Koneet hajoo ja skodaseppo maksaa ite......
Kalliit TSI-konerikot suututtavat skodisteja
125
1821
Vastaukset
- aisin tuli apuun
Kyllä on skeidoilla vaikeaa.kaikki asiallisetkin viestit poistetaan jos ne koskee skeidan vikoja.näillä sivuilla rajoitetaan sananvaputta enemmän kuin venäjällä.asiasta ilmoitus suomi24 johtoportaalle
- Aasinajaja apuun?
Voitko määritellä asiallisen viestin? Olisiko kuitenkin tullut kirjoiteltua "asiattomuuksia"? Oletko tutustunut edelleenkään palstan sääntöihin?
"Koneet hajoo ja skodaseppo maksaa ite......" Mitä asiallisuutta tai asiaa tuossa on? - tosi3
Aasinajaja apuun? kirjoitti:
Voitko määritellä asiallisen viestin? Olisiko kuitenkin tullut kirjoiteltua "asiattomuuksia"? Oletko tutustunut edelleenkään palstan sääntöihin?
"Koneet hajoo ja skodaseppo maksaa ite......" Mitä asiallisuutta tai asiaa tuossa on?Tässä yksi tarina konerikosta: http://www.skoda-octavia.fi
- ja kay litlis
Ne ajaa ite kooralla.
- oi älyvapaata
On se kamala tuo Helkama, kun se tulee ja sensuroi suomi24 sivustoja. Kyllä edellinen tyyppi on oikeassa. Pitää ilmoittaa asiasta suomi24 johdolle, Euroopan ihmisoikeuskomissiolle ja USA:n varapresidentille. Eiköhän ala Helkaman heppujen puntit tutista.
Ja Buahaahhaahhaahaahaa............... - asiallinen viesti
Volkswagenien ja samalla muiden VAG -konsernin autojen eli Skodien, Seatien ja Audien ongelmista on riittänyt hurjan paljon paljon keskusteltavaa VAGarena-keskustelupalstalla. Esimerkiksi kaksi vuotta sitten alkanut keskustelu TSI-moottoreiden jakoketjuongelmista jatkuu ja aina vaan uusia jakoketjuongelmaisia liittyy keskusteluun.sama jatkuu edelleen,nyt on myös jakopään hihnoissa ilmennyt kestävyys ongelmia liian heppoisen jakopään kotelon myötä.
sitten toinen murheenkryyni
http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/01/04/volkkarin-dsg-vaihteiston-menetetty-maine/201317540/304 Vastaus oli selkeä: Vaihteisto konstruoidaan kestämään noin 250 000 ajokilometriä ilman tarvetta korjauksiin. Tuo 250 000 kilometriä tarkoittaa Saksassa ainakin Golfin kokoluokassa tämän kilpailijan normeissa myös koko auton suunniteltua elinikää.
Voimme hyvin olettaa, että VW-yhtymän DSG-automaattivaihteistoille on alun perin asetettu varsin samantyyppiset kestävyystavoitteet. Tavoitteita ja tuloksia vertaillessa huomaa, että VW-yhtymä on epäonnistunut surkeasti DSG-vaihteistonsa tuotekehittelyssä. EPÄONNISTUNUT SURKEASTI DSG-VAIHTEISTON TUOTEKEHITTELYSSÄ
Kaikki automaattivaihteistot eivät välttämättä kestä 250 000 kilometrin ajoa ilman mitään korjauksia. On silti suorastaan ainutlaatuista, että alle 100 000 kilometriä ajettuihin vaihteistoihin joudutaan nyt tekemään tuhansien eurojen remontteja. Niitä ei voi selittää muu kuin suunnitteluvirhe, josta valmistajan pitäisi kantaa täysi vastuu- Skodyrpä
O helevetti mitä romuja!
- skodahajos
Skodyrpä kirjoitti:
O helevetti mitä romuja!
Ei ota tojoauto vaihtoon ei..
- VaikeaKeksiäUutta
Mukavaa, kun toistelet tuota samaa.
- seataudiskodaVWsama
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/vwn-jakoketjukohu-kiihtyy-ruotsissa---ongelma-autot-listattu/dcA8uLdq
Onko naapurista uutta tietoa?
- oikeaa vuodatusta
öljynkulutus ja turbon kestävyyskin ovat aika iso ongelma tsi autoissa
TSI laatua todellakin sain, heti uutena alkoi ajotietokone ilmoitteleen häiriötilasta. No, tämä korjaantui uudella päivityksellä. Seuraavaksi alkoi se öljynkulutus, ensin ajattelin sen olevan normaalia. Kulutus kumminkin lisääntyi jatkuvasti, enkä itse pitänyt sitä normaalina, vaikka Laakkonen muuta väitti. Kuulemma uudella autolla normaalia, osat sopeutuvat ajan kanssa, jep !
Sen verran autoista ymmärrän, että tassä ei nyt kaikki ollut kohdallaan, mutta ajetaan kun on takuu ja sanovat itsestään paranevan.
Ahdinhan sitten kypsyi, enään ei väitetty mitään vaan uskoivat olevan ihan oikea vika. Sitä savua tuli uudesta autosta enemmän kun vaarin vanhasta traktorista kyntöhommissa.
Jakopää laitettin sitten 50 000km kohdalla. Olen kyllä kehunut nyky volkkareiden laatua, P...SKAA ovat.
Tämäkin auto on varmaan viettänyt enemmän aikaa korjaamolla, kun omassa tallissa. Yritän päästä eroon, jos jollekin kelpaa.- huh onpa ongelmia
Aika paljon sattunut, suorastaan uskomattoman paljon...pääseehän niistä autoista aina eroon. Itse vaihdan heti ensimmäisen ongelman jälkeen eikä niitä tsi&dsg -yhdistelmään ole tullut ainuttakaan ensimmäiseen satkuun. Enkä usko, että markkinajohtajalla niitä niin kauheasti on, koska huomattava osa toimii kuten minäkin, ettei siedä mitään ongelmia. Eikä markkinajohtajaksi pääse ongelmatuotteilla. Sen verran tehokasta tuo puskaradio.
- 7+6
No ei nämä enää kelpaa kenellekään, liikkeetkään eivät ota vastaan vaihdossa kuin pilkkahinnalla. VW myyjätkin jo kiemurtelee, kun tarjoat vaihdossa. Vituttaa kun sorruin moiseen..
- E=MC^2
Ahdinvalimistajia on maailmalla muutamia merkittäviä, joiden ahtimia KAIKKI autonvalmistajat käyttävät. Valitettavasti uudempiin ei enää saa varaosia, eli turbon porsiessa ainoa korjaava toimenpide on vaihto uuteen.
Väärin on se että maahantuojat edelleen viittaavat päättyneeseen takuuseen, vaikka virhevastuu ei mihinkään tuolloin katkea. Ahtimen oletettava normaali kestoikä lienee 150-200tkm luokkaa.
Alkuperäisosalla ainakin tuplahinta täysin samanlaiseen turbokorjaamossa vaihdettuna. Turbokorjaamossa voidaan asentaa myös korvaava ahdin, joka on huollettavissa (esim laakereiden vaihto) myöhemmin.- Poikkiteloin
Valitettavasti Suomessa kuluttaja-asiamies on autojen maahantuojien talutusnuorassa, koska on mennyt hyväksymään käytännön, jossa auton omistaja joutuu osallistumaan korjauskustannuksiin siltä osin, kun auto tulee muka ikäistään parempaan kuntoon. Vaikka kysymyksessä olisi valmistusvika, niin tällä klausuulilla auton omistaja häviää aina.
- VWkarpo
Poikkiteloin kirjoitti:
Valitettavasti Suomessa kuluttaja-asiamies on autojen maahantuojien talutusnuorassa, koska on mennyt hyväksymään käytännön, jossa auton omistaja joutuu osallistumaan korjauskustannuksiin siltä osin, kun auto tulee muka ikäistään parempaan kuntoon. Vaikka kysymyksessä olisi valmistusvika, niin tällä klausuulilla auton omistaja häviää aina.
VW käyttää asiaa härskisti hyväksi..
- että silleen
Aloittaja vallan väärässä. Minua ei suututa yhtään TSI kone. Ihan hyvin sujuu ohitukset ym. Olen huomannut, että ohitus sujuu parhaiten ylämäessä. On kiva polkaista ylämäessä hieman kaasua ja ohittaa edellä hidastellut auto. Ja mitä jyrkempi ylämäki, sen nopeammin ohitus sujuu. On se MAHTAVAAAAA!!!!
- täti tilasto
Hienosti rullaa minunkin 18 tsi, tyytyväinen olen ollut. Onko kukaan laskenut kuinka paljon uusien autojen myynnistä on tsi koneita, dsg vaihteistolla. Niitä on valtava määrä, koska näitä merkkejä Suomessa paljon. Vikatilastot myyntiä vasten ei oleknaa sitten niin kovia. VAG-areena on ihan vainoharhainen. Varmasti jollakin vikoja, mutta joissakin hommissa on mennyt kyllä ihan överiksi.
- kaikenlaista
tsi koneiden turbo loppuun kulunut jo 60 th,km,kertoo tekniikanmaailma,jakopäälle riittää huonolla zäkällä jo 20th,km dsg ei toimi edes uutena
- samaa settiä vaan
Sinä et ole kyseistä lehteä nähnytkään. Mutta jatka vaan. Ehkä joskus pääset tuon TM:n loppuarvionkin lukemaan. Ei tarvitse keksiä niin paljon itse.
- osssss
samaa settiä vaan kirjoitti:
Sinä et ole kyseistä lehteä nähnytkään. Mutta jatka vaan. Ehkä joskus pääset tuon TM:n loppuarvionkin lukemaan. Ei tarvitse keksiä niin paljon itse.
Noo TM kertoo jotta 60tkm ajettu golf nii turbo jo vioittunut,Ehkä suurin syypää pitkä öljynvaihtoväli ja alimitoitettu osa..
- no_kunhan_kysyn
Oletko ajatellut opiskella kirjallista ilmaisua?
- kaikki muut tietää
kannattaisi jullin lukea muutakin kuin aku ankkaa,loppuis nuo turhat naurettavat jatkuvat selitykset
- Tiedä, älä luule
Lukemallakin tietysti voi viisastua, mutta kannattaa olla kriittinen eikä niellä kaikkea schaibaa jota netissä kirjoitetaan. Eikä varsinkaan yleistää, että jos jossain autossa sattuu oleman jotain vikaa, niin ei se vika kuitenkaan ole kaikissa miljoonassa samanlaisessa autossa.
Paras tieto on kokemus. Ja Skodasta paras kokemus on niillä, jotka ajavat ja omistavat skodan.
JullinjuntijullinjuntinjulliJullinjuntijullinjuntinjulliJullinjuntijullinjuntinjulliJullinjuntijullinjuntinjulli.
- maski peitto
eipä taida julli lukea edes aku ankkaa,taitaa selailla skeidan korjausohjeita.kohta muuten talvi taas tulee ja alkaa taas värjötys testien kylmimmässä kiulussa
- Tahtoo tietoa!
No, laitas linkkiä. Että testien kylmin... Nämä testit on nähtävä!
- koemus puhuu
Viime talvi Lapissa. Pakkasta -35 astetta. Ei haitannut, Superb:ssä tarkeni ilman susiturkkia.
- lumipöperössä
koemus puhuu kirjoitti:
Viime talvi Lapissa. Pakkasta -35 astetta. Ei haitannut, Superb:ssä tarkeni ilman susiturkkia.
Arvaan että bensa neliveto, niissä ehkä tarkenee.
- TSIDSGisthebest
Provokaaatio on sellainen, missä ei totuudella ole sijaa kuinnimeksi, kuten tässä yllä tuo tsi-konerikkoinfo, mikä ei pidä paikkaansa..
- hahahahahaaaaaa
Jumalaapa ei ole olemassa!
- lohdutukseksi
Naapurilta hajosi samanlainen TSI -kone, mutta volkkarista. Tulee merkkiliike vastaan, mutta ehtona on, että kaikki huollot on teetetty ko. merkkiliikkeessä. Tässä tapauksessa maksoi puolet rempasta, eli n. 3000 euroa meni omaan piikkiin.
En tosin ole varma onko Skodalla sama politiikka, tässä oli kyse VW Golfista.- korkea aika
Moni on joutunut oikeuksista tietämättömänä maksanut itse.nyt dsg on tiensä päässä.monissa maissa vw on joutunut oikeuden päätöksellä lisäämän takuuta ja korvaamaan kalliit korjaukset.nyt vw tilasi aisinilta laatikoita aluksi miljoona kpl.luulen että dsg jää historiaan kaikkein huonoimpana automaattina maan päällä
- epävarmaa laatua
korkea aika kirjoitti:
Moni on joutunut oikeuksista tietämättömänä maksanut itse.nyt dsg on tiensä päässä.monissa maissa vw on joutunut oikeuden päätöksellä lisäämän takuuta ja korvaamaan kalliit korjaukset.nyt vw tilasi aisinilta laatikoita aluksi miljoona kpl.luulen että dsg jää historiaan kaikkein huonoimpana automaattina maan päällä
Sakuressukat on naamioineet automaattivaihteiston vivulla kaksinkertaisella kytkimellä varustetun manuaallivaihteiston, mitä ohjaa reistaileva mekatroniikka.
- upponallen perikunta
Nyt naurattaa. Että artisti maksaa 3000, kun merkkiliike "tulee vastaan". Räjähtikö tämäkin Skoda, vain miten saatiin 6000 € kulumaan? Menikö koko puolimoottori vaihtoon
Älä turhaan kerro ajokilometrejä ja auton ikää. Se vain selventäisi todellista tilannetta. Tai jospa sitä naapuria ja Golfia ei ole olemassakaan? Halusit vain taas liioitella, jotta trolli olisi tehokkaampi.
TSI-moottorin ketjuremppa ei maksa omavastuuna tuhansia euroja.
- 0lli
Tässä skoda viestinnässä on samat henkilöt mustamaalaamassa skodaa jotka hävisivät Winn capitalin oikeus jutut ja joutuvat nyt maksamaan voittonsa takaisin samanlaisia kirjoituksia skodaan vastaan on kirjoiteltu(skeida on skeida ette voi mitään)Skoda on auto missä muutkin,ei sen kone leviä sen useinmin kun muidenkaan,ja mistä kumman syystä se konerikko sattuu aina jollekkin naapurille,mutta ei itselle.
- kuo... p... jne.
Vetäs tuo nuija alahuulen päänsä yli niin pääsis tuosta nuijasta lopullisesti.jaksaa tuota samaa .On varmaan ollu pienenä ankeeta kun on iso pää ja vähän leluja.
- Naurattaa jo
Kiala Viulu se vaan trollailee. Työtön kun niin riittää aikaa.
- Näin on
Naurattaa jo kirjoitti:
Kiala Viulu se vaan trollailee. Työtön kun niin riittää aikaa.
Kuka keksinyt kaikki kertomukset TSI koneen hajoamisesta, ne jotka ovat kerjänneet takuuta ennenaikojaan hajonneelle koneelle?. Jos monella kestäny, ja toisilla hajonnut kyseinen kone, NIIN KYSEESSÄ EPÄLUOTETTAVA LAATU= SEKUNDA.
- Asiat kunnossa
Näin on kirjoitti:
Kuka keksinyt kaikki kertomukset TSI koneen hajoamisesta, ne jotka ovat kerjänneet takuuta ennenaikojaan hajonneelle koneelle?. Jos monella kestäny, ja toisilla hajonnut kyseinen kone, NIIN KYSEESSÄ EPÄLUOTETTAVA LAATU= SEKUNDA.
Pari promillea moottoreista tai laatikoista on rikkoontunut ja asiat laitettu jo ajat sitten kuntoon.
- osssss
Asiat kunnossa kirjoitti:
Pari promillea moottoreista tai laatikoista on rikkoontunut ja asiat laitettu jo ajat sitten kuntoon.
Ja huolet varmasti pysyy pois kun ei hanki uutta eikä käytettyä TSI autoa.
- Wagenisti FSI
Tuttu on VW:llä asentajana ja sanoi juuri näin myös.
Hän syytti kovasti myös 30.000 kilometrin huoltoväliä, joka on tuollaiselle Longlife litkulle niin pitkä, että neste on voiteluominaisuuksiltaan lähempänä vettä, kuin öljyä, kun se noiden kilsojen jälkeen lasketaan pois, ellei sitä ennen tehdä jo ensimmäistä koneremonttia.- eroon harmeista
Osss sanoi osuvasti.Kun pysyy erossa tsi autoista ei ongelmia ole.lisäisin myös dsg.n
- jorkki
eroon harmeista kirjoitti:
Osss sanoi osuvasti.Kun pysyy erossa tsi autoista ei ongelmia ole.lisäisin myös dsg.n
No katotaan nyt ensin ne myyntitilastot, ja sitten ne yt:t.
- timoteeus
Naapurin Golfissa lakkasi joka toinen vaihde toimimasta DSG:ssä.En raatsinut kysyä mitä tuli maksamaan.TSI-moottoreissa on Suomea varten ihan oma korvauskoodi.KUN moottori hajoaa, maahantuoja korvaa alle 300000 ajetusta koneesta seuraavasti:0 kilometriä korvaus 9000.- ja 300000 0.- ja kaikkea siltä väliltä kilsojen mukaan.Huomioitu jo autoalan lehdissä, eikä kukaan kohta huoli VAGeja pitkällä tikullakaan.Niin se vain on.
- timothy leary
Älä valehtele. Em raatsi enempää tähän trolliin aikaa tuhlata.
- timoteeus
timothy leary kirjoitti:
Älä valehtele. Em raatsi enempää tähän trolliin aikaa tuhlata.
Golfissa ensin syttyi varoitusvalo joka aluksi jäi pois kun käänsi useamman kerran virran päälle.Korjaamolla auto oli korjaamon kiireiden vuoksi pari viikkoa, ja siihen vaihdettiin sitten uusi laatikko.On yleisessä tiedossa että VAG on antanut maahantuojille maakohtaiset hyvituskoodit,TSI-moottori lauetessaan maksaa noin 9000.- töineen.Turha väittää trolliksi, puolustelet myös turhaan valmistajaa joka on nyt tunnetusti tehnyt sutta ja sekundaa,Pahin yhdistelmä on myös tehtaan mukaan TSI ja DSG, silloin kylmillä ilmoilla jakopään rasitus on suurin.
Kun ongelman koko laajuus tulee julkisuuteen, kaikki kyseisellä tekniikalla varustetut autot muuttuvat miltei arvottomiksi.
Naapuri onkin aktiivisesti pyrkimässä omastaan eroon, heti kun löytää toisenmerkkisen hyvän vaihtoehdon, vähän käytetyn.
Kannattaa ensin ottaa asioista selvää ennen kuin syyttää toista trolliksi tai valehtelijaksi. - niisski
timoteeus kirjoitti:
Golfissa ensin syttyi varoitusvalo joka aluksi jäi pois kun käänsi useamman kerran virran päälle.Korjaamolla auto oli korjaamon kiireiden vuoksi pari viikkoa, ja siihen vaihdettiin sitten uusi laatikko.On yleisessä tiedossa että VAG on antanut maahantuojille maakohtaiset hyvituskoodit,TSI-moottori lauetessaan maksaa noin 9000.- töineen.Turha väittää trolliksi, puolustelet myös turhaan valmistajaa joka on nyt tunnetusti tehnyt sutta ja sekundaa,Pahin yhdistelmä on myös tehtaan mukaan TSI ja DSG, silloin kylmillä ilmoilla jakopään rasitus on suurin.
Kun ongelman koko laajuus tulee julkisuuteen, kaikki kyseisellä tekniikalla varustetut autot muuttuvat miltei arvottomiksi.
Naapuri onkin aktiivisesti pyrkimässä omastaan eroon, heti kun löytää toisenmerkkisen hyvän vaihtoehdon, vähän käytetyn.
Kannattaa ensin ottaa asioista selvää ennen kuin syyttää toista trolliksi tai valehtelijaksi.VW,seat,skoda ja audi onni löytyy senjälkeen kun ei omista kyseisiä autoja.
Eli helpotus..
- 0lli
Kyllähän nää on ilmiselviä trolleja,ei kukaan selväjärkinen rupea maksamaan auton hintaa jostai korjauksesta 9000.-ihan päätöntä selittelyä,ja mistä johtuu,että aina on joku tuttu asentaja on kertonut että se on ihan yleistä,että se ja se loota hajoo ja öljyt on vettäja näitä on ollut paljon.Trolleja mitä Trolleja
- Artisti maksaa.....
Käsittääkseni Saksassa on paljon parempi kuluttajansuoja kuin Suomessa ja siellähän on myös tapahtunut paljon näitä surullisen kuuluisia TSI -konerikkoja. Kun kyseisellä moottorilla ei pääse edes sataa tuhattakaan, monesti hajoavat 60 000 tietämillä.
Saksassa VAG on täydellisessä korvausvastuussa. Miksi Suomessa aina artisti maksaa?- tyhmät ostajat
Jos tyhmä kuluttaja ymmärtäisi jättää kaikki DSG-TSI autot kauppaan, niin tilanne voisi korjaantua, kun maahantuoja joutuisi esim. jatkamaan takuuta saadakseen edes jotain autoja myydyksi. Mutta eihän se onnistu, kun nämä tyhmät sopulit vaan ostaa niitä ja maksavat vielä korjauksetkin omasta pussista.
- 0lli
Mistä artisti tietää paljonko näitä konerikkoja tapahtuu,kun mainitsit,että käsittääksesi,ja myös tyhmät ostajat nimimerkki on ihan pihalla koko jutusta,montako tiedät keneltä on ko kone lauennut,varmaan enon kummipojan kaverilta,nämä on just näitä juoruakkojen juttuja säälittää vain,että miehetkin siihen hommaan ryhtyy.
- Artisti maksaa
Telkkarissakin näistä on jo kerrottu Volvolla Volkkarilla! Mutta ei tiedoitusta omistajille vaikka ongelmat on tiedossa!
https://www.youtube.com/watch?v=FyeZJFzz03c - Artisti maksaa
Artisti maksaa kirjoitti:
Telkkarissakin näistä on jo kerrottu Volvolla Volkkarilla! Mutta ei tiedoitusta omistajille vaikka ongelmat on tiedossa!
https://www.youtube.com/watch?v=FyeZJFzz03cJos kerran VW:llä on Suomessa 80 konerikkoa vuodessa niin jakopääremontteja joissa ei konerikkoja ole tapahtunut täytyy yksistään suomessa olla jo satoja joka vuosi ja siihen vielä Audit, Skodat ja Seatit päälle koska tässähän puhuttiin ainoastaan VW autoissa ilmenneistä konerikoista ! Ja luulenpa ,että konerikkoon päättyviä jakopää ongelmaisia autoja on vain hyvin pieni osa kaikista joihin jakopää remontti on tehty! Venynyt ketjuhan alkaa "rallattaa" jo jonkin aikaa ennen kun tulee täystuho mutta näistä ei kukaan maininnut mitään edes tuossa kunigaskuluttajassa!
- 500S
Pieni kone ja turbolla tehoja--- ei kestä.
Automaattiloota missä öljyä "tippa"---ei kestä
5.0L kone ---kyllä kulkee
Vaihdelaatikossa öljyä 8.0L---kyllä kestää
Tuupataan hurraten 1.6L koneita missä 250hv ja 1,4L missä lähennellään 200hv.ta, kai terve järki sanoo miten käy.
Fordin huippukone mitä ei ehditä tehdä tarpeeksi 1.0L ,ei ole pitkään huippu.
Nää järjettömät perusteet verotukselle ym pelkkien päästöjen mukaan on petos ja kulutuksia valehdellaan kylmästi. Maantieajossa autoni (5.0L V8) rajoitusten mukaan ajettaessa n.10L/100km on tosi ja aion ajaa vielä seuraavat 10vuotta. Ei hajoa turbo kun sitä ei ole. Vaihdelaatikko toimii kun vaihtaa öljyt tarvittaessa.- selviä asioita
Noihan on ihan selviä asioita. Kunpa skoda-pertit ymmärtäisivät sen mutta eihän niitä saa tajuamaan....
- asiallista huomioida
selviä asioita kirjoitti:
Noihan on ihan selviä asioita. Kunpa skoda-pertit ymmärtäisivät sen mutta eihän niitä saa tajuamaan....
Miten korkeilla kierroksilla tehot antava ja huonosti alakierroksilla vääntävä vapari voi olla näitä alhaisilla kierroksilla joustavasti eteneviä turboja ratkaisevasti parempi? Monilitraiset kasi- ja kuutoskoneet ovat eri osasto kuin 1.6 litraiset vapaastihengittävät, joita esim. 1.2 TSI maltillisilla tehoilla korvaa. EcoBoosteri Fordit vaikuttavat kyllä hurjilta. Erikoisöljyjä vaaditaan syystäkin...
Turbot tulevat perteille, teroille, timoille ja muille keijoille sekä veijoille tutuksi. - 1,4 TSI
Kukin tyylillään, mikäs siinä. 10 vuodessa säästän bensakuluissa sinun kulutukseen verrattuna reilut 20 000 euroa, mutta kannattavuutta voi tietysti laskea monella tavalla. Itse lasken sen mieluiten euroissa. Ensimmäinen satatuhatta mennyt täysin moitteetta ja jo siinä on säästynyt tuollaisella kulutuserolla n 7000.
Eikä sen moottorin kesto ole siitä kiinni, minkä kokoiset sylinterit on, vaan se määrää, miten alakerta on rakennettu. Moottoripyörienkin moottoreita saadaan kestämään satoja tuhansia, vaikka litratehot ovat olleet ihan samoja kuin nyt turboissa.
- sitä se tietää
Kun tehoja otetaan pienistä koneista irti aivan järjettömiä kW määriä, kuten 1.2 tsi:stä ja 1.4 tsi.stä niin ei se ole ihme että ne koneet eivät kestä!! Tähän kun vielä yhdistää sen kuuluisan "kyykytyksen" eli skoda pertit revittävät näitä moottoreitaan yrittäen ohitella törkeästi länsiautoja, niin hajoohan ne !!!!!!
- sitä et tiedä
Älä naurata. Onko 1.2 TSIn 105 hv järjetön teho? Se on myös käytössä alhaisilla kierroksilla. Vaparit kiertää normiajossa paljon tiuhempaan...
- skodisti_ei_tiedämitään
sitä et tiedä kirjoitti:
Älä naurata. Onko 1.2 TSIn 105 hv järjetön teho? Se on myös käytössä alhaisilla kierroksilla. Vaparit kiertää normiajossa paljon tiuhempaan...
idiootti ei kierrokset konetta hajota!
- VWlentokone
skodisti_ei_tiedämitään kirjoitti:
idiootti ei kierrokset konetta hajota!
Onneksi VW ei valmista lentokoneen moottoreita!
Tai jos niin kertokaa että ei hyppää moiseen pommiin kyytiin..
- kone kestää kyllä
Ei hajoo kone Skodassa, jos vaihtaa öljyt 5000 välein. Öljyä on kulunut niin paljon sinä aikana että riittää kun lisää vaan päälle uutta.
- vj69
Omalla skodalla pystyy ajamaan 3000 kilometriä ja sit pakko lisätä öljyä.vikalista niin iso ettei jaksa kirjoittaa
- ja eikun
höpö höpö höpö höpö
- skodavaara maantiell
Luulis nykyaikana osaavan tehdä kestävä moottorin. Skodistin auto on muutenkin kuin aikapommi. Liikenteessä täytyy varoa ettei pultit ja mutterit lennä skodasta tuulilasiin.
- sinulta puuttui
se pulti ja mutteri siemennesteessä joka isäsi nuo`ran perseeseen ruikkasi
- ojasta allikkoon
Nyt uusissa tsi moottoreissa on ilmaantunut uusia ongelmia,jakopään kotelo liian avoin.Lika pääsee sisään ja kuluttaa hihnan nopeasti piloille ja täystuho on taas tosiasia.Tm.n testissä 1.4tsi moottorin turbo oli tullut tiensä päähän jo 60 th.km ajettuna.Paine puolen laakerit sökönä ja alkava öljy vuoto imusarjaan.kyllä taas öljyä palaa jo turbonkin vuoksi.
- totuuden torvi
ojasta allikkoon kirjoitti:
Nyt uusissa tsi moottoreissa on ilmaantunut uusia ongelmia,jakopään kotelo liian avoin.Lika pääsee sisään ja kuluttaa hihnan nopeasti piloille ja täystuho on taas tosiasia.Tm.n testissä 1.4tsi moottorin turbo oli tullut tiensä päähän jo 60 th.km ajettuna.Paine puolen laakerit sökönä ja alkava öljy vuoto imusarjaan.kyllä taas öljyä palaa jo turbonkin vuoksi.
Niinkuin jo aikoja sitten totesin näin.Tsi ja dsg ongelmat ei lopu ennenkuin viimeinenkin murheen aiho on sulatettu ratakiskoksi.
- kielioppi kunniaan
ojasta allikkoon kirjoitti:
Nyt uusissa tsi moottoreissa on ilmaantunut uusia ongelmia,jakopään kotelo liian avoin.Lika pääsee sisään ja kuluttaa hihnan nopeasti piloille ja täystuho on taas tosiasia.Tm.n testissä 1.4tsi moottorin turbo oli tullut tiensä päähän jo 60 th.km ajettuna.Paine puolen laakerit sökönä ja alkava öljy vuoto imusarjaan.kyllä taas öljyä palaa jo turbonkin vuoksi.
Voi sua apukoululaista. Pyydä äikänopea tarkistamaan nuo tekstisi ennen julkaisua. Eihän sinua usko kukaan.
- koppimopo idästä
Koppimopot hajoaa ja skodat poistuu liikenteestä....
- ottsä vähän..
Jestas ja ihan ite keksit noin mahtavan jutun?
- skoda murheenkryyni
Tsi moottorien hajoaminen on vasta osa totuutta.....
Dsg ongelmat ovat vielä yksi murheen kryyni skodisteilla.
Moni on joutunut oikeuksista tietämättömänä maksanut itse.nyt dsg on tiensä päässä.monissa maissa vw on joutunut oikeuden päätöksellä lisäämän takuuta ja korvaamaan kalliit korjaukset.nyt vw tilasi aisinilta laatikoita aluksi miljoona kpl.luulen että dsg jää historiaan kaikkein huonoimpana automaattina maan päällä- pilkkunnussija
Juuri näin.
- lällän lällän
lällän lällän läää, lällän lällän läää,lällän lällän läää .............. j.n.e.
- jatkuvaa tuskaa
Oho.nyt tais skeida jullilta pääkin brakata.sitä se skeidailu teettää
- voiko vaihtaa
Pystyisikö Skodaan vaihtamaan jotenkin vaikka Bemarin tai Mesen moottorin? Tai jonkun muun kunnollisen auton moottorin? Tojotan koneet kestää hyvin myös.
VW:stä saisi ainakin vastaavanlaisen joka ei olisi tehty jäte- ja ylijäämäosista?
Vaan kannattaako siihen ruostuvaan sämpyläkoriin enää investoida moottorinvaihdolla, jos siitä kuitenkin hajoaa laatikko ennenaikaisesti.- Syytä vaihtaa
Tässä röllille hirmuinen tieto: Skoda valmistaa "jäte- ja ylijäämäosista" TSI-moottoreita koko konsernin tarpeisiin. Ai kauhia! Hukkaa se Volkkari kiireesti. Jos vaikka Zetorin romusta on taottu tai r@ssän panssarista...
- kallis halppis
Jos auton jättää vaihde päälle ja ilman käsijarrua parkkiin, jakopään ketju löystyy ja tsi-konerikko tapahtuu ennen pitkää.
Paska skeida. - ja höpö
höpö
- moottori hajoaa
Jakopää hajoaa sille ei mahda mitään. Sama koskee tietysti vw golfia ym. missä on tämä surullisen kuuluisa tsi -kone.
- tunnen itseni älykök
Ai jestas, kun on "älykkäitä" kirjoituksia.
- Mensan kermaa ollaan
kaikkihan yleisesti tietävät onhan päivän selvää että kaikki nauraa sikakiikkua kun se kaatuu ja jorma paikkaa vuotavaa katiskaa kunnes santander hakee velka-kootan pois itäblokin ihme kolhoosin kaalinkuljetukseen jota larvanto selittelee yöt kaiket vaikka käy viima lompakon tienoilla kun kaikki hajoo ja artsti maksaa montatonnia
- paremmalla ohi
tsi-kone pois ja 80-luvun wartburgin kakstahti kone tilalle.... siinäkin saa jo paremman moottorin.
- skeida käy öljyllä
Kakstahti warreissa olikin aikanaan itäblokin kovimmat koneet, jos vaan kesti siinä pakokaasun hajussa.
No nyky skeidojen öljynkäry on vielä kamalampaa.
- skeidanen
up up up
- kyselyiässä
Miksi skeidan koneet ei kestä? Päteekö dieselkoneisiinkin?
- tissikone prööööt!
Paljonko myyjäliike/maahantuoja korvaa? Ei mitään ellei ole merkkihuolloissa huollattanut. Jos historiasta löytyy yksikin ei-merkkihuolto, ei tule jos korkeintaan myötätuntoa, kun tissikone posahtaa.
- Automyyjät karsastaa
Tsi -skodasta ei meinaa enää saada vaihdossa kunnollista käypää hyvitystä. Sitä ei jotkut autoliikkeet ota ollenkaan vaihdossa.
Automyyjät tietävät skodan ongelmat, ja aivan ensiksi selvittävät öljynkulutuksen, valitettavasti tieto yleensä perustuu asiakkaan kertomukseen, ja monet skodajormat valehtelevat öljynkulutuksen pienemmäksi. Skodan ottamaminen vaihtoautoksi on aina venäläistä rulettia automyyjän näkökulmasta.- riski liian suuri
Ilman takuuta tsi ja dsg.Ei kiitos.
- osssss
riski liian suuri kirjoitti:
Ilman takuuta tsi ja dsg.Ei kiitos.
Kiahyandai antaa tuleville turbokoneille lienee heti 5v takuun..Valmistaja tuo markkinoille luotettavan koneen.
- skoda=harmi
riski liian suuri kirjoitti:
Ilman takuuta tsi ja dsg.Ei kiitos.
Tuo on kyllä jos mikä viisas päätös, että ei osta. Skeidaa.
- njet skeida njet
mikä tahansa muu mutta ei skeida.
- kaputt?
Mites skodan dieselmyllyt? hajooks nekin???
- Skodyrpä
Vanha 1,9 saattaa kestää kun vaihtaa öljyt alle 10tkm välein.Muissa on kansivikaa ja jäätymisiä joka hajoittaa koko paskan.
- vepppine
Skodyrpä kirjoitti:
Vanha 1,9 saattaa kestää kun vaihtaa öljyt alle 10tkm välein.Muissa on kansivikaa ja jäätymisiä joka hajoittaa koko paskan.
1,9 on vissiinkin ollut ainoa skeidan kone joka on oikeasti ollut jokseenkin kestävä.
- tuhoontuomittu
Turbot heikkolaatiset hihnapyörät huohotinputkien jäätyminen ja paljon muuta ongelmaa on.eräs yrittäjä nosti tdi dsg tranportterin nosturin nokkaan kun aina hajalla.ei kuulemma vag autolla yrittäminen onnistu kun aina hajalla.
- KysynpäVaan
Oletkos ajatellut opiskella kirjoittamista?
- punainenniska
up................................
- noloa.touhua.skoda
Joko nyt skeida kauppiaat maksaa jotain omastakin pussistaan kun konerempan aika tulee alle sadassatuhannessa???
- keljukyykyttäjä
Koskahan skeidoihin saadaan pitkä takuu Suomessa. Muuallahan lienee jo asia kunnossa?
- Olet_turhuus
Mikä mättää? Ei sinun ole pakko ostaa Skodaa.
- Turvaaa
Kyllä Skodalle pitäisi saada Kian 7 v takuu!
- oma_takuu_kullekin
Miksi???
- pois_turha_uikutus
Väliäkös tuolla, kuka maksaa, kun työpaikkoja syntyy Suomeen.
- veppisvepu
Suuttunut skodisti on melkein ikävämpi kuin itäautoaan häpeävä skodisti
- kommunistiskoda
Ottaa viinaa saunan takana ja harjoittelee politrukin irvistystä..
- Voivoivoi
Sääliksi käy...
- Raittiiksivain
Varmaan viina maistuu tai on sitten maistunut kun rahat ei riitä kunnon autoon....?
- vepeveppis
nosto
- vepeveppis
ylös
- turpooskari
Jepulis jees , nyt koht;puoleen voimme ajaa vagina kärryt suohon, nimittäin verot leikataan inhimillisiin lukuihin. Ostammekin vain oikeitaAUTOJA!!!!!!!
- Ilollamenen
Hyvä hyvä, minäkin vaihdan Skodan oikeaan autoon!
- skeidausonsairaus
ei muuta kuin oikea auto leluauto-skodan sijaan
- tojolähtee
Menen tänään tekemään Skoda kaupat. Lähtee tuo Tojopaska pihalta.
- trollitPoisHus
Skodassa EI ole vikaa.
"Skoda on maaseudun vessa ja kaupunkien kusiputka."
"Helpommalla saa siasta hieromalla koiran kuin skodasta auton."
"Skoda on harmi."- Olet_niin_säälittävä
vepsukkavöpsykkä kirjoitti:
"Skoda on maaseudun vessa ja kaupunkien kusiputka."
"Helpommalla saa siasta hieromalla koiran kuin skodasta auton."
"Skoda on harmi."Menehän huomenna sillä munamankelilla peruskouluun
- Kyykman
Nämä viat koskevat todella montaa autoa Suomessa. Siksi tämä ei ole enää mikään kyykman vs. fanipojut -mittelö, vaan todellinen kuluttaja- tai jopa ihmisoikeusasia.
Suomeen pitäisi perustaa hätätilaministeriö koordinoimaan tätä TSI/DSG -ongelmaa, viranomaiset voisivat pyrkiä noutamaan ongelmamerkit pois tarkempaan syyniin. Homman voisi rahoittaa ylimääräisellä ongelmakulkuvälineverolla, ja vero voisi osaltaan ohjata ihmisiä ostamaan parempia autoja.
Vaihtotaseella ei ole muutenkaan juhliminen ja silti ihmiset ostavat pää märkänä uusia skoodia hajonneiden tilalle ja media ylistää myyntilukuja.- psyki_atri
Todellakin hätätilaministeriö olisi tarpeen. Ei kuitenkaan minkään automerkin suhteen, vaan mielenterveysongelmien suhteen. Kyykkyvajakkikin on niin hoidon tarpeessa, että ei siinä enää mitkään avo- tai muut hoidot auta.
- tsijakoketjuseataudiVWsk
psyki_atri kirjoitti:
Todellakin hätätilaministeriö olisi tarpeen. Ei kuitenkaan minkään automerkin suhteen, vaan mielenterveysongelmien suhteen. Kyykkyvajakkikin on niin hoidon tarpeessa, että ei siinä enää mitkään avo- tai muut hoidot auta.
Saako VW autoja myyvistä liikkeistä hoitoonohjauslomakkeita niin ennaltaehkäistäisiin syntyviä ongelmia.
Nythän on ilmennyt että konsernin mielestä mielipaha on pienempi asia kuin tuhansia maksavat remontit. - psyki_atri
tsijakoketjuseataudiVWsk kirjoitti:
Saako VW autoja myyvistä liikkeistä hoitoonohjauslomakkeita niin ennaltaehkäistäisiin syntyviä ongelmia.
Nythän on ilmennyt että konsernin mielestä mielipaha on pienempi asia kuin tuhansia maksavat remontit.Käyppä kysymässä, jospa ohjaisivat sinut hoitoon.
- Kyykman
tsijakoketjuseataudiVWsk kirjoitti:
Saako VW autoja myyvistä liikkeistä hoitoonohjauslomakkeita niin ennaltaehkäistäisiin syntyviä ongelmia.
Nythän on ilmennyt että konsernin mielestä mielipaha on pienempi asia kuin tuhansia maksavat remontit.Ei, mutta Saksassa autoliikkeet vaativat Skodan koeajajille narun ranteesta penkkiin estämään huonosta tuulilasipuhalluksesta johtuvan Hitler-tervehdyksen. Rikos kun menisi ensisijaisesti autoliikkeen laariin.
- Konstapylkkö
Nyt ajettu lähes vuosi eikä mittään kuulu, ei kilinää ei kolinaa kun takapaksista jossa tyhjäpullokori kolisee. Aatun autot on hyviä, ne menee eikä meinaa. Kyl tääl on kateellista porukkaa, vaikka rähjäke on yksi halvempista päästä kaikki rippauttimet viel päälle. Ei nyt pitää lähtee hakkee katiskat järvestä eikä kirjoitellä tiellä jonnan joutavia asioita. Kylälle kuljen octavia llll tissukka koneella. Heippa etelän miehet, yrittäkää ettiä oma elämä tai muijja.
- ketöuskotaanVW
TM kertoo jotta pitkä vaihtoväli öljyhuollossa voi johtaa VW koneiden tuhoon..
- vepu_pössinen
ne hajoo vaikka öljyt vaihtaiskin, sitäpaitsi skeidat vaihtavat jatkuvasti öljyä kun sitä kuluu niin paljon että vähänväliä lisättävä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .744344Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503085Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631333055Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3952136Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2171249Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111193- 741176
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291045- 611032
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111973