Mulla todettiin 4-5v. sitten kilpirauhasen vajaatoiminta. Sen hetkisiä arvoja en tiedä, mutta oireita on kai turha luetella. Sain lääkkeet ja olo alkoi hiljalleen kohentua. Välillä kausittain tuntuu, että vajaatoiminnan oireet iskisivät taas. Sitä aina kestää aikansa ja sitten olo taas tasaantuu.
Olen maininnut tästä labrakokeiden yhteydessä lääkärille, mutta eivät reagoineet.
Tästä tuskastuneena olen itse lisännyt annostusta 0,1 mg:sta, eli yhdestä tabletista puoleentoista! Viimeksi oli arvot 0,006 ja 11. Eli kaiken pitäisi olla ok (?), mutta mistä oireilu voisi johtua.
Onko 'vaarallista' lähteä itse muuttamaan annostusta? Ootteko muut joutuneet tekemään tällaisia ratkaisuja?
vajaatoiminnan
7
1529
Vastaukset
- Kylmäkalle
Moikka!
L:
Viimeksi oli arvot 0,006 ja 11. Eli kaiken pitäisi olla ok (?), mutta mistä oireilu voisi johtua.
Siitä, että T4V on edelleen liian alhainen - ei ole OK, jos kärsit edelleen oireista.
L:
"Onko 'vaarallista' lähteä itse muuttamaan annostusta?"
Ei, jos osaat kuunnella itseäsi - tunnistaa ylitoiminnan oireet, ei se sen vaikeampaa ole.
L:
"Ootteko muut joutuneet tekemään tällaisia ratkaisuja?"
Itse olen joutunut myös nostamaan annosta ylöspäin, koska kaikki tapaamani TK yms. lekurit eivät osaa tätä tautia hoitaa - tuijottelevat vain ja ainoastaan veriarvoja - potilaan tuntemuksista viis veisataan :(
Makoilisin varmasti sängynpohjalla, jos en tekisi näin kun nyt teen.
Veriarvot ovat TSH mitaamattomissa, T4V jossakin reilusti 20 paremmalla puolella. Jos menisin TK-labroihin, joutuisin varmasti heti vähentämään lääkitystä ja kurja olo tietysti palaisi, siihen tilaan en aio alistua.
Voimia sulle, et ole yksin ongelmasi kanssa!
Terveisin Kylmis- Ville Viluinen
Hieman ihmettelen, kuinka saat uusittua reseptisi ilman käyntiä labrassa. Jos nimittäin tarkoitit, että et ole verikokeissa aikoihin käynyt.
- oireet jatkuu
Kiitti Kylmäkalle, huojentavaa kuulla. Tuntuu hullulta joskus, että lääkärikäynneistä huolimatta joutuu itse näitä arvioita tekemään.
Miks loppujen lopuks edes käydä labrassa, jos saa olon omin avuin tasapainoon?
Luulen helposti tunnistavani liikatoiminnan oireet sillä kärsin hoitamattomasta liikatoiminnasta vuosia ennen vajaatoimintaa.
'Huvittavaa' muuten kun olen joskus lääkärikäynnillä maininnut näistä edelleen jatkuvista vajaatoiminnan oireista, niin labratulokset käsiinsä saatuaan, on lääkäri pokkana suositellut jopa lääkityksen vähentämistä -veriarvojen perusteella! Että näin ne lääkärit kuuntelevat potilaitaan..
Kylmäkalle, mikä sulle määrätty thyroxin-annos sitten on, ja paljon olet sitä lisännyt? - Kylmäkalle
Ville Viluinen kirjoitti:
Hieman ihmettelen, kuinka saat uusittua reseptisi ilman käyntiä labrassa. Jos nimittäin tarkoitit, että et ole verikokeissa aikoihin käynyt.
Moi Ville Viluinen
En tosiaan ole käynyt, kyllä se vaan on mahdollista, eihän tälläsen "vanhan" ukon tila enää ketään kiinnosta, saati että joku lekuri olisi koskaan edes kysynyt: mitenkä sinulla nyt menee?. Tämä on tätä nykypäivää,lähimmäisen välittäminen huipussaan ;)
Voimia!
Terveisin Kylmis
- mari
Niistä vaan ei saa sairausvakuutuskorvausta. Sitä Kela seuraa, ei muuta. Mutta Thyroxinista korvaus on niin vähäinen, vaikka se on ns. kokonaan korvattava, ettei sillä juuri ole merkitystä.
- Mari
Joo piti vastata tohon ville viluisen viimeseen viestiin.
- vajaa
n 10 vuotta lääkityksellä ja vointia voisi kuvailla käyränmuodossa. Siitä tulisi ikään kuin sahanterä. Vähän aikaa olo on kohtuullinen, mutta jossain vaiheessa se notkahtaa huonommaksi. Ja taas alkaa uusi kierros ;)
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1147293
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h985233Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163486Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333412Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352524Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191856Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961501Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3411451Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311346Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?481290