Harvinaiset nousevat merkit

Inkeri-Sco

Olen jostain sattumalta kuullut, että Suomessa harvinaisimmat nousevat merkit olisivat kalat, oinas ja härkä? Olenko oikeassa te astrologi-gurut? Ja onko täällä monta tällaisen harvinaisen nousevan merkin omistajaa?

34

7611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tellu

      Muistan ainakin kuulleeni että Kalat on Suomen harvinaisin nouseva merkki. Olen kerran tuntenut semmoisen, kuitenkin. Mutta lähipiirissä ei tällä hetkellä ole ketään noista mainitsemistasi (isäni nousua en tosin tiedä, ja olen joskus epäillyt Härkää).

      • herra fish

        Itse olen nouseva kala, neptunuksen hallitsema ihana taiteellinen, herkkä taivaanrannan målare! Meitä on joo harvassa. Muistaakseen Pate Mustajärvi on ja Mika Waltari oli...ihania tyyppejä?


      • Tellu
        herra fish kirjoitti:

        Itse olen nouseva kala, neptunuksen hallitsema ihana taiteellinen, herkkä taivaanrannan målare! Meitä on joo harvassa. Muistaakseen Pate Mustajärvi on ja Mika Waltari oli...ihania tyyppejä?

        ...oli sattumalta syntynyt samana päivänä (ei vuotena) kuin Mika Waltari. Olikohan Waltari tosiaan nousu-Kala... en ole tietoinen.

        Mutta tämä tyyppi jonka tunsin oli tehnyt about kaikkensa laajentaakseen tajuntaansa. Mukaan mahtui niin huumekokeiluita kuin jokavuotinen matka Intiaan. Vanhemmiten hän oli sentään päässyt aineista eroon, ja keskittyi meditoimaan. Eräällä Intian reissullaan hän sitten kokikin (kuvauksensa perusteella) minivalaistumisen. Ollessani häneen yhteydessä itse koin ainukaisen shamaanimatkan jonka olen koskaan kokenut (kun meditoimme yhdessä). Todellakin jännittävä tyyppi.

        Olen minäkin varsin neptuniaaninen (Neptunus vahvasti aspektoitunut ja au-Kala) mutta ihan noin lujaa ei sentään mene...


      • herra fish
        Tellu kirjoitti:

        ...oli sattumalta syntynyt samana päivänä (ei vuotena) kuin Mika Waltari. Olikohan Waltari tosiaan nousu-Kala... en ole tietoinen.

        Mutta tämä tyyppi jonka tunsin oli tehnyt about kaikkensa laajentaakseen tajuntaansa. Mukaan mahtui niin huumekokeiluita kuin jokavuotinen matka Intiaan. Vanhemmiten hän oli sentään päässyt aineista eroon, ja keskittyi meditoimaan. Eräällä Intian reissullaan hän sitten kokikin (kuvauksensa perusteella) minivalaistumisen. Ollessani häneen yhteydessä itse koin ainukaisen shamaanimatkan jonka olen koskaan kokenut (kun meditoimme yhdessä). Todellakin jännittävä tyyppi.

        Olen minäkin varsin neptuniaaninen (Neptunus vahvasti aspektoitunut ja au-Kala) mutta ihan noin lujaa ei sentään mene...

        Henkiset asiat ovat meille fisuille kaikki kaikessa. Nimimerkillä meditaatio on tuttua. Neptunus mahdollistaa korkeampien tajunnantilojen saavuttamisen mutta samalla altistaa huumaavien aineiden väärinkäytölle. Tämä olisi hyvä tiedostaa. Neptunus, tuo suuri sekopallo....


      • Tellu
        herra fish kirjoitti:

        Henkiset asiat ovat meille fisuille kaikki kaikessa. Nimimerkillä meditaatio on tuttua. Neptunus mahdollistaa korkeampien tajunnantilojen saavuttamisen mutta samalla altistaa huumaavien aineiden väärinkäytölle. Tämä olisi hyvä tiedostaa. Neptunus, tuo suuri sekopallo....

        Itse kiitän itseäni ettei ole muodostunut mitään addiktioita kaikenlaiseen mitä nyt maailmasta löytyy, paitsi tietysti rajatietoon... Sekin on jotenkuten hallinnassa. Ei jaksa koko aikaa vain pumpata erilaisia ajatuksia itseensä... On niitä addiktioita kyllä nähty, sivusta, ihan tarpeeksi.

        Viime aikoina on tosin mennyt sikäli viihteen puolelle että dvd-leffoja on tullut jemmattua yli varojen. :P


      • Anonyymi
        herra fish kirjoitti:

        Henkiset asiat ovat meille fisuille kaikki kaikessa. Nimimerkillä meditaatio on tuttua. Neptunus mahdollistaa korkeampien tajunnantilojen saavuttamisen mutta samalla altistaa huumaavien aineiden väärinkäytölle. Tämä olisi hyvä tiedostaa. Neptunus, tuo suuri sekopallo....

        Neptunus tosiaan vue syviin vesiin jollei ihminen ole ns maadoittunut... mulla on kuu kaloissa eli neptunus hallitsee kaloja ja näinollen mun kuutani... syntymäkartalla neptunus on neloshuoneessa yhtymässä saturnukseen... neloshuone on ravun, hallitsijana kuu... saturnus pitää maadoittuneena kun on kauriin planeetta ja kauris on maaelementti... kalat vesielementti, samoin rapu. Ok, tissuttelen kotona, vähintään pari olutta iltaisin kun olen saanut tehtyä jotain mitä haluan juhlistaa... sitten on ihmisiä joille ei hypnoosi sovi... paljon on ihmisiä joille huumeet ei käy, on vaarana jäädä sille tielleen, sama on alkoholin kanssa... baccus kartalla, sen voi valita joissain astro-ohjelmissa, kertoo taipumuksen juopotteluun...


    • Petra

      Listaan voi lisätä myös vesimiehen, Kauriin ja kaksosen.

      • puh

        ...siinähän sitten meni harvinaisuuksien puolelle jo puolet merkeistä!


      • .............
        puh kirjoitti:

        ...siinähän sitten meni harvinaisuuksien puolelle jo puolet merkeistä!

        Oikeasti harvinaisimmat nousevat merkit ovat vesimies, kalat ja oinas.
        Yleisimmät nousevat merkit ovat rapu, leijona ja neitsyt. Näin siis meidän Suomen leveysasteilla. Muissa paikoissa on omat harvinaiset ja yleisimmät nousevat merkit.


      • Tellu
        ............. kirjoitti:

        Oikeasti harvinaisimmat nousevat merkit ovat vesimies, kalat ja oinas.
        Yleisimmät nousevat merkit ovat rapu, leijona ja neitsyt. Näin siis meidän Suomen leveysasteilla. Muissa paikoissa on omat harvinaiset ja yleisimmät nousevat merkit.

        Minä olen kuullut että yleisimmät nousut olisivat Skorpioni ja Vaaka.


      • m___
        Tellu kirjoitti:

        Minä olen kuullut että yleisimmät nousut olisivat Skorpioni ja Vaaka.

        kyllä vaan ne ovat yleisimmät nousevat merkit suomessa!


    • oinasN

      Ilmankos sielunkumppanin löytäminen on niin vaikeaa?! :-)

    • tyhmäkauris

      mun nouseva on kalat....
      kivaa olla harvinainen :D

    • ...

      Täältä löytyy yksi nouseva oinas.

      • librarising

        kuvailla vähän ulkonäköäs, viitsit sä..=)


      • miettijä
        librarising kirjoitti:

        kuvailla vähän ulkonäköäs, viitsit sä..=)

        aurinko ja nousu oinas ja voin kertoa, että tahtoa, päättäväisyyttä ja johtajuutta löytyy.
        Toisaalta myös ihmisläheisyyttä, oikeamielisyyttä ja lähinmäiserakkautta. Ja se uklkonäkö; no punertavat hiukset, vaalea iho joka päivettyy hyvin, pisamia. Ruumuunrakenne sutjakka mutta jämäkkä, pitkät raajat, suora ryhti, tutkivat kaiken näkevät silmät. Kasvojen muoto enemmän kapeat kuin pyöreät. Suu välillä tiukka sanavalmia kun on. Tässä nyt alkuun.


      • Anonyymi
        miettijä kirjoitti:

        aurinko ja nousu oinas ja voin kertoa, että tahtoa, päättäväisyyttä ja johtajuutta löytyy.
        Toisaalta myös ihmisläheisyyttä, oikeamielisyyttä ja lähinmäiserakkautta. Ja se uklkonäkö; no punertavat hiukset, vaalea iho joka päivettyy hyvin, pisamia. Ruumuunrakenne sutjakka mutta jämäkkä, pitkät raajat, suora ryhti, tutkivat kaiken näkevät silmät. Kasvojen muoto enemmän kapeat kuin pyöreät. Suu välillä tiukka sanavalmia kun on. Tässä nyt alkuun.

        Jos kuu on nousussa kartalla, on tällaisella ihmisellä pyöreä naama... kuumainen... jos taas venus on nousussa, tällainen yksilö on kaunis... minulla nousussa pluto... vaaratilanteita oli vauvana, olin kuulemma nukkumassa pahvilaatikossa keittiön pöydän päällä kun iso sika juoksi keittiöön ja törmäsi pöytään, minä laatikossa lattialle, putosin oikeinpäin, sika kaatui mutta ei laatikon päälle...


    • perhoinen

      Täällä ilmoittautuu kolmekymppinen nainen joka on nouseva oinas. Aurinkomerkki on skorpioni ja kuumerkki neitsyt.

      Voin kertoa että usein miten elämä menee niin että "MINÄ, MNÄ, MINÄ!!" ja poikkiteloin ei kanssani kannata ryhtyä :D

      En muuten tiennytkään että jotkut merkit ovat nousevina harvinaisia.

    • aquarius-9

      Tunnen nousevia rapuja 5
      leijonia 5
      neitsyitä 8
      vaakoja 6
      skorpioneja 10
      jousimiehiä 5
      kauriita 3
      vesimiehiä 3 ( plus itseni:)
      kaloja 0
      oinaita 3
      härkiä 1

      Ja kuitenkin "pienestä" ihmismäärästä kyse vielä.

    • gabriel67

      olen härkä....ja kiinnostaa astrologia.....liittyykö mitenkään uskonto juttuun?

    • Astrology

      Olet aloittaja täysin oikeassa, pohjoisella pallonpuoliskolla harvinaisimmat nousumerkit ovat vesimies, kalat, härkä ja oinas. Eteläisellä pallonpuoliskolla nuo nousumerkit ovat hyvinkin yleisiä. Suomessa yleisimpiä nousumerkkejä ovat jousimies, skorpioni, vaaka, leijona ja neitsyt.

      • Astrology

        Unohdin mainita että myös rapu on yleinen nousumerkki Suomessa.


      • Raimo Nikula
        Astrology kirjoitti:

        Unohdin mainita että myös rapu on yleinen nousumerkki Suomessa.

        Nousu tai askendentti on ekliptikan (planeettojen kiertoradan taso) ja idän horisontin leikkauskohta. Nousun pituuteen vaikuttaa maan akselin kallistuma planeettojen kiertorataan nähden. Kallistuma on 23.4 astetta. Pohjoisilla leveyksillä tiettyyn aikaan vuorokaudesta, tämä kallistuma aiheuttaa sen että ekliptika ja horisontti leikkaavat toisensa jyrkässä kulmassa ja silloin tietyt merkit nousevat nopeasti ja toiset hyvin hitaasti.

        Maan keskiosassa, päiväntasaajan maissa kaikki merkit nousevat melko tasaisesti 2 tuntia. Mitä pohjoisemmaksi tai eteämmäksi mennään, sitä enemmän nousuaikoihin tulee vaihtelua. Esimerkkinä leveysaste 61N16 (Kokemäki-Toijala-Heinola ym.). Nousuajat ovat:

        Oinas 0t 25 m. 23 s.
        Härkä 0t 39 m. 18 s.
        Kaksonen 1t 28 m. 41 s.
        Rapu 2t 48 m. 00 s.
        Leijona 3t 19 m. 57 s.
        Neitsyt 3t 17 m. 55 s.
        Vaaka 3t 17 m. 10 s.
        Skorpioni 3t 19 m. 58 s.
        Jousimies 2t 48 m. 35 s.
        Kauris 1t 28 m. 52 s.
        Vesimies 0t 39 m. 27 s.
        Kalat 0t 25 m. 13 s.

        Suomen leveysasteilla 60-70 N nousuajat vaihtelevat rajusti, siksi meillä on jyrkkä jako hitaisiin nousumerkkeiihin (Rapu-Leijona-Neitsyt-Vaaka-Skorpioni-Jousimies) ja nopeisiin nousumerkkeihin (Kauris-Vesimies-Kalat-Oinas-Härkä-Kaksonen). Puolet kuuluu nopeisiin ja toinen puoli hitaisiin nousumerkkeihin. Neitsyt ja Vaaka nousevat yli kolme tuntia ja Oinas ja Kalat vain 25 minuuttia. Kaduilla tulee vastaan kahdeksan kertaa useimmin nousu-Neitsyitä kuin nousu-Kaloja.

        Tilanne kärjistyy napapiirille tultaessa. Rovaniemeltä pohjoiseen horisontin ja ekliptikan suhde on tiettyinä aikoina sellainen että tietyt merkit eivät nouse ollenkaan. Tätä vastaa jokatalvinen kaamosaika kun Aurinko ei nouse horisonttiin ollenkaan. Pohjoisimmat leveysasteet (66,5 N) muodostavat huonejärjestelmille kompastuskiven kun askendenttia ei yksinkertaisesti voi määrittää tiettyinä aikoina vuodesta ja vuorokaudesta eikä huoneitakaan silloin ole. Astrologia syntyi ja kehittyi lähinnä etelässä 30-40 N leveysasteilla joten se ei siellä ollut ongelma.

        Nousumerkkien vaihteleva määrä aiheuttaa myös ajatuksia siitä miten se vaikuttaa ihmisjoukkoihin, massakäyttäytymiseen. Kun meillä Suomessa on hyvin vähän Kalat-nousuisia, meiltä puuttuu herkistynyttä ja empaattista maailmoja syleilevää liikuttumisen kykyä (Kalat) ja meiltä puuttuu myös naturalistista, estotonta hurmioitumisen kykyä (Oinas). Meillä on taas yliedustusta hyötyajattelun, insinööritaitojen ihailussa (Neitsyt) ja sovinnaisessa sosiaalisessa sopeutumisessa (Vaaka) jne.

        Ricahard Nolle on esittänyt kahtiajaon hitaisiin ja nopeisiin nousumerkkeihin johtaneen siihen että hitaat nousumerkit (Ravusta Jousimieheen) ovat tyypillisiä sivilisaation merkkejä, joissa ihmiset kasautuvat yhteen ja muodostavat kompleksisia suhteita (kollektiiviset merkit) ja nopeat nousumerkit Kauriista Kaksosiin) ovat niitä, jotka vaalivat yksilöllisiä taipumuksia, mutta eivät sen vuoksi rakenna suuria sivilisaatioita (individualistiset merkit).


    • aquarius9

      Niimpä.. Itsellänikin 1 huoneessa edustettuna kaikki 4 elementtiä, alkaen 10.54 astetta vesimiestä, päättyen 05.47 astetta härkään, joka toisen huoneen kärjellä. Vastaavasti siis deskendentti, 7. huone yhtä suuri. Siellä myös stellium-aspekti. Uranus/kuu/pluto/jupiter/neptunut. Viimeksimainittu h 8 kärjellä. Huh!

    • Anonyymi

      Härkä nousu on ainakin harvinainen. En ole törmännyt koskaan.

    • Anonyymi

      Minäkin nouseva kalat.Kuulostaa kivalta olla harvinainen.Ja tunnistan kyllä itseni kun luin kuvauksia nousevasta kalasta.

    • Anonyymi

      Pitää katsoa, on ihan helppoa,
      kuinka kauan ko merkki on nousussa... oinas hurahtaa muutamassa minuutissa...

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 97
      1824
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1815
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1804
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1340
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1300
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1276
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1271
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe