Olen 20v mies ja minua on vaivannut jo pidemmän aikaan korkea verenpaine lääkärin mittaamana. Paineet vastaanotolla ovat olleet luokkaa 165/105 ja pulssi n.120. Vähän aikaan sitten päätin hommata oman verenpainemittarin, jolla mitattuna paineet ovat n. 125/75 ja pulssi 70. Oma mittarini on myös laadukas (Omron m6), joten mittausvirheeseen en usko.
Mikä voisi aiheuttaa näin suuren eron kotona ja vastaanotolla mitatun verenpaineen välillä?
Korkea verenpaine lääkärissä
2
1264
Vastaukset
- Jännittäjä
Sama täällä. Mulla on kyllä verenpainelääkkeet mutta tk:ssa mitattaessa paineet on silti ihan katossa ja kotona 135/75 ja sitä luokkaa. Kyseessä on jännittäminen (ainakin mulla). Pulssi hakkaa tosiaankin 120 ja paineet on siellä 160-180 ja alapaine 90-100.En tiedä mistä tuo johtuu mutta heti kun menenkin terveyskeskuksen sisälle rupeaa sydän hakkaamaan ja verenpaine nousee
Sama tilanne menenpä minkä asian vuoksi vaan lääkärille. Eli mulla vika on oikeasti "korvien välissä" - Böööö
Sama täällä! Lääkäri sanoi että usein vastaanotolla se on korkeampi juuri sen tilanteen ja jännittämisen takia. Ei siis syytä huoleen! :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3413984Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1283610Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku52322- 1121714
Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181668Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241359Martina mukana erikoisjoukossa
Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j148990Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit102989Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta79885- 86791