Olen 20v mies ja minua on vaivannut jo pidemmän aikaan korkea verenpaine lääkärin mittaamana. Paineet vastaanotolla ovat olleet luokkaa 165/105 ja pulssi n.120. Vähän aikaan sitten päätin hommata oman verenpainemittarin, jolla mitattuna paineet ovat n. 125/75 ja pulssi 70. Oma mittarini on myös laadukas (Omron m6), joten mittausvirheeseen en usko.
Mikä voisi aiheuttaa näin suuren eron kotona ja vastaanotolla mitatun verenpaineen välillä?
Korkea verenpaine lääkärissä
2
1309
Vastaukset
- Jännittäjä
Sama täällä. Mulla on kyllä verenpainelääkkeet mutta tk:ssa mitattaessa paineet on silti ihan katossa ja kotona 135/75 ja sitä luokkaa. Kyseessä on jännittäminen (ainakin mulla). Pulssi hakkaa tosiaankin 120 ja paineet on siellä 160-180 ja alapaine 90-100.En tiedä mistä tuo johtuu mutta heti kun menenkin terveyskeskuksen sisälle rupeaa sydän hakkaamaan ja verenpaine nousee
Sama tilanne menenpä minkä asian vuoksi vaan lääkärille. Eli mulla vika on oikeasti "korvien välissä" - Böööö
Sama täällä! Lääkäri sanoi että usein vastaanotolla se on korkeampi juuri sen tilanteen ja jännittämisen takia. Ei siis syytä huoleen! :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1092740EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje291331- 981176
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621007Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta366987Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi133948- 54843
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne22673- 40668
Tunnettujen vanhempien lapset, tv-sarja
Tunnettujen vanhempien lapset saa tv-sarjan. Juurihan yksi heistä oli MTV:ssä 6.5.26 kertomassa ettei halua julkisuutta109625