KamAZ -kuorma-autot

itäauto

Uutisista tuli seurattua sitä Venäjän avustussaattuetta Ukrainaan. Mikäpä muukaan merkki siinä saattueessa komeili, kuin KamAZ. Onkos kukaan koskaan päässyt tämän itäauton rattiin, millainen on ajettavuudeltaan ja ominaisuuksiltaan?

19

4360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voiniitä...

      Yksi tuollainen oli metsäkonekoululla. Uutena se tuli ja ongelmana oli se ettei sitä meinanneet saada kilpiin kun ei edes uutena tahtono saada jarruja senverran balansiin että olis saanu leiman. Lopputulos se etteivät uudesta autosta kilpiäkään kehdanneet viedä konttorilla. niimpä se meni sitte läpi niillä jarruilla mitä siinä oli.
      Pois se auto sieltä lähti vähän ajettuna huutokaupassa. Autossa oli vaihtolava laitteet joiden hinnalla jostakin onnellisesta miehestä tuli onnellinen Kamazin omistaja siinä huutokaupassa.
      Vaikka tuo itäkalosto varmaan onkin sellaista että se toimii omalla tavallaan niin Suomessa kuin Siperiassakin, mutta alkeellista ja se "idänmalli" kyllä näkyy kaikessa. Yksi hyvä puoli etenkin intin itäkalustossa oli se että kun niillä ajo ensin niin sen jälkeen 20 vuotias Sisukin tuntui uuden aikaiselta ja kaikin puolin hienolta kuorma-autolta.

      • itäauto

        Onkos harmeijalla muuten Kamazeja vielä käytössä, tai onko ylipäänsä koskaan ollut? Itse palvelin autokuskina ja silloin ainoita venäjän kalustoa olivat Krazit ja Zilit, sekä tietysti UAZ. Kraz oli kyllä melkonen äijäpeli!


      • Uralin pihlaja
        itäauto kirjoitti:

        Onkos harmeijalla muuten Kamazeja vielä käytössä, tai onko ylipäänsä koskaan ollut? Itse palvelin autokuskina ja silloin ainoita venäjän kalustoa olivat Krazit ja Zilit, sekä tietysti UAZ. Kraz oli kyllä melkonen äijäpeli!

        Tukholmassa näin Kamaz-sora-auton. Tais olla 2 2. Muistan lukeneeni että niitä myydään/on myyty Ruotsissa.


    • Anonyymi

      Mitä ne kuluttaa?

      • Anonyymi

        Diisseliä tai maakaasua ;-))


      • Anonyymi

        Kevyemmillä alustoilla noita on paljon paloautoina Venäjällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kevyemmillä alustoilla noita on paljon paloautoina Venäjällä.

        YIT ostaa 115kpl 4aks Kamazia maansiirtoajoon, toimitukset alkavat heinäkuussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YIT ostaa 115kpl 4aks Kamazia maansiirtoajoon, toimitukset alkavat heinäkuussa.

        Kyllä nyt YIT iski kätensä kakkaan kunmeni Kamazeja ostamaan.


    • Anonyymi

      Venäläinen kaveri sanoi että kun sai eka kertaa ajaa länsimaisilla kuorma-autoilla, niin ymmärsi millaisia kehittymätyömiä kotteroita Venäjällä oli. Siellä olivat kehuneet omia merkkejään maailman parhaiksi ja vielä 80- luvulla jos joku sai kuvia tai tietoa länsiautoista, niin pomot haukkuivat propagandaksi koko länsimaisen touhun. Kuulemma olivat ajelleet saattueessa jotain tavaraa Kamazeilla jonnekkin kaukoitään ja kuudesta autosta 4000 km matkalla vain yksi pääsi korjaamatta perille ja aikaa meni kuulemma remontteineen melkein kuukausi. Nyt saman matkan siellä huitaisevat Euro ja Jenkki rekoilla 3-4 päivässä, vaikka tiet ovat pääasiassa samoja.

    • Anonyymi

      Raakoja ja kestäviä työkaluja ovat,ajoin armeijassa rekkakortin kontio sisulla ja olihsn se Sisu hyvä ajaa,Kratsin hytissä yövyin sa intissä oli jykevä peli ja herätti kunnioitusta maastossa.
      Kamazilla ajoivat itäblokin rekkakuskit,itse hyppäsin srmeijsn jälkeen Scanian rattiin ja oli paras
      9

    • Anonyymi

      Kyllä ne tämän päivän kamazit ovat jokseenkin lähellä länsimaista kuormaautoa. Äärimmäisissä olosuhteissa toimivat .
      Pitkälti perustekniikkaa toisin kuin läppärillä päivitettävät nykyautot. Vanhat kamazit oli karuja työkaluja.

    • Anonyymi

      Kyllä noilla Kamazeillakin leipä irtoaisi.

      • Anonyymi

        Olen ajanut rahtia paljon Kamaz yhdistelmällä.
        Hieno ajaa ja erinomainen omistaa, suosittelen.
        On paljon voimaa ja sitkeyttä. Parempi ajaa kuin Volvo. Väsymättä voi ajaa Suomen päästä päähän.
        terveisin rahtimahti


    • Anonyymi

      1970-luvulla Neuvostoliitossa Kamajoen varrella olevan paikan valtisi tietokone. Sinne rakennettiin maailman suurin kuorma-autotehdas. Siinä paikalla oli ollut vuosituhannet pelkkää aroa. Sitten syntyivät nopeassa tahdissa tarve, päätös ja toteuttaminen. Kamaz-kuorma-autoja valmistava tehdaskompleksi valmistui vuonna 1977. Tehtaiden kokonaispinta-ala oli 100 neliökilometriä. Vain aniharvat komponentit jouduttiin tuomaan muualla sijaitsevilta alihankkijoilta, kaikki muu syntyi tehtaan omissa tuotantolaitoksissa. Tehdasalueen viereen rakennettiin kaupunki, johon muutaman vuoden kuluessa muutti noin 250 000 asukasta.

    • Anonyymi

      Kaikki mikä tulee Venäjältä on parasta laatua!

    • Anonyymi

      KAMAZ ON AIKA NÄTTI...TOLLANEN OIS JOSSAIN MUUTTOKEIKALLA VÄKIVAHVA VÄÄNTÄJÄ

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

      Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      199
      6994
    2. Ootko rakastunut?

      Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2066
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

      Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1698
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

      Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1400
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

      Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1268
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

      Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      55
      1140
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

      En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      100
      1084
    8. Reeniähororeeniä

      Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      7
      1016
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

      Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      253
      961
    10. Kävit nainen näemmä mun

      Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      949
    Aihe