Päiväajovalot, onko vaikea asentaa 30/:seen

periferiassa asuva

Ostin Osramin day@light päiväajovalot, jotka pitäisi olla helppo jälkiasentaa. Muutama osa laatikossa ja laatikon kanssa korjaamolle...molle. No, eipähän ollut täällä peräkylässä helppo juttu. Youtube näyttää asennuksen olevan helppo, joten kuvittelin saavani valot pian pelkkänä pinta-asennuksena (ettei tarvitse porailla koloja). Vaan ei riitä tietotaito heillä. Onko Peugeot niin vaikea, ettei tällainen perusasennus onnistu, vaatiiko jotain korkeampaa asennustietoutta? ettei koko auto mene sekaisin. Jälkiasennettavat valot jotka pitäisi sopia kyseiseen autoon. Onko kukaan saanut sellaisia jossain paikalleen?

5

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aika moni

      Jos kerran olet oikein youtubesta katsonut ohjeen ja tiedät miten homma tehdään, niin miksi et asenna itse?

      Eiköhän jokaisella korjaamolla yhdet lisävalot saada keulalle ripustettua. Oliko tässä ongelmana, että korjaamolla olisivat halunneet porata kiinnitysreiät puskuriin, vaikka purkan olisi pitänyt riittää kiinnitykseen?

      • periferiassa asuva

        heh, joopa joo, toimistosihteerinä porailen ja asentelen valoja. Olen siis kysynyt kahdelta korjaamolta noiden asennusta ja nostivat kädet pystyyn, eivät kuulemma ole asentaneet ja eivät uskalla koskea pösön valojärjestelmään/yksikköön ettei mene kaikki sekaisin. Itse katson asennusvideon ja luulin että korjaamolla tehdään vaikeampiakin työrupeamia. Eivät siis halunneet ottaa työn allekaan, kun eivät tiedä mitä tulisi maksamaan, koska eivät ole ennen tehneet niitä. Jösses. Manuaali kuvineen oli kourassani ja laatikko, laitoin etukäteen linkin asennusvideoonkin ja kerroin että ei tarvi porailla reikiä, koska niissä on kiinnikeet. kävin katsastusmieheltä varmistamassa että voi asentaa 50 50 systeemillä ja selitin jopa asennusmiehille sen. Siksi siis kyselen niiltä, joilla ko auto on, että onko sen valosysteemi jotenkin niin vaikea että valtuutetut autokorjaamot eivät uskalla siihen ruveta. Tai sitten tekevät tunteja X töitä. Miten voi viedä auton korjaamollekaan, kun on koekaniini ja lasku voi olla vaikka mitä. Siis asun periferiassa :)


      • Ohjelmointiongelma?
        periferiassa asuva kirjoitti:

        heh, joopa joo, toimistosihteerinä porailen ja asentelen valoja. Olen siis kysynyt kahdelta korjaamolta noiden asennusta ja nostivat kädet pystyyn, eivät kuulemma ole asentaneet ja eivät uskalla koskea pösön valojärjestelmään/yksikköön ettei mene kaikki sekaisin. Itse katson asennusvideon ja luulin että korjaamolla tehdään vaikeampiakin työrupeamia. Eivät siis halunneet ottaa työn allekaan, kun eivät tiedä mitä tulisi maksamaan, koska eivät ole ennen tehneet niitä. Jösses. Manuaali kuvineen oli kourassani ja laatikko, laitoin etukäteen linkin asennusvideoonkin ja kerroin että ei tarvi porailla reikiä, koska niissä on kiinnikeet. kävin katsastusmieheltä varmistamassa että voi asentaa 50 50 systeemillä ja selitin jopa asennusmiehille sen. Siksi siis kyselen niiltä, joilla ko auto on, että onko sen valosysteemi jotenkin niin vaikea että valtuutetut autokorjaamot eivät uskalla siihen ruveta. Tai sitten tekevät tunteja X töitä. Miten voi viedä auton korjaamollekaan, kun on koekaniini ja lasku voi olla vaikka mitä. Siis asun periferiassa :)

        Ok, eli ongelma ei olekaan mekaaninen kiinnitys vaan se, kuinka saadaan oikeat valot palamaan oikeaan aikaa. Ja autosi on sitten varmaan 307? Toi voi toki olla jonkinmoinen ongelma noissa väyläsähkövehkeissä ja pikkukorjaamolle tekemätön paikka.

        Siinä vaiheessa kun pitäisi tehdä muutoksia softaan, josta et tiedä mitään niin homma menee usein vaikeaksi. Eikä tämä ole ongelma pelkästään Pösöjen kanssa. Tarvittavia ohjelmistomuutoksia ei oikein voi pitää minään perusasennuksena.

        Kannattaa varmaan ottaa yhteyttä merkkikorjaamoon, ja jos sielläkin nostetaan kädet pystyyn niin unohtaa koko juttu...


    • ajovaloton

      Jep, auto ollut korjamolla 2 kertaa, eivät saa asennettua, toimimaan. Sain jopa Osramilta ohjeet kytkentään ja vein sinne. Eivät ymmärrä. Harmi kun ehdin viedä sen tähän liikkeeseen, olisi pitänyt viedä suoraan Peugeot-korjaamolle...

    • Muutos tehty

      Itselleni muutettiin valojen toiminta, kun auto tuli saksasta. Valot syttyivät automaattisesti ilman hämärtyessä, jos ei kytkenyt erikseen valoja kytkimestä. Muutettiin jatkuvasti palaviksi. mittarivalot ei pala päiväsaikaan, eikä samalla ole lampunpesimet toiminnassa. Maksoi muutos merkkiliikkeessä 35e.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe