kani EI ole HÄKKIELÄIN!

eihäkkiin

Kani, yksi väärin ymmrretyisyä eläimistä. Kanin pitäisi saada juosta vapaana talossa, tai parempi vaihtoehto on aitaus, tilava aitaus. Jos et ole vaömis tekemään kanin elämästä parempaa, kuin häkkielämä, tee palvelus, ja älä ota kania!!

12

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymyskani

      Mm m,

    • kysymyskani

      Mm m,

    • leijonalupanomistaja

      tuosta otsikosta puheenollen, itselläni on kani, joka saa pääsääntöisesti juosta vapaana (paitsi öisin), mutta yhdellä tutulla on kani, joka saa päivässä juosta vapaana sen 15-30min (muuten häkissä/käsittelyssä), niin ajattelin teiltä ihmiset kysyä että kuinka pitkään kanin pitäisi antaa juoksennella vapaana päivässä? :)

      • Oma kanini asui aina vapaana, ja mielestäni se oli ainoa oikeasti hyvä ratkaisu. Kukapa laittaisi kissan tai koirankaan asumaan häkkiin suurimmaksi osaksi elämästään? Toinen järkevä vaihtoehto on iso aitaus. Jos nyt väkisin kania on häkissä pidettävä, niin hyvä olisi pitää vapaana ainakin silloin kun on kotona vahtimassa. Vaikka joku 6 tuntia kuulostaa tosi hyvältä ulkoilulta, kun ajattelee kääntäen, niin 18 tuntia häkissä tekemättä mitään ei olekaan niin hyvän kuuloinen ratkaisu.


      • pupumursuxx

        Minun kanini asuvat yöt häkeissä, jotka ovat 200 x 250cm, ja aamulla n. Klo7-9 päästän ne juoksemaan aitauksiin jotka ovat noin 30neliömetriä. Illalla n. Klo 9 laitan kanit taas häkkeihin :)


    • yhdessä paras

      Kissakin viettää aikaa enemmän nukkuen kuin kani, tulisiko silti mieleen pistää kissa häkkiin? Johdot ym. vaaralliset piiloon ja pupu mukaan elämään siinä kuin muukin perhe, niin on kaikilla mukavampaa!

      • APUA!!

        Kaverillani on kani joka ei saa käydä melkein koskaan häkin ulkopuolella paitsi joskus ehkä 2x2 metriä pitkässä ulkoaitaiksessa ja lasten sylissä ja heiteltävänä kirjaimellisesti siellä kanit lentelee kuin pallot tytöltä toiselle kani toimii myös nukkena jota puetaan ja meikataan (pupu on kuin lasten lelu) Alussa häkki siivottiin välillä mutta nyt se on jatkuvasti täynnä jätöksiä kani siis elää oman ulosteensa päällä.. Ruokaakaan se ei juuri saa joskus perheen äiti sanoo lapsille että käykää nyt keräämässä sille pupulle ulkoota heinää ja ne nyppii sieltä tukun ja siinä on päivän ruoka.. Olen myös nähnyt päiviä jolloin ei tipu ruokaa ollenkaan. Miten se kani on vielä ylipäätään hengissä? APUA! Mitä voin tehdä!!?


      • Suojelupoliisi

        Minun puolestani kaikki kissat saisi laittaa häkkiin ja kanit aitauksiin. Olen asunut eri maissa ja joka paikassa on sama ongelma: kissat laukkaa missä sattuu ja kukaan ei niistä kunnolla huolehdi. Kissanomistajille koulutus pakolliseksi.

        Oma kääpiökani on itse tehdyssä häkissä ja ulkoilee sitten 3-5 tuntia päivässä, häkki on tosin iso ja siinä on kolme kerrosta (entinen iso kirjahylly, syvyys n. 60 senttiä.


      • pikkulapsiltakanitpois

        Siis heittelevät kania :o tommosilta pikku p..ka kakaroilta kanit pois...pitäskö munki alkaa heittelee pikku lapsii ulkona ei oikee tuu mieleen enkä edes haluis heitellä ketään :o siis että pistää vihaks ku vanhemmat liian helposti suostuu tommoseen, kani pois tuommosilta äkkiä!


    • gamoon

      Oot huono kaniihminen kani on,todellakin häkkieläin meidän kanit on,häkis aina

      • KaniRaka

        Minun mielestä yö on maksimi aika minkä kania voi pitää häkissä. Eikä siksikää aikaa häkiksi riitä mikään 120x60


      • Anonyymi

        Hei kania ei todellakaan missään nimessä saa pitää yksin meidän kani on aina vapaana kesällä isossa vanhassa hevosen karsinassa ja saa käydä välillä ulkona ja talvella kani on eteisessä 2m×3m kokoinen eteinen ja viihtyy hyvin ja yöt on häkissä ja kani pitää suurimman osan elämästä olla vapaana ei suustakaan ois kiva olla häkissä ja hyppiä liikkua päivässä pari hyppyä EI uskokaa kaikki ei kanin oo hyvä olla SINÄ JOKA KOMMENTOIT ETTÄ KANIEN PITÄÄ OLLA AINA HÄKISSÄ JA HAUKKU TOTA HUONOKSI KANIN OMISTAJAKSI niin olet itse se huono kanin omistaja


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2089
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      201
      1773
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1685
    5. 80
      1155
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      272
      1034
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      126
      984
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      885
    Aihe