Onko kokemuksia sellaisesta että ensin niin ihanalta vaikuttanut seurustelukumppani paljastuukin alkuhuuman jälkeen määrätietoisen kylmäksi kiusaajaksi ja sitten vielä huomaatte ettei hän suorita kiusaamista yksin eikä luovuta vielä vuosia eron jälkeenkään? Jos narsistin ilmaantuminen elämäänne tuo ympärillenne vainoa niin sen ei tarvitse olla harhaa eikä sattumaa.
DDR-tyyppinen vainoaminen
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11628903
Vainoamisen uhrit
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12420258
Seurustelu narsistin, eikun vainoojan kanssa
31
1953
Vastaukset 31
- Masa18
Juurinkin näin narsistinen ihminen toimii. Kun suhteemme oli edennyt alkuhuuman ulkopuolelle alkoi minuun kohdistuva systemaattinen muuttaminen. Monta kertaa tullessani harrastuksista tai ollessani lasteni / lastenlasteni kanssa jossain, näin hänen lymyävän jossain nurkassa seuraamassa tekemisiäni. Usein kuulin myös lauseen "olet vahvan seuraamisen alla". Hänen hovinsa monta ihmistä asui lähiympäristössäni ja raportoi jatkuvasti tekemisistäni. Loppuaikana se kaikki lähinnä huvitti minua eli miten voi toisia ihmisiä niin paljon kiinnostaa esim. että ole n lastenlasteni kanssa talvella pulkkamäessä. Vielä kymmenen vuotta suhteemme päättymisen jälkeen hän pitää minuun aika ajoin yhteyttä. Joskus on jotain asian tynkääkin, mutta yleensä joku hovista on kertonut miten hyvin minulla nykyään menee ja sehän narsistia kaivaa, kun en häntä enää tarvitse.
- hyvä kun selvisit
Jotkut käyttävät heistä nimitystä soluttautuja. Alkuhuuman myötä alkavat eristäminen ja kiusaamistoimenpiteet. Menetelmät ovat hienovaraisia, hämmennystä herättäviä ja tarkoituksenmukaisia. Moni on hajonnut henkisesti sellaisessa käsittelyssä. Heillä on monenlaisia konsteja käytössään.
- tiedän hyvin
"näin hänen lymyävän jossain nurkassa seuraamassa tekemisiäni"
Tuo on yksi merkittävimmistä gangstalkingin metodeista. Aiheuttaa kiusattavassa mieletöntä hämmennystä. Vainoharhaisuuteen johdattamisen ensiaskeleita.
- sairaita ovat
Työkaveriksi voi myös sattua tuollainen.
Ei ole mitään terveen ihmisen toimintaa. Jatkuvaa mustamaalaamista ja kyttäämistä, valehtelua, vääristelyä.
Leimaa kohteen "hulluksi" ja kohteen puheet "satuiluksi", jos kerrot totuuden hänen toimistaan.
Narsisti mikä narsisti. - Niin nähty ja koettu
Kyllä on kokemusta. Usein narsistin kanssa todella pätee sanonta: "jos joku vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, niin se todennäköisesti silloin ei ole totta". Narsistit näyttelevät ja tekevät sen hyvin, niin kauan kuin sille on tarvetta ja sitten pikkuhiljaa alkaakin se todellisuus paljastua ......
Narsistin hoviväkeen kuuluvat ovat myös hyvin petollisia ja siksi vaarallisia, koska voivat esim. teeskennellä olevansa uhrin ystävä ja sitten puukottavat täysillä selkään, kun narsisti niin pyytää tekemään. Kokemusta on.
Ja parisuhteessa, kun otat eron narsistista, niin voi sitä kostamisen ja vainoamisen määrää, mikä siitä voi seurata muutenkin jo sairaan mielensä ikuisella katkeruudella täyttämän narsistin toimesta, hoviväkensä avustamana. Kostamisessa on narsistilla silloin kaikki keinot käytössä, ihan kaikki eikä häikäilemättömyydellä ole mitään rajaa. Koston välineeksi narsisti ottaa mm. yhteiset lapset, jos sellaisia on. - tuskin väärinkäsitys
Mitä tulee tehdä, jos vainooja on petetyn kimpussa? Häiriköi ottamalla selvää paikoista, joissa petetty on ja ilmestyy sinne. Harrastaa myös puhelinterroria. Riittääkö, jos yrittää olla huomaamatta? Täysin uusi tilanne ja se jo läheisten tiedossa.
"Häiriköi ottamalla selvää paikoista, joissa petetty on ja ilmestyy sinne. Harrastaa myös puhelinterroria. Riittääkö, jos yrittää olla huomaamatta? "
Niin, nuo asiat hyvin henkilökohtaisia siltä pohjalta, että miten paljon itse on valmis tuota häiriköintiä sietämään ja miltä se tuntuu, aiheuttaako se stressiä, pelkoa, tuntuuko tilanne uhkaavalta...
Jos kovasti itse stressaantuu, tilanne tuntuu uhkaavalta ja se aiheuttaa pelkotiloja niin mielestäni silloin voi ottaa yhteyttä mm. poliisiin ja yrittää hankkia kyseiselle ihmiselle lähestymiskielto..
Todisteeksi riittänee tuo puhelinterrorikin, josta jää jälki puhelimeen julkisuudessakin löytyy useita ns. ennakko tapauksia joissa ko. häirikölle on annettu tuomio moisesta...
Samoin löytyy tapauksia joissa häirikönti saa vakavampia muotoja, ja vuosien häiriköinti on johtanut jopa sen uhriksi joutuneen kuolemaan...
Täältä sivusta on vaikea tietää riittääkö pelkkä huomiotta jättäminen, kun ei tunne ihmistä, tutkaile omia tunteitasi asian suhteen, mieti voisitko olla todellisessa vaarassa ko. henkilön taholta ja keskustele läheistesi kanssa tilantestasi ja jos tunnet pelkoa/koet tilanteet uhkaaviksi, ota yhteyttä poliisiin...- nhynhynhy
Kirjaa ylös kaikki ilmestymiset, tallenna kaikki txtarit, nauhoita kaikki puhelut. Vainoaminen on lainmukaan rikos
- olisikin helppoa
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"Häiriköi ottamalla selvää paikoista, joissa petetty on ja ilmestyy sinne. Harrastaa myös puhelinterroria. Riittääkö, jos yrittää olla huomaamatta? "
Niin, nuo asiat hyvin henkilökohtaisia siltä pohjalta, että miten paljon itse on valmis tuota häiriköintiä sietämään ja miltä se tuntuu, aiheuttaako se stressiä, pelkoa, tuntuuko tilanne uhkaavalta...
Jos kovasti itse stressaantuu, tilanne tuntuu uhkaavalta ja se aiheuttaa pelkotiloja niin mielestäni silloin voi ottaa yhteyttä mm. poliisiin ja yrittää hankkia kyseiselle ihmiselle lähestymiskielto..
Todisteeksi riittänee tuo puhelinterrorikin, josta jää jälki puhelimeen julkisuudessakin löytyy useita ns. ennakko tapauksia joissa ko. häirikölle on annettu tuomio moisesta...
Samoin löytyy tapauksia joissa häirikönti saa vakavampia muotoja, ja vuosien häiriköinti on johtanut jopa sen uhriksi joutuneen kuolemaan...
Täältä sivusta on vaikea tietää riittääkö pelkkä huomiotta jättäminen, kun ei tunne ihmistä, tutkaile omia tunteitasi asian suhteen, mieti voisitko olla todellisessa vaarassa ko. henkilön taholta ja keskustele läheistesi kanssa tilantestasi ja jos tunnet pelkoa/koet tilanteet uhkaaviksi, ota yhteyttä poliisiin...Ei se ole niin yksinkertaista että yhteys vaan poliisiin...
- joku vain
olisikin helppoa kirjoitti:
Ei se ole niin yksinkertaista että yhteys vaan poliisiin...
Ei niin. Paitsi jos sattuu hyvä tuuri ja sellainen poliisi joka ottaa asian vakavasti. Yleensähän sieltä saa pelkkää vähättelyä ja uhrin mielenterveyden kyseenalaistamista.
- selviytyjä
On kokemusta, tutustuin sellaiseen ihan kivaan mieheen tuossa jokunen vuosi sitten, juteltiin paljon kerroin ajatuksiani, millainen olisi toivemieheni, mitä haaveilen parisuhteelta. Näin jälkikäteen mies siis urkki selville, millainen hänen pitää olla että retkahdan häneen.
Pikkuhiljaa, mies hivuttautui elämääni, ollen juuri sellainen unelmien prinssi josta olin hänelle kertonut, kuunteleva, ymmärtävä yms. Siis kertakaikkiaan unelma mikä oli muuttunut todeksi.
Tätä kesti jonkin aikaa, sitten mies ilmoitti minulle että muuttaa luokseni, minun ok-taloon. Eipä siinä ollut mitään sanomista, mies siis kuljetti tavaransa luokseni ja jo ensimmäisenä iltana hän alkoi huutamaan minulle, kuinka olin pakottanut hänet pois lastensa luota. En käsittänyt silloin että jo tuolloin olisi pitänyt osoittaa ovea miehelle. Siis typeränä lohdutin miestä, mies säntäsi ulos huutaen ja hakkuen minua, että hän on minun takia tehnyt suuren uhrauksen ja jättänyt lapsensa. Ja minä lohdutin, vakuutin että eihän hän lapsiaan ole jättänyt, vaan toki he ovat tervetulleita kotiimme.
Jonkin aikaa meni rauhallisesti, mies oli hellä ja kiltti, osteli tavaroita, maksoi laskujani, kuljetteli minun lastani sinne ja tänne. Sitten alkoi sellainen pikkuhiljaa etenevä ystävieni, sukulaisteni ja läheisteni haukkuminen, kuinka läheiseni eivät välitä minusta, vaan vain hän välittää.
Asiat eteni, askel kerrallaan, mies haukkui minua erittäin julmasti sai minut itkemään ja sitten lohdutti minua, haukkui kaupassa idiootiksi ja töni, moitti ääntäni, ilmeitäni, istumistani, kävelyäni, kokoajan. Miehen mielestä en osannut tehdä mitään ilman hänen neuvojaan, kokoajan haukkui minua. Kun kävin kaupassa, mies soitteli kokoajan perään, tiukka kysely miksi jossakin meni niin ja niin kauan, kenen kanssa olin pannut ja mitä miehiä tavannut.
Sitten mies ilmoitti että kenellekkään en saa kertoa asioistamme, jolloin minun silmäni avautui ja kysyin mieheltä, mikä hän on aikuiselle ihmiselle sanomaan mitä saa tehdä ja puhua.
Ilmoitin miehelle että en jaksa häntä enää hän saa poistua minun ja lapseni elämästä, heti. Mies roikkui sinnikkäästi perässä, tuli yöllä sänkyni viereen taskulamppu kädessä, valaisten suoraan silmiini ja hokien jotakin ihmeellistä mutinaa. Raiskasi minut, pahoin piteli minut.
Lopulta sain miehen pois elämästi poliisien avulla, tai ainakin niin luulin. Kuitenkin mies vainoaa minua, tietää missä olen ja mitä teen lähetteli välillä txtareita joissa ilmoitti että tulen kuolemaan.
Asioitamme puitiin oikeudessa, jossa mies sai kaikki kääntymään niin että minä olinkin syyllinen moneenkin asiaan ja jouduin työttömänä myymään ok-taloni pystyäkseni maksamaan miehelle takaisin kaikki mitä hän oli ostanut "meille" vaikka tavarat lähtikin miehen mukana hänen muuttaessa.
Ainoa mitä minä sain oli se että mies ei saa lähestyä minua enää.
Kallis ihannemies oli, mutta elämä voittaa ja minä en anna mokoman p**skan pilata loppuelämääni.- karvaranne-raiskaaja
Tolllasta se on noitten ahmettilaisten kanssa.
- teddy bear
karvaranne-raiskaaja kirjoitti:
Ota sinä vaan se nalle kainaloosi.
- Karvoja pitää olla
karvaranne-raiskaaja kirjoitti:
Taidat itse olla karvaton vaaleanpunainen possu ja kadehdit toisten seksikkäitä karvoja.
- hys hys
Karvoja pitää olla kirjoitti:
Taidat itse olla karvaton vaaleanpunainen possu ja kadehdit toisten seksikkäitä karvoja.
No niin taitaa olla, se kateus tosiaan tuon karvaranne-raiskaajan motiivina. ;-)
Mutta jos karvaranne-raiskaaja tarkoitti itseään tuolla nimimerkillä, niin ei sitä kyllä noin julkisesti kannattaisi tunnustaa. Nallekarhusta kaiketi tehnyt rukkaset itselleen.
- tee rikosilmoitus
Vainoamiseen syyllistyy henkilö, joka toistuvasti esimerkiksi uhkaamalla tai seuraamalla vainoaa toista niin, että se aiheuttaa vainotussa pelkoa tai ahdistusta. Rikoksesta voidaan tuomita sakkoa tai enintään kaksi vuotta vankeutta. Vainoaminen on virallisen syytteen alainen rikos, joten syyttäjä voi nostaa syytteen, vaikka uhri ei vaadi rangaistusta.
Eli siis, tallenna kaikki yhteydenotot, viestit, jos kyttäilee kotisi lähestöllä, ota kameralla kuva, kirjaa ylös aika ja paikka. - Masa18
Narsistinen ihminen taikka hänen hovinsa tekee kaiken seuraamisen niin hienosti, ettei usein ole mitään dokumenttia. Puhelut pitäisi nauhottaa, mutta miten nauhotat keskustelun kylillä tai kaupassa. Seuraamista tehdään asuntoalueen parkkipakoilla, mikä on yleinen alue. On hyvin vaikea todistaa, että juuri minua hän siellä seuraa, kun asukkaita alueella voi olla tuhansia. Samaan aikaan voi pienellä paikkakunnalla osua kauppaan tai liikuntatapahtumaan, muttei jatkuvasti. Esim. minä kävin pelaamassa sählyä ja samaan ryhmään tuli ihminen, jota oltiin aina vastassa. Tämä vastassaollut ihminen oli hovi eli hän seurasi minne lähden pelistä tai kuka oli minua vastassa.
- ei voi ymmärtää.
Mistä tälläinen gang stalking ilmiö on oikein syntynyt? En edes uskonut tuollaista olevankaan, eihän tuota voi tervejärkiset tehdä? Miten ihmisillä riittää mielenkiintoa, aikaa tai yrittämystä jaksaa harjoittaa tuollaista? Ei helvetti...
Tai nettivakoilu. Eikö ihmiset kunnioita yhtään enää lakia? Eivätkö pelkää kiinnijäämistä?
Avainsana tuolla on kai se narsistin ja kumppaniensa harjoittama lietsonta. Tarpeeksi kauan puhutaan paskaa (vääristellään) ja yllytetään tekemään rikoksia.
Miten kenenkään tavallisen ihmisen liikkuminen tai kotona oleminen tai muu voi kiinnostaa noin paljon? Mitä seuraamisella haetaan? Skandaaleja, juoruja, mustamaalaamista, jännitystä?
Kyllä noille jotain pitäisi tehdä. Tiedän kyllä ratkaisun, mutta se ei ole laillinen.- rikoslaki
http://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L24 (§ 7a vainoaminen)
http://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L21 (§ 5-8 henkinen väkivalta)
Nämä ovat laillisia perusteluja. Rikoslaista löytyy muitakin pykäliä, jotka sopivat stalkkaajien aikaansaannoksiin ja tekoihin. Samoin perustuslain toinen luku on stalkkaajille tuntematon, samoja asioita löytyy myös rikoslaista. - perustuslain 2.luku
rikoslaki kirjoitti:
http://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L24 (§ 7a vainoaminen)
http://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L21 (§ 5-8 henkinen väkivalta)
Nämä ovat laillisia perusteluja. Rikoslaista löytyy muitakin pykäliä, jotka sopivat stalkkaajien aikaansaannoksiin ja tekoihin. Samoin perustuslain toinen luku on stalkkaajille tuntematon, samoja asioita löytyy myös rikoslaista.http://www.helsinki.fi/oikeustiede/oppiaineet/hallinto-oikeus/Julkisoikeus/Perustuslaki II luku.pdf
Tuossahan stalkkaajille löytyy iltalukemista. Tehköön kotiläksynsä hyvin. - vallan sokaisemat
Joidenkin kokemusten mukaan eniten gangstalkkauksesta ovat kiinnostuneet monet aikuisiksi kasvaneet poliisien ja lääkärien pojat ja tyttäret? Onko sitten kasvatus ollut sellaista että tuntevat itsensä jonkinlaisiksi yli-ihmisiksi vai leviääkö jokin ääriaate sellaisissa piireissä?
- hyvä alku
Edelleen kaivataan lisää kokemuksia narsistien kanssa seurustelusta, nimenomaan sellaisista tapauksista jossa ympärillä on alkanut tapahtumaan ihmeellisiä asioita ja vainoa / kiusantekoa.
- sairaita ovat
No siis oma kokemukseni on että lähelläsi voi asua joku häiriintynyt kyttääjä joka tiedottaa narsistia kotona olemisistasi, pukeutumisestasi, elämän äänistä, jopa siitä kun katsot häneen päin. Normikeskusteluja et voi pihalla käydä sillä kyttääjä kuunnellessaan niitä salaa, levittää narsistille ja muille asiat välittömästi eteenpäin. Tämä on koettu monta kertaa, narsisti tulee nettiin herjaamaan sinua näistä asioista mitä kyttääjä on hänelle viestittänyt. Aikaväli kyttäyksen ja nettiherjailun välillä ei ole järin suuri. Jopa lyhyimmillään puoli tuntia.
Kerran kuulin kyttääjän puhuvan ääneen pihallaan kotona olemistani kommentoiden. Teki mieli kysyä että mistä tiedät kotona olemiseni jos et ole itsekin pvät pitkät kyttäämässä. Sairasta sanon minä. - 8ja14
sairaita ovat kirjoitti:
No siis oma kokemukseni on että lähelläsi voi asua joku häiriintynyt kyttääjä joka tiedottaa narsistia kotona olemisistasi, pukeutumisestasi, elämän äänistä, jopa siitä kun katsot häneen päin. Normikeskusteluja et voi pihalla käydä sillä kyttääjä kuunnellessaan niitä salaa, levittää narsistille ja muille asiat välittömästi eteenpäin. Tämä on koettu monta kertaa, narsisti tulee nettiin herjaamaan sinua näistä asioista mitä kyttääjä on hänelle viestittänyt. Aikaväli kyttäyksen ja nettiherjailun välillä ei ole järin suuri. Jopa lyhyimmillään puoli tuntia.
Kerran kuulin kyttääjän puhuvan ääneen pihallaan kotona olemistani kommentoiden. Teki mieli kysyä että mistä tiedät kotona olemiseni jos et ole itsekin pvät pitkät kyttäämässä. Sairasta sanon minä.Vainoharhat ovat sairauksia..eikö?
- voi olla niinkin
8ja14 kirjoitti:
Vainoharhat ovat sairauksia..eikö?
Pakkoajatukset toisten mielisairauksista on merkki vakavasta psyykkisestä ongelmasta. Pahimmillaan ne voivat johtaa joukkopsykoosiin jonka seurauksena toisen mielisairaus yritetään tehdä todeksi kiduttamalla rajusti. Joskus uhri saattaa jopa olla myötämielinen ottamaan kaiken vastaan ja sanoa kiduttajilleen että "pitäähän se nähdä mitä elämässä on"
- totta ikävä kyllä
8 ja 14: Tuon naapurikyttääjän tietänee lukuisat ihmiset kyllä. Olisin iloinen, jos tuo ei olisi totta, mutta valitettavasti tuollaisiakin ihmisiä löytyy. Niitä on ennen nimitetty ihan perinteisesti vaan "juoruakoiksi", mutta kun liittyy porukkaan, jossa on järjestelmällisesti tehty toisen elämän ja yksityisasioiden kyttäämistä laittominkin keinoin, niin kyseeseen tulee jo vainoaminen.
Sitä paitsi, kiusaajat, narsistit ja stalkkerit tykkäävät syyttää toista "hulluksi" tai "mielisairaaksi" - "se on kaikki vain omaa mielikuvitustasi tai vainoharhaisuuttasi". Näillä sanoilla vetäistään toiselta matto pois jalkojen alta, uskottavuus.
Tuntemani narsisti, joka ihmisten kiusaamista ja vainoamista harrastaa, tykkää nimenomaan syyttää ihmisiä mm.hulluiksi - etenkin jos joku uskaltaa asettautua häntä vastaan tai suuttuu hänelle. - kuke
Todellakin on. Seurustelin naisen kanssa joka oli chattitekstien perusteella, siis ennen seurustelua, todella mukava ja rauhallinen ja ties mitä. Paskat. Täysin sekaisin ja uhkaili, haukkui minua muille, koetti eristää minut kavereistani ja varsinkin naispuolisista tutuistani. Puhui yhdelle yhtä ja toiselle toista.
Onneksi löysin uuden rakkaan myöhemmin ja se narsisti on enää haalea muisto menneisyydessä.
Voimia narsistien uhreille! - tällaista
Ylös taas tämä. Lukekaahan vainoamisesta ja uhreista. Tällaista toimintaa on nykyään. Minun kokemus on, että päästalkkeri on psykopaatti ja hänen taetterinsa ja hovinsa lukeutuu paljolti nahkatukkaisista nahkatakkeja pitävistä, tatuoiduista rock/hevi ihmisistä ja muista petoa palvelevista luusereista. Ei tavalliset hyvät kunnon ihmiset edes suostuisi ikinä tekemään tällaista. Luopiot ja roskasakki tekee jos annetaan mahdollisuus ja pyydetään mukaan.
- toiselta palstalta
Tässä toinen ketju vainoamisesta, mikroaseet ja katuteatterit voidaan unohtaa, vainoaminen peruskaavaltaan on toisen ihmisen elämän seuraamista ja toisen kiusaamista.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12459803
Säälittävää ja sairasta touhua. Stalkkausta harjoittava ihminen ilmeisesti kuvittelee, että toiselle pahan olon tuottaminen tuo itselle hyvän olon, pyyhkii pois omat virheet ja ongelmat; ja vainoamalla toinen saadaan hengiltä ja häneltä pois se, joka itselle aiheuttaa kateutta/ mustasukkaisuutta tms.
Tätähän nämä uskontolahkojen, mafian ja mustasukkaisuusdraamojen jutut pahimmillaan ovat.- dvsdsvsv
Mikroaseet ja säteilytykset voi kyllä unohtaa mutta katuteatterit eli kaikenlaisten ikävien/hämmentävien tilanteiden luominen uhrille on keskeinen juttu.
- never trust in her.
Haluan tuosta vainoamisesta tuoda vielä muutaman varoittavan esimerkin.
Narsisti saattaa hoveineen luoda uhrilleen valeprofiilin tms. facebookkiin, jossa on kelpoa levitellä henkilöstä valheita, puolitotuuksia tai muuta "tietoa", jolla synnyttää vainoamista. Henkilöstä saatetaan ottaa vaikkapa hänen tietämättään kuvia, joita laitellaan sitten tuonne facebookkiin, jota mahdollisimman moni tunnistaisi ja kyttäysmentaliteetti saadaan aikaiseksi ja mahdolliseksi.
Toinen vainoamiseen viittaava osoitus on narsistin kieroudesta syyttää uhriaan eri väestöryhmien lietsomisesta, esim. provosoivista nettikirjoitteluista tai häiriköinnistä netissä muulla tavalla.
Kukapa tietää, vaikka narsisti on itse näiden häiriköintien takana? Vahva tunne on asiasta. ;-)
Älkää siis uskoko näitä kuiskuttelevia narsistikäärmeitä. Niillä on temput ja niksit hallussa saada synnytettyä vihaa uhriaan kohtaan. Vaikkapa valheen kautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?
Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.1761370- 881214
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti2071110- 68952
- 59721
- 55590
- 32568
Muiden vaikutus
Oletko antanut muiden vaikuttaa mielipiteisiisi, tunteisiini tai valintoihisi suhteessa kaivattuusi?80526- 45497
No tavallaan seuraava kohtaaminen on käänteentekevä
Koska sanon sulle että rakastan sua. On aika. Pösilö.29494