Liittymän vaihtaminen Telefinlandista

Tiikku

Oletteko yrittäneet päästä helposti vaihtamaan liittymää Telefinlandista muualle....vaihdoin Saunalahteen ja kuinkas kävikään...siirto meni tietysti uudelle laskutusjaksolle ja juuri ennen siirtymistä tuli tekstiviesti tyyliin- olethan tietoinen mikäli siirto menee uudelle jaksolle perimme koko kuukauden maksun. Soitin ja vastauksena asialle ei ole tehtävissä mitään. Vaihdoimme myös taloutemme toisen liittymän ja täsmäsiirto yrityksestä huolimatta Telefinland vetkutti senkin uuden laskutusjakson ensimmäiselle päivälle laskuttaen koko kuukauden maksun 19,99 euroa-kyseessä ei määräaikainen sopimus. Silkkaa taktiikkaa ja vielä kehdataan toivoa, että palaisin joskus takaisin ........ tämä kokemus riitti ja samalla Sonera. Onneksi on muitakin operaattoreita. Kaksi muuta talouden liittymää lähtee vielä...........nyt riitti!

16

382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moikka Tiikku,

      tehdäänkö sovinto?

      Emme missään nimessä vetkuttele, emmekä ketkuttele numeronsiirroissa. Tässä on kyse puhepaketin ominaisuudesta, kiinteästä kuukausimaksusta. Tuo veloitetaan asiakkaalta aina, käytön määrästä riippumatta. Säästöpaketin kuukausimaksu muodostuu heti ensimmäisenä laskutuskauden päivänä. Se on myös sopimus, missä asiakas saa käyttöönsä edullisemmat puheaikaminuutit sekä muut valitut ominaisuudet. Ehtona hinnoittelulle on kiinteä kuukausimaksu. Toisinsanoen, kun valitsee Säästöpaketin, sitoutuu myös maksamaan koko kuun osalta kiinteän hinnan vaikka paketista jäisi osa käyttämättä.

      Yksi asiakaspalvelumme tehtävistä on tarkistaa asiakaskontaktissa, että paketti on ajantasalla ja kulut kohdallansa asiakkaan parasta ajatellen :)
      Säästöpaketin vaihtoehtona on käytön mukaan laskutettava Mini-liittymä.

      Numeronsiirrossa asiakkaalla on oikeus sanoa milloin siirto tapahtuu. Etäkaupassa se vie vähintään 15 vuorokautta. Jos liittymällä on kiinteä kuukausimaksu, kannattaa siirto sopia laskutuskauden loppuun.

      Mitä itse suosittelisin, on tietysti että numeronsiirtoihin (varsinkin jos suuntana meiltä pois!) ei olisi tarvetta. Haluamme pitää meidän asiakkaista huolta, mielellään emme yhdestäkään luopuisi. Pyrimme että meidän tuotteet ja palvelut vastaisivat tarpeita, myös muuttuvissa elämäntilanteissa.


      Mia@TeleFinlandPartio
      http://bit.ly/1vbqb53

      • "Etäkaupassa se vie vähintään 15 vuorokautta. "

        Miksi? Ei kuluttajan saamaa mahdollista peruutusoikeutta saa käyttää häntä itseään vastaan. Tuo on sama kuin jos tilaisin puhelimen, toimitusta viivästytettäisiin 15 päivää, jotta voisin muka tutustua puhelimeen rauhassa sen ollessa vielä myyjällä.


      • okaro kirjoitti:

        "Etäkaupassa se vie vähintään 15 vuorokautta. "

        Miksi? Ei kuluttajan saamaa mahdollista peruutusoikeutta saa käyttää häntä itseään vastaan. Tuo on sama kuin jos tilaisin puhelimen, toimitusta viivästytettäisiin 15 päivää, jotta voisin muka tutustua puhelimeen rauhassa sen ollessa vielä myyjällä.

        Moikka,

        15 arkipäivän kesto ei johdu siitä, että haluaisimme numeronsiirtoa tahallaan viivästyttää seuraavalle laskutuskaudelle. Numeronsiirtoaika on kuluttajansuojalain mukainen kun sopimus tehdään puhelimitse tai internetissä.

        Lisätietoja löytyy täältä http://bit.ly/1pOO0us

        Mia@TeleFinlandPartio
        http://bit.ly/1vbqb53


    • höpö löpö

      Höpö, höpö. Vain TF ja Sonera laskuttaa noin .Dna ja Saunalahti laskuttaa käytetyistä päivistä joten selitys ontuu ja pahasti.

      Soneralla ja TF:llä on kaikkein töykein ja huonoin asiakaspalvelu joka vaĺehtelee asiakkaalle. Itselläni eräästä numeronsiirrosta valehdeltiin surutta kunnes itse sonera chatin kautta ovelasti kysymällä totuus paljastui. Onneksi aiemmat chat keskustelut on tallessa jossa paljastuu huijaus ja valehteleminen. Eli kun pyydetään numero säilyy 3 kk ennen kuin annetaan uudelle asiakkaalle.

      • Moikka,

        heti alkuun sanon että huh. ”Töykein ja huonoin asiakaspalvelu joka vaĺehtelee asiakkaalle” sanoistasi puskee läpi valtava pettymys. Kertoisitko minulle enemmän, mikä meni noin pahasti pieleen?

        Voin käsi sydämellä sanoa, että meistä yksikään ei tarkoituksella asiakkaalle valehtele tai ohjaa väärin. Inhimillisiä virheitä, väärinkäsityksiä – ne ovat kyllä mahdollisia, myös korjattavissa.

        Autan mielelläni tämän asian jatkoselvittelyssä jos sitä kaipaat.

        Mia@TeleFinlandPartio
        http://bit.ly/1vbqb53


    • höpö löpö

      Olen toistuvasti asiaa selvittänyt ja enää en viitsi.
      Valitettavasti joudun sanommaan, että kohdallani on takuuvarmasti kyse tarkoituksellisesta teosta.
      Kaikki tallessa olevat keskustelut ososittavat kuinka räikeästi lähinnä Soneran asiakaspalvelun (ei siis ihan kuulu TF:lle) puheet menevät ristiin.

      Olen viimeksi jättänyt toissa viikolla Soneralle sähköpostia ja vastaustahan ei tule?? Eikö sekin osoita asian vilpillisyyttä jos kyselyyni ei vastata? Kyseessä erästä puhelinnumeroa koskeva erimielisyys.

      Numero on ollut minun käytössäni pitkään ja sekaannusten takia se irtisanoutui ja annettiin HETI toiselle asiakkaalle vaikka pyysin sitä pidettävän asianmukaiset 3 kk jemmassa.

      Sen opin ettei asiakaspalveluun soneralal ja tf:llä voi luottaa. Ja tuo valehtelu on totista totta.
      Tässä tapauksessa kun numero on annettu toiselle omasta toiveestani huolimatta ja asiaa vähätelty ei se ole mitenkään korjattavissa!

      • Turhaavalitusta

        Mitä meet irtisanomaan, oma vika. Oisit laittanut mini liittymäksi niin olisi ollut 1€ kk maksu ja oisit saanut pitää numeros.. Turhaa valitusta.


    • Moikka!

      Kuluttaja-asiakaspalvelumme käytössä ei ole sähköpostia. Olemme keskittäneet sähköisen asioinnin tänne: http://bit.ly/1vxLM8r

      Suosittelisin käyttämään verkkoasioinnin väyliä hyväksi ja laittamaan meille viestiä esim. Facebookissa tai Twitterissä, jos tunnukset sinulta löytyvät. Saataisiin asia meidän suuntaan käsittelyyn ja katsottua asialle positiivinen päätös eikä jäisi mielipahaa tapahtuneesta! :)

      Jari@SoneraPartio
      www.sonera.fi/sonerapartio

    • höpö löpö

      Viestiä on lähtenyt kaikkia kanavia myöten joten asia on varmasti Soneran asiakaspalvelun tiedossa. Chatin kautta asiaa hoitaessani olen saanut parhaimmillani todella vähättelevää palvelua "Liittymä nyt vaan sattuu olemaan toisen henkilön käytössä" -tyyliin.

      Noita naamakirja yms. reittejä en käytä ihan periaatteesta. Numeroa en itselleni saa joten mikä on se "positiivinen päätös"???

    • tuuvinki

      Vaihdoin joulukuussa oman ja opiskelevan tyttäreni liittymät Tele-Finlandille.
      (On siis "täydet oikeudet" ja maksan laskut).
      Huomasin kutenkin, että valitsemani säästöpaketin pieni minuuttimäärä ei riitä
      itselleni.Haluaisin vaihtaa suurempaan säästöpakettiin seuraavan laskutuskauden lopussa. Se ei vaan näyttänyt onnistuvan palvelusivuilla.
      Voinko siis vaihtaa säästöpaketin toiseen säästöpakettiin?Haluaisin lisätä puheaikaani sadasta minuutista kolmeensataan. Nettiä en tarvitse.
      Onko muuttaminen ylipäätään mahdollista? Jos on, milloin se on tarkalleen ottaen tehtävä, ettei joudu maksamaan ylimääräisiä maksuja? Sanottakoon, että olen kiinnostunut vain ilman nettiä olevista säästöpaketeista-en muista vaihtoehdoista.Laskutuskauteni on 5.1-4.2.
      Kiitos vastauksesta etukäteen.

      Laskutuskauteni on siis 5.1-4.2.

      • Moikka,

        kiitos että valitsitte meidät operaattoriksi - lämpimästi tervetuloa asiakkaaksi! :)
        Säästöpakettia voi päivittää kerran laskutuskaudessa isompaan tai pienempään, tarpeen mukaan. Oma liittymän kautta päivitys onnistuu veloituksetta. Oma liittymässä on myös paikalla chat-neuvojamme. Suosittelen lämpimästi nappaamaan häntä virtuaalisesti hihasta paikan päällä :) Saat heti neuvot ja niksit sekä ratkaisun ongelmatilanteissa. Tavoitat meidät myös puhelimitse, puhelinasiakaspalvelu auttaa mielellään kaikissa liittymäasioissa.

        Asiakaspalvelun yhteystiedot http://bit.ly/1rp0caO

        terkuin
        Mia@TeleFinlandPartio
        http://bit.ly/1vbqb53


      • tuuvinki
        tele_finland kirjoitti:

        Moikka,

        kiitos että valitsitte meidät operaattoriksi - lämpimästi tervetuloa asiakkaaksi! :)
        Säästöpakettia voi päivittää kerran laskutuskaudessa isompaan tai pienempään, tarpeen mukaan. Oma liittymän kautta päivitys onnistuu veloituksetta. Oma liittymässä on myös paikalla chat-neuvojamme. Suosittelen lämpimästi nappaamaan häntä virtuaalisesti hihasta paikan päällä :) Saat heti neuvot ja niksit sekä ratkaisun ongelmatilanteissa. Tavoitat meidät myös puhelimitse, puhelinasiakaspalvelu auttaa mielellään kaikissa liittymäasioissa.

        Asiakaspalvelun yhteystiedot http://bit.ly/1rp0caO

        terkuin
        Mia@TeleFinlandPartio
        http://bit.ly/1vbqb53

        Hei!
        Yritänpä sitten päivitystä uudelleen itse.
        Kiitos vastauksesta.


    • eiongelmia

      Olen joskus vaihtanut TeleFinland-asiakkuuteni toiselle operaattorille - ihan ilman ongelmia. Palasin kuitenkin takaisin TeleFinlandin asiakkaaksi ja olen aivan todella, todella tyytyväinen asiakas. Netissä omalla sivustolla on todella helppoa tehdä liitymäpäivityksiä - olen sitä kautta ottanut nettitikkujutun ja pojallekin liittymän. Kaikki vaihdot onnistuneet todella helposti ja liittymät ovat helposti muokattavissa omien tarpeiden mukaan. Asiakaspalvelu puhelimessa ollut aivan mahtavaa, ihan piti puhelun lopussa kiitellä ihanasta, mahtavasta ja ystävällisestä palvelusta.

      • Moikka!

        Kiitos tästä ihanasta palautteestasi, oikein paljon tervetuloa takaisin meille asiakkaaksi! :) Mahtavaa, että olet kokenut asioinnin sekä verkossa että puhelimessa sujuvaksi. Teemme parhaamme, että kaikki asiakaspalvelukanavamme palvelevat sinua parhaalla mahdollisella tavalla. Kehitysideoita näistä otamme myös mielellämme vastaan :) Mukava kuulla, että kokeillut verkossa asiointia. Oma liittymä palvelee ympäri vuorokauden, monet muutokset onnistuvat sitä kautta täysin maksutta. Lisäksi nettisivuillamme on apunasi myös Chat-neuvoja, jota voit virtuaalisesti kiskoa hihasta tarpeen tullen :) Asiakaspalvelu puhelimitse auttaa mielellään myös. Mukavaa viikonloppua sinulle!

        Mia@TeleFinlandPartio
        http://bit.ly/1vbqb53


      • OTTOLEY

        Tele finlandin nettisivut tökkii eikä aukea selvästi, on yli puolet sivuista ettei näy kuin pieni pala. Olisi mukava katsoa mitä liittymiä ja nopeuksia olisi saatavilla, epäilyttää sen toiminta jo tässä vaiheessa/ toimiiko muuten?
        netissä toimii kaikki muut/muiden sivut.


      • OTTOLEY kirjoitti:

        Tele finlandin nettisivut tökkii eikä aukea selvästi, on yli puolet sivuista ettei näy kuin pieni pala. Olisi mukava katsoa mitä liittymiä ja nopeuksia olisi saatavilla, epäilyttää sen toiminta jo tässä vaiheessa/ toimiiko muuten?
        netissä toimii kaikki muut/muiden sivut.

        Moikka,

        kummallista! Selvitellään mistä johtuu moinen virheellinen näkymä. Mitä selainta käytät surffaillessa? Tökkiikö nettisivut kun selaat kännykällä vai tietokoneella?

        Mia@TeleFinlandPartio
        http://bit.ly/1vbqb53


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2701
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1321
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1155
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1018
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      990
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      956
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      889
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      885
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe