuta säätöä ei ole, viisarikoneiston ja taulun keskinäistä asentoa muuttamalla saadaan oikea näyttö, jompi kumpi on kierrettävissä.

        Asteikko on lineaarinen ja laturilta tuleva taajuus seuraa lineaarisesti moottorin kierroslukua, ne ovat faktoja. Mutta jos mittari näyttää nollaa moottorin ollessa sammutettuna ja vaikkapa lukemaa 20, kun moottorin kierrosluku on 2500 rpm, mihin taulua kierretään, siten että nolla olisi edelleen nolla? Kyllä nyt on edk niin pihalla kuin se vakihäirikkö aina esittää.

        Ja oho viisastelijalle... Tuskinpa on synkromittari kyseessä, vaan tavallinen kiertokäämimittari. Sellainen palaa nollann, kun signaali poistuu. Moottorin sammuttaminen yllättäin johtaa myös kierrosluvun nollaantumiseen, ainakin yleensä...


      • lumiukko kesällä kirjoitti:

        Asteikko on lineaarinen ja laturilta tuleva taajuus seuraa lineaarisesti moottorin kierroslukua, ne ovat faktoja. Mutta jos mittari näyttää nollaa moottorin ollessa sammutettuna ja vaikkapa lukemaa 20, kun moottorin kierrosluku on 2500 rpm, mihin taulua kierretään, siten että nolla olisi edelleen nolla? Kyllä nyt on edk niin pihalla kuin se vakihäirikkö aina esittää.

        Ja oho viisastelijalle... Tuskinpa on synkromittari kyseessä, vaan tavallinen kiertokäämimittari. Sellainen palaa nollann, kun signaali poistuu. Moottorin sammuttaminen yllättäin johtaa myös kierrosluvun nollaantumiseen, ainakin yleensä...

        Mikä ahistaa ?
        Signaali ja taulun lukemat voi olla lineaarisia, mutta viisarin toiminta logaritminen.
        Jos et ymmärtänyt niin otetaan esimerkkinä että kone kiertää 2000 rpm ja laitat sen viisarin osoittamaan 2000.
        Olipa signaali mikä tahansa, niin kun se puolittuu viisari osoittaa 1000 ja jos tuplautuu viisari näyttää 4000 jne eli alue asetetaan vastaamaan signaalitaajuutta.

        Se nollakohtakin asettuu aivan oikeaan paikkaan.


      • voihan vesijetti
        e.d.k kirjoitti:

        Mikä ahistaa ?
        Signaali ja taulun lukemat voi olla lineaarisia, mutta viisarin toiminta logaritminen.
        Jos et ymmärtänyt niin otetaan esimerkkinä että kone kiertää 2000 rpm ja laitat sen viisarin osoittamaan 2000.
        Olipa signaali mikä tahansa, niin kun se puolittuu viisari osoittaa 1000 ja jos tuplautuu viisari näyttää 4000 jne eli alue asetetaan vastaamaan signaalitaajuutta.

        Se nollakohtakin asettuu aivan oikeaan paikkaan.

        Mihin perustuu ajatus viisarin toiminnan logaritmisuudesta? Sellaisiakin mittareita on olemassa, mutta ei bilksen parin kympin mittareissa saatavana. Ja olkoon lineaarinen tai logaritminen, viisarin nolla on aina samassa kohden mittarin runkoa.


    • Poistettu valikoimista?

      Kaikille luuloviisaille tiedoksi: näytti uusimmasta luettelosta tuo dieselin kiekkamittari veneeseen olevan poistettu valikoimasta!

      ... Sattuneista syistä...

      Vaikka olihan tämän paskafoorumin tyhjien tynnyreiden enemmistön mukaan mittari ok ja alkuperäinen kyselijä vähintään imbesilli.

      Sellaista...

      • Luojan kiitos !

        Niinhän Bilteman tuoteluettelo muuttuu oikeastaan joka kerta, kun tilattu erä tavaroita on myyty. Siihen persutuu Bilteman edullisuus. Teettävät suuren määrän tuotteita, ja kun se satsi on myyty, katsotaan uusi kierros, mistä ja millaisia tavaroita sitten tilataan.

        Mittarisekoilusi ei siihen liity mitenkään, eikä muidenkaan änkyröiden, joilla välillä menee elämä vaikeaksi.


      • Kiitos kiitos juu
        Luojan kiitos ! kirjoitti:

        Niinhän Bilteman tuoteluettelo muuttuu oikeastaan joka kerta, kun tilattu erä tavaroita on myyty. Siihen persutuu Bilteman edullisuus. Teettävät suuren määrän tuotteita, ja kun se satsi on myyty, katsotaan uusi kierros, mistä ja millaisia tavaroita sitten tilataan.

        Mittarisekoilusi ei siihen liity mitenkään, eikä muidenkaan änkyröiden, joilla välillä menee elämä vaikeaksi.

        Kiittelee vaan rauhassa luojaa, kun ahdistaa ja vituttaa. Voi sitä huonompiakin asioita tehdä!

        Jostakin syystä kaikkia muita saman sarjan mittareita tuntuu yhä olevan valikoimissa. Ehkäpä kiitetään siitäkin luojaa?


      • Ei niin kovin vaikea
        Kiitos kiitos juu kirjoitti:

        Kiittelee vaan rauhassa luojaa, kun ahdistaa ja vituttaa. Voi sitä huonompiakin asioita tehdä!

        Jostakin syystä kaikkia muita saman sarjan mittareita tuntuu yhä olevan valikoimissa. Ehkäpä kiitetään siitäkin luojaa?

        Ei ole siis teetetyt sarjat mennet vielä kaupaksi, tai niihin ei ole ollut tarjolla mitään varteenotettavia muutoksia.

        Asiaan tulee hiukan ymmärrystä ja perspektiiviä kun ymmärtää miten tuollainen business toimii. Muutama änkyrä seassa ei hätkäytä suuremmin, mutta koomisen vaikutelman antavat änkyrät ymmärryskyvystään.


      • Tuulipuvuille
        Ei niin kovin vaikea kirjoitti:

        Ei ole siis teetetyt sarjat mennet vielä kaupaksi, tai niihin ei ole ollut tarjolla mitään varteenotettavia muutoksia.

        Asiaan tulee hiukan ymmärrystä ja perspektiiviä kun ymmärtää miten tuollainen business toimii. Muutama änkyrä seassa ei hätkäytä suuremmin, mutta koomisen vaikutelman antavat änkyrät ymmärryskyvystään.

        Niin, jotain bilibalia ei kiinnosta yhtään onko myydyt tuotteet hyviä turvallisia tai edes jossain määrin toimivia.

        Koko homma perustuu siihen, että myydään mahdollisimman halvalla ostettua tavaraa erittäin suurella katteella, keskimäärin 90% kate. Myydyn tavaran laadulla ei ole väliä.

        Ja tuulipuku ostaa...


      • kysyntä/tarjonta
        Luojan kiitos ! kirjoitti:

        Niinhän Bilteman tuoteluettelo muuttuu oikeastaan joka kerta, kun tilattu erä tavaroita on myyty. Siihen persutuu Bilteman edullisuus. Teettävät suuren määrän tuotteita, ja kun se satsi on myyty, katsotaan uusi kierros, mistä ja millaisia tavaroita sitten tilataan.

        Mittarisekoilusi ei siihen liity mitenkään, eikä muidenkaan änkyröiden, joilla välillä menee elämä vaikeaksi.

        Jos tuotteella on kysyntää, sitä tilataan toinenkin erä. Jos tuote on p***a, sillä ei ole pidemmän päälle kysyntää. Ja laturin taajuutta mittaava kierroslukumittari, jossa ei ole kalibrointimahdollisuutta, on p***a.


      • Kviatti
        Tuulipuvuille kirjoitti:

        Niin, jotain bilibalia ei kiinnosta yhtään onko myydyt tuotteet hyviä turvallisia tai edes jossain määrin toimivia.

        Koko homma perustuu siihen, että myydään mahdollisimman halvalla ostettua tavaraa erittäin suurella katteella, keskimäärin 90% kate. Myydyn tavaran laadulla ei ole väliä.

        Ja tuulipuku ostaa...

        Katelasku taitaa olla sulle kohtuullisen vierasta. Bilteman tavara on pääsääntöisesti yllättävän korkealaatuista hintaan nähden, monesti jopa samaa kuin myydään ns. laatutuotteena :)


    • Jurpo2000

      Oletko muuten kokeillut kytkeä mittarin kiinni? Tuli tuossa mieleen että ovat saattaneet tehdä siihen jonkinlaisen keskimääräisen korjauksen, koska vaihtovirtalaturin korkein kierrosluku on mikä on ja noitten venedieseleiden max kierrosluvut ovat usein suht. samalla alueella.

      • Blingtemaaa!!!

        No en todellakaan ala asentelemaan mittareita huvikseni, ellei ole olemassa hyvää syytä olettaa sen myös toimivan niin kuin pitää.

        Ainakin ihan omassa pihassa on kaksikin venedieseliä, joista toisen maksimikierrosnopeus on 2400 ja toisen 4400 joten on noissa melkoisesti hajontaa.

        Mutta, kuten tuossa jo joku totesi: humpuukimittari on näemmä pyyhitty valikoimista. Harmi sinänsä. Toimivalle ja edulliselle mittarille olisi ollut käyttöä. Varsinkin jos samaa sarjaa olisi ollut muitakin mittareita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      133
      2616
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      109
      1514
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      137
      1357
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      353
      1288
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      108
      1198
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1085
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      13
      781
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      46
      779
    9. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      749
    10. 55
      734
    Aihe