Olen 20v mies ja minua on vaivannut jo pidemmän aikaan korkea verenpaine lääkärin mittaamana. Paineet vastaanotolla ovat olleet luokkaa 165/105 ja pulssi n.120. Vähän aikaan sitten päätin hommata oman verenpainemittarin, jolla mitattuna paineet ovat n. 125/75 ja pulssi 70. Oma mittarini on myös laadukas (Omron m6), joten mittausvirheeseen en usko.
Mikä voisi aiheuttaa näin suuren eron kotona ja vastaanotolla mitatun verenpaineen välillä?
Korkea verenpaine lääkärissä
2
1220
Vastaukset
- Jännittäjä
Sama täällä. Mulla on kyllä verenpainelääkkeet mutta tk:ssa mitattaessa paineet on silti ihan katossa ja kotona 135/75 ja sitä luokkaa. Kyseessä on jännittäminen (ainakin mulla). Pulssi hakkaa tosiaankin 120 ja paineet on siellä 160-180 ja alapaine 90-100.En tiedä mistä tuo johtuu mutta heti kun menenkin terveyskeskuksen sisälle rupeaa sydän hakkaamaan ja verenpaine nousee
Sama tilanne menenpä minkä asian vuoksi vaan lääkärille. Eli mulla vika on oikeasti "korvien välissä" - Böööö
Sama täällä! Lääkäri sanoi että usein vastaanotolla se on korkeampi juuri sen tilanteen ja jännittämisen takia. Ei siis syytä huoleen! :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El746304MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny415368Orpon hallitus paskoi kaikki hommat
ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.604245NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun734112Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja653870Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?
Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.691167- 53972
- 281908
Onko kaivattusi muuttunut sinä aikana
Kun olet hänet tuntenut? Jos, mihin suuntaan? Mistä epäilet muuttumisen johtuneen?29807Toivotko, että
Toivotko, että hän yrittäisi jutella sinulle? Vai toivotko, että itse voisit mennä juttelemaan?62801