Olen 20v mies ja minua on vaivannut jo pidemmän aikaan korkea verenpaine lääkärin mittaamana. Paineet vastaanotolla ovat olleet luokkaa 165/105 ja pulssi n.120. Vähän aikaan sitten päätin hommata oman verenpainemittarin, jolla mitattuna paineet ovat n. 125/75 ja pulssi 70. Oma mittarini on myös laadukas (Omron m6), joten mittausvirheeseen en usko.
Mikä voisi aiheuttaa näin suuren eron kotona ja vastaanotolla mitatun verenpaineen välillä?
Korkea verenpaine lääkärissä
2
1167
Vastaukset
- Jännittäjä
Sama täällä. Mulla on kyllä verenpainelääkkeet mutta tk:ssa mitattaessa paineet on silti ihan katossa ja kotona 135/75 ja sitä luokkaa. Kyseessä on jännittäminen (ainakin mulla). Pulssi hakkaa tosiaankin 120 ja paineet on siellä 160-180 ja alapaine 90-100.En tiedä mistä tuo johtuu mutta heti kun menenkin terveyskeskuksen sisälle rupeaa sydän hakkaamaan ja verenpaine nousee
Sama tilanne menenpä minkä asian vuoksi vaan lääkärille. Eli mulla vika on oikeasti "korvien välissä" - Böööö
Sama täällä! Lääkäri sanoi että usein vastaanotolla se on korkeampi juuri sen tilanteen ja jännittämisen takia. Ei siis syytä huoleen! :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3067718Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne856019Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1733571Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee322057Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1951911Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san221906- 361679
- 441494
- 551452
- 221441