Paksusuolen tulehdus,vaarallinen??

Paksu

Minkälainen on paksusuolen tulehdus, ja onko se vaarallinen?
Siinähän tulehdusarvot varmaan nousevat korkealle, kuinka korkea tulehdusarvo on jo vaarallinen?.

5

2153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paha

En tiedä, miten korkealle tulehdusarvot saa nousta, mutta itse jouduin tiputukseen paksusuolentulehduksen takia, kun tulehdusarvo oli yli 100 (127). Mutta tutulla oli yli 200, eikä ollu vielä mitään hätää. Antibiootilla sitä hoidellaan, jos ei paha, niin suun kautta otettavilla pillereillä, yleensä 2 eri plaatua. Jos on ehtinyt pahemmaksi, niin suoraan suoneen antibioottia. Lääkkehillä siitä aina selviää...

• Paksu

Kiitos tiedostasi, oli huojentava lukea sinun vastauksesi =)

• cu, see mee

riippu vähän minkälainen pasusuolen tulehdus sinulla on... jos, se on haavainen paksuiolen tulehdus (Colitis Ulserosa), niin sitä ei todellakaan saada antibioogteilla kuriin, päin vastoin ne voivat pahentaa tilannetta. CU onkin sitten elinikäinen sairaus, joka pahimmillaan johtaa juuri tuohon paksusuolen poistoon. Lisää tiedtoa saat osoitteesta : http://www.ccafin.org

• joutui

juuri vähän aikaa sitten paksusuolenpoistoleikkaukseen. Toimii mm. syöpää estävänä "ennaltaehkäisynä" haavaisassa paksusuolentulehduksessa, jos on niin ärtsäkkä, että ei saada enää lääkkeillä kunnolla pidettyä kurissa.

Eli pitkällä aikavälillä voi olla vaarallinenkin. Itselläni paksusuolen oireilu aiheuttaa kiusallista silmän värikalvon tulehdusta, joka sekin on sitten oma lukunsa erikseen.

• Tohtori Tolonen

Kaikki krooniset sairaudet ovat pohjimmiltaan tulehdustauteja. Tulehdusmarkkerit (CRP, TNF-alfa, monet eri interleukiinit jne.) ovat silloin koholla veressä ja kudoksissa ja ne aiheuttavat yhdessä vapaiden radikaalien kanssa kierteen, joka voi lisätä muidenkin tautien riskiä. Esim. ärtynyt paksusuoli lisää tutkitusti masennuksen vaaraa
      http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedotteet/291004_01.html
      puhumattakaan haavaisesta paksusuolen tulehduksesta. Siihen muuten auttaa E-EPA, sanovat japanilaiset jaa espanjalaiset tutkijat
      http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedotteet/291103_01.html
      Colitis ulcerosassa on apua lepicolista, joka sisältää psylliumin kuorijauhetta, inuliinia ja maitohappobakteereita. Sitä kanattaa ottaa yhdessä E-EPAn kanssa. E-EPA on tehokas tulehdusta ehkäisevä kalaöljy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      139
      6639
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5719
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3882
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2392
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      35
      2248
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2187
    Aihe