Kävikö kukaan palstan tietäjistä Uivassa, itse en ehtinyt eikä sinne kyllä kaatosateessa paljon huvittanut lähteäkään. No, olihan sunnuntaina kelpo keli mutta silloin oli muuta tekemistä.
UIVA 2014
19
505
Vastaukset
- miksette kertoneet
Baskaa, olis pitänyt käydä, venekuume on niin kova. Miksei kukaan kertonut?
- taitekohtaa
Tuskin jatkuu enää montaa vuotta - kallista markkinointia laittaa tuotteita esille renkaanpotkijoiden kierrellessä laituria. Eiköhän ne koeajot onnistu muutenkin ja kaljaa ja pikkusyötävää saa rantaravintolasta?
- Ihan tuhaa
Toivottavasti loppuu heti. Tuoda nyt 250 moottorivenettä pursiseuran satamaan.
Purjeveneitä ei ollut kuin korkeintaan parikymmentä, eikä niitäkään sinne olis kannattanyu tuoda. Pelleilyä koko touhu.
- venemies
Mukava oli käydä. Hienoja veneitä, vaikka ihan kaikkia merkkejä/maahantuojia ei paikalla ollutkaan.
Mielestäni Uiva on paljon parempi tapahtuma kuin Venemessut helmikuussa. Veneet on vedessä kuten pitääkin, purjeveneissä on mastot paikoillaan, ja itse tuntee miten kukin moottorivene keinuu jne. JOS tilaisin venettä, lähtisin neuvottelemaan Uivan kokemusten perusteella, enkä messuhallin venepukin mukaan.
Mutta samaa ihmettelin kuin edellinenkin: paljonkohan veneitä mahdetaan myydä oikesti Uivan myötä? Maahantuojille lienee kallista puuhaa- Bossu
Mun käsittääkseni loppukesän uivat näyttelyt on maahantuojille mieluisia. Vene on halpaa tuoda vettä pitkin laituriin. Kauppa käy paremmin kuin kevään näyttelyissä, koska nyt voi myydä veneitä ensi kesäksi, keväällä myydään veneitä yli vuoden päähän. Kevään näyttelyt sopii enemmän pienemmille moottoriveneille.
- Messujen mies
Hyvä tapahtuma! Rodella paljon enemmän nähtävää pirjevenepuolella kuin talvimessuilla. Lisäksi löysin hyviä tarjouksia. Dyneema tuntui erityisen edulliselta ja sitä tuli hankittuakin pari sataa metriä! Moottoreitakin kilpailutin ja volvon kampanja aiheutti paineita muillakin merkeillä hinnanpudotukseen.
- Sailor 5
Enemmin kiinnostaa; koska alkaa KÄYTETTYJEN uiva näyttely?Kelpo tapa tuoda "elävästi" veneensä näytille.
- ihan OK
Nuiva oli samanlainen kuin ennenkin.
Härpäkeosasto oli paljon pienempi kuin ennen.
Varsinaisesti uusia veneitä en huomannut yhtään niiden joukossa, joita katsoin, mutta veneistä saa ihan eri kuvan kun ne on vedessä eikä lattialla.
Olen pohtimassa veneen vaihtoa ja oli mukava nähdä eri veneet samassa laiturissa. Niiden vertaaminen on helpompaa kun ne on melkein vierekkäin eikä eri puolilla hallia.
Varmaan löytyy niitäkin, jotka ei tykännyt, mutta niitä on aina. Onneksi ei tartte mennä, jos ei tykkää. Esillä olevat veneet oli listattu nettiin, joten ei tarvitse ajaa pitkiä matkoja sen selvittämiseksi. Uiva on minun mielestä todella hyvä tapa tuoda VENEITÄ esille. Verrattuna Helsingin talven messuihin, on kustannuksetkin paljon pienemmät näytteillepanon ja osastohintojen osalta ja paljjon isompi määrä veneitä saadaan paljon nopeammin esille. Koeajomahdollisuudetkin on olemassa. Laitureilta kuuului venevalmistajilta positiivistä hyrinää.
Ihmettelen tuota purjeveneilijöiden nurinaa heikoista purjeveneosastoista. Purjeveneitä on rekisteröity tänä vuonna 22 kpl. Noihin myyntimääriin suhteutettuna niitä purkkareitahan oli laiturilla enemmän, kuin niitä on koko vuonna myyty. Jos niitä ostettaisiin, kyllä niitä markkinoitaisiin. Pääpaino on vaan tällä hetkellä erilaisissa veneissä. Pienehköä tai pikkuisen suurempaa pulpetti daycruiser ja HT venettä, jolla päästään tekemään päiväretkiä ja muutaman yön keikkoja.
Tarvikeosasto oli pienempi. Tarvikekauppiaalla tuolla ei ole mitään järkeä olla. Olen ollut eri firmojen kanssa siellä jo vuosia ja aina se on yhtä tyhjän kanssa. Syksyllä ei osteta elektroniikkaa ja tarvikkeita. Jäätiin tänä vuonna pois. Lopputuloksena voidaan vaan todeta joidenkin tuhansien eurojen säästö.
Helsingin venenäyttely on sitten taas asia erikseen. Siellä tarvikepuoli on voimakkaasti esillä.- klomn
Rekisteröityjen purjeveneiden määrä tänä vuonna on 29 kpl. Mistä ei puhuta on se
että kaikki käytettynä tuodut veneet ja uudet maahantuojien ohi tuodut veneet
rekisteröidään uutena veneenä. Näinollen oikea luku lienee hieman alle 20 kpl.
Myynti laskenut 40 % viime vuodesta joka sekin oli todella huono. Norjassa joka
on asukasluvultaan pienempi kuin suomi myytäneen tänä vuonna yli 200 purjevenettä ??? - onnistunut huijaus?
Eikö se ole hieman erikoista että ihmiset maksavat päästäkseen ostamaan veneitä ? No maksoin kiltisti itsekin pääsylipun mutta olen monesti miettinyt tätä.
- Väärä ilmianto?
onnistunut huijaus? kirjoitti:
Eikö se ole hieman erikoista että ihmiset maksavat päästäkseen ostamaan veneitä ? No maksoin kiltisti itsekin pääsylipun mutta olen monesti miettinyt tätä.
Huijauksena pidetään sitä, että tuote ei vastaa sovittua.
Millä tavalla sinua on huijattu? - en ostaakseni mitään
Kuinka monen arvelet menneen näyttelyyn ostaakseen veneen? Ainakaan itselleni sellainen ei ole edes juolahtanut mieleen, vaikka olen melkein joka vuosi käynyt Uivassa. Minusta on kiva seurata venemuodin muutoksia ja todeta, ettei oman veneen vaihtamiseen vieläkään ole tarvetta ;-)
Ainahan erilaiset messut ovat myös sosiaalinen tapahtuma.
Huono puoli kotimaisissa venenäyttelyissä on kuitenkin se, että uusien veneiden valikoima on suppea. Pitää käydä kauempana, jos aikoo nähdä vaikkapa Pogo 30 tai RM 10.60 jne. - 9+8
en ostaakseni mitään kirjoitti:
Kuinka monen arvelet menneen näyttelyyn ostaakseen veneen? Ainakaan itselleni sellainen ei ole edes juolahtanut mieleen, vaikka olen melkein joka vuosi käynyt Uivassa. Minusta on kiva seurata venemuodin muutoksia ja todeta, ettei oman veneen vaihtamiseen vieläkään ole tarvetta ;-)
Ainahan erilaiset messut ovat myös sosiaalinen tapahtuma.
Huono puoli kotimaisissa venenäyttelyissä on kuitenkin se, että uusien veneiden valikoima on suppea. Pitää käydä kauempana, jos aikoo nähdä vaikkapa Pogo 30 tai RM 10.60 jne.Niin no, maahantuojat tietävät, että Pogo tai RM kiinnostavan niin suppeaa marginaaliryhmän marginaaliryhmää, ettei niitä kannata esitellä. Ja lisäksi ostokykyiset ovat siitäkin ryhmästä vielä pienempi marginaali.
- Jussai
Minä kävin. Sääennustusten kaatosateet eivät olleet Uivassa, vaan kauempana sisämaassa Helsingin yllä.
- onnistunut huijaus?
Vähän sama että prisman ovella myytäisiin sisäänpääsylippu ? No ei tietenkään ihan sama, onhan kilpailutilanne ruokakaupassa vähän kovempaa. .
- kkikik
Vähän sama että prisman ovella myytäisiin sisäänpääsylippu ? No ei tietenkään ihan sama, onhan kilpailutilanne ruokakaupassa vähän kovempaa. .
Nyt menee kyllä puurot ja vellit sekaisin avomerikippareilla. Messut ei järjestetä maahntuojien
toimesta. ei maahantuojat saa senttiäkään messujen tuloista. Rahat saa finnboat ja messukeskus. - Hoskilainen
kkikik kirjoitti:
Nyt menee kyllä puurot ja vellit sekaisin avomerikippareilla. Messut ei järjestetä maahntuojien
toimesta. ei maahantuojat saa senttiäkään messujen tuloista. Rahat saa finnboat ja messukeskus.Ja HSK, veneseura!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663105
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai262183Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681749Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251627Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161361- 281321
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61236Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281200Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101157Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621051