Suzuki Vitara

10+2

Keväällä 2015 markkinoille. Ensiesittely lokakuussa pariisin autonäyttelyssä.

http://www.carmagazine.co.uk/News/Search-Results/First-Official-Pictures/Suzuki-Vitara-is-back-New-small-SUV-bound-for-Paris-show-2014/


http://www.savonsanomat.fi/erikoissivut/autot/autotalli/suzuki-vitara-palaa-katuhenkisena/1885532

24

606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • crossari

      Onkohan sekin tehty samanlaiselle muovialustalle kuin Crossi.

      • tuhkamunanen

        meijä laskiämpär on muovija. Naaprurilla koko koodan pohja muovija. veLIPOJALLA TIKKU SORMESSA JA KOSKOO KOVASTI


    • 1+9
      • normiautot takaisin

        Kyllähän tuo on minusta paremman näköinen kuin S-Cross ja ihan sinänsäkin hyvän näköinen vaikken SUV malleista välitäkään.

        Nissan joka on melkein 10v ollut enimmäkseen SUV mallien varassa, tuo normaalin pystyperäisen Hatchbackin Golf -luokkaan piakkoin. Ehkä Suzukin olisi aika tehdä samoin.


    • 4wdhi

      Odotan mielenkiinnolla tietoja maavarasta ja nelivetojärjestelmästä. Onko esimerkiksi hidas alue jätetty pois ja tehty tästä tavallinen citymaasturi tai jopa vain crossover (jos maavara on vaikkapa vain 16 cm tms.). Olen odottanut autoa jonkinlaisella mielenkiinnolla ja nyt näyttää, että on käynyt juuri kuten pelkäsin: Suzuki on lähtenyt valtavirran mukaan ja vesittänyt Vitaransa sen sijaan, että olisi pitänyt sen kyvykkäämpänä maasturina. Itse olen ajatellut, että Suzukin kannattaisi pienenä valmistajana erikoistua eikä tehdä samaa kuin kaikki muut. Siten se voisi onnistua edes pitämään markkinaosuutensa. Mutta odotellaan nyt vielä lisätietoja ennen lopullista lyttäämistä ;-)

      Kesälomalla tuli ajettua Islannissa nykyisellä Grand Vitaralla ja tuli silloin mieleen, että mitenkähän auto uudistuu, kun mallilla on jo lähes 10 vuotta ikää.

      • GV -09

        Siis hetkinen, tässähän on kyse uudeta Vitarasta, ei Grand Vitarasta. Tehtaan ilmoituksen mukaan myös Grand Vitara uudistuu.
        Eli kuten tehdas ilmoittaa, Vitara palaa mallistoon, mutta ei ole Grand Vitaran korvaaja.


      • 4wdhi
        GV -09 kirjoitti:

        Siis hetkinen, tässähän on kyse uudeta Vitarasta, ei Grand Vitarasta. Tehtaan ilmoituksen mukaan myös Grand Vitara uudistuu.
        Eli kuten tehdas ilmoittaa, Vitara palaa mallistoon, mutta ei ole Grand Vitaran korvaaja.

        Niinkö todella? Mielenkiintoista. Löysin pikaisella haulla todella vahvistusta tällaiseen:

        "The born-again Vitara is set to plug the gap between the new suburban S-Cross and the off-road Grand Vitara in Australia, starting below $30,000."

        Tuossa siis viitataan vielä Grand Vitaran parempaan maastokyvykkyyteen.

        http://www.carsguide.com.au/car-news/2015-suzuki-vitara-revealed-29333#.VAh17GPm7Mk

        Jos näin on, pitää jatkaa odottelua mielenkiinnolla :-)


      • asiatonta
        4wdhi kirjoitti:

        Niinkö todella? Mielenkiintoista. Löysin pikaisella haulla todella vahvistusta tällaiseen:

        "The born-again Vitara is set to plug the gap between the new suburban S-Cross and the off-road Grand Vitara in Australia, starting below $30,000."

        Tuossa siis viitataan vielä Grand Vitaran parempaan maastokyvykkyyteen.

        http://www.carsguide.com.au/car-news/2015-suzuki-vitara-revealed-29333#.VAh17GPm7Mk

        Jos näin on, pitää jatkaa odottelua mielenkiinnolla :-)

        Ilmoitus on lähtenyt ylläpitoon.


      • 4wdhi
        asiatonta kirjoitti:

        Ilmoitus on lähtenyt ylläpitoon.

        Öö... vai asiatonta? Ymmärsitköhän jotain väärin vai onko tämä jotain palstan sisäpiirihuumoria? Selvennä toki, minä tulin käymään palstalla, koska minua kiinnostaa seuraava Grand Vitara. Siinä vain tuli sekaannus, että luulin tätä uutta Vitaraa seuraajaksi nykyiselle Grand Vitaralle.


      • 4wdhi
        4wdhi kirjoitti:

        Öö... vai asiatonta? Ymmärsitköhän jotain väärin vai onko tämä jotain palstan sisäpiirihuumoria? Selvennä toki, minä tulin käymään palstalla, koska minua kiinnostaa seuraava Grand Vitara. Siinä vain tuli sekaannus, että luulin tätä uutta Vitaraa seuraajaksi nykyiselle Grand Vitaralle.

        Itse itselleni vastaten, taisi tämä asiattomuuskommentti liittyä ylempänä olevaan toisen kirjoittajan höpötysviestiin, eli vastaus oli vain tullut väärään kohtaan.


      • Poksisti

        Koskahan tähän alkaa saada turpoa tai diiseliä? Olis niin passeli pikkusen vaunun vetäjä, vähän enemmän vääntöä ja tehoa vain koneeseen.


      • kara_vaanari
        Poksisti kirjoitti:

        Koskahan tähän alkaa saada turpoa tai diiseliä? Olis niin passeli pikkusen vaunun vetäjä, vähän enemmän vääntöä ja tehoa vain koneeseen.

        Kyllähän luulisi 120 heppaa riittävän. Minä vedin vuosia vaunua 96 saabilla aina Nordkappia myöten ja hyvin meni matkat. Sitten oli vuosia veturina Mazda diesel 80 heppaisena ja hyvin veti.


    • Nkly

      Tämä uusi vitara ei korvaa grand vitaraa vaan on crossoa pienempi malli. Nettitietojen mukaan samat moottorit kuin crossissa, suzuki ei ole vielä saanut valmiiksi uusia bensa ja diesel turbomoottoreita mutta nekin sieltä aikanaan tulee.

    • crossia

      Onkohan näissä uusissa malleissa samanlainen huippumoderni kevyt ja kestävä muovirakenteinen alustarakenne kuten on s-crossissa.

      • Toyota mies

        Ei veikkonen sentään ihan yhtä modernia tekniikkaa, kuin esim Audi RS8 ja Ferrari käyttää, eli muovipohjaa. Olisihan se vallan huippua, jos tekniika olisi noiden kanssa samaa:=)


    • kehitystä

      Uusissa Audeissa jopa kierrejouset muovia ! tämä on muuten ihan totta.

      • geevee06

        Niin ja uudessa Nissanin X-trailerisa myös taka-ovet on muovia!!


    • croooooos

      Ei löytynyt Nissanin mallistosta X-traileria...kenties joku tuleva malli?

      • q377777777

        Note on hyvä, jos etsii väänbtöä.


    • uskoesko

      "Vai koskoo kovasti" Tehty muovialustalle kuin Crossi"
      Kui nii sit? Lukekaahan mitä sanotaan alustasta,vain hyvää,parhaita alustoja.
      Moittivat epävakaata ohjausta ja palautusta käännöksen jälkeen.

      • autoope

        ihan hyvän ovat tehneet, ei ole ikään citymaasturi kauppakassi vaan ihan oikea laite huonoilla teillä kulkemiseen. Oikeat maasturit ovat sitten oma lukunsa mutta niitä on tosi vähän koska vaatimukset ovat aivan toiset.

        Itselläni todella hyvät kokemukset kohta 20 000km


    • Adjee

      Huh huh. Vai että 20 tkm takana. Mahtaa kädet krampata kun yrittää pysyä kaistalla. Ohjaus vetelee suzukissa.

      • Veteläthousuissa

        Kellä vetelee, kellä ei!


      • koeajettu

        Mikäli minä älysin oikein jälleenmyyjän puheita, niin ohjausvastetta on lisätty uusiin autoihin.
        Koeajossa toimi hyvin, tosin tuulettomassa säässä ja motarillekin on matkaa parisataa kilometriä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1912
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe