POLYYPIT NENÄSSÄ

happi loppuu

Mulla on parikuukautta ollut silmien verestystä ja en ole pystynyt nenän kautta hengittämään, makuulta hengitys kulkee. Kävin tänään sitten lääkärissä ja todettiin poskionteloiden limakalvojen paksuuntumista ja nestettä. lääkäri antoi reseptillä jotain kortisoni sumutetta ja sanoi, että kuukauden käyttää ja jos ei hellitä niin lähete sit kurkku, korva tautien lääkärille. Mistä nämä polyypit tulee ja miten niitä yleensä hoidetaan.

21

34049

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leikattu

      hoitona on niiden pois leikkaaminen.

      • sairastellut

        Kyllä ainakin minun polyyppini (kaksi kertaa ollut) ovat lähteneet pois nenäsumutteella. Ei ole tarvinnut edes puhua leikkaamisesta. Mistä ne tulevat - sitä en osaa sanoa.


      • Ella
        sairastellut kirjoitti:

        Kyllä ainakin minun polyyppini (kaksi kertaa ollut) ovat lähteneet pois nenäsumutteella. Ei ole tarvinnut edes puhua leikkaamisesta. Mistä ne tulevat - sitä en osaa sanoa.

        Mitä nämä polyypit oikein ovat ja miten ne ilmenee nenässä.
        Itselläni tuntuu jotain ylimääräistä toisen siraimen sisällä joka tukkeuttaa nenää. Lääkäri ei kuitenkaan löytänyt mitään huomautettavaa.


      • Mirac
        sairastellut kirjoitti:

        Kyllä ainakin minun polyyppini (kaksi kertaa ollut) ovat lähteneet pois nenäsumutteella. Ei ole tarvinnut edes puhua leikkaamisesta. Mistä ne tulevat - sitä en osaa sanoa.

        Paljonko käytit nenäsumutetta (Nasonex?)? Oliko muita oireita?
        Mulla on polyyppeja tullu allergisen nuhan seurauksena. Lekuri oli sitä mieltä ettei leikata koska leikkaus voi ärsyttää yhtä paljon nenää. Mulla on usein kurkku todella kipeä ja luulen (tiedän)näiden liittyvän toisiinsa.


      • tavallinen kaiffari
        Ella kirjoitti:

        Mitä nämä polyypit oikein ovat ja miten ne ilmenee nenässä.
        Itselläni tuntuu jotain ylimääräistä toisen siraimen sisällä joka tukkeuttaa nenää. Lääkäri ei kuitenkaan löytänyt mitään huomautettavaa.

        Mulla oli jo muutaman vuoden ollut oikea sierain tukossa. Sitten tuli sitkeä poskiontelutulehdus.
        Aloin epäillä syyksi polyyppejä.
        Tavallinen leguri ei sanonut juuta eikä jaata, vaan määräsi nenäsumutteita ja antoi lähetteen nenä-ja korvalegurille. Erikoislääkäri poisti nenusta ainaki 5 polyyppia. Ei sattunut, mutta ei juuri kivaakaan ollut. Nyt on vajaan viikon verran verta tihkunut sieraimesta, mutta nyt alkaa jo helpottaa.
        Olisi pitänyt tehdä jo aiemmin. Uskomaton tunne, kun voi vapaasti hengittää. Mistä ne tulee, ei kait ole kukaan oikein koskaan tutkinutkaan, ne kun eivät kuulemma juuri koskaan ole pahanlaatuisia.


      • Anonyymi
        sairastellut kirjoitti:

        Kyllä ainakin minun polyyppini (kaksi kertaa ollut) ovat lähteneet pois nenäsumutteella. Ei ole tarvinnut edes puhua leikkaamisesta. Mistä ne tulevat - sitä en osaa sanoa.

        Minkä niminen suihke?


    • Mikki

      itselläni polyypit tulivat jatkuvan allergisen nuhan seurauksena.

      • Mikki

        Itse hoidan niitä jatkuvalla nasonex nenä sumuttimella ja aluksi sain jotain nenään laitettavaa tippaa joka "liuotti" polyypit pois


      • myös polyypit nenässä
        Mikki kirjoitti:

        Itse hoidan niitä jatkuvalla nasonex nenä sumuttimella ja aluksi sain jotain nenään laitettavaa tippaa joka "liuotti" polyypit pois

        nasonexia käytät, laitatko aamuisin vai aamuin illoin?


      • samppu
        myös polyypit nenässä kirjoitti:

        nasonexia käytät, laitatko aamuisin vai aamuin illoin?

        minulta on polyypit kaksi kertaa leikattu pois. en voi sanoa että se toimenpide olisi mitenkään miellyttävä. puudutus aineen laittaminen nenä onteloihin tuntui tosi pahalta! itse polyyppien poisto ei sitten enää niin pahalta.tällä hetkellä käytän nasonex sumutetta suhteellisen säännöllisesti etteivät uusiutuisi. mut silti tukkoinen nenä jatkuvasti.


      • räkänenä
        samppu kirjoitti:

        minulta on polyypit kaksi kertaa leikattu pois. en voi sanoa että se toimenpide olisi mitenkään miellyttävä. puudutus aineen laittaminen nenä onteloihin tuntui tosi pahalta! itse polyyppien poisto ei sitten enää niin pahalta.tällä hetkellä käytän nasonex sumutetta suhteellisen säännöllisesti etteivät uusiutuisi. mut silti tukkoinen nenä jatkuvasti.

        Minulta poistettiin polyypit.Kortisoni lääkitys 4tabua pv viikon ajan ja jotain tippoja nenään myös.Ja sitten loppuelämäksi nenäsumute flixonase.Mulla on auttanu.olin erikoislekurilla mikä noi määräs.olen 50v vanha..


      • miksi näin
        räkänenä kirjoitti:

        Minulta poistettiin polyypit.Kortisoni lääkitys 4tabua pv viikon ajan ja jotain tippoja nenään myös.Ja sitten loppuelämäksi nenäsumute flixonase.Mulla on auttanu.olin erikoislekurilla mikä noi määräs.olen 50v vanha..

        Olisin halunnut kysyä,oliko sinulla tai onko oireena ollut ettei maista eikä paljon haistakaan mitään?
        Minun oireeni on tullut nyt tuohon pieteeseen,joka on tietysti tosi kurjaa.
        Sitten olen huomannut jos otan ,vaikka lasin viiniä niin maku häviää samantien en oikein ymmärrrä mistä se johtuu??
        Olisi kiva kuulla onko jollain myös samanlaisia oireita ja saisiko apua jostain,lääkärit on kyllä jo läpikäyty ja sumutteet ja virtahevot tuttuja!


      • polypoosi
        miksi näin kirjoitti:

        Olisin halunnut kysyä,oliko sinulla tai onko oireena ollut ettei maista eikä paljon haistakaan mitään?
        Minun oireeni on tullut nyt tuohon pieteeseen,joka on tietysti tosi kurjaa.
        Sitten olen huomannut jos otan ,vaikka lasin viiniä niin maku häviää samantien en oikein ymmärrrä mistä se johtuu??
        Olisi kiva kuulla onko jollain myös samanlaisia oireita ja saisiko apua jostain,lääkärit on kyllä jo läpikäyty ja sumutteet ja virtahevot tuttuja!

        Kirjoittelinkin vähän aikaa tuohon toiseen ketjuun, mutta joo, minä en ainakaan ole vuosiin haistanut enkä maistanut. Haluaisin tietää, onko mitään järkeä edes poistaa polyyppeja, jos ne tulevat kuitenkin aina uudelleen.


      • nekku123
        miksi näin kirjoitti:

        Olisin halunnut kysyä,oliko sinulla tai onko oireena ollut ettei maista eikä paljon haistakaan mitään?
        Minun oireeni on tullut nyt tuohon pieteeseen,joka on tietysti tosi kurjaa.
        Sitten olen huomannut jos otan ,vaikka lasin viiniä niin maku häviää samantien en oikein ymmärrrä mistä se johtuu??
        Olisi kiva kuulla onko jollain myös samanlaisia oireita ja saisiko apua jostain,lääkärit on kyllä jo läpikäyty ja sumutteet ja virtahevot tuttuja!

        "Sitten olen huomannut jos otan ,vaikka lasin viiniä niin maku häviää samantien en oikein ymmärrrä mistä se johtuu??"

        Samanlaisia oireita on minullakin. Välillä viinistä tulee kyllä allerginen reaktio eli niiskutan, aivastan ja lopulta nenä on ihan tukossa. Mutta jos tätä reaktiota ei tule (olen ottanut allergialääkkeen aamulla) niin lasin jälkeen makua häviää samantien. Välillä oikein harmittaa kun ei voi ulkona syödessä juoda viiniä. Olisi kiva tietää tosiaan mistä tuo johtuu...


      • polypoosia
        samppu kirjoitti:

        minulta on polyypit kaksi kertaa leikattu pois. en voi sanoa että se toimenpide olisi mitenkään miellyttävä. puudutus aineen laittaminen nenä onteloihin tuntui tosi pahalta! itse polyyppien poisto ei sitten enää niin pahalta.tällä hetkellä käytän nasonex sumutetta suhteellisen säännöllisesti etteivät uusiutuisi. mut silti tukkoinen nenä jatkuvasti.

        Kyllä, se ensimmäinen puudutus oli niin karsea, että en varmaan enää ilman nukutusta suostuisi... Tänään operoitiin. Ei se itse leikkaus tosiaan ole paha, kun ei silloin enää tunnu. Mutta puuduttaminen tuntui MONTA kertaa pahemmalta kuin mitä olin kuvitellut. Jäi sen verran kammoa, että jälkitarkastuksessa selvitän kyllä heti alkuun ettei tarvitse yhtä syvälle tunkeutua enää. Jos tarvitsee niin saa jäädä koko tarkastus. Sain kuulemma paljon rentouttavaa lääkettä, mutta se puudutuspuikkojen runnominen kyllä tuntui niin hirveältä, että ei paljon rentoutuslääkkeet lämmittäneet siinä vaiheessa. (Eikä oikeastaan sen jälkeenkään, alku oli niin kamala ettei sen jälkeen enää pystynyt olla mitenkään raukein mielin, vaikkei erikoisen pahalta enää tuntunutkaan.)


      • Nenä tukossa
        nekku123 kirjoitti:

        "Sitten olen huomannut jos otan ,vaikka lasin viiniä niin maku häviää samantien en oikein ymmärrrä mistä se johtuu??"

        Samanlaisia oireita on minullakin. Välillä viinistä tulee kyllä allerginen reaktio eli niiskutan, aivastan ja lopulta nenä on ihan tukossa. Mutta jos tätä reaktiota ei tule (olen ottanut allergialääkkeen aamulla) niin lasin jälkeen makua häviää samantien. Välillä oikein harmittaa kun ei voi ulkona syödessä juoda viiniä. Olisi kiva tietää tosiaan mistä tuo johtuu...

        Voiko olut myös aiheuttaa allergisen reaktion myös,kun on todettu ohra-allergiakin vielä.Onko jollakin kokemusta vastaavanlaisesta .Kun nenä on myös tukossa ja polympit tulee aina uudestaan .Vuoden aikana3 kertaa poistettu.


      • leikattu
        samppu kirjoitti:

        minulta on polyypit kaksi kertaa leikattu pois. en voi sanoa että se toimenpide olisi mitenkään miellyttävä. puudutus aineen laittaminen nenä onteloihin tuntui tosi pahalta! itse polyyppien poisto ei sitten enää niin pahalta.tällä hetkellä käytän nasonex sumutetta suhteellisen säännöllisesti etteivät uusiutuisi. mut silti tukkoinen nenä jatkuvasti.

        Joo se puudutus on ihan karmea, en olisi kyllä ilman nukutusta suostunut jos olisin tiennyt...


      • Tomi
        leikattu kirjoitti:

        Joo se puudutus on ihan karmea, en olisi kyllä ilman nukutusta suostunut jos olisin tiennyt...

        9 kuukautta ollut nokka tukossa nenään iskeneen ruusun (bakteeri-infektio) jälkeen. Syksyllä nenä puudutettiin ja tutkittiin Meikussa kahden lekurin voimin. Mitään ei löytynyt. Nyt sitten aaton aattona toisesta sieraimesta löytyi pinnassa olevaa polyyppia.

        Kortisonisteroiditipat avasivat nenän heti, ja volaa, elämä on kuin tanssia taas. Voin hengittää öin ja päivin nenän kautta molemmilla sieraimilla. Sen ekan tutkimuksen jälkeen luulin kuolevani, toka ei ollut ollenkaan niin paha, eli pantu sitä keltasta litkua nenää täyteen.

        Laitan raportin sitten joskus, kun jotain selviää. Tomi


      • polypoosia
        Tomi kirjoitti:

        9 kuukautta ollut nokka tukossa nenään iskeneen ruusun (bakteeri-infektio) jälkeen. Syksyllä nenä puudutettiin ja tutkittiin Meikussa kahden lekurin voimin. Mitään ei löytynyt. Nyt sitten aaton aattona toisesta sieraimesta löytyi pinnassa olevaa polyyppia.

        Kortisonisteroiditipat avasivat nenän heti, ja volaa, elämä on kuin tanssia taas. Voin hengittää öin ja päivin nenän kautta molemmilla sieraimilla. Sen ekan tutkimuksen jälkeen luulin kuolevani, toka ei ollut ollenkaan niin paha, eli pantu sitä keltasta litkua nenää täyteen.

        Laitan raportin sitten joskus, kun jotain selviää. Tomi

        Mikä tuo eka tutkimus oli? (keltainen litku?)


      • Ammattiallergikko
        nekku123 kirjoitti:

        "Sitten olen huomannut jos otan ,vaikka lasin viiniä niin maku häviää samantien en oikein ymmärrrä mistä se johtuu??"

        Samanlaisia oireita on minullakin. Välillä viinistä tulee kyllä allerginen reaktio eli niiskutan, aivastan ja lopulta nenä on ihan tukossa. Mutta jos tätä reaktiota ei tule (olen ottanut allergialääkkeen aamulla) niin lasin jälkeen makua häviää samantien. Välillä oikein harmittaa kun ei voi ulkona syödessä juoda viiniä. Olisi kiva tietää tosiaan mistä tuo johtuu...

        Kokeilepa sulfiititonta viiniä, Ei niiskuta.


    • rrrrrmmmmm

      Nuo kortisonilääkkeet voivat aiheuttaa silmänpainetta. Älkää hyvät ihmiset käyttäkö sellaista lääkettä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe