Äidilläni 67v on ollut jo reilun vuoden lähimuistin kanssa ongelmia. Oikeastaan ne ovat koko ajan pikkuhiljaa pahentuneet. Äidillä on ollut viiden vuoden aikana neljä rytmihäiriötä mitkä siirretty ja hän käyttää tambocoria(rytmihäiriölääke). Sitä käyttänyt pari vuotta, minkä useimmiten laittaa syyksi muistiongelmiinsa. Käytössä myös verenohennuslääke, imovane jo monia vuosia sekä ottanut välillä melatoniinia varsinkin samoihin aikoihin unilääkkeen kanssa. Mikä ei hyvä juttu kait. Nämä muistihäiriöt näkyvät aika voimakkaasti niin ettei esim. muista juuri ollenkaan illalla mitä aamulla on tapahtunut. Yksi esimerkki oli kun veljeni oli käymässä ja oli ollut jo pari päivää. Äiti lähti käymään iltapäivällä kaupassa ja tuli pian takaisin ja kysyi on veljeni tullut käymään kun on auto pihassa. Tässä kohtaa alkoi hälytyskellot jo soida. Aikajärjestykset menee myös sekaisin ei muista tarkalleen milloin oli missäkin lääkärissa ja tehtiinkö joku tutkimus vai ei. Äiti oli muistitestissä ja sai siinä aika huonot pisteet siitä johtuen sai ajan pään tomografia kuvaukseen. Nyt oli neurologilla ja kuvissa ei kuulemma näkynyt mitään rappeumaa, joten ilmeisesti alzheimerin saa näillä näkymin lukea pois. Myöskin oli tehty uusi muistitesti ja äiti oli saanut paljon paremmat pisteet. Kuitenkin neurologi varmaan huomasi miten äiti sinä aikana toisti monta kertaa samoja asioita joten äiti sai ajan aivojensähkökäyrään(eeg?) ja neuropsykologille 3h. Tuolla sairallassa äiti oli veljeni kanssa ja oli jos yksin vessareissullaan eksynyt eli ei osannut tulla n.20m veljeni luokse takaisin. Kuitenkin hoitaa kaikki kauppa-asiat ja arjen jutut vielä ihan hyvin, mitä nyt tarkastaa tuhat kertaa onko ottanut lääkkeet. Kysyy samat asiat aina uudestaan sekä toistaa asioita paljon. Selkeät alzheimerin ensimmäiset oireet mutta ei sitten kuitenkaan sitä. Hirveätä elää epätietoisuudessa vieläkin. Mitä kummaa tuo voi olla. ja onko näistä seuraavista tutkimuksista hyötyä? Mitä neuropsykologi tekee?
Mistä muistihäiriöt johtuu...epätietoisuus kamalaa.
6
216
Vastaukset
- ken tietää?
imovane ÄLÄ KÄYTÄ
http://personal.inet.fi/koti/remeli/alzheimer.htm - ken tietää?
Mistä?
Ken tietää miksi ihmisten pitää sairastua ja kuka mihinkin.
Elintavat ovat a ja o.
Mutta silti voi saada jonkun taudin esim. ympäristömyrkyistä. Noh lähinnä syöpää. - dgu
Onko tämä asia selvinnyt jo alkuperäiselle kirjoittajalle? En tiedä mistä tuo johtuu mutta läheiselläni oleva tilanne kuulostaa samalle,.
- auttavakäsi
Monella vanhuksella yksinäisyys lisää muistiongelmia.Piristyy kun pääsee hoitokotiin tai joku rupeaa käymään,ja huolehtimaan.Kalanmaksaöljyä kannattaa myös antaa.Ei kai niillä lääkärikäynneillä mitään hyödy,rahaa vain menee...ihan sama onko diagnoosia vai ei.Jotenkin pitää pärjätä vain,ja omaisten pitää huolta.Lääkkeet on hyvä laittaa dosettiin niin ei vahingossa ota moneen kertaan.Tai jos joku pystyy huolehtimaan niiden ottamiset.
- Asperger_
Lääkkeet pois ja sinilevää tilalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569