Suzuki SX4 / Fiat Sedici

SX4 ja Sedici

SX4 ja Sedici ovat tietääkseni melkein identtisiä keskenään. Sediciä ei ole tuotu koskaan uutena Suomeen.
Onkohan noissa bensiinikoneet Suzukin valmistamia ja dieselit Fiatilta?
Valmistusmaa molemmissa Unkari ja tulenevat myös samalta tehtaalta?
Molemmathan ovat koriltaan samanlaisia ja muotoilija tietääkseni italialainen Giugiaro?
Korjatkaa jos olen väärässä.
Kelpo autoja tietääkseni molemmat ovat. Fiatin dieselkoneista olen kuullut ainoastaan pelkkää hyvää. Autolehdissäkin poikkeuksetta kehuttu ja ovat hyvämaineisia maailmalla. Muutama vuosi sitten Autobildin100 tkm:n kestotestissäkin mm. Bravo 1.9 JTD ja Grande Punto 1.3 MultiJet pärjäsivät erinomaisesti.

11

615

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SX4 ja Sedici

Siis tämä vanhemman mallin maasturi SX4 ja Sedici ovat yhteistyössä tehtyjä, jotka ovat olleet tuotannossa jo vuosia.

• ei Fiattia

Mikään missä Fiatti on on ollut mukana ei laadulla häikäise.

• SX4 ja Sedici

Mulla 3,5 vuotias Grande Punto 1.2 bensiinikoneella ja tod hyvin toiminut. Ajanut olen sillä nyt yli 91 000 km, ostaessa sen oli tällä esittelyautolla ajettu n.400 km. Vielä edes ns. kuluvia osiakaan, jarrupaloja tms. ei ole tarvinnut vaihtaa. Ainoastaan muutama poltin.

• 1+1+0

Ovat täysin samoja autoja. Toisessa on fiatin badget ja toisessa suzukin!

Siis Suzuki tekee nämä autot, mutta suunnittelutyössä on ollut myös fiat mukana.

• Tuhkamunanen

viijatit on surkeinpia kaaroja mitä on, sukisuki taas on paras. Mun Eenokki veljellä on iso tikku sormesa. kemijärvellä pouthaa.

• SX4 ja Sedici
        Tuhkamunanen kirjoitti:

viijatit on surkeinpia kaaroja mitä on, sukisuki taas on paras. Mun Eenokki veljellä on iso tikku sormesa. kemijärvellä pouthaa.

Joo, muotoilusta vastaa Giorgetto Giugiaron Italdesing studio ja dieselkoneet ovat Fiatin valmistamia.
        Uutta tietoa minulle oli että Lancialta olisi ollut tulossa myös samanlainen versio tuotantoon v. 2007?
        Eipä tainnut tulla Lancia -versiota koskaan?

http://www.autowiki.fi/index.php/Suzuki_SX4_1._sukupolvi

• Anonyymi

Siis yhdessä suunnilteltu, dieselit Fiatilta (tai tarkemmin, maineikkaan iltalialaisen vm-motorin tekemiä), bensakoneet Suzukilta, muotoilu italialaisen Giugiaron.
        Hyviä autoja!!!!
        Nykyään uudet SX4 on oma malli. Sedicin korvaava malli Fiatilla on 500X. Samalle tekniikalle tehty myös Jeep Renegade, joka on koriltaan erilainen ja kokoisekseen tilava auto. Hyviä autoja nämäkin, laatua kehuttu. Renegade vaan on melko hinnakas, varsinkin nelivetoisena.

• Vmnsmhllv

Onkohan tuota Sediciä tuotu yhtään kappaletta Suomeen?

• skfjdkslfjsdlfjds

fiatin ja skodan yhteistyömalli on nimeltään fiasko ja suunnittelijana joku gaygiegura.

• skfjdkslfjsdlfjds

Tykkään kaikesta missä on sana gay.

• Anonyymi
        skfjdkslfjsdlfjds kirjoitti:

Tykkään kaikesta missä on sana gay.

Olethan itsekin varsinainen sellainen 😀😳

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2639
    2. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      154
      1669
    3. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      134
      1634
    4. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      1381
    5. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      66
      1338
    6. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      13
      1190
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      285
      1183
    8. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      156
      986
    9. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      24
      940
    10. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      58
      899
    Aihe