Mitä teet, kun kello kolme yöllä, et ole nukkunut vielä silmällistäkään?
Unettomuus!?
89
781
Vastaukset
- Unikello
Niistän nenän, otan kaapista konjakki tömpsyt siis fingerporillinen. Sokka kiinni, yöpissalle ja peittoihin, on muuten hyvä herätä myöhästyneeseen aamuun.
- -----
Juo lasi maitoa, syö banaani, lue kirjaa.
Meditoi. Kaikki yhtä tyhjän kanssa todellisessa unettomuudessa. Vain tyhjäpäät nukahtavat sekunnissa. - hyvät unet
Minulla oli aikaisemmin unihäiriöitä. Saatoin valvoa kolmekin yötä peräkkäin tuntematta väsymystä. Sitten paljastui suuri magnesiumin puute. Ostin magnesiumsitraattia ja kokeili muitakin merkkejä. Nukuin paremmin, mutta sain valtavan ripuli., josta seurauksena kivuliaat pukamat. Ne paranivat apteekin voiteilla ja kapseleilla. Ei siis ole lainkaan sama, mitä magnesiumia popsii.
Mutta sitten löysin kelasiini magnesiumin. Sitä otan illalla 500 mg sinkkivalmisteen kanssa. (sinkki auttaa imeytymisessä) Kalsium auttaa myös imeytymisessä, otan siis piimän kanssa nuo kapselit. Kelatiini magnesium ei ole aiheuttanut ripulia. Tosin magnesiumia tulee enemmänkin aamulla otetun monivitamiinivalmisteen yhteydessä.
Keskellä yötä unettomuuden joskus tullessa huomaan, etten ole muistanut ottaa puhdistamattomia suolarakeita. Eli sulatan vesilasiin rakeita. Joskus imeskelenkin noita rakeita, mutta ne saattaa kipeyttää suuta, mutta uni tulee suolarakeita imeskellessä. Suola auttaa muuten levottomiin jalkoihinkin, kuten myös magnesium.
Nykyisin nukun erinomaisesti, kun muistan vaan suolan myös. Apua löytyy, kun vain onnistuu löytämään juuri itselle sopivat jutut. - ent. siivoojaparka
Minä olen sellainen tyhjäpää, että nukahdan sekunnissa. Hyvä, että saa kummankin jalan heitettyä sänyyn ennenkuin nukahtaa.
Toisaalta johtuen varmaan siitä, että menen nukkumaan vasta sitten kun tunnen olevani uninen. Mitä sitä yksinään menee kieriskelemään sänkyyn, jos ei nukuta. - roponi mun
Lähihuoltikselle, auki 24/ pelaamaan Kulta-Jaskaa.
- magnesium ja suola
Aloittaja käsittääkseni toivoi neuvoa unettomuuteensa, ei kehuja siitä, kuinka erinomaisesti jotkut saa unta.
Melkoisen ajattelematonta unenlahjoja omaavilta, sillä unettomuus voi todella olla ikävä kokemus.
Moni aloitus täällä typistetään alkamalla kehua itseään. Mielestäni TÄMÄN IKÄISTEN pitäisi osata tukea toisiaan, eikä tuoda aina omaa erinomaisuuttaan esille. Jos tuollaista kehumista nyt voi laskea erinomaisuudeksi edes.- K. Riitikko
Huh, onneksi joku on kanssani samaa mieltä, ja uskaltaa sanoa sen ääneen!
Hyvät aloitukset poljetaan maahan, aletaan puhua ja kehua vain itseään ja omaa erinomaisuuttaan.
Unettomuus on paha asia, ei se millään pupulla ainakaan minulta parantunut.
Liian monilta puuttuu täysin itsekritiikki. - ent. siivoojaparka
Ei hän neuvoja kysynyt, vaan kysyi, mitä me teemme, kun kello on kolme yöllä, emmekä ole nukkuneet vielä silmällistäkään.
Minä voin kertoa, että teen milloin mitäkin. Kesällä oli mukava lähteä vaikkapa aamulenkille just auringonnousun aikaan, kun luonto tuoksui vielä yökasteelle, linnut alkoivat heräilemään ja kylä oli muuten hiljainen. Tulla sitten lääpästyneenä takaisin, käydä suihkussa, pötkähtää nukkumaa ja vedellä sikeitä puolillepäivin.
Kyllä sitä tekemistä löytyy joskus läpi yönkin. Monesti istun valveilla aikaisempaankin kuin aamukolmeen ja ompelen ristipistotyötäni, lueskelen, milloin mitäkin... - itsekritiikkiä?
K. Riitikko kirjoitti:
Huh, onneksi joku on kanssani samaa mieltä, ja uskaltaa sanoa sen ääneen!
Hyvät aloitukset poljetaan maahan, aletaan puhua ja kehua vain itseään ja omaa erinomaisuuttaan.
Unettomuus on paha asia, ei se millään pupulla ainakaan minulta parantunut.
Liian monilta puuttuu täysin itsekritiikki.Ja liian nopeasti aletaan haukkua arvostellen muita kirjoittajia, kuten sä juuri teit.
- K. Riitikko
itsekritiikkiä? kirjoitti:
Ja liian nopeasti aletaan haukkua arvostellen muita kirjoittajia, kuten sä juuri teit.
Koskaan en ole haukkunut, en sylje kaikkea suustani, mitä sinne tulee. En nimennyt yhtään ketään!
Etkö sinä ole mistään mitään mieltä?
- äijä.
-niin, saa olla tarkkana, et vastaa mitä kysytään, eikös?...vaikka se vanha runo jota UKK:in siteerasi meni jotenkin et, suomalainen vastaa vaikkei kysytä, ja kysyy vaikkei...no, en muista miten meni runo, mut....
-jos olen hereillä tuohon aikaan sängyssä, taidan käydä vilpolassa ja sit takas orrelle, kyl se hiekan heittäjä sieltä kohta tulee ja viskaa päin näköö....krooohh....- demeter1
"Suomalainen on sellainen, joka vastaa kun ei kysytä,
kysyy kun ei vastata, ei vastaa kun kysytään,
sellainen, joka eksyy tieltä, huutaa rannalla
ja vastarannalla huutaa toinen samanlainen:
metsä raikuu, kaikuu, hongat humajavat.
Tuolta tulee suomalainen ja ähkyy, on tässä ja ähkyy,
tuonne menee ja ähkyy, on kuin löylyssä ja ähkyy
kun toinen heittää kiukaalle vettä.
Sellaisella suomalaisella on aina kaveri,
koskaan se ei ole yksin, ja se kaveri on suomalainen.
Eikä suomalaista erota suomalaisesta mikään,
ei mikään paitsi kuolema ja poliisi."
Jorma Etto on runoilija. Veikko Sinisalo tulkitsi runoa unohtumattomasti..))
Mutta aloitukseen. Mitenkähän nyt vastaisi, ettei tulisi kehuneeksi itseään ?
Jos minulle on käynyt niin, etten saa unen päästä kiinni, otan puolikkaan nukahtamistablettia. Niitä kuluu minulta noin 5 kpl vuodessa.
Mutta kiitos kaikista neuvoista. Minullekin fyysinen aktiivisuus ja ulkoilu antavat
syvän unen, mutta määrään se juuri vaikuta.
- tv-box
Katson telkkaria tai boxia.
- no joo ;)))
Onko telkkari auki vai pimeääkö katsot?
- tv-box
no joo ;))) kirjoitti:
Onko telkkari auki vai pimeääkö katsot?
Njet, auki on, mutta äänettömänä, mies nukkuu.
Pitäisi laittaa kuulokkeet.
Jos en ole pedissä, menen petille ja nukahdan. Jos olen petissä niin käyn viilennyksellä eli syvähengitän raitista ilmaa x 8, hörppäsen vettä, huuhtelen kasvot kylmällä vedellä, sipaisen jotain hyvää tuoksua kaulalleni ja päätän ajatella jotain kaunista ilman sanoja ja laskeudun pedilleni mahdollisimman viileään kohtaan ja mahdollisimman lämmin peitto päälle.
- seatle
Tilannehan on täysin erilainen ihmisillä, jotka valvovat vielä klo. 3 ja joutuvat menemään vaikka seitsemään töihin, kuin jos ei ole mihinkään lähtöä ja voi nukkua aamusta, mikäli pystyy.
Itse nukuin tosi huonosti muutaman vuoden ajan työelämässä ollessani. Viikkotolkulla oli parin tunnin nukuttuja öitä ja nekin tunnit pinnallista unta. Aika loppu aloin jo olla ja muistan, kuinka kateellinen olin silloiselle ystävälleni, joka nukahti välittömästi niin halutessaan.
Pyysin sitten nukahtamislääkkeitä työterveydestä, Tenoxia 20mg:sta kirjoittivat. Aloin kokeilla uutta menettelyä: menin klo 21 sänkyyn, sitä ennen olin tuulettanut makuuhuoneen hyvin, hommasin hyvän tyynyn, otin puolikkaan tenoxin ja yritin pitää työhuolet poissa ajatuksista. Ja kuinka ollakaan, opin nukkumaan ja aamuisin nousin klo.5.30 suht virkeänä.
Nyt eläkkeellä toinen juttu, kun ei ole työhuolia, mutta vieläkin pidän varalla pientä määrää nukahtamistabletteja erikoistilanteita varten.
On tosi epämiellyttävä olotila, kun on ihan poikki nukkumattomuudesta, muttei uni tule. Kirja nykyään riittää unilääkkeeksi. - uni tulee sillä
Minä hain apteekista melatoniinia, jota saa ilman reseptiä, ja se on auttanut nukahtamaan. Kannattaa kokeilla.
- tämä on mun ohje
annan hyvän neuvon,
ulkoile jokapäivä vahintaa tunti , mieluummin kaksi tuntia ulkona yhteen kyytiin,
toiseksi,
syö kaikkia tarpeelisia vitamiineja päivittäin,
joskus joku kipulääke kuten aspiriini illalla otettuna antaa hyvä ja rauhallisen unen,
muista vain aspiriini sulattaa suusa ensin valmiiksi hyvin sylkeen imeytyneenä kun nielaset veden kanssa jossa on vatsansuoja ainetta visipliiniä 1 teelusikallinen juomalasilliseen,
ja juot sitten vielä vettä parilasillista päälle,
kylläpä nukuttaa hyvin ja aamulla olet pirteä kuin peipponen,- äijä.
-joo, ulkoilu on todellakin hyvä tapa, aktiivisuus päivän aikana, niin et on väsy illalla, eikä murehdi turhia, niin on helpompaa saada unen päästä kii...-ei mitään pillereitä ei edes vitamiinisellaisia tarvita, hedelmät, vihannekset yms., satsaa ennemmin hyvään ruokaan, kuin pillereihin...-joskus riittää myös n.5-7 tunnin uni, jos on rem-unta, eli hyvää, syvää unta....
- Uni-Maija
Vitamiinit kannattaa kyllä ottaa aamulla eikä illalla, koska muuten on pirteä kuin peipponen koko yön jos heittää vitamiinisatsin naamariin ennen nukkumaanmenoa. Himmennän valaistuksen minimiin jo pari tuntia ennen nukkumaanmenoa. Maha tarpeeksi täynnä että alkaa ramasta, tyhjällä mahalla en pysty nukkumaan. Pähkinät ja banaani ovat vaki-iltapalaani.
Tv:ni on 21-tuumainen vanha telkku joten ei aiheuta häiriötä melatoniinin tuotantoon. Netissä en istu ennen nukkumaanmenoa koska näytön taustavalo juuri häiritsee tätä melatoniinin eritystä. Samoin luulisi tekevän lukemisen lampun valossa, koska pimeässähän ei näe lukea. En siis itse lukisi lukulapmpun ääressä ennen nukkumista.
- mun ohje --
UNI-Maija
joo aivan , sori ku jäi sanomatta että vitamiinit aamulla, niin minäki teen ja aspiriini illalla mutta kuten jo kerroi suojattuna ettei pitemmänpällle aiheuta vatsakalvolle vauriota,
mä olen käyttäny aspiriinia kymmeniä vuosia, lääkäriki ihmeteli miten vatsa kestää, kerroin kuinka toimin,
sano että hyvä, aspiriinista on paljon hyötyä moneen vaivaan jopa sydän sairuksiin erittäin hyvä lääke, puhumattakaa reumasta ym. kiputiloista,
minulla on sepelvaltimo tauti joten se on minulle erittäin hyvä lääke,
on kyllä muita asiaan kuuluvia lääkkeitä kuten nitrot ja kolestroolia alentavat lääkkeet, - khcelatin
Kaverini nukkuu joka ilta kuin tukki. Silloin kun itselläni oli unihäiriöitä, olin tosi kateellinen hänen unenlahjoistaan.
Asialla on kyllä toinenkin puoli. Hänellä on niin kova lääkitys sydänjuttujen vuoksi, että takuulla nukkuu ja sitä sairautt myösa en kyllä kadehdi.
Oma kokemukseni on, että magnesiumin puuten aiheuttaa unenpuutetta, jalkojen särkyä ja muitakin vaivoja. Huomatkaa, että niin magnesiumin, kaliumin ja suolan puute aiheuttaa äkkikuolemia. Ottakaapa selvää, ennenkuin lyötte lyttyyn vitamiinit ja hivenaineet.
Vitamiinit aamulla, magnesium ja sinkki illalla.- asiantuntija..
Minä ainakin mittauttaisin veriarvot, ennen kuin alkaisin syytämään suuhuni pillereitä.
Vaikka kalium on alkuaine, jota ei saa olla liikaa, eikä liian vähän. - ent. siivoojaparka
asiantuntija.. kirjoitti:
Minä ainakin mittauttaisin veriarvot, ennen kuin alkaisin syytämään suuhuni pillereitä.
Vaikka kalium on alkuaine, jota ei saa olla liikaa, eikä liian vähän.Minä en mitään turhia pillereitä välitä lappaa naamaani, kun monipuolisesta ruuasta saa kaikkea, mitä ihminen tarvitsee. Esimerkiksi magnesiumia saa
http://matkalkyl.se/naringsamnen58.php
jos meinaa sen puute olla - asiantuntija..
ent. siivoojaparka kirjoitti:
Minä en mitään turhia pillereitä välitä lappaa naamaani, kun monipuolisesta ruuasta saa kaikkea, mitä ihminen tarvitsee. Esimerkiksi magnesiumia saa
jos meinaa sen puute ollaSamaa mieltä. Ihmiset sokkoina ostavat sitä sun tätä, kun pillerien tehoakaan tuskin on aina osoitettu. Eikä mistään pillereista tarvittavat vitamiinit ja hivenaineet imeydy yhtä hyvin kuin ruoka-aineista.
Minulle tuo kalium on oltava aika tarkka, kun vp-tauti on ollut jo vuosikymmeniä. - ent. siivoojaparka
Minä en mitään turhia pillereitä välitä lappaa naamaani, kun monipuolisesta ruuasta saa kaikkea, mitä ihminen tarvitsee. Esimerkiksi magnesiumia saa
jos meinaa sen puute ollaÖh, olikin ruotsinkielinen lista. Ei kai se haittaa, Suomihan on kaksikielinen maa.
- demeter1
jos meinaa sen puute olla"pumpafrön" ? På finska ?
- asiantuntija..
Öh, olikin ruotsinkielinen lista. Ei kai se haittaa, Suomihan on kaksikielinen maa.
En minä ole ruotsia opetellut koulussa, kuin 8 vuotta. ;)
Kyllä normiruotsin lähes hallitsee, kun katsoo jotain ruotsalaista sarjaa.
Kunhan ei puhuta skoonea. - ???
demeter1 kirjoitti:
"pumpafrön" ? På finska ?
Kurpitsansiemen, en googlannut.
- demeter1
??? kirjoitti:
Kurpitsansiemen, en googlannut.
Kiitos. Öh, miksi en itse googlannut ?
- ???
demeter1 kirjoitti:
Kiitos. Öh, miksi en itse googlannut ?
Google-kääntäjä on meillä päivittäin käytössä. Isännän enkku vähän minun omaani huonompaa.
Joskus käännökset ovat varsin hassuja.
Kovasti on ohjeita, ota magnesiumia, ole riittävästi ulkona, syö hyvin, elä hyvin, ole hyvin läpätilää.... jne.
Joskus uni tulee heti joskus ei tule vaan antaa odottaa.
Jos minulla on aamulla tärkeä meno, otan pienen palan rauhoittavaa.
Hyvää yötä ja aamulla viekeenä ei kun menox.- äijä.
-joo, aika turhaa ostella esim. magnesiumia kramppien saamiseksi pois, krampit loppuu kun syö vähemmän itselle haitallisia ruokia...ja syö myös kohtuullisesti mitä syökin...-kovat rasvat antaa mulle kramppeja, jos satun syömään muutaman makkaraviipaleen liikaa...eli kun vaan löytää itselleen sen oikean, terveellisemmän ravinnon, ei tarvitse ainuttakaan vitamiinipilleriä ostaa...m.o.t
- hyvinvoiva pari
Paula Heinonen, ravintoterapeutti, kertoi ohjelmassaan kesällä, kuinka tärkeää on lisäravinteet, sillä ruoasta ei todellakaan saa riittävästi, vaikka syö monipuolisesti. Syy siihen on se, ettei nykyinen ravinto sisällä enää riittävästi keinokasvattamisen ja muiden myrkkyjen vuoksi tarpeeksi tarvitsemiamme aineosia.
Huomioitavaa on myös se, ettemme me ihmiset ole samanlaisia. Toisille imeytyy vitamiinit ja hivenaineet paremmin, mutta toisten elimistö laskee kaiken läpi helposti. Esimerkiksi vanhemmalla iällä imeytyminen on huonompaa, joten lisäravinteet olisi tarpeen monelle.
Meillä syödään vitamiineja ja lisäravinteita ihan oman tuntemuksen mukaan. Kun aloitimme juuri meille sopivat lisäravinteet, aloimme voida todella hyvin. Kaverillani on aikaisemmilta ajoilta ohitusleikkaukset ja sen jälkeen vielä pallolaajennukset taustalla. Lisäksi hänellä todettiin diabetes. Leikkauksista on nyt jo todella pitkä aika, mutta lisäravinteiden ansiosta ei ole ollut enää mitään oireita. Lääkäreille emme kerro oma-aloitteisesta lisäravinteiden käytöstä. He vain ihmettelevät kaverini hyvää kuntoa ja terveen arvoja.
Tosin emme osta vitamiinejamme täältä Suomesta, vaan luotetusta ja edullisesta paikasta ulkomailta.- ent. siivoojaparka
Syökää te vain niitä lisäravinteita, jos teistä tuntuu, ettei niistää mitään haittaa ole. Minä taas pysyn kunnossa ja terveenä ilman niitäkin.
- I.P.
Syökää te vain niitä lisäravinteita, jos teistä tuntuu, ettei niistää mitään haittaa ole. Minä taas pysyn kunnossa ja terveenä ilman niitäkin.
Minusta tuntuu, että kaikkenlaiset lisäravinteet ruokkivat eniten taikauskoa.
Syödään, eihän niistä haittaakaan ole, vaikka voikin todellisuudessa olla.
- Äijä.
-uskomuslääkitystä on pillereiden syönti, lumetutkimukset ovat todistaneet sen...miksi tuhlata rahojaan laboratorioissa valmistettuihin luonnottomiin pillereihin, kun voi syödä paljon luonnollisempaa ja ihmiselle luonnostaan soveliaampia luonnontuotteita, ja aitoa ruokaa? Ravintoterapeutit tietysti suosittelevat vaikka mitä pillereitä, hehän saavat palkkansa senkaltaisesta toiminnasta...Pilleri vastaan omena?...oikeaa vastausta ei tarvitse kauaa miettiä...:)
- ottakaa selvää
Ruoka ei ole tänään aitoa, mikäli et ole niin varakas, että ostaisit vain luomua.
Valhetta, että ruoasta saisi kaiken tarpeellisen.
Uskomusta on myös luottaa niihin, jota rahastavat sairauksilla!- ja höpsistä!
Jos pelkkiä makkarapottuja syöt, niin et saakaan kaikkea tarpeellista.
Monipiolisesta ruuasta saa ihan kaiken, paitsi pohjoismaalaiset tarvitsevat d-vitamiinilisää etenkin pimeänä vuodenaikana, kunhan ymmärtää ja viitsii ottaa selvää, missä mitäkin on.
Jaa... tällä viikolla teen töitä. Nukun sitten aamummalla.
Vapaaviikoilla ei ongelmaa, nukun kun nukuttaa, valvon kun valvottaa.- €--
D-100:sta tabu päivässä talvella kalanmaksa pilleröitä silloin tällöin.
Unta ei niillä tuu, melatoonia on kokeiltu yhtä tyhjän kans.
Ainoa mikä auttaisi lääkärin määräämät pillerit unettomuuteen, tuli syötyä vuosikauet työelämän aikana ja auttoivat,
Nykyään nukun noin viisituntia tuntuu että pitäis nukkua enemmän, kun ei niin minkäs teet, kai riittää mutta unipillereitä en ala syömään.- hyvinnukkuja
uniongelmista kärsin minäkin,mutta johtuu polven ja selän kivuista.otan aika vahvan särkylääkkeen ja melatoniinin 3mg. saan nukuttua pätkittäin,mutta ei se haittaa,koska ei tarvi enää töihin lähteä.olin kolmivuorotyössä 30v. ja en ole vieläkään päässyt normaalin uni rytmiiin.menen nukkumaan joskus klo 01.00 ja herään aamulla 8-9 aikaan. aikaisemmin söin unilääkettä,mutta tää melatoniini on yllättänyt tehokkuudellaan.KANNATTAA KOKEILLA MELATONIINIA,koska ei ole hyväksi sydämmelle,jos vuosikausia nukkuu huonosti.
- Äijä.
-ja nää samat liturgiat jatkuu jatkumistaan: "et saa d-vitamiinia tarpeeksi".."kalanmaksaöljyä on otettava" jne, jne...aina välillä joku on kovassa muodissa, ja sitä pitää syödä, muuten vähintään hukka perii...-totuus on kuitenkin tulessa palamaton; kaupoista saatavista ihan tavallisista raaka-aineista saa kaiken mitä tarvitsee, mitään lisäpilleröintiä ei tarvita...älä luule, tiedä.
- €--
D-pilleröitä syön vain talvella koska mulla on psoriasis, ruoka on olta niin monipuolista ettei mitään lisä vitamiineja tarvii.
- DeXy
€-- kirjoitti:
D-pilleröitä syön vain talvella koska mulla on psoriasis, ruoka on olta niin monipuolista ettei mitään lisä vitamiineja tarvii.
Jostain luin ettei D-vitamiini sisäisesti otettuna auta psoriasikseen. Muuten D-vitamiini on tärkeä vitamiini. Itsellänikin on psoriasis mutta D-vitamiini auttaa kai voiteena joka sisältää D-vitamiinijohdannaista.
Tätä reseptivapaata voidetta olen välillä käyttänyt ja lääkevoiteita.
http://www.metropoli.net/uutiset/terveys-uutiset/uusi-keksinto-vitamiinia-suoraan-iholle/ - €ero
DeXy kirjoitti:
Jostain luin ettei D-vitamiini sisäisesti otettuna auta psoriasikseen. Muuten D-vitamiini on tärkeä vitamiini. Itsellänikin on psoriasis mutta D-vitamiini auttaa kai voiteena joka sisältää D-vitamiinijohdannaista.
Tätä reseptivapaata voidetta olen välillä käyttänyt ja lääkevoiteita.
http://www.metropoli.net/uutiset/terveys-uutiset/uusi-keksinto-vitamiinia-suoraan-iholle/Onko miten vaikea psoriasis, mulla ei ole hirveän vaikea varsingin nyt on iho hyvässä kunnossa kun tuli aurinkoa hyvin mutta talvella on ihmeissään, presettivoiteita olen käyttänyt yli 20 v. Hankalaa on mutta ei muuta voi kuin tyytyä.
- DeXy
€ero kirjoitti:
Onko miten vaikea psoriasis, mulla ei ole hirveän vaikea varsingin nyt on iho hyvässä kunnossa kun tuli aurinkoa hyvin mutta talvella on ihmeissään, presettivoiteita olen käyttänyt yli 20 v. Hankalaa on mutta ei muuta voi kuin tyytyä.
On aikas vaikea kun ihoni ei kestä aurinkoa kun olen valoyliherkkä ja psoriasistyyppini on pieniläiskäinen guttata jossa on paksu hilsekerros ja läiskiä ympäri kehoa:(
Kova rasvaaminen joka ilta esim. Daivobet geelillä. On pääasiassa päänahkaan tarkoitettu mutta sopii hyvin koko vartalolle. Daivonex on nykyään ereityisluvan takana ja maksaa runsaan 60€ kela-korvauksen jälkeen. - Muutos on liike
€ero kirjoitti:
Onko miten vaikea psoriasis, mulla ei ole hirveän vaikea varsingin nyt on iho hyvässä kunnossa kun tuli aurinkoa hyvin mutta talvella on ihmeissään, presettivoiteita olen käyttänyt yli 20 v. Hankalaa on mutta ei muuta voi kuin tyytyä.
Oliko €ero sinun sormessa oleva haava psoriasiksen aiheuttama?
- €--
Muutos on liike kirjoitti:
Oliko €ero sinun sormessa oleva haava psoriasiksen aiheuttama?
Toi vaiva uusiutui joku viikko sitten, mulla on lääkettä tohon ja se on taas kunnossa.
Psoriasis levisin käteen viime talvella, tuohon haavautumaan sitä niin vaikea sanoa, jos uusiutuu vielä sitten otetaan selvyys.
- €ero
Daivonex käytän samaa, harmi kun sulla on herkkä iho auringolle, talvella joudun minäkin kuorimaan kun tulee paksuuntumia hilseily sitä on joka paikassa kun ei malta olla raapimatta.
Toi geeli D täytyy tutustua, muuten ihopalsta osio on häippännyt, tuli vilkaistua joskus.- DeXy
Kyllä nuo ihotaudit tuolla on edelleen. S24 on vaan rukannut noita osioita että vähän aikaa meni ennen kuin löysin.
http://keskustelu.suomi24.fi/debate/4149 - €ero
DeXy kirjoitti:
Kyllä nuo ihotaudit tuolla on edelleen. S24 on vaan rukannut noita osioita että vähän aikaa meni ennen kuin löysin.
http://keskustelu.suomi24.fi/debate/4149Hyviä unia sulle
- DeXy
€ero kirjoitti:
Hyviä unia sulle
Kiitos samoin sulle myös! Nyt ollaan jo seuraavassa vuorokaudessa mutta ei kai sen väliä:) Olin jo eilen sulkenut koneen.
- jatkuvaa etsimistä
DeXy kirjoitti:
Kiitos samoin sulle myös! Nyt ollaan jo seuraavassa vuorokaudessa mutta ei kai sen väliä:) Olin jo eilen sulkenut koneen.
Hei !
Oletko kokeillut ruokavaliota esim.kluteeniton, ihovoiteena kylmäpuristettu kookosöljy, - guttata
DeXy kirjoitti:
Mistähän voidetta voi ostaa ja minkä hintaista?
Ja onko apua guttataan? - guttata
jatkuvaa etsimistä kirjoitti:
Hei !
Oletko kokeillut ruokavaliota esim.kluteeniton, ihovoiteena kylmäpuristettu kookosöljy,Olen 30 v sairastanut ja kaikki varmaan koeillut ja välillä luulee,että tässä..
Mutta,kun mullakin oli vuosia aivan hehkeä iho ja nyt 8 vuotta aina näppylää jne.
Nyt aloitettiin 3 kk antibiootti ja voiteet tietysti rinnalla. - jatkuvaa etsimistä
guttata kirjoitti:
Ja onko apua guttataan?Se tässä hankalaa onkin, hoito valikoimaa löytyy, itse aloin käyttää kylmäpuristettua kookosöljyä perusvoiteena presettivoiteiden rinnalla, huomasin että auttoi ? Aurinko jos ei haittaa, mulla helteiden jälkeen erittäin hyvässä kunnossa, kohta alkaa todennäisesti huononemaan. Kluteenitonta ruokavaliota sitä on tarkoitus kokeilla mutta se vaatii useita kuukausia ennenkuin näkee tuloksia, toiselle auttaa mikä auttaa ?
- DeXy
jatkuvaa etsimistä kirjoitti:
Hei !
Oletko kokeillut ruokavaliota esim.kluteeniton, ihovoiteena kylmäpuristettu kookosöljy,@ jatkuvaa etsimistä
Kylmäpuristettu kookosöljy on edullista ja hyvää. Pitäis taas ottaa käyttöön. Apteekin perusvoiteet reseptillä kela-korvauksen kanssakin tulevat pitemmän päälle aikas kalliiksi. Olen käyttänyt ihan halpoja vartalovoiteita koko vartalolla. Aika miellyttävä ja tosi edullinen on Bio Rich A&E vitamiinia sisältävä voide jota saa hajustettomana ja miedosti hajustettuna. Ostin viimeksi vahingossa sitä hajustettua mutta tosi miedosti tosiaan on hajustettu joten ei ärsytä lankaa ihoani. Sokokselta olen ostanut mutta myydään varmaan muuallakin. Tämä linkki on jollekin nettikauppasivulle mutta on selitys mitä sisältää ym.
http://www.helunanetti.com/rich-kasvo-vartalovoiteet-p-872.html
En ole kokeillut gluteeinitonta dieettiä. Olen niin koukussa ruisleipään että mitenkähän onnistuisi. Pojan tyttärellä on todettu jo vauvana keliakia, joten en tiedä mistä peritty. Äidillään ja isällään ei ole keliakiaa, eikä minullakaan keliakiaverikokeiden perusteella ole todettu. Mutta kyllähän se dieetti auttaa monesti niitäkin joilla ei keliakiaa ole. - DeXy
guttata kirjoitti:
Olen 30 v sairastanut ja kaikki varmaan koeillut ja välillä luulee,että tässä..
Mutta,kun mullakin oli vuosia aivan hehkeä iho ja nyt 8 vuotta aina näppylää jne.
Nyt aloitettiin 3 kk antibiootti ja voiteet tietysti rinnalla.Mikä antibiootti sinulla aloitettiin? En ole kuullutkaan että antibiootteja käytetään psoriasikseen. Itselläni oli keväällä 3kk kuuri Neotigasonia joka on A-vitamiinijohdannainen ja tarkoitus kuoria sitä hilsekerrosta guttataläiskistä jotta lääkevoide pääsee vaikuttamaan paremmin.
Paksun hilsekerroksen läpihän se on melko tehotonta.
Söin kuurin mutta en jatkanut uutta kuuria kun en oikein saanut apua ja sivuvaikutuksia oli jok. Esim. kyynelnesteen jatkuvaa vuotoa silmistä kun kuivatti silmiä joka oli tosi hankalaa sekä suun kuivumista.
Trexan joka on reumalääkkeenäkin käytetty on käytetty psoriasiksen hoitoon sekä biologiset lääkkeet jotka ovat tosi kalliita.
Olen yrittänyt nyt pärjätä voiteilla. Lääkärit pelottelevat tuosta Trexanistakin kun olen siitä kysynyt, että se on solumyrkky ja heikentää immuniteettia.
Vähän kyllä ihmetyttää että lääke hoitaa esim. reumatulehdusta mutta kuitenkin heikentää immuniteettia...:/ - DeXy
guttata kirjoitti:
Ja onko apua guttataan?@ guttata
Kysyitkö että mistä sitä D-vitamiinia sisältävää geeliä saa? Sitä saa apteekista. En muista hintaa enää mutta ei mitään hirveän kallista ole lääkevoiteisiin verrattuna. Tässä nettiapteekin sivulla näyttää maksavan 14€.
http://www.apteekkituotteet.fi/Xyliderm-D-vitamiini - jatkuvaa etsimistä
DeXy kirjoitti:
@ jatkuvaa etsimistä
Kylmäpuristettu kookosöljy on edullista ja hyvää. Pitäis taas ottaa käyttöön. Apteekin perusvoiteet reseptillä kela-korvauksen kanssakin tulevat pitemmän päälle aikas kalliiksi. Olen käyttänyt ihan halpoja vartalovoiteita koko vartalolla. Aika miellyttävä ja tosi edullinen on Bio Rich A&E vitamiinia sisältävä voide jota saa hajustettomana ja miedosti hajustettuna. Ostin viimeksi vahingossa sitä hajustettua mutta tosi miedosti tosiaan on hajustettu joten ei ärsytä lankaa ihoani. Sokokselta olen ostanut mutta myydään varmaan muuallakin. Tämä linkki on jollekin nettikauppasivulle mutta on selitys mitä sisältää ym.
http://www.helunanetti.com/rich-kasvo-vartalovoiteet-p-872.html
En ole kokeillut gluteeinitonta dieettiä. Olen niin koukussa ruisleipään että mitenkähän onnistuisi. Pojan tyttärellä on todettu jo vauvana keliakia, joten en tiedä mistä peritty. Äidillään ja isällään ei ole keliakiaa, eikä minullakaan keliakiaverikokeiden perusteella ole todettu. Mutta kyllähän se dieetti auttaa monesti niitäkin joilla ei keliakiaa ole.Vastailin aluksi toisella nimmarilla !
Kookosöljyä käytin viime talven perusvoiteena .
K-citystä saan paistolämmintä kluteenitonta leipää joka maistuu melkein ruisleivältä.
Auttaako tämä ruokavalio sen näkee sitten, tunnen erään naisen joka on saanut ihon pysymään kunnossa kluteenittomalla ruualla.
- eppu2
Luonnossa on kaikki mitä ihminen tarvitsee.
Ihminen vain on niin etääntynyt luonnosta, että se on alkanut nimittää kaikkea luonnosta saatavaa huuhaaksi.
Eihän lehmääkään enää nykypolville ole, maitohan tulee kaupan hyllyltä.
Kansa on saatu uskomaan, että prosessoidut margariinit, josta samasta massasta ´´maustetaan´´ naamarasvat ovat tervellisiä. - ottakaa selvää
äijä
Olet varmaan ylipainoinen, koska jos aikoo saada ruoasta kaikki vitamiinit ja hivenaineet, niin pitää syödä valtavasti., mikä taas on paaaaljon epäterveellisempää kuin pillerit lisäravinteena.
Mnäkään tosin en ostaisi luontaistuotekaupoista kalliita tuotteita, joissa on tosi pient arvotkin. Niillä ei tee oikeastaan mitään. Onneksi on ulkomaankaupat, joista saa vahvempia ja halvempia tuotteita, ja vieläpä puhtaampia.
Suomessa tosin kyllä näkee aivan samojakin tuotteita myynnissä, mutta moninkertaisin hinnoin.
eppu2
Olet oikeassa. Luonnosta saisi kaiken tarvitsemansa, jos vain on voimaa ja tietoa etsiä niitä. Itse olen luontohullu. Kerään yrttejä vieläkin, tosin nuorempana enemmän.- äijä.
-no, en ole ylipainoinen, en...ja aika ihme toinen väite, minkä uskottelet itsellesi on se," ulkomaankaupat joista saa vahvempia, halvempia ja puhtaampia tuotteita"...nimimerkkisisi "ottakaa selvää" palaa kyllä sulle itsellesi, sillä huonosti tiedät näistä ravintoasioista....
Ottakaa ihmeessä selfie.
Ainakin pyörrytte hetkeksi.
Tilatkaa kuitenkin ensin laillinen luontais-tuote Jenkkilästä.
Pyytäkää merkitsemään paketin sisällöksi:
Tässä on vähän villoja, kun ei itellä ole senkään vertaa.
Kääntäkää lause jossain netissä
H.- ottakaa selvää
Uskottele en mitään, vaan tiedän. Otapa itse selvää asioista. Sinulla on ikivanhaa tietoa, joka ei tänään enää pidä paikkaansa.
Toki voit puolestani syödä vaikka mitä saastaa, mitä kauppojen hyllyillä yleensäkin on tarjolla. Minä puolisoni kanssa jatkan edelleen hyväksi toteamiamme lisäravinteita.
Jatkamme omilla ehdoillamme molemmat! Sinä et saa minun päätäni käännettyä, enkä minä piittaa siitä, kuinka terve tai sairas olet.- jäykkänen
Oikein älä käännä päätäsi
- b.b.b.
Otan puolikkaan nukahtamislääkettä.....
- aamutuimaan
Lähden töihin
- ent. siivoojaparka
Vanhan legendan mukaan, jos et pysty nukkumaan, niin se johtuu siitä, että olet valveilla jonkun toisen unessa. Lohduttaudu sillä.
- .mollis
Hieno ajatus!, paitsi jos se toinen ei nää painajaisia :-)
- hyvvee
.mollis kirjoitti:
Oon tarkotuksella kattomassa mitä unta naapuri näkee, hyi miten rivoja seksi unia yhessä unessa eksyin ryyppy porukkaan kyllä oli aamulla pää kippee.
Nykyään kattelen pääasiassa luonto filmiä, ei mitään vuoristo kiipeilyä - mimmimummi*
.mollis kirjoitti:
Olis se hienoa tietää ...että on jonkun unessa....ainakin positiivisessa mielessä....voisi sitä unettomuutta sietää paremmin... en kyllä kärsi unettomuudesta..
- . Cornelius
hyvvee kirjoitti:
Oon tarkotuksella kattomassa mitä unta naapuri näkee, hyi miten rivoja seksi unia yhessä unessa eksyin ryyppy porukkaan kyllä oli aamulla pää kippee.
Nykyään kattelen pääasiassa luonto filmiä, ei mitään vuoristo kiipeilyäAijai, isomahanen vahtija pelehtii isotissisen ja hyvveetekevän kanssa kimppakivvoo, voe mahoton... Tuosta näjen painajjaisii...
- Rakkauden kieli
hyvvee kirjoitti:
Nykyään kattelen pääasiassa luonto filmiä, ei mitään vuoristo kiipeilyä>hyvvee<
Siis luontofilmiä katselet, onko ehkä kenties takavuosien opetuselokuva "Rakkauden kieli"? Meni joskus 60-luvulla leffateattereissa ja veti täydet katsomot.:)) - hyvvee
Rakkauden kieli kirjoitti:
>hyvvee<
Siis luontofilmiä katselet, onko ehkä kenties takavuosien opetuselokuva "Rakkauden kieli"? Meni joskus 60-luvulla leffateattereissa ja veti täydet katsomot.:))"Rakkauden kieli"
En nyt muista, kyllä kai sen sais seleville, mielummin oon ite elävässä luonnossa tuntuu luonnolliselta ja rakkaus ileman seksiä ja seksi ileman rakkautta ihan miten nainen haluaa on periaatteeni siis nainen valitkoon miä rakastelen sen mukkaan jos nainen on aktin jälkeen tyytyväinen silloin ole minäkin tyydytetty, ymmärsikö - huomen ne haukottele
. Cornelius kirjoitti:
Aijai, isomahanen vahtija pelehtii isotissisen ja hyvveetekevän kanssa kimppakivvoo, voe mahoton... Tuosta näjen painajjaisii...
Siinä sitten ahdistuneena pyöritään sängyssään järven kummallakin puolella ja manaillaan, että miks pirskutissa ei tuu uni silimään, eikä älytä, että se johtuu siitä, kun Cornelius näkee niistä painajaisia.
- Tuutuaipadii
Nousen ylös, menen sohvalle tai vierashuoneen vuoteelle tabletteineni lukemaan uutisia.
Ipadini on ystävä hädässä. :). Tähän mennessä olen sina ehtinyt nukkua ainakin neljä tuntia ennen herätyskellon soittoa. - Pirre*
Paras vain ootella aamua ja juoda kahvit kuin ennenkin ja sinnitellä päivä ilman ettanetta, kyllä varmana jo nukuttaa, mutta jos ei niin sitten sama uusiksi..sitten kyllä jo uni tulee herkuttelematta.
- Ettonettako?
Missä menee sinun rajasi unen odottelussa? Minä entisenä tukkinukkujana hermostun jo parin, kolmen tunnin päästä...
- en unta saa
Olen valvonut muutamia kertoja viisikin vuorokautta, jos yhden yön valvon ei se hätkäytä. Ennen hermostuin kun ei tullu uni, silloin se ei ainaskaan tullu, Viisi tuntia keskimäärin siinä se on.
- Unilahja
Miten sait aikadi kulumaan ollessasi hereillä 24x5 !? Vuorotyökö piladi unirytmin, vai mikä?
- hyvvee yötä
Unilahja kirjoitti:
Miten sait aikadi kulumaan ollessasi hereillä 24x5 !? Vuorotyökö piladi unirytmin, vai mikä?
Se alkaa loppu aikana menemään tavallaan kuin unessa vaikka ei oikeesti ole unessa.
Tajusin että olen yli väsynyt siinä joutuu niinkuin kierteeseen, telkkaria katellessa lukea ei jaksa kävely on loppu aikana kuin humalaisen, mutta kyllä se piste lopulta tulee sitten nukuttaa niin ettei muuta tekisikään - Hyveä yötä kaikille!
hyvvee yötä kirjoitti:
Se alkaa loppu aikana menemään tavallaan kuin unessa vaikka ei oikeesti ole unessa.
Tajusin että olen yli väsynyt siinä joutuu niinkuin kierteeseen, telkkaria katellessa lukea ei jaksa kävely on loppu aikana kuin humalaisen, mutta kyllä se piste lopulta tulee sitten nukuttaa niin ettei muuta tekisikäänHyvee yötä sinullekin tänä yönä.
- mukoo valavomista
Elä ota vakavasti
- Luonnollista unta
Laita pari tippaa laventeliöljyä tyynyllinan kulmaan ja juo 15 tippaa veteen sekoitettuna kauranversouutetta. Kanervateetä voi myös hunajalla makeutettuna juoda ja syödä banaanin. kokeiles auttaako. Pelkkä neuvojen lukeminen ei auta vaan niiden toteutus.
http://www.nettiterveysapteekki.fi/laventelioljy_10_ml
http://www.vogel.fi/tuotteet/Avena_sativa.php
http://luontainenterveys.fi/index.php/tuotteet/kanerva/- kokkeile ittees ens
Eipä tuo oo auttanu sinullekkaa kun vielä valvot.
- Luonnollista unta
kokkeile ittees ens kirjoitti:
Eipä tuo oo auttanu sinullekkaa kun vielä valvot.
Mä menekin aikas myöhään nukkumaan ja nukahdan heti. Eli en tällä hetkellä tarvitse mitään apuja.
Olen mä kokeillut noita tuotteita hyvällä menestyksellä silloin kun olen apuja tarvinnut.
Eli on auttanut, entäs sä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4573908Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501276
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047