Amk opintojen siirtäminen töiden takia..???

amamzida

Moikka, kaipaisin kokemuksia AMK opintojen siirtämisestä töiden takia... Ajattelin hakea nyt syksyn haussa eräälle alalle kyseiseen kouluun aikuis puolelle, ja mulla on arvosanat ja työkookemus ihan ok kunnossa joten pidän ihan mahdollisena että voisin ehkä päästä kouluun. Tietenkään en mene ihan asioiden edelle, koska mahdollisuus on se toinenkin .

Kuitenkin, olen nyt töissä, olen ollut jo pari vuotta säännöllisesti työelämässä, mutta nyt samassa firmassa noin vuoden.

Ajattelin että jos vaikka nyt syksyn haussa pääsisinkin sisälle, niin mitenköhän yleensä katsovat noissa kouluissa että haluaa siirtää opintoja esim. puoli vuotta minkä minä siis aikoisin tehdä. Syyksi yksinkertaisesti se että haluan pitää palkallisen kesälomani vielä ennen opiskelun aloittamista, ja toki muutenkin että saisi vähän säästöön.
Luin kyllä netistä että hyvistä syistä kuulemma saa lykättyä aloitusta, mutta onko työskentely tarpeeksi hyvä syy?

Se miksi haluan hakea jo nyt, enkä keväällä on puhas malttamattomuuteni. Haluan tietää pääsenkö koouluun vai en, jotta ehkä olisi jotain odoteltavaa seuuraavalle vuodelle..

Asiallisia vastauksia toivon...

3

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mäkin tein

      Toki voit hakea ja ottaa paikan vastaan, jos siis sisään pääset ja sitten lukukausittain aina ilmoittaudutaan läsnäolevaksi. Aloitusta voi siirtää max 2vuotta, sen jälkeen menetät opiskelupaikan.

    • s s

      ota se kesäloma palkallisena

    • kakjfalkselk

      Hei!

      Ota ensimmäisenä huomioon se, että alkaako tämä aikuispuoli joka vuosi uudestaan. Voit uutena opiskelijana aloittaa siellä ainoastaan uuden ryhmän mukana.

      Mutta jos olet AIKUISopiskelija ammattikorkeassa, niin miksi ihmeessä lopettaisit työnteon? Ne opinnothan on suunnattu nimenomaan työssäkäyville. Ei niihin usein edes saa opintotukea, jos ne ei ole päätoimisto opiskelua...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe