Suzuki SX4 / Fiat Sedici

SX4 ja Sedici

SX4 ja Sedici ovat tietääkseni melkein identtisiä keskenään. Sediciä ei ole tuotu koskaan uutena Suomeen.
Onkohan noissa bensiinikoneet Suzukin valmistamia ja dieselit Fiatilta?
Valmistusmaa molemmissa Unkari ja tulenevat myös samalta tehtaalta?
Molemmathan ovat koriltaan samanlaisia ja muotoilija tietääkseni italialainen Giugiaro?
Korjatkaa jos olen väärässä.
Kelpo autoja tietääkseni molemmat ovat. Fiatin dieselkoneista olen kuullut ainoastaan pelkkää hyvää. Autolehdissäkin poikkeuksetta kehuttu ja ovat hyvämaineisia maailmalla. Muutama vuosi sitten Autobildin100 tkm:n kestotestissäkin mm. Bravo 1.9 JTD ja Grande Punto 1.3 MultiJet pärjäsivät erinomaisesti.

11

785

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SX4 ja Sedici

Siis tämä vanhemman mallin maasturi SX4 ja Sedici ovat yhteistyössä tehtyjä, jotka ovat olleet tuotannossa jo vuosia.

• ei Fiattia

Mikään missä Fiatti on on ollut mukana ei laadulla häikäise.

• SX4 ja Sedici

Mulla 3,5 vuotias Grande Punto 1.2 bensiinikoneella ja tod hyvin toiminut. Ajanut olen sillä nyt yli 91 000 km, ostaessa sen oli tällä esittelyautolla ajettu n.400 km. Vielä edes ns. kuluvia osiakaan, jarrupaloja tms. ei ole tarvinnut vaihtaa. Ainoastaan muutama poltin.

• 1+1+0

Ovat täysin samoja autoja. Toisessa on fiatin badget ja toisessa suzukin!

Siis Suzuki tekee nämä autot, mutta suunnittelutyössä on ollut myös fiat mukana.

• Tuhkamunanen

viijatit on surkeinpia kaaroja mitä on, sukisuki taas on paras. Mun Eenokki veljellä on iso tikku sormesa. kemijärvellä pouthaa.

• SX4 ja Sedici
        Tuhkamunanen kirjoitti:

viijatit on surkeinpia kaaroja mitä on, sukisuki taas on paras. Mun Eenokki veljellä on iso tikku sormesa. kemijärvellä pouthaa.

Joo, muotoilusta vastaa Giorgetto Giugiaron Italdesing studio ja dieselkoneet ovat Fiatin valmistamia.
        Uutta tietoa minulle oli että Lancialta olisi ollut tulossa myös samanlainen versio tuotantoon v. 2007?
        Eipä tainnut tulla Lancia -versiota koskaan?

http://www.autowiki.fi/index.php/Suzuki_SX4_1._sukupolvi

• Anonyymi

Siis yhdessä suunnilteltu, dieselit Fiatilta (tai tarkemmin, maineikkaan iltalialaisen vm-motorin tekemiä), bensakoneet Suzukilta, muotoilu italialaisen Giugiaron.
        Hyviä autoja!!!!
        Nykyään uudet SX4 on oma malli. Sedicin korvaava malli Fiatilla on 500X. Samalle tekniikalle tehty myös Jeep Renegade, joka on koriltaan erilainen ja kokoisekseen tilava auto. Hyviä autoja nämäkin, laatua kehuttu. Renegade vaan on melko hinnakas, varsinkin nelivetoisena.

• Vmnsmhllv

Onkohan tuota Sediciä tuotu yhtään kappaletta Suomeen?

• skfjdkslfjsdlfjds

fiatin ja skodan yhteistyömalli on nimeltään fiasko ja suunnittelijana joku gaygiegura.

• skfjdkslfjsdlfjds

Tykkään kaikesta missä on sana gay.

• Anonyymi
        skfjdkslfjsdlfjds kirjoitti:

Tykkään kaikesta missä on sana gay.

Olethan itsekin varsinainen sellainen 😀😳

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
      Maailman menoa
      232
      6717
    2. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      116
      5056
    3. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      163
      4829
    4. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      64
      3296
    5. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      105
      2913
    6. En koskaan tule sinulle tätä kertomaan

Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.
      Ikävä
      65
      2349
    7. Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen

Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?
      Ikävä
      139
      1920
    8. Joroinen räjähdys

Ja siellä räjähti sähköpakettiauto,joka teki suuret tuhot.
      Hybridi- ja sähköautot
      70
      1916
    9. odotatko vielä viestiä minulta...

Mies...? En tiedä mitä sanoa 😔 auta vähän naista ja tule enemmän vastaan
      Ikävä
      139
      1754
    10. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      225
      1644
    Aihe