Kohtuu hintainen takka mökille

Järkyttäviä hintoja

Etsin mökille vanhan avotakan tilalle pienempää ns. puolivaraava ratkaisua jossa olisi tiiliä tai muuta varaavaa materiaalia osin.
Olen kolunnut läpi pääkaupunkiseudun takkaliikkeet joista olen pyytänyt tarjouksia samoin speksein. Olen järkyttynt hinnoista. Paikalleen asennettuna hinnat pyörii monen kuluttajan kolmen kuukauden palkan verran.
Otan vastaan mielellään vinkkejä edullisemmasta ratkaisusta. (En halua peltitakkaa, enkä ole teesi-miehiä)

12

274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Santeri3

      Alle kolmen tonnin ei saa minkäänlaista varaavaa paikalleen asennettuna.
      Kaminat ovat edullisempia,mutta niitähän et halua,eikä ne olekaan varaavia.

    • rakentaja1
    • ahjo

      alk. 1750 www.uniikkiuunit.fi

      • Viro?

        Köytyykö Virosta takkafirmoja?


      • löytyy
        Viro? kirjoitti:

        Köytyykö Virosta takkafirmoja?

        Eiköhän virossakin takkoja asennella taloihin.


    • s-takka
      • s s

        Ei tainnu sisältää asennusta?


      • s-takka
        s s kirjoitti:

        Ei tainnu sisältää asennusta?

        Ladottavat elementit, jotka asensin itse ja rappasin pinnan, ohjeet tulee mukana.
        Saa sen takan toki asennettunakin, ja asennuksesta saa toki kotitalousvähennyksen.
        Asennettunakin tuo varmaan on kyllä sieltä suomen halvimmasta päästä, ja ihan hyvä on ollut.


      • Harkkoja vailla
        s-takka kirjoitti:

        Ladottavat elementit, jotka asensin itse ja rappasin pinnan, ohjeet tulee mukana.
        Saa sen takan toki asennettunakin, ja asennuksesta saa toki kotitalousvähennyksen.
        Asennettunakin tuo varmaan on kyllä sieltä suomen halvimmasta päästä, ja ihan hyvä on ollut.

        Mistä voi ostaa pelkkiä valumassaharkkoja? Tai kuka valmistaa?


    • sesiitäjoo
      • Teeppäittereilusti

        Varaava takka on ihan älyttömän helppo muurata itsekkin. Netisä löytyy ihan tiili kerrallaan ohjeet. Mittailee ja käyttää vatupassia niin ei mene pieleen. Tulipesään tulitiilet ja aukkojen ylitykseen betonielementit voi valaa vaikka keittiön lattialla.

        Kun itse tekee, ei saa siistiä, mutta siitäkin selviää kun tasoittaa yli ja laittaa vaikka hiertopinnoitteen.

        Jos ihan vetää nollabudjetilla tiiletkin saa ilmaiseksi kun kyttää jotain purkutyömaata.

        Alle 500 pitäisi päästä.


    • Teukkanen

      Mikset laita tarjouspyyntöä firmasatama.fi sivuston kautta? Itse kilpailutin kattoremontin ja sain tosi paljon tarjouksia yrittäjiltä sitä kautta ja yksi yritys sitten valittiinkin sitä kautta. Eihän se sido sua vielä mihinkään jos yrittäjiä käy paikan päällä arvioimassa ja tekemässä tarjousta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2037
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1490
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      109
      1487
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1164
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      481
      1105
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      60
      1058
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      943
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      902
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      866
    Aihe