Näyttää tulevan ensi vuodeksi halvempi Indian markkinoille.
Kivan näköinen peli. Moottorikin istuu alumiinirunkoon hyvin, vaikka on nestejäähdytteinen 1 100 - kuutioinen V2.
Brandt vaan taitaa tämänkin hinnotella kuutamolle, kuten kaikki edustamansa mp - merkit. Vain ylivuotiset Brandt myy mukavaan hintaan, joskus.
Eli luultavasti jää tämäkin nätti pyörä harvinaisuudeksi teillämme. Valitettavasti.
Uusi Indian Scout 2015
29
3395
Vastaukset
- ei aina samaa retroa
Onpas tosiaan hienon näköinen pyörä, modernin ja periteisen customin parhaat piirteet yhdistetty.
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://www.indianmotorcycle.com/en-us/scout-indian-red&prev=/search?q=indian scout 2015&hl=fi&rlz=1T4NDKB_fiFI512FI512 - bghnjklö
Ovh jenkkilässä jotakin 8000€. Tätä sosialismia voisi keventää suomessakin, ei tarvitsisi kaikkea verottaa niin sairaasti.
- Seis Sekoomus
Mitäs nämä viimeiset hallitukset nyt onkaan olleet? Olisit ihmeessä maininnut asiasta Käteiselle, nytkin voinet ottaa Stubidoon yhteyttä niin saataisiinkin toisiaan veroja alas. Mutta hei, kenenkäs rahoja ne sitten siirtelisi itselleeen ja kavereilleen?
- vasemmisto on myrkky
Seis Sekoomus kirjoitti:
Mitäs nämä viimeiset hallitukset nyt onkaan olleet? Olisit ihmeessä maininnut asiasta Käteiselle, nytkin voinet ottaa Stubidoon yhteyttä niin saataisiinkin toisiaan veroja alas. Mutta hei, kenenkäs rahoja ne sitten siirtelisi itselleeen ja kavereilleen?
Et ikinä tule sossujen avulla saamaan moottoripyörää, jos se on ajatuksesi, kun heitä puolustelet.
Vasemmiston, viherfemakkovassut ja SDP:n johtoajatus on aina ollut valtiouskonto, verot ylös ja ihmisten vapaudet alas, siihen kaavaan ei sovi vapaana auringonlaskuun cruisaileva motoristi.
1974 SDP melkein onnistui tappamaan moottoripyöräilyn suomesta, säädettiin Kalevi Sorsan (pääministeri SDP) johdolla moottoripyörille rangaistusvero, joka kaksinkertaisti moottoripyörien hinnat, samaan aikaan oli järkyttävän korkeat vakuutusmaksut.
Työtätekevälle ei yksinkertaisesti jää rahaa harrastaa, kun pitää verojen kautta elättää naapurin yksinhuoltajan äpärät, afrikkalaiset, sekä lähes miljoona valtion suojatyöpaikoissa olevaa. - Seis Sekoomus
vasemmisto on myrkky kirjoitti:
Et ikinä tule sossujen avulla saamaan moottoripyörää, jos se on ajatuksesi, kun heitä puolustelet.
Vasemmiston, viherfemakkovassut ja SDP:n johtoajatus on aina ollut valtiouskonto, verot ylös ja ihmisten vapaudet alas, siihen kaavaan ei sovi vapaana auringonlaskuun cruisaileva motoristi.
1974 SDP melkein onnistui tappamaan moottoripyöräilyn suomesta, säädettiin Kalevi Sorsan (pääministeri SDP) johdolla moottoripyörille rangaistusvero, joka kaksinkertaisti moottoripyörien hinnat, samaan aikaan oli järkyttävän korkeat vakuutusmaksut.
Työtätekevälle ei yksinkertaisesti jää rahaa harrastaa, kun pitää verojen kautta elättää naapurin yksinhuoltajan äpärät, afrikkalaiset, sekä lähes miljoona valtion suojatyöpaikoissa olevaa.Joo, toista se on noiden edellä mainittujen silmään kuseminen. Kenenkähän vika se on jos työllä enää tule toimeen? Ek oli niin kovasti palkkoja nostamassa! Ja kyllä, olen aamun sateessa töihin ajava motoristi.
- ed..
Seis Sekoomus kirjoitti:
Joo, toista se on noiden edellä mainittujen silmään kuseminen. Kenenkähän vika se on jos työllä enää tule toimeen? Ek oli niin kovasti palkkoja nostamassa! Ja kyllä, olen aamun sateessa töihin ajava motoristi.
Ei palkankorotukset juuri auta, valtio kuppaa hyödyt pois. Joten älä Ek:ta syytä, vaan niitä, jotka ovat tämän kalliin sosialismin aikaansaaneet, taidat olla yksi heistä, kun vaaleissa äänestit sossuja, saitkin samalla lisää veroja.
Jos työsi tuottavuudesta menee 25% eläkeläisille eläkemaksuina palkasta toinen 25% verot ja sotumaksut valtiolle, sekä kunnalle, on jo puolet syöty. Sitten käteen jääneellä puolikkaalla ostat moottoripyörän, jossa on autovero ja sitten päälle alv 24%, siis veroa verosta, kaupan katteet nekin on kiinteistö ym.verojen takia oltava suuret, jotta yritystoimintaa voi pyörittää ja saa maksettua työntekijöiden paisuneet kulut.
Tämä kaikki selittää miksi harrastus on monien ulottumattomissa ja ajetaan vanhoilla romuilla. Uusi pyörä ulkomailla on monesti saman hintainen, kuin vastaava 10 vuotta vanha suomessa. - Seis Sekoomus
ed.. kirjoitti:
Ei palkankorotukset juuri auta, valtio kuppaa hyödyt pois. Joten älä Ek:ta syytä, vaan niitä, jotka ovat tämän kalliin sosialismin aikaansaaneet, taidat olla yksi heistä, kun vaaleissa äänestit sossuja, saitkin samalla lisää veroja.
Jos työsi tuottavuudesta menee 25% eläkeläisille eläkemaksuina palkasta toinen 25% verot ja sotumaksut valtiolle, sekä kunnalle, on jo puolet syöty. Sitten käteen jääneellä puolikkaalla ostat moottoripyörän, jossa on autovero ja sitten päälle alv 24%, siis veroa verosta, kaupan katteet nekin on kiinteistö ym.verojen takia oltava suuret, jotta yritystoimintaa voi pyörittää ja saa maksettua työntekijöiden paisuneet kulut.
Tämä kaikki selittää miksi harrastus on monien ulottumattomissa ja ajetaan vanhoilla romuilla. Uusi pyörä ulkomailla on monesti saman hintainen, kuin vastaava 10 vuotta vanha suomessa.Tämä nyt on väärä palsta tähän, mutta edelleen ketkä siellä hallituksessa istuu eikä haittaa että rahaa tulee ovista ja ikkunoista kunhan vaan keksii perusteet nyhtää sitä? Kenen pillin mukaan menty viime vuodet? Ketkä on myymässä/ myyneet valtionyhtiöitä? kukahan niitä hintoja kuppaa ylös vetää löysät pois välistä? Kannattiko liittyä euroon? Kaikkihan on samanhintaista, mutta oisko köyhälle kallista. Ja joo Suomessa on vaalisalaisuus että siinähän arvailet, mutta ei sekään taida olla ihan vierasta päätösten perustana. Riitäisikö joskus edes vähemmän voittoa tuottavasta firmasta? Isojen firmojen johtajien palkkiot satakertaisia verrattuna tuottavien työntekjöiden palkkoihin. Veikkaan että rytinät tulee, kyllä sitä viisaammatkin on jo sitä mieltä ettei 1930-luvun lamasta ole mitään opittu...
Enpä nyt jaksa enempiä, nautitaan Syksyn keleistä jne., nyt korkkaan oluen. - Lisää tulee..
vasemmisto on myrkky kirjoitti:
Et ikinä tule sossujen avulla saamaan moottoripyörää, jos se on ajatuksesi, kun heitä puolustelet.
Vasemmiston, viherfemakkovassut ja SDP:n johtoajatus on aina ollut valtiouskonto, verot ylös ja ihmisten vapaudet alas, siihen kaavaan ei sovi vapaana auringonlaskuun cruisaileva motoristi.
1974 SDP melkein onnistui tappamaan moottoripyöräilyn suomesta, säädettiin Kalevi Sorsan (pääministeri SDP) johdolla moottoripyörille rangaistusvero, joka kaksinkertaisti moottoripyörien hinnat, samaan aikaan oli järkyttävän korkeat vakuutusmaksut.
Työtätekevälle ei yksinkertaisesti jää rahaa harrastaa, kun pitää verojen kautta elättää naapurin yksinhuoltajan äpärät, afrikkalaiset, sekä lähes miljoona valtion suojatyöpaikoissa olevaa.Dollari on kovasti nousussa suhteessa €uroon... hinnat arvonveroineen ovat kasvussa.
- Kille6
Minua kiinnostaa Scoutissa se että siinä on voimaa heti puolet enemmän, kuin perinteisissä kustomeissa, joilla ei pääse kunnolla rekoista ohi ja ne on raskaita kaupungissa ja scoutissa on kuitenkin "rokkia". Huono puoli, joka mietityttää on tankin tilavuus 12,5 L, kun lähtee pitemmälle, joutuuko jatkuvasti käymään tankilla, no jos kulutus on 4,5- 5 L satasella, niin sitten ei ongelmaa.
- Kaunis on
Kylläpä vaan saa tosiaan nestejäähdytteisestäkin koneesta kauniin!
Tässä on tosiaan sopvasti retroa ja tuoretta uutta sekoitettuna. Eli on ulkoiset avut kohdillaan, millainen lie sitten ajossa. Hintakin pitäsi olla Sporstereiden tasolla. - Mika.....
Joku tekniikka orientoitunut osaisi varmaan vastata, että liittyykö tuo nestejäähdytys siihen, että on polttoaineen syöttö tapahtuu ruiskulla? asia tuli vaan kun nykyisin ei taida oikein ilmajäähdytteisiä koneita isoissakaan moottoripyörissä olla. Ainakaan itselleni ei tule mieleen yhtään ruiskukonetta joissa olisi ilmajäähdytys.
- Mika.....
Justiinsa kun pääsin kysymästä, niin Yamaha midnightstar taitaa tosiaan olla ilmajäähdytteinen (kai siinä ruiskukin on kun vissiin kaikissa uusissa pyörissä on).
- Ympäristövaikutus
Mika..... kirjoitti:
Justiinsa kun pääsin kysymästä, niin Yamaha midnightstar taitaa tosiaan olla ilmajäähdytteinen (kai siinä ruiskukin on kun vissiin kaikissa uusissa pyörissä on).
Ilmajäähdytteisissä moottoreissa on käytettävä isompia käyntivälyksiä, koska lämpölaajenemista ei pystytä hallitsemaan yhtä hyvin kuin nestejäähdytyksellä.
Isoista käyntivälyksistä seuraa enemmän ohivuotoa jms. Ympäristösaastetta.
Isot ilmajäähdytteiset koneet eivät siten läpäise lähitulevaisuuden saastenormeja, joten ilmajäähdytteiset isot moottoripyörät katoavat. - Tarkemmin
Ympäristövaikutus kirjoitti:
Ilmajäähdytteisissä moottoreissa on käytettävä isompia käyntivälyksiä, koska lämpölaajenemista ei pystytä hallitsemaan yhtä hyvin kuin nestejäähdytyksellä.
Isoista käyntivälyksistä seuraa enemmän ohivuotoa jms. Ympäristösaastetta.
Isot ilmajäähdytteiset koneet eivät siten läpäise lähitulevaisuuden saastenormeja, joten ilmajäähdytteiset isot moottoripyörät katoavat.Taimsin vastata vähän ohi kysymyksesi. Kaikki ilmajäähdytteiset Harrikatkin ovat olleet vuodesta 2007 ruiskuruokittuja.
- Mika....
Tarkemmin kirjoitti:
Taimsin vastata vähän ohi kysymyksesi. Kaikki ilmajäähdytteiset Harrikatkin ovat olleet vuodesta 2007 ruiskuruokittuja.
Kyllä tuo oli ihan täsmävastaus molempiin kysymyksiini. Kiitos siitä.
- Ruisku kaikissa
Mika..... kirjoitti:
Justiinsa kun pääsin kysymästä, niin Yamaha midnightstar taitaa tosiaan olla ilmajäähdytteinen (kai siinä ruiskukin on kun vissiin kaikissa uusissa pyörissä on).
Ducatilla, Moto guzzilla ,Yamahalla ja Harrikalla on ilmajäähdytteiset ruiskuversiot. Nestejäähdytys liittyy selvästi moottorin tehoon.
Yli sataheppaisissa ilmajäähdytys alkaa tuottaa ilmeisesti ongelmia . Lämpöenergiaa vapautuu suhteessa tehoon ja moottorista on tehtävä suurivälyksinen.
Yamaha on suurissa työntötanko-moottoreissaan ratkaissut metallurgiset ongelmat keraamis-pinnoitteisilla männillä ja sylintereillä, toki nämä suuret moottorit ovat silti varsin karkeakäyntisiä yleensä.
Ruiskuihin on katalysaattorien takia ollut pakko mennä. - Alero
Mika..... kirjoitti:
Justiinsa kun pääsin kysymästä, niin Yamaha midnightstar taitaa tosiaan olla ilmajäähdytteinen (kai siinä ruiskukin on kun vissiin kaikissa uusissa pyörissä on).
Harleyt eikös ole ilmajäähyjä vrodia lukuun ottamatta ja ruisku/suihkutus niissä on.
- sekasotku
Ei kyllä ole mikään komistus omaan silmään tää uusi inkkari, mahoton pulkka lisätty
classik-malliin ja ilman ripoja sylinterit , yms. ei osu millään tuommonen tyylisekotus ,taidan pysyä ilmajäähdytteisessä muutaman hepankin hinnalla,kyllä tyylikkyys on puolet customia jos ei enemmänkin , kaikilla noilla ehtii, ei tolla hd:n
omistajia käännytetä.Enempi oli odotuksia tuon polariks luomuksen suhteen myönnettäköön.- Kuriositeetti
Hinnaksi tuli Saksassa 12 990 euroa eli meillä varmaan joku 17 990 sitten.
Tuskin käsistä revitään..niin paljon on Sporsteria kalliimpi. - ajat ja pyörät muutt
Ne vanhat perinteiset Harrikat vasta kökön näköisiä on, miksi ostaa uutta, joka näyttää 30 vuotta vanhalta?
- kdjntk
Ei tainnu olla peltikeulaakaan, aika kökkö ! Ehkä joku ostaa sit nimen vuoksi....
- ei nimen vuoksi
Väärin, tuollaisen pyörän ostaa henkilö, joka ei ole aikaisemmin harrikkaa voinut ostaa sen nimen ja imagon takia. Kun pyörä on täysin uusi, eikä näytä siltä perinteiseltä, voi muut, kuin vanhat harrikkafanit sen ostaa.
- eihuuvaaa
tasapaksu siloteltu pökäle.yäk..
- Heppoista
Ilmoitetuista 100:sta amerikanhevosesta löytyi vain 90 saksalaisten tehopenkissä.
Saksalainen kurkkasi myös takalokasuojan alle: kaikki sähköjohtimet suojaamattomina liittimineen paljaana kuraveden huuhdottaviksi.
Nätti se kyllä minusta on, mutta hintava. Ei potentiaalisesti ostettava minulle, samalla rahalla saa enemmänkin.
- Okkonanähnyt
Vastatan nyt tähän vanhaan ketjuun kun joku muu sen avasi.
Ei ole liikenteessä ainkaan minua vastaan yksikään tuollainen Scout ajellut. Varmaan myynyt kuin sima syksyisin. Mutta kun ei ole ylivuotisiakaan halvalla ollut tarjolla, niin kyllä se myynti sitten varmaan oli tässä.- Jutustelija1
Pieni maa, pienet markkinat.
Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/
Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/
Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r
- narttump
tuohan on ihan mopon näköinen kun pistää jonkun ison japsicustomin parkissa viereen , miksi ei tehdä isompi runkoisena niin olisi ihan eri markkinat , ei tuo rauta nyt niin kallista ole ,nyt lähinnä naistenosasto kokoa sporsterin rinnalle.
- Anonyymi
Briggs Stratton
- Anonyymi
Onpas vaan ruma pyörä. Tuommoinen ihme punkero. Rumat mittasuhteet.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631473Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271291Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on681284Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2151154- 1271086
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3171019Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2241012- 42949
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että277928- 72915