Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Navigaattorit, PARAS ÄÄNI OHJAUS???!!!!????

Wilma79

Hei!

Olen autoilun aloitteleva tyttönen ja autoilua helpottaisi kummasti, jos olisi hyvä navigaattori!!!

Mikä olisi siis riittävä/edullinen ja hyvä?

Vaatimuksia olisi:
1)SELKEÄ ÄÄNI OHJAUS siis, että neuvoo riittävän aikaisin kääntymään eikä just viime hetkellä!!!
2) SUOMEN KARTTA TÄYSIN RIITTÄVÄ. Päivityksistä en ymmärrä mitään, mutta että niitä saisi jostain edullisesti tai ilmaiseksi.
- HELPPO KIINNITTÄÄ
-HINTA JA LAATUSUHDE KOHDALLAAN. JOS VOISITTE KERTOA MERKKEJÄ JA MALLEJA NIIN ALAN METSÄSTÄMÄÄN:)

AUTTEKEE!!!!KIITOS!!!!

11

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaihtoehto

      Nokian älypuhelimissa on Here-ohjelma, joka on navigaattori.

      • Wilma79

        En omista älypuhelinta..ihan perus mummo luuri:)


    • kaikilla pärjää

      Kaikki navit pystyy tuohon. Mitä kalliimpi niin enemmän toimintoja ja jopa valita opastajan äänen jne. Suuri näyttö helpottaa, sillä sitäkin joutuu katsomaan hankalimmissa paikoissa, pelkkä ääniopastus ei aina riitä.
      Autosi lasi ja etäisyys vaikuttaa jonkin verran kiinnitykseen, niitä pitää vaan tutkia ja miettiä mikä kiinnitys sopisi autoosi parhaiten.

    • Omppu5

      Hanki kunnon älyluuri,saat sen mukana kunnollisen navin ja paljon muutakin,niitä on turha pelätä. Itselläni on iPhone 5 ja vaikka siinä on jo tehtaalla laitettu Ompun oma navi,asensin siihen juuri Tom Tomin Nordic-kartoilla olevan oikean navigaattoriohjelmiston,hintaa naville tuli 40€ ja ikuiset kartat Suomenkielisillä valikoilla. Nyt autoa vaihtaessani en enään asentanut siihen vanhaa Tomppaani,jossa ilmeni jo vuoden jälkeen akku ongelmia. Muuten Tomppakin on ihan hyvä peli ja myös Ompussani hyvä karttaohjelmana,akut ovat aiemmissa malleissa olleet ainakin ongelma niissä.

      • Wilma79

        Olen syntynyt väärälle vuosikymmenelle, en halua älypuhelinta. Mitä tomppaa suosittelisit tai mikä tomppa sulla on ollut?


      • Omppu5
        Wilma79 kirjoitti:

        Olen syntynyt väärälle vuosikymmenelle, en halua älypuhelinta. Mitä tomppaa suosittelisit tai mikä tomppa sulla on ollut?

        Itselläni oli ja on edelleen (tosin laatikossa) 720 Go,jossa on bluetooth-ominaisuus,jolloin voi olla puhelimeen yhteys ajon aikana eli toimii handfreenä lainkin mukaan sallitusti. Se oli aikoinani ostopäätöksessä kriteerinä. Laite itsessään on kartoilaan ym. aivan hyvä ja kelvollinen,vain huono akku-teknologia pilaa laitteen käyttöä. Tosin itselläni oli telineessä autossa ja jatkuvassa virrassa auton käytön aikana,mutta olen kuullut että kaikilla tämäkään ei auttanut laitetta enää toimimaan. Nykytompan akuista en osaa sanoa mitään,oma laitteeni taitaa olla ostettu joskus 2007 tai 2008.Ohjelmisto on kelvollinen arkikäyttöön ja suomenkielinen,niin varmaankin on muillakin valmistajilla kylläkin. Makuasioita paljonkin nämä navit ovat.


    • Kaavat kangistuu

      "Wilma79"
      "Olen autoilun aloitteleva tyttönen"
      "Olen syntynyt väärälle vuosikymmenelle, en halua älypuhelinta."
      => Ristiriitaista!

      Olen syntynyt 50-luvulla ja minulla on älypuhelin. Monella muullakin ikäiselläni on ja sitä käytetään muuhunkin kuin soittamiseen tai tekstailuun.
      On mulla myös navigaattorina Tom Tom 630 GO, jota käytän ja jota ei enää valmisteta.

      • Wilma79

        KIITOS!!!!


      • Wilma79

        KIITOS!!!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1535
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1488
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      31
      1227
    Aihe