Reittilennot Gambiaan

Matkalle kuitenkin

Nyt kun Tjäreborg on perunut koko talven lennot Gambiaan, reittilennot on ainoa vaihtoehto. Toivoisinkin että tässä topicissa keskusteltaisiin asiallisesti vain ja ainoastaan minkälaisia vaihtoehtoja olette löytäneet ja aiotte käyttää.
Pyytäisin teitä kaikenmaailman riesat ja valittajat tekemään oman porutopicinne jotta saisimme tämän pysymään asiallisena ja informoivana meille jotka sitä tarvitsemme.

104

852

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskomatonta on

      Vain hullu matkustaa sinne nyt. Järki hoi...

      • Matkalle kuitenkin

        Oliko sinun uskomatonta on vaikea ymmärtää että en tässä aloituksessani kaipaa mielipidettäsi. Ole hyvä ja tee oma kauhuskenario topicisi. Tämä on vain meille jotka yritämme nyt löytää vaihtoehtoja matkustamiseen. Gambiassa ei ole todettu yhtään ainoata ebola tapausta. Mutta matkat on peruttu juuri sinunlaistesi kauhunkylväjien takia. Kysyntää ei ole ja siksi matkoja ei tehdä. Reittilennot lentää tottakai.
        Käsi sydämelle, kaltaisesi ihmiset ovat juuri heitä jotka ovat kauhistelleet lintuflunssat, sikaflunssat ja hullunlehmän taudit. Hetken hupia olivat, kukaan ei edes muista. Ebola on vaarallinen tauti, mutta tiedon hankkiminen tosiasioista olisi nyt järkevämpää kuin kauhun kylväminen.


      • uskomatonta 1
        Matkalle kuitenkin kirjoitti:

        Oliko sinun uskomatonta on vaikea ymmärtää että en tässä aloituksessani kaipaa mielipidettäsi. Ole hyvä ja tee oma kauhuskenario topicisi. Tämä on vain meille jotka yritämme nyt löytää vaihtoehtoja matkustamiseen. Gambiassa ei ole todettu yhtään ainoata ebola tapausta. Mutta matkat on peruttu juuri sinunlaistesi kauhunkylväjien takia. Kysyntää ei ole ja siksi matkoja ei tehdä. Reittilennot lentää tottakai.
        Käsi sydämelle, kaltaisesi ihmiset ovat juuri heitä jotka ovat kauhistelleet lintuflunssat, sikaflunssat ja hullunlehmän taudit. Hetken hupia olivat, kukaan ei edes muista. Ebola on vaarallinen tauti, mutta tiedon hankkiminen tosiasioista olisi nyt järkevämpää kuin kauhun kylväminen.

        En ole pilannut tjären matkaasi, koska en ole edes matkustamassa Gambiaan. Vai hetken HUPIA VAKAVAT TAUDIT... Luen paljon tietoa ulkomailta, joten tietoa on. Sinä taas elät sillipurkissa näköjään. Jos osaat käyttää nettiä; lentoja kyllä löytyy.


      • uskomatonta2
        Matkalle kuitenkin kirjoitti:

        Oliko sinun uskomatonta on vaikea ymmärtää että en tässä aloituksessani kaipaa mielipidettäsi. Ole hyvä ja tee oma kauhuskenario topicisi. Tämä on vain meille jotka yritämme nyt löytää vaihtoehtoja matkustamiseen. Gambiassa ei ole todettu yhtään ainoata ebola tapausta. Mutta matkat on peruttu juuri sinunlaistesi kauhunkylväjien takia. Kysyntää ei ole ja siksi matkoja ei tehdä. Reittilennot lentää tottakai.
        Käsi sydämelle, kaltaisesi ihmiset ovat juuri heitä jotka ovat kauhistelleet lintuflunssat, sikaflunssat ja hullunlehmän taudit. Hetken hupia olivat, kukaan ei edes muista. Ebola on vaarallinen tauti, mutta tiedon hankkiminen tosiasioista olisi nyt järkevämpää kuin kauhun kylväminen.

        SENEGALIN VIRANOMAISET OVAT VAHVISTANEET ENSIMMÄISEN EBOLA - TAPAUKSEN MAASSAAN. ETTÄ HERÄTKÄÄ!


      • minttuliisa
        uskomatonta2 kirjoitti:

        SENEGALIN VIRANOMAISET OVAT VAHVISTANEET ENSIMMÄISEN EBOLA - TAPAUKSEN MAASSAAN. ETTÄ HERÄTKÄÄ!

        Gambian " morsiamia " ei pidättele mikään, sinne on päästävä vaikka henkensä uhalla, näinhän se menee.


      • voi ei
        Matkalle kuitenkin kirjoitti:

        Oliko sinun uskomatonta on vaikea ymmärtää että en tässä aloituksessani kaipaa mielipidettäsi. Ole hyvä ja tee oma kauhuskenario topicisi. Tämä on vain meille jotka yritämme nyt löytää vaihtoehtoja matkustamiseen. Gambiassa ei ole todettu yhtään ainoata ebola tapausta. Mutta matkat on peruttu juuri sinunlaistesi kauhunkylväjien takia. Kysyntää ei ole ja siksi matkoja ei tehdä. Reittilennot lentää tottakai.
        Käsi sydämelle, kaltaisesi ihmiset ovat juuri heitä jotka ovat kauhistelleet lintuflunssat, sikaflunssat ja hullunlehmän taudit. Hetken hupia olivat, kukaan ei edes muista. Ebola on vaarallinen tauti, mutta tiedon hankkiminen tosiasioista olisi nyt järkevämpää kuin kauhun kylväminen.

        Onpa tyhmää teksitiä matkalle kuitenkin sinulta. Hetken hupia olivat, ajattelepa asiaa uudelleen, jos siihen edes kykenet.


      • nueop
        voi ei kirjoitti:

        Onpa tyhmää teksitiä matkalle kuitenkin sinulta. Hetken hupia olivat, ajattelepa asiaa uudelleen, jos siihen edes kykenet.

        Samaa mieltä kirjoittajasta "matkalle kuitenkin". No, hänen tapansa kirjoittaa sekä kielioppivirheet ynnä vierasperäisten sanojen vääränlainen käyttö kertovat paljon hänen henkisestä tasostaan. No, sitä saa mitä tilaa.


      • Kunnon väkeä
        uskomatonta2 kirjoitti:

        SENEGALIN VIRANOMAISET OVAT VAHVISTANEET ENSIMMÄISEN EBOLA - TAPAUKSEN MAASSAAN. ETTÄ HERÄTKÄÄ!

        Olen ollut paljon talvehtimassa Senegalissa lähinnä hyvän ilmaston vuoksi ja kansakin on paljon henkisesti terveempää
        kuin gambit, olkoonkin samoja heimoja .
        No, kai se tauti nyt sitten leviää sieltä ranskalaisten mukana joita siellä on talvisin satoja tuhansia ( osa lähtöisin sieltä).


    • 28x...

      Hyvä nimimerkki Matkalle kuitenkin.

      Gambiaan pääsee. Aivan joka päivä on useita lentoja. Senkus menette aivan millä pomppulaskuilla hyvänsä. En ymmärrä mitä helskutin asiallista keskustelua siitä nyt vaadit minne meet. Mene nyt vaikka Saharaan ja kirjoita siitä matkakertomus; se olisi kiinnostavaa ei se mitä ehkä aiot.

      Minä olen joskus tehnyt näin kun pikamatkalle on tarvis: olen ostanut halpahennon Amsterdamiin joka tosi nasta City. Hotelleja on kanavanvarsilla pilvin pimein joinne löytää pilvessäkin. Olen rillutellu pari- kolme päivää ja sitten kun siltä tuntuu olen kävellyt matkatoimistoon ja kysellyt tarjouslentoja minne hyvänsä; Kuubaan, Thaikkuihin, tai Vietnamiin. Joskus sieltä löytyy liikuttavan hintaisia peruutusmatkoja. Kerran sain eestakaiset lennot Delhiin 200 eurolla.

      On järkyttävän jääräpäistä pyrkiä tuohon maailman peräreikään kun pallomme on valtava ja täynnä tuhansia toinen toistaan ihanampia lomakohteita ilman mitään ongelmia.

      • reppureissaaja.

        Ei monellakaan reppureissajalla ole varaa maksella suin päin kalliita hotelleja, ja ostella tuosta vaan 200eken lentolippuja..


    • oikeaa tietoa

      Lufthansa lentää lauantaisin kuukauden matkan sais noin 1100 e Helsinki Banjul. Dakariin pääsee noin 800 e nämä on ollut hintoina jo pari 3 vuotta kun olen hintoja seurannut. Ebolaa ei Gambiassa ole tavattu hyvä niin.

      • ?????

        Iltalehti uutisoi, että Senegalissa tavattu ensimmäinen ebolaan sarastunut.


      • yöhpoitsu
        ????? kirjoitti:

        Iltalehti uutisoi, että Senegalissa tavattu ensimmäinen ebolaan sarastunut.

        Samoin lauantain Hesarissa juttu. Ebola maasta tullut opiskelija, jolla on ebola. Ja salannut koko asian.


    • matkallekko

      Matkakaveri ei luultavasti halua enää lähteä kun tjäreborg perui, itse tahtoisin lähteä mutta en tiedä oikein et millä systeemillä sinne pääsisi.. Toisin sanoen en tahtoisi matkustaa yksin kun pelkään lentämistä ja koneen vaihtoja. Gambiassa pärjäisin itsekseenkin koska on siellä tuttuja, tietenkin matkaseura sielläkin olisi kiva olla. Meillä oli tarkoitus lähteä matkaan 28.11.

      • salla3

        Matkallekko… Täällä kans mietitään vaihtoehtoja. Eli meitä olis kaksi lähdössä ja mua kans hirvittää ne koneen vaihdot Saksassa, mutta Gambiaan kun pääsis niin kaikki siellä on järkätty. Mulla olis ollut lähtö 5.12- 19.12. Periaatteessa ei oo niin väliä mikä päivä lähtisimme.


      • matkustamaanko
        salla3 kirjoitti:

        Matkallekko… Täällä kans mietitään vaihtoehtoja. Eli meitä olis kaksi lähdössä ja mua kans hirvittää ne koneen vaihdot Saksassa, mutta Gambiaan kun pääsis niin kaikki siellä on järkätty. Mulla olis ollut lähtö 5.12- 19.12. Periaatteessa ei oo niin väliä mikä päivä lähtisimme.

        Mulla ei kanssa niin oo väliä matkustusajankohdalla, yksin ei vaan kiinnostais lähtee säätämään. saahan sieltä varmasti hotellin tai guesthoussin ettei tarviis taivasalla nukkua mutta matkustaminen on niin hankalaa :(


      • vuokraa täältä
        salla3 kirjoitti:

        Matkallekko… Täällä kans mietitään vaihtoehtoja. Eli meitä olis kaksi lähdössä ja mua kans hirvittää ne koneen vaihdot Saksassa, mutta Gambiaan kun pääsis niin kaikki siellä on järkätty. Mulla olis ollut lähtö 5.12- 19.12. Periaatteessa ei oo niin väliä mikä päivä lähtisimme.

        Eikö ne jotka onnistunut ihmiskauppa hankinnoissaan voisi liisata
        hankintojaan sellaisia kaipaaville niin saisivat vähän rahojaan takaisn.


    • 28x...

      Voi kun Sinä olet niin hellyttävä hyvä nimim. matkallekko. Et leveile etkä ole jääräpää vaan ihanan rehellinen. Kerrot että pelkäät lentämistä ja koneiden vaihtoja. Minun kanssani olisit tosi turvassa. Pitäisin kädestä kovasti kiinni nousujen ja laskujen aikana sekä kertoisin että kyllä tämä kone alas rysähtää. Niitä putoaa muuten yllättävän paljon kun asiaa ryhtyy tarkastelemaan.
      Koneiden vaihdot eri kentillä hoitelen tosi sujuvasti, kokemusta on yli oman tarpeen.

      Ainoa haittapuoli minussa on se kun tykkään juoda viinaa joka lomamatkalla. Se joka ei konjakin ja sikarinhajuista pidä niin olen todellakin kauhiaa matkaseuraa. Välillä pössyttelen maria milloin missäkin ja naureskelen aivankin tyhjille jutuille joka voi olla kiusallista kanssamatkaajille.

      Näillä eväillä voisin lähteä matkaseuraksesi aivan minne tahansa mutta eihän mennä Gambiaan; eihän, pliis....

      • matkallekko

        Niin, pelkään lähinnä nousuja ja laskuja ja jännitän koneen vaihtoja, en ole koskaan eläissäni vaihtanut konetta yksin, hyvä että helsinki-vantaalla löydän oikealle portille.

        Toki tiedän että alas se kone aina tulee, tavalla tai toisella. Otan tietenkin konjakin jos toisenkin lentopelkooni enkä muutenkaan sylje kuppiin varsinkaan lomalla. Maria maistelin viimeksi juurikin Gambiassa ja kannatan ehdottomasti kannabiksen laillistamista.

        Harmi että 28x olet niin Gambia-vastainen, itse rakastan sitä maata. Ja ei, minulla ei ole siellä mitään tummaa rakastajaa, olen naimisissa suomalaisen miehen kanssa.


      • Matkalle kuitenkin
        matkallekko kirjoitti:

        Niin, pelkään lähinnä nousuja ja laskuja ja jännitän koneen vaihtoja, en ole koskaan eläissäni vaihtanut konetta yksin, hyvä että helsinki-vantaalla löydän oikealle portille.

        Toki tiedän että alas se kone aina tulee, tavalla tai toisella. Otan tietenkin konjakin jos toisenkin lentopelkooni enkä muutenkaan sylje kuppiin varsinkaan lomalla. Maria maistelin viimeksi juurikin Gambiassa ja kannatan ehdottomasti kannabiksen laillistamista.

        Harmi että 28x olet niin Gambia-vastainen, itse rakastan sitä maata. Ja ei, minulla ei ole siellä mitään tummaa rakastajaa, olen naimisissa suomalaisen miehen kanssa.

        Lentopelko on varsin yleistä, ja ymmärrän että myös koneen vaihdot jännittää jos ei ole matkaillut kovin paljon. Niin minuakin.
        Maria et minun seurassani tule maistelemaan :-) itse vastustan viimeiseen hengenvetoon, mutta samalle matkalle sovitaan jos vain haluat. Myöskin samaan majapaikkaan. Eikä sinun tarvi selitellä onko sinulla rakastajaa vai ei, se ei toden totta kuulu kenellekään, 28 x nyt sattuu olemaan joku aivonsa pehmentänyt hylkiö :-) olkoon kun haluaa roikkua helmoilla.


      • matkallekko
        Matkalle kuitenkin kirjoitti:

        Lentopelko on varsin yleistä, ja ymmärrän että myös koneen vaihdot jännittää jos ei ole matkaillut kovin paljon. Niin minuakin.
        Maria et minun seurassani tule maistelemaan :-) itse vastustan viimeiseen hengenvetoon, mutta samalle matkalle sovitaan jos vain haluat. Myöskin samaan majapaikkaan. Eikä sinun tarvi selitellä onko sinulla rakastajaa vai ei, se ei toden totta kuulu kenellekään, 28 x nyt sattuu olemaan joku aivonsa pehmentänyt hylkiö :-) olkoon kun haluaa roikkua helmoilla.

        Jep, mä en vaan tosiaan pääse matkustamaan kuin marras-joulukuussa tai sitten helmikuussa koska 9.1. lähden kahdeksi viikoksi thaimaahan.


    • jiiri4

      Freedom Newspaperin mukaan Gambian terveysministerö ei ole varautunut millään tavoin mahdolliseen ebolaan.

      • kotimaani

        Jos on kovin vaikeaa vaihtaa konetta Euroopan kentillä, niin eiköhän ole paras jäädä kotiin turvalliseen ja tuttuun ympäristöön, jossa osaa liikkua, eikä tartte turhaan stressata.


      • matkallekko
        kotimaani kirjoitti:

        Jos on kovin vaikeaa vaihtaa konetta Euroopan kentillä, niin eiköhän ole paras jäädä kotiin turvalliseen ja tuttuun ympäristöön, jossa osaa liikkua, eikä tartte turhaan stressata.

        Jep, kaikki vaan pois mikä tuntuu vaikealta tai jännittää. Ihmeellinen ajatusmaailma.


      • kotimaani
        matkallekko kirjoitti:

        Jep, kaikki vaan pois mikä tuntuu vaikealta tai jännittää. Ihmeellinen ajatusmaailma.

        Onko se sitten nautinnollista matkailua, jos kurat housussa lentojen vaihtoa odottelee ja jännittää, ei minusta. Mutta onneksi ei ole tuollaista pähkäilyä, kun on jo teinivuosista alkaen tottunut matkustamaan ihan itsekseenkin.


      • matkallekko
        kotimaani kirjoitti:

        Onko se sitten nautinnollista matkailua, jos kurat housussa lentojen vaihtoa odottelee ja jännittää, ei minusta. Mutta onneksi ei ole tuollaista pähkäilyä, kun on jo teinivuosista alkaen tottunut matkustamaan ihan itsekseenkin.

        Jep, ehkä jännitän mutta en sentään kurat housussa. Jännitän paljon asioita mutta silti koitan toimia. Itse en ole matkustanut koskaan yksin, en minnekkään paitsi tyyliin junalla hesasta ouluun tms.


      • Matkalle kuitenkin
        matkallekko kirjoitti:

        Jep, kaikki vaan pois mikä tuntuu vaikealta tai jännittää. Ihmeellinen ajatusmaailma.

        Kotimaani, kuuluuko tämä asia sinulle jotenkin? Jiiri4, jokainen sairaala ja myös sairaanhoitajia valmistava oppilaitos on pitänyt hätäkokouksen asian tiimoilta. Siellä tiedetään miten menetellä jos joku tapaus ilmenee. Rokote on testausvaiheessa, hyviä tuloksia saatu. Myökin pitää muistaa että Ebolasta osa paranee. Mitä järkeä on lietsoa hysteriaa? Eikö sikapossutauti jo osoittanut että se on turhaa?


      • stefu
        Matkalle kuitenkin kirjoitti:

        Kotimaani, kuuluuko tämä asia sinulle jotenkin? Jiiri4, jokainen sairaala ja myös sairaanhoitajia valmistava oppilaitos on pitänyt hätäkokouksen asian tiimoilta. Siellä tiedetään miten menetellä jos joku tapaus ilmenee. Rokote on testausvaiheessa, hyviä tuloksia saatu. Myökin pitää muistaa että Ebolasta osa paranee. Mitä järkeä on lietsoa hysteriaa? Eikö sikapossutauti jo osoittanut että se on turhaa?

        Matkalle kuitenkin hei, onko hysterian lietsomista jos ymmärtää realiteetit. Roketteen teho on vasta testausvaiheessa, joten sen varaan en laskisi mitään. Turhan sinisilmäinen ei pidä olla, toki jokainen taaplaa tyylillään. Gambialaisen puolisoni kanssa emme tod.näköisesti mene tänä vuonna ainakaan Gambiaan lomalle, hänen toivomuksestaan, ehkä ensi keväänä sitten.


      • Rokote maksajille
        Matkalle kuitenkin kirjoitti:

        Kotimaani, kuuluuko tämä asia sinulle jotenkin? Jiiri4, jokainen sairaala ja myös sairaanhoitajia valmistava oppilaitos on pitänyt hätäkokouksen asian tiimoilta. Siellä tiedetään miten menetellä jos joku tapaus ilmenee. Rokote on testausvaiheessa, hyviä tuloksia saatu. Myökin pitää muistaa että Ebolasta osa paranee. Mitä järkeä on lietsoa hysteriaa? Eikö sikapossutauti jo osoittanut että se on turhaa?

        Jos rokotus osoittautuu turvalliseksi niin sitä pitäisi ensisijaisesti käyttää
        tautialueella töissä olevien ulkomaalaisten suojaamiseen .
        Afrikassa ei monessakaan maassa ole ihmishenki edes ambulansi reissun arvoinen , eli jos potilaalla ei ole rahaa kuljetukseen niin kotiin kuolet .
        Tietoa ei luuloa.


      • matkalle kuitenkin
        kotimaani kirjoitti:

        Onko se sitten nautinnollista matkailua, jos kurat housussa lentojen vaihtoa odottelee ja jännittää, ei minusta. Mutta onneksi ei ole tuollaista pähkäilyä, kun on jo teinivuosista alkaen tottunut matkustamaan ihan itsekseenkin.

        Matkustappa nyt kotimaani ihan issessein ja vaihda topicia, täällä ei varmaan ollut mitään sulle.


      • jiiri4
        Matkalle kuitenkin kirjoitti:

        Kotimaani, kuuluuko tämä asia sinulle jotenkin? Jiiri4, jokainen sairaala ja myös sairaanhoitajia valmistava oppilaitos on pitänyt hätäkokouksen asian tiimoilta. Siellä tiedetään miten menetellä jos joku tapaus ilmenee. Rokote on testausvaiheessa, hyviä tuloksia saatu. Myökin pitää muistaa että Ebolasta osa paranee. Mitä järkeä on lietsoa hysteriaa? Eikö sikapossutauti jo osoittanut että se on turhaa?

        Et taida lukea asioista tarpeeksi. Ebola on hyvin MUUNTAUTUMISKYKYINEN, joten parantavaa rokotetta tuskin tulee aikoihin. On vain ajan kysymys milloin tauti on seuraavassa maassa. Toivottavasti et silloin ole siellä, kun ensimmäinen tapaus ilmenee sillä Jammehin politiikan mukaan asioista EI KERROTA. Turvallista matkaa!


      • kotimaani
        matkalle kuitenkin kirjoitti:

        Matkustappa nyt kotimaani ihan issessein ja vaihda topicia, täällä ei varmaan ollut mitään sulle.

        " matkalle kuitenkin ", sinä et päätä, kuka täällä saa kommentoida. Olen käynyt toistakymmentä kertaa Gambiassa ja oleskellut monta kertaa siellä useampia kuukausia kerrallaan. Älä rupea määräilemään please.


    • Matkalle kuitenkin

      Ei malttanut 28 X ... eikä muutkaan häiritsijät pysyä pois tästä topicista vaikka heillä olisi varsin mainio mahdollisuus tehdä aivan oma. No jätetään heidät huomiotta ja mietitään me muut miten sinne sitten mennään. Itse olen menossa 2.1. tosin mulle käy myöhäisempikin ajankohta. Perillä mulla on vuokra-asunto, mikäli joku haluaa samaan, niin onnistuu kyllä. Pitäsikö vaihtaa sähköpostiosoitteita vai miten voisimme suunnitella matkaa ilman häiriötekijöitä?

      • miccksu

        Ihan yksinkertaista on, kun vaan varaa lennot netistä, niin se on siinä. Mikä siinä on ongelma, en tajua. Reittejä on vaikka kuinka, senkun valitsee. Näin minäkin teen, mutten Gambiaan tällä kertaa ole menossa kuitenkaan.


      • matkallekko

        Mä taas en voi lähteä enää tammikuussa koska mulla on 9.1. lähtö thaimaahan, oon siellä 2 viikkoa. eli jos lähden niin joko marras-joulukuussa tai sitten helmikuussa thaimaan jälkeen.


      • Matkalle kuitenkin
        miccksu kirjoitti:

        Ihan yksinkertaista on, kun vaan varaa lennot netistä, niin se on siinä. Mikä siinä on ongelma, en tajua. Reittejä on vaikka kuinka, senkun valitsee. Näin minäkin teen, mutten Gambiaan tällä kertaa ole menossa kuitenkaan.

        miccksu jos luet aloituksen niin ymmärrät että halusin että täällä voitaisiin vaihdella kokemuksia. Kuitenkin joku saatta huomata jotain mitä toinen ei. Ihan vain meidän kesken jotka aikovat matkustaa kaikesta kauhusta huolimatta. Tottakai ne matkat netistä tänä päivänä varataan, siinä ei epäselvää. mutta kiitos kuitenkin.


    • jiiri4

      Gambian presidentti salli edelleen Nigeriasta ja Guineasta tulevat opiskelijat maahansa.

      • sellu

        Kyllä se ebola kohta napsahtaa Gambiaankin, kun ebolamaista sinne opiskelijoita päästetään.


    • 28x...

      Presidentti Jammeh ei kuitenkaan salli maahantuloa homoilta ja lesboilta. Eihän se toki aina päällepäin näy mutta kehoitan vakavasti näitä vähemmistöjen edustajia olematta matkustamasta Gambiaan.

      Siellä näiden taipumuksien omaavat henkilöt joutuvat valtaviin vaikeuksiin jos tapansa viranomaisille ilmi tulevat. Vankeustuomiota lätkähtää vähintäin neljä vuotta. Gambian vankilat eivät uskoakseni ole kovinkaan viihtyisiä paikkoja. Jos presidentillä on huono päivä voi pään irti leikkaus olla täysin mahdollista.

      Palataan nyt sitten kerran vielä Ebolaan koska hyvä nimim. jiiri4 siihen vihjasi.
      Pitämällä rajat avoimina kriisialueilta tuleville matkustajille Gambia altistuu väistämättä virukselle.

    • huolellisuutta

      Eihän nämä homot ja ja lesbot mitenkään liity tähän keskustelun avauskirjoitukseen. Oli puhe reittilennoista eikä niitä ole tietääkseni kielletty heiltäkään.

    • oliivimus

      Gambian sanomalehdet eivät mainitse mitään Senegalin ebola - tapauksesta!!!

      • pinnit

        Freedom Newspaper kyllä kirjoittaa asiasta.


      • Matkaan kuitenkin

        Reuter mainitsi tänään että se Senegalin ainoa ebolatapaus on nyt parantunut. Näytteet taudin jälkeen negatiiviset. Nyt myös Senegal ebolafree.


    • matkaan

      Halvimmat lennot saa Hki-Gatwick-Banjul tai Hki-Barcelona-Banjul, mm. norwegian, flythomascook ja vueling. Paljon halvempaa kuin tjäreborgilla eikä lentojen vaihtaminen ole yhtään vaikeaa.

    • vielä Gambiaan

      Tämä palsta kaipaa todellakin siistimistä rasistisista ja pilkkaavista kannanotoista, vaikkei niihin pitäisi kiinnittää huomiota. Aikoinaan luin Intia-palstaa, jossa paljon asiallisempaa keskustelua. No, itse kysymykseen; itseltäni Tjären matka peruuntui ja olen kerran matkustanut omatoimisesti, mikä melko rasittava kokemus. Katselin tänään eri vaihtoehtoja ja olisiko Amsterdamin kautta tullut edullisemmaksi. Ongelmana kaikissa vaihdot ja odotusajat kentällä. Viimeksi Frankfurtissa vielä yöpymiskustannukset. Toivottavasti päästään matkaan, sillä matkustuskieltoahan sinne ei ole.

      • pariskunta

        Olemme matkustaneet Frankfurtin, Wienin ja Gatwickin kautta Banjuliin, ja oli kaksi vaihtoehtoa, joko lorvailla yö kentällä tai ottaa hotellihuone. Tänä talvena ei suunnitella Gambian matkaa, vaan mennään joko Jamaikalle tai Meksikoon. Ehkä seuraavalla kaudella taas Gambiaan, aika näyttää.


    • Matkalle kuitenkin

      Vielä Gambiaan, tosiaankin Amsterdamin kautta meno-paluu Banjuliin on 500 euron tietämillä. Tästä sitten Amsterdamiin menopaluu parinsadan hujakoilla.
      Klo 9 aamulla lähtee lento Banjuliin, minusta tämä kuulostaa ihan joustavalta. Tjäreborg alkaa myös myydä reittilentoja sinne korvaamaan tilausmatkat, mutta hinnat voi olla tuplaten tuon.
      Tietysti jos ebola alkaa siellä riehua, niin sitten en minäkään matkalle lähde, mutta näillä näkymin kun maa on puhdas tästä taudista, niin mikä estää.

      • britte

        Hei, joutuuko Amsterdamissa yöpymään?


      • britte
        britte kirjoitti:

        Hei, joutuuko Amsterdamissa yöpymään?

        Jatkoa edelliseen, oli vissiin tyhmä kysymys, ja uskon, että noin aikaiselle Banjulin lennolle tuskin aamulla Suomesta pääsee.


      • Matkalle kuitenkin
        britte kirjoitti:

        Jatkoa edelliseen, oli vissiin tyhmä kysymys, ja uskon, että noin aikaiselle Banjulin lennolle tuskin aamulla Suomesta pääsee.

        En ole vielä katsonut Hki Amsterdam lentoja, jos menisi joku tosi myöhäinen, niin sillä sitten.


      • britte
        Matkalle kuitenkin kirjoitti:

        En ole vielä katsonut Hki Amsterdam lentoja, jos menisi joku tosi myöhäinen, niin sillä sitten.

        Niinpä, täytyy tutkia aikatauluja, ja ehkä odotella Tjäreborgin tulevia reittilentoja, miten hintavia sitten lienevätkään. Ovat tosiaan kertoneet niitä olevan tulossa.


      • tiina3108
        Matkalle kuitenkin kirjoitti:

        En ole vielä katsonut Hki Amsterdam lentoja, jos menisi joku tosi myöhäinen, niin sillä sitten.

        Halvimmat ja miellyttävimmät lennot olen saanut hki-barcelona-banjul reitillä, lokakuun meno-paluu hinta noin 600 euroa / hlö.

        Lokakuussa Barcelonassa noin 8 tunnin odotus. Tällä pitkän odotusajan yhteydellä olen käynyt usein Barcelonan keskustassa ostoksilla ja lounaalla.. Nopeimman reittivalinnan yhteydessä odotus Barcelonassa noin 1 tunti. (tällöin vaihto niin kiireinen että ruumaan menevien matkatavoiden mukaanottaminen muodostaa myöhästymisriskin terminaalivaihdon johdosta.)

        Yleensä odotusaika 1-8 tunnin välillä riippuen reittivalinnasta.


      • The gambia
        britte kirjoitti:

        Hei, joutuuko Amsterdamissa yöpymään?

        Joutuu yöpymään


      • matkallekko
        britte kirjoitti:

        Niinpä, täytyy tutkia aikatauluja, ja ehkä odotella Tjäreborgin tulevia reittilentoja, miten hintavia sitten lienevätkään. Ovat tosiaan kertoneet niitä olevan tulossa.

        Soitin aamulla tjärelle, reittilentoja myyvät mutta hinnat oli aika suolaiset. Helsinki - Frankfurt - Bryssel - Banjul noin 1300 euroa menopaluu, nää hinnat olis olleet voimassa lähdöllä 6.2. - 20.2.


      • Norssi
        tiina3108 kirjoitti:

        Halvimmat ja miellyttävimmät lennot olen saanut hki-barcelona-banjul reitillä, lokakuun meno-paluu hinta noin 600 euroa / hlö.

        Lokakuussa Barcelonassa noin 8 tunnin odotus. Tällä pitkän odotusajan yhteydellä olen käynyt usein Barcelonan keskustassa ostoksilla ja lounaalla.. Nopeimman reittivalinnan yhteydessä odotus Barcelonassa noin 1 tunti. (tällöin vaihto niin kiireinen että ruumaan menevien matkatavoiden mukaanottaminen muodostaa myöhästymisriskin terminaalivaihdon johdosta.)

        Yleensä odotusaika 1-8 tunnin välillä riippuen reittivalinnasta.

        Hei, sinä asiallinen Tiina. Löysin juuri kuvailemasi lennon Helsingistä Barceloonaan ja sitten Banjuliin. Jäin vain ihmettelemään, että ehtiikö konetta vaihtaa tunnissa?


      • tiina3108
        tiina3108 kirjoitti:

        Halvimmat ja miellyttävimmät lennot olen saanut hki-barcelona-banjul reitillä, lokakuun meno-paluu hinta noin 600 euroa / hlö.

        Lokakuussa Barcelonassa noin 8 tunnin odotus. Tällä pitkän odotusajan yhteydellä olen käynyt usein Barcelonan keskustassa ostoksilla ja lounaalla.. Nopeimman reittivalinnan yhteydessä odotus Barcelonassa noin 1 tunti. (tällöin vaihto niin kiireinen että ruumaan menevien matkatavoiden mukaanottaminen muodostaa myöhästymisriskin terminaalivaihdon johdosta.)

        Yleensä odotusaika 1-8 tunnin välillä riippuen reittivalinnasta.

        ehtii vaihtamaan, mutta vain käsimatkatavarat mukaan, eikä Norwegianin kone saa myöhästyä. Busseja terminaalien välillä kulkee noin 5-10 min välein ja matka kestää viitisen minuuttia.

        Todellisuudessa aikaa on reilu tunti jos kaikki menee ok.


      • kilotolkulla
        tiina3108 kirjoitti:

        ehtii vaihtamaan, mutta vain käsimatkatavarat mukaan, eikä Norwegianin kone saa myöhästyä. Busseja terminaalien välillä kulkee noin 5-10 min välein ja matka kestää viitisen minuuttia.

        Todellisuudessa aikaa on reilu tunti jos kaikki menee ok.

        Kiitti vastauksesta! Mutta, äh, sitten ei onnistu. Matkalaukut aina täyteenpakattuina leluja, lääkkeitä ym. viemisiä. Pelkillä käsimatkatavaroilla ei mennä ikinä. Mikähän olisi paras vaihtoehto matkalaukkujen kanssa?


      • tiina1310
        kilotolkulla kirjoitti:

        Kiitti vastauksesta! Mutta, äh, sitten ei onnistu. Matkalaukut aina täyteenpakattuina leluja, lääkkeitä ym. viemisiä. Pelkillä käsimatkatavaroilla ei mennä ikinä. Mikähän olisi paras vaihtoehto matkalaukkujen kanssa?

        Aamulento, aikaa reilusti vaihtoon ja kaupungilla käyntiin. Matkatavarasäilytys ykkösterminaalin alakerrassa. Bussi kaupungille lähtee matkavarasäilytyksen läheltä. Norwegian saapuu 2 terminaaliin ja Finnair ykköseen.


    • matkallekko

      Soitin juuri Tjärelle, tarjoavat reittilentoja Helsinki - Frankfurt - Bryssel - Banjul noin 1300 euroa, itse etsimällä pääsee 800 - tonniin. Sanoivat että kysyntä on kovaa.

      • pallonkiertäjä

        Kylläpä on Tjärellä kalliit lennot, oli matka varattuna, nyt on peruttu ja suuntana Costa Rica Väli Amerikassa, lennon hinta 880 e, itse netistä varattuna.


      • patukkainen

        Kannattaa varata itse lennot, tulee todella paljon halvemmaksi. Ihan samat reitit tarjolla netissä, Tjäre on todella kallis.


    • svenskatalande

      Olin yhteydessä Ving Resoriin, Jos on tarpeeksi matkaan lähtijöitä, niin eivät peru lähtöjään, mutta miten matkat menevät kaupaksi, se on vielä epävarmaa. Heillä suunnitelmissa eka matka juuri ennen joulua, sitä ennen kaikki peruttu, ei tarpeeksi varauksia.

    • matkallekko

      Mä soitin kanssa Vingille, jos tosiaan on tarpeeksi porukkaa niin matkoja saisi esim helmikuulle vielä :)

      • epäröintiä

        Esim. kolmen viikon matkoja varattavissa koko kaudelle, kerrottiin Vingiltä.


      • pöpö
        epäröintiä kirjoitti:

        Esim. kolmen viikon matkoja varattavissa koko kaudelle, kerrottiin Vingiltä.

        Jäitä hattuun!!!


    • Matkaan kuitenkin

      Vingillä oli pelkät lennot tosi kalliit kun katsoin. Meikäläisen reitti taitaa kyllä muodostua Hki-Amsterdam-Banjul -systeemillä hintaan n. 750 euroa. Nyt vaan on ongelmana se että uskaltaako vielä matkaa tilata, sillä jos nyt käy niin että ebolaa alkaakin ilmestyä loppuvuodesta Gambiaan, niin ei voi lentää ja tilanne on force major. Käsittääkseni rahoja ei palauteta. Onko jollain muulla erilaista tietoa?

    • Lunalambada

      Tässä osoite, mistä saa varmasti tällä hetkellä havimmat lennot Lontoo - Banjul: http://www.gambia.co.uk/flights/?da=LGW&ow=false&pa=1
      Lontooseen pääsee ainakin Norweigian Airlinesilla edullisesti. Yöpymään joutuu, mutta Gatwickin lentokentältä ja sen läheisyydestä löytyy halpoja huoneita yöpymiseen.Itse olen matkustanut kerran tällä reitillä ja toimii hyvin.

    • matkallekko

      Me varattiin lennot Helsinki - Barcelona - Banjul, lähtö 3.2. ja 14 yötä paikan päällä bungalowissa. lennot peruutusrvan kanssa 753 euroa/pää :)

      • hoitsupoika1

        Meidä lennot Gambiaan edestakasin Tammikuussa 417 e.


      • murtsi
        hoitsupoika1 kirjoitti:

        Meidä lennot Gambiaan edestakasin Tammikuussa 417 e.

        Kertoisitko, mistä noin halvat lennot olette saaneet!


      • Matkaan kuitenkin
        murtsi kirjoitti:

        Kertoisitko, mistä noin halvat lennot olette saaneet!

        Laittakaa tosiaan enemmän tietoa mistä olette tilanneet edulliset lentonne.
        Myös lentoaika kiinnostaa.


      • hoitsupoika1
        Matkaan kuitenkin kirjoitti:

        Laittakaa tosiaan enemmän tietoa mistä olette tilanneet edulliset lentonne.
        Myös lentoaika kiinnostaa.

        Ihan nettiä selaamalla ja katsomalla erilaisia lentoyhtiöitä ja päiviä ja aikoja sovittelemalla. Vaatii kärsivällisyyttä ja aikaa. Mutta kannattaa.


      • hoitsutyttö 1
        hoitsupoika1 kirjoitti:

        Ihan nettiä selaamalla ja katsomalla erilaisia lentoyhtiöitä ja päiviä ja aikoja sovittelemalla. Vaatii kärsivällisyyttä ja aikaa. Mutta kannattaa.

        Ok, mutta et voi kertoa näköjään, mistä omasi noin halvalla sait. Herää kysymys, josko edes pitää paikkansa kertomasi.


      • hoitsupoika1
        hoitsutyttö 1 kirjoitti:

        Ok, mutta et voi kertoa näköjään, mistä omasi noin halvalla sait. Herää kysymys, josko edes pitää paikkansa kertomasi.

        Antaa herätä vaan mutta liput on lakkarissa ja maksoi 417 e(hlö. Täytyy itse vaivautua etsimään, eikä toisten siivellä. Ei ollut mikään helppo homma. Että se siitä !


      • TMPERE
        hoitsupoika1 kirjoitti:

        Antaa herätä vaan mutta liput on lakkarissa ja maksoi 417 e(hlö. Täytyy itse vaivautua etsimään, eikä toisten siivellä. Ei ollut mikään helppo homma. Että se siitä !

        Voi hoitsupoika sinua, en usko todellakaan kertomaasi, kun et voi kertoa, mistä tuon hintaisen lipun olet saanut. Oletko todellakin noin pikkumainen suomipoika, huoh.


      • gambiaan 2015
        TMPERE kirjoitti:

        Voi hoitsupoika sinua, en usko todellakaan kertomaasi, kun et voi kertoa, mistä tuon hintaisen lipun olet saanut. Oletko todellakin noin pikkumainen suomipoika, huoh.

        KYLLÄ TUON HINTAISIA LIPPUJA OVAT IHMISET ENNENKIN SAANEET GAMBIAAN. jOTKUT ALLE 400:KIN. USKON AIVAN HYVIN. MEIDÄN LENTO MAKSOI VIIMEKSI TOUKOKUUSSA 470 E MATKA TAVAROINEEN.


      • ????????????????
        TMPERE kirjoitti:

        Voi hoitsupoika sinua, en usko todellakaan kertomaasi, kun et voi kertoa, mistä tuon hintaisen lipun olet saanut. Oletko todellakin noin pikkumainen suomipoika, huoh.

        TMPERE

        KYLLÄ SINULLEKIN ON HALPOJA LENTOJA TARJOLLA KUNHAN VIITSIT HAKEA. EI TARVITSE OLLA KATEELLINEN.


      • GAMBIAAN2015
        ???????????????? kirjoitti:

        TMPERE

        KYLLÄ SINULLEKIN ON HALPOJA LENTOJA TARJOLLA KUNHAN VIITSIT HAKEA. EI TARVITSE OLLA KATEELLINEN.

        OLEMME NYTKIN KATSELLEET LENTOJA JA 400 - 500 VÄLILLÄ ON KAIKKI KATSOMAMME. TÄYTYY OLLA AKTIIVINEN. HINNAT VAIHTELEVAT PÄIVITTÄIN.


      • GAMBIAAN2015
        GAMBIAAN2015 kirjoitti:

        OLEMME NYTKIN KATSELLEET LENTOJA JA 400 - 500 VÄLILLÄ ON KAIKKI KATSOMAMME. TÄYTYY OLLA AKTIIVINEN. HINNAT VAIHTELEVAT PÄIVITTÄIN.

        ME EI OLLA KOSKAAN MAKSETTU GAMBIAN MATKASTA YLI 500 EUROA REITTILENNOILLA.


      • nciry
        ???????????????? kirjoitti:

        TMPERE

        KYLLÄ SINULLEKIN ON HALPOJA LENTOJA TARJOLLA KUNHAN VIITSIT HAKEA. EI TARVITSE OLLA KATEELLINEN.

        Menkää vaan sinne mutta älkää tulko takaisin tartuttamaan muita suomalaisia!


      • Matkaan kuitenkin
        nciry kirjoitti:

        Menkää vaan sinne mutta älkää tulko takaisin tartuttamaan muita suomalaisia!

        Minkäs taudin me sietä sitten voisimme tartuttaa muihin suomalaisiin?
        Voit uskoa että meitä suomalaisia suojellaan ja kehotus matkailun välttämiseen tulee aivan varmaan jos siihen on aihetta. Silloin me noudatamme sitä, mutta niin kauan kuin maassa ei ebola tapauksia ole, niin ainakaan sitä tautia emme voi saada.
        Kannattaa ottaa ihan rauhallisesti nyt vaan.


      • pwoeri
        Matkaan kuitenkin kirjoitti:

        Minkäs taudin me sietä sitten voisimme tartuttaa muihin suomalaisiin?
        Voit uskoa että meitä suomalaisia suojellaan ja kehotus matkailun välttämiseen tulee aivan varmaan jos siihen on aihetta. Silloin me noudatamme sitä, mutta niin kauan kuin maassa ei ebola tapauksia ole, niin ainakaan sitä tautia emme voi saada.
        Kannattaa ottaa ihan rauhallisesti nyt vaan.

        "Minkä taudin me sieltä sitten voimme saada tartuttamaan". Voi pyhä yksinkertaisuus. Missä sun järki on????Kuka suojelee sinua SIELLÄ? Ootko vitsi vai yksinkertainen?Ilmeisesti yläpää ei toimi vaan alapää. Mene sinne mutta älä tule tautisi kanssa takaisin. Ajan kysymys milloin ebola on Gambiassa ja vaikka ennen kun matkustat, ei ole tapauksia mutta ne voi olla jo siellä tai tulossa. Jos olet yhtään tietoinen Gambian politiikasta; siellä ei kerrota mitään kansalaisille. VOI PYHÄ YKSINKERTAISUUS; ONCE AGAIN! Todella surullista ja uskomatonta, että voi olla näin yksinkertaisia ihmisiä.Tällaiset tuhoavat tämän maailman.


      • suomalaisia suojella
        pwoeri kirjoitti:

        "Minkä taudin me sieltä sitten voimme saada tartuttamaan". Voi pyhä yksinkertaisuus. Missä sun järki on????Kuka suojelee sinua SIELLÄ? Ootko vitsi vai yksinkertainen?Ilmeisesti yläpää ei toimi vaan alapää. Mene sinne mutta älä tule tautisi kanssa takaisin. Ajan kysymys milloin ebola on Gambiassa ja vaikka ennen kun matkustat, ei ole tapauksia mutta ne voi olla jo siellä tai tulossa. Jos olet yhtään tietoinen Gambian politiikasta; siellä ei kerrota mitään kansalaisille. VOI PYHÄ YKSINKERTAISUUS; ONCE AGAIN! Todella surullista ja uskomatonta, että voi olla näin yksinkertaisia ihmisiä.Tällaiset tuhoavat tämän maailman.

        Annetaan näiden reppanoiden mennä Gambiaan mutta viranomaisilla pitäisi olla tarkka tieto matkasta ja karanteeniin matkan jälkeen. Kun tapahtuu, suomalaisia ei ehditä aina suojella ajoissa. monissa tilanteissa tieto tullut liian myöhään.


      • voipyhä..
        pwoeri kirjoitti:

        "Minkä taudin me sieltä sitten voimme saada tartuttamaan". Voi pyhä yksinkertaisuus. Missä sun järki on????Kuka suojelee sinua SIELLÄ? Ootko vitsi vai yksinkertainen?Ilmeisesti yläpää ei toimi vaan alapää. Mene sinne mutta älä tule tautisi kanssa takaisin. Ajan kysymys milloin ebola on Gambiassa ja vaikka ennen kun matkustat, ei ole tapauksia mutta ne voi olla jo siellä tai tulossa. Jos olet yhtään tietoinen Gambian politiikasta; siellä ei kerrota mitään kansalaisille. VOI PYHÄ YKSINKERTAISUUS; ONCE AGAIN! Todella surullista ja uskomatonta, että voi olla näin yksinkertaisia ihmisiä.Tällaiset tuhoavat tämän maailman.

        Katsokaa nyt hyvät pelon lietsojat virallisia UM:n sivustoja. Gambiaan ei ole matkustuskieltoa.


      • äääåå
        voipyhä.. kirjoitti:

        Katsokaa nyt hyvät pelon lietsojat virallisia UM:n sivustoja. Gambiaan ei ole matkustuskieltoa.

        Eipä ollut tsunamin aikoihin Thaimaaseenkaan....


      • varovaisuutta peliin
        äääåå kirjoitti:

        Eipä ollut tsunamin aikoihin Thaimaaseenkaan....

        Älä lähde viemään roskapussia, lokki voi kakata päähäsi tai voit kompastua ja murtaa luusi.


    • välivuosi

      En usko että tämä keskustelu auttaa mitään. Ne jotka ovat päättäneet mennä menevät kuitenkin. Ja osa ei ole aikonutkaan mennä,kunhan ärsyttävät kirjoituksillaan.
      Ehkä kritiikki pitäisi kohdistua matkatoimistoihin ja lentoyhtiöihin jotka sinne lennättävät.

      • myllytys

        Kyllä ihmisellä on vastuu itsestään ja toisistaan.


    • vastuut

      On toki,harmi vain kun siitä ei piitata. Todella paljon muustakin kuin Gambiaan menosta. Ja ihmisiähän ne reissun järjestäjätkin ovat.

      • galapagos seuraavaks

        Onpas täällä kovaa huutoa lentolippujen hinnasta, kukaan halvan lennon saanut ei vaan kerro, mistä ne on saanut. Tyypillistä ihmisille, jotka aina saavat kaiken muita halvemmalla, tunnen muutaman sellaisen ja heille kaikki on paaaljon halvempaa kuin muille. Gambiassa moneen kertaan käyneenä jätän ensi talven väliin monestakin syystä, en kuitenkaan lentojen kalleuden vuoksi. Itse olen maksanut aina tonnin molemmin puolin lennoista, menen kun menen, en jaksa kyttäillä netissä milloin on hinnat mitkäkin. Mukavia matkoja kaikille!


      • febr
        galapagos seuraavaks kirjoitti:

        Onpas täällä kovaa huutoa lentolippujen hinnasta, kukaan halvan lennon saanut ei vaan kerro, mistä ne on saanut. Tyypillistä ihmisille, jotka aina saavat kaiken muita halvemmalla, tunnen muutaman sellaisen ja heille kaikki on paaaljon halvempaa kuin muille. Gambiassa moneen kertaan käyneenä jätän ensi talven väliin monestakin syystä, en kuitenkaan lentojen kalleuden vuoksi. Itse olen maksanut aina tonnin molemmin puolin lennoista, menen kun menen, en jaksa kyttäillä netissä milloin on hinnat mitkäkin. Mukavia matkoja kaikille!

        Neljän viikon matka Gambiaan ensi helmikuussa, lennot 317 e, en kuitenkaan kerro, mistä ne sain, kuten eivät näköjään muutkaan, kunhan minä vaan saan halvalla, muista viis, suomalainen mentaliteetti kai tällainen.


    • huhhuhhuhh

      Kaikkihan tuon tietävät,

      Barcelonasta Banjuliin lentää Vueling eli menkää www.vueling.com sivuille, sieltä saatte edulliset Banjulin lennot.

      Samaan aikaan tietysti toisesta ikkunasta varaat HKI-BCN vv. lennot ja yritä mätsätä aikataulut !

      • vuelingvueling

        ei tarvitse kuin googlata "cheap flight to banjul" ja ensimmäiseksi saat vuelingin sivut listaan, ei kamalan vaikeeta..............


      • Matkaan kuitenkin

        Eivät kaikki todellakaan tiedä, eivät muuten täällä kyselisi. Mutta kiitos vastanneille.


      • pihallako
        Matkaan kuitenkin kirjoitti:

        Eivät kaikki todellakaan tiedä, eivät muuten täällä kyselisi. Mutta kiitos vastanneille.

        Vueling ei antanut varata ensi huhtikuulle Bajulista Barcelonaan paluuta, harkittava jotain toista reittiä.


    • Kohtapian

      Itsellä nyt liput Hki-Lontoo-Banjul tammikuussa 2015. Hki-Lontoo 170 euroa Norwegianilla ja Lontoo-Banjul 410 euroa Thomas Cookilla.
      Tjäreborgin reittilennot 3142 euroa/hlö ja koneen vaihdot Amsterdamissa ja Casablancassa.
      Hki-Lontoo lentoja tulee paljon googlaamalla halvat lennot Lontoo ja Banjulin lennon löytää parhaiten www.thomascookairlines.com. On myös luuotettava yhtiö, joten tuskin on vaaraa että lentoja peruuntuu yms hankaluuksia.

      • Badibuu

        kohtapian, onko tuo 170 410 menopaluun hinta ? Joudutko yöpymään Lontoossa ?


      • Kohtapian
        Badibuu kirjoitti:

        kohtapian, onko tuo 170 410 menopaluun hinta ? Joudutko yöpymään Lontoossa ?

        On menopaluun hinta. Kyllä yö pitää viettää lentokentällä tai hotellissa, Banjulin lento lähtee 8. aikoihin aamulla. Edullisempiakin vaihtoehtoja löytyy riippuen päivistä ja kuinka aikaisin pystyy tilaamaan. Minulle sopi parhaiten nämä päivä ja hintakin.


    • Badibuu

      ok, kiitti Kohtapian.

      yleensä nuo ns. halpalentoyhtiöiden hinnat "näyttävät" edullisimmilta kuin sitten loppujen lopuksi ovatkaan.

      noilla lennoilla hintaan ei yleensä sisälly matkatavarat eikä lennoilla ateriat (ilman ruokaa ei yli 24h matkasta kyllä selviä).

      Jos Lontoossa pitää yöpyä, sekin maksaa ja aika paljonkin, jos vielä pitää vaihtaa kenttääkin, on sekin kallista Lontoossa, missä siis kaikki on kallista.

      Mutta Tjären hintoihin verrattuina, kaikki muut vaihtoehdot ovat varmasti edullisempia, menee sitten Lontoon tai Barcelonan kautta.

      • Kohtapian

        Siis tuossa 410 euron hinnassa on jo 20 6 kg matkatavarat ja ruokailu koneessa Longoo Banjul, sekä itse valittu istumapaikka. Gatwickin kentän lähistöllä hotelliyöpyminen kahden tähden hotellissa hieman yli 20 puntaa/hlö.
        Ja lento Banjuliin lähtee Gatwickin kentältä.


    • säälittävä

      Vieläkö "matkalle kuitenkin" on lähdössä Gambiaan? Ymmärrätkö nyt, ettei ebola ole "hetken hupia" . Kirjoitit, että tiedon hankkiminen olisi nyt tärkeämpää kuin kauhun kylväminen. Voi sinua ressukkaa. Et todellakaan tiennyt mitä me monet tietoa hankkineet tiesimme. Katsoin CCN:ltä ebolan löytäjän haastattelun ja hänen skenaarionsa oli, että 1,5 miljoonaa ihmistä olisi saanut tartunnan tammikuuhun mennessä. Siis matkaan vaan!!!

      • Matkalle kuitenkin

        Palasin Gambiasta viikko sitten, ilman ebolaa. Kiitos kuitenkin huolenpidosta. Seuraava matka on joulukuussa. Muistathan pitää taas peukkuja pystyssä, etten vaan sairastuisi.


    • äxy

      On vain ajan kysymys, milloin ebola on gambiassa. Voi jopa ollakin siellä jo mutta jammehin mukaan kaikki vaietaan tai vaimennetaan tai salataan. nyt, tytöt on vaarallista ja itsetuhoavaa matkustaa sinne.

    • Paetkaa ebola tulee

      Huokaus. Gambia on sulkenut tyystin rajat maihin joissa Ebola tartuntaa.
      Edes kiertämällä jonkun muun maan kautta esim Liberiasta ei pääse alle kolmen viikon Liberiasta lähdön jälkeen Gambiaan. Suomeen saa noista maista tulla suoraan kunhan mittauttaa kuumensa kentällä. Kummassakohan maassa Ebola on nopeammin? Ja Gambiassa on kyllä muutakin tekemistä ja näkemistä kuin ne tytöt ja pojat. Kun vaan riittää rohkeutta lähteä ulos hotellista. Ja noita reittilentoja kyllä löytyy monen hintaisia montaa kautta. Itse pääsin edullisimmin Hki-Brc-Bjl reittiä edullisimmin. Tosin olin yötä mennen tullen Barceloonassa kun en halunnut lähteä kieli vyön alla vaihtamaan konetta.
      No minulle riittää yhdeksi yöksi muutaman kympin hostelli...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      1992
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1897
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      19
      1587
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1380
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe