Ms tautiko?

Miettiliäs91

Olen miettinyt onkohan minulla tämä sairaus, olen siis 22v nainen. Pari vuotta sitten kehooni tuli joka puolelle elohiiriä, jota hieman selviteltiin eikä mitään löytynyt. Nyt ne on taas alkanut ja tuntuu että pitkin kehoa on jotain vihlasuja, hermopeiräisiä tai nivelkipuja?
Pari päivää sitten näin sahalaita kuvioita ja todettiin migreeni. Mietin vaan että voiko nämä näköhäiriöt liittyä siihen tautiin myös. Kasvojani ja käsiäni myös kihelmöi ja kutittaa. Sekä heräilen joskus öisin kun käteni on puutunut.

8

349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tkktt

      No ei kyllä noilla oireilla.. Yöllä puutuu kädet jos mistäkin syystä. Migreeni ei kuulu tähän. Sahalaidat tulee ihan alhaisesta verenpaineestakin- muista juoda! Noita elohiiriä tulee, kun ei juo tarpeeks ja mm magnesium arvot on alhaalla. Äkkisiltään pistäisin kuuman kesän piikkiin.. Jos sulla ois mäsä- tietäisit sen kyllä!

    • Aloittaja91

      Kiitos vastauksestasi! Tänään silmien taakse on koskenut ja huimannut.. Myös päänahkani tuntuu puutuilevan..

      • Boysandmaria

        Borrelioosi. Pyydä nopeasti doksisykliini antibiotti: sano että näit punkin ja rinkulan, muuten mahdollisuudet ovat huonot! Minulla ollut aivan samanlaisia oireita, nyt hoidan yrteillä kun eivät antaneet toista kertaa antibiootteja. Ei siis lähtenyt amoksiliinilla, se on melko hyödytön, ei mm. tehoa oheisinfektioihin. Jos ehdottavat amoksia, voi olla penisiliiniallerginen...Minun käsien puutuminen jatkui yli vuoden melkeinpä joka yö, kunnes aloin hoitaa yrttiliuoksilla bartonellaa. Nuo lihasnykinätkin sopivat siihen hyvin.


      • Boysandmaria

        Minulla siis samankaltaisia oireita ennekuin aloin hoitaa Lymeen liittyvää (itse diagnosoitua :) bartonellaa Sida Acutalla ja Hottuynialla, ja nyt pari päivää sitten sain (yli vuosi oireiden alkamisesta) doksimysiinikuurin. Homma sen kun paranee, ei enää käsien puutumista, joka minulla oli järkyttävää. Joka yö heräsin molemmat kädet puutuneena, eivätkä ne olleet pelkästään puutuneet, vaan kipeät puutuessaan. Ne piti hieromalla herättää henkiin. Migreeniä minulla on ollut ennestään sahalaitakuvioilla ja toispuoleisella näköhäiriöllä, mutta tähän ne eivät liittyneet, päänahan kihelmöinti ja outous kyllä. Siksi kehottaisin sinua borreliatestiin (ota huomioon silloin että ne ovat kaikkea muuta kun varmoja) ja miettimään oletko huomannut joskus punkinpuremaa. Toiseksi: meillä on vanha kosteusvaurio talossa jota nyt lopulta korjataan ja myös homemyrkyt voivat aiheuttaa samankaltaisa oireita. Tämäkin mahdollisuus sinun kannattaisi tarkistaa. Nimenomaan näköhöiriöt ovat kuvissa. Borrelioosi ja koskteusvauriohomeet sopivat sikäli myös yksiin, että joidenkin ulkolaisten borrelaa hoitavien lääkäreiden mukaan pitkittyneessä krooniseksi muuttuneessa borressa saattaa olla takana altistuminen homeille. Ehkä jos B -vitamiinit etc eivät auta, voisit miettiä nämäkin vaihtoehdot, monilla MS, Parkinson, Alzhaimer yms. potilailla on diagnosoimaton Lymen tauti.


    • ruokavalio a ja o

      Korjaa ruokavalio ja syö ravinteita purkista.

      Ethän syö sunteettisiä B-vitamiineja?

      Ne aiheuttavat neurologisia oireita.

    • Aloittaja911

      Juu ruokavaliota olen yrittänytkin korjailla. Vitamiinijä en syö, pitäis kyl varmaan.. Kiitos kuitenkin sinulle!

    • Samat oireet

      Itselläkin alkoi noi täsmälleen samat oireet. Toukokuussa puutui käsi parin viikon aikana monta kertaa yöllä, mikä ihmetytti minua kun ei voi olla mahdollista että nukun käteni päällä parin viikon sisään niin monesti. Ja nyt sitten heinäkuun puolessa välissä alkoi toi nykiminen, joka paikasta lihakset nytkähtelee ja se on jatkuvaa. Tapahtuu eniten silloin kun olen väsynyt niin aivoihinhan tuon on jotenkin liityttävä. En tässä vaiheessa usko oikein mihinkään puutostilohin kun syön magnesiumia ja vitamiineja joka aamu.

    • ruokavalio???

      Oire 4: Pistelyä ja puutumisen tunnetta käsissä ja jaloissa

      Nappaa lisää foolihappoa ja muita B-vitamiineja esimerkiksi pinaatista, pavuista, kananmunista, parsasta ja siipikarjan tuotteista. Foolihapon puute saattaa oireilla myös ahdistuksen tunteena ja se voi aiheuttaa jopa anemiaa ja hormonaallista epätasapainoa.

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/ravinteet.htm#muutama

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4698
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4223
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2795
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      213
      1835
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1367
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1243
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1222
    Aihe