Kani, yksi väärin ymmrretyisyä eläimistä. Kanin pitäisi saada juosta vapaana talossa, tai parempi vaihtoehto on aitaus, tilava aitaus. Jos et ole vaömis tekemään kanin elämästä parempaa, kuin häkkielämä, tee palvelus, ja älä ota kania!!
kani EI ole HÄKKIELÄIN!
12
219
Vastaukset
- kysymyskani
Mm m,
- kysymyskani
Mm m,
- leijonalupanomistaja
tuosta otsikosta puheenollen, itselläni on kani, joka saa pääsääntöisesti juosta vapaana (paitsi öisin), mutta yhdellä tutulla on kani, joka saa päivässä juosta vapaana sen 15-30min (muuten häkissä/käsittelyssä), niin ajattelin teiltä ihmiset kysyä että kuinka pitkään kanin pitäisi antaa juoksennella vapaana päivässä? :)
Oma kanini asui aina vapaana, ja mielestäni se oli ainoa oikeasti hyvä ratkaisu. Kukapa laittaisi kissan tai koirankaan asumaan häkkiin suurimmaksi osaksi elämästään? Toinen järkevä vaihtoehto on iso aitaus. Jos nyt väkisin kania on häkissä pidettävä, niin hyvä olisi pitää vapaana ainakin silloin kun on kotona vahtimassa. Vaikka joku 6 tuntia kuulostaa tosi hyvältä ulkoilulta, kun ajattelee kääntäen, niin 18 tuntia häkissä tekemättä mitään ei olekaan niin hyvän kuuloinen ratkaisu.
- pupumursuxx
Minun kanini asuvat yöt häkeissä, jotka ovat 200 x 250cm, ja aamulla n. Klo7-9 päästän ne juoksemaan aitauksiin jotka ovat noin 30neliömetriä. Illalla n. Klo 9 laitan kanit taas häkkeihin :)
- yhdessä paras
Kissakin viettää aikaa enemmän nukkuen kuin kani, tulisiko silti mieleen pistää kissa häkkiin? Johdot ym. vaaralliset piiloon ja pupu mukaan elämään siinä kuin muukin perhe, niin on kaikilla mukavampaa!
- APUA!!
Kaverillani on kani joka ei saa käydä melkein koskaan häkin ulkopuolella paitsi joskus ehkä 2x2 metriä pitkässä ulkoaitaiksessa ja lasten sylissä ja heiteltävänä kirjaimellisesti siellä kanit lentelee kuin pallot tytöltä toiselle kani toimii myös nukkena jota puetaan ja meikataan (pupu on kuin lasten lelu) Alussa häkki siivottiin välillä mutta nyt se on jatkuvasti täynnä jätöksiä kani siis elää oman ulosteensa päällä.. Ruokaakaan se ei juuri saa joskus perheen äiti sanoo lapsille että käykää nyt keräämässä sille pupulle ulkoota heinää ja ne nyppii sieltä tukun ja siinä on päivän ruoka.. Olen myös nähnyt päiviä jolloin ei tipu ruokaa ollenkaan. Miten se kani on vielä ylipäätään hengissä? APUA! Mitä voin tehdä!!?
- Suojelupoliisi
Minun puolestani kaikki kissat saisi laittaa häkkiin ja kanit aitauksiin. Olen asunut eri maissa ja joka paikassa on sama ongelma: kissat laukkaa missä sattuu ja kukaan ei niistä kunnolla huolehdi. Kissanomistajille koulutus pakolliseksi.
Oma kääpiökani on itse tehdyssä häkissä ja ulkoilee sitten 3-5 tuntia päivässä, häkki on tosin iso ja siinä on kolme kerrosta (entinen iso kirjahylly, syvyys n. 60 senttiä. - pikkulapsiltakanitpois
Siis heittelevät kania :o tommosilta pikku p..ka kakaroilta kanit pois...pitäskö munki alkaa heittelee pikku lapsii ulkona ei oikee tuu mieleen enkä edes haluis heitellä ketään :o siis että pistää vihaks ku vanhemmat liian helposti suostuu tommoseen, kani pois tuommosilta äkkiä!
- gamoon
Oot huono kaniihminen kani on,todellakin häkkieläin meidän kanit on,häkis aina
- KaniRaka
Minun mielestä yö on maksimi aika minkä kania voi pitää häkissä. Eikä siksikää aikaa häkiksi riitä mikään 120x60
- Anonyymi
Hei kania ei todellakaan missään nimessä saa pitää yksin meidän kani on aina vapaana kesällä isossa vanhassa hevosen karsinassa ja saa käydä välillä ulkona ja talvella kani on eteisessä 2m×3m kokoinen eteinen ja viihtyy hyvin ja yöt on häkissä ja kani pitää suurimman osan elämästä olla vapaana ei suustakaan ois kiva olla häkissä ja hyppiä liikkua päivässä pari hyppyä EI uskokaa kaikki ei kanin oo hyvä olla SINÄ JOKA KOMMENTOIT ETTÄ KANIEN PITÄÄ OLLA AINA HÄKISSÄ JA HAUKKU TOTA HUONOKSI KANIN OMISTAJAKSI niin olet itse se huono kanin omistaja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html422866Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens302529Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4362428Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau202367Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431808Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1421782Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241325Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,41202- 741099
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671017