Mielenkiintoni kohteena on nimenomaan MB C W203 mallin automaatti-vaihteisto öljyn jäähdytin ratkaisut (vuosimallit 2000-2007 joissa on erillinen jäähdytin vaihteistoöljylle?) - jos kirjoitat muista malleista mainitse se selkeästi.
Suomi24 mersufoorumilta..
mulla on c-180 sport aut. valm. 8/03 ja siinä ainakin on syylärin edessä erillinen kierukka automaatin öljyn jäähdytykselle, joten tässä ei voi mitenkään mennä glykolit vaihteistoon.
Ohjaustehostimen lauhdutin on pieni (n. 8 x 20 cm). Minulla on 8/2003 CDI:ssä syylärin edessä n. 20x30 cm lauhdutin ja putket näyttävät menevän vaihdelaatikkoon.
Mersufoorum.netistä
Kuulemma syynä on Valeon tekemä jäähdytin, joka päästää jäähdytysnestettä automaatin öljyihin sekaan. Siitähän ei laatikko tykkää.. Noin 9/03 valmistettuihin asti on tuo ongelma. Jos on Behrin jäähdytin niin ongelmaa ei esiinny.
Jos ongelmia myös 203 facelift mallien automaattilaatikoissa. Niin mikäs sit näissä syynä,kun 9/03 jälkeen valmistetuissa ei pitäis olla Valeon jäähdytin ongelmaa enää, ja facelifthän tuli vasta 2004 keväällä?
Mistäs sen näkee mikä jäähdytin? Tossa omassa W203 -02 ei nää keulassa muutakun mustaa muovia, ei mitään tekstiä missään.
Olis taas pitänyt printtaa täältä tiedot ennenkuin käytin huollossa autoa. -01 C180 T automaatti 126tkm oireilee samaan tyyliin, 100km/h nopeudessa turbiinin lukko ei pidä ja ajo hieman nykivää, samalla kierrokset seilaa n. 200rpm. Vehon huollossa ei muka tiedetty tälläisestä mitään ja tarjosivat että toisin uudestaan sähkömiehen tutkittavaksi. Onko tästä tietoa kuittaako tehdas jotain virheestään vai meneekö jokaisen kuskin omasta taskusta?
Itse tiedän tapauksen, jossa ko. toimenpide suoritettiin takuuajan ja huoltosopimuksen umpeuduttua.Ei tosin ilman pientä sanailua ja alkuun annettua "asiakas maksaa"-tuomiota, mutta tosiaan tässä
tapauksessa auton huoltodokumenteista löytyi maininta asiasta useampaan kertaan huoltoon autoa tuodessa. Ja kyseessä oli w203 -04 facelift.
Itsellä w203 facelift juuri tuotu, jäähdytin on Valeo ja aika glycoli testiin on varattu.
Kierrokset noin 2000 niin kierroslukumittari huojuu, nykimistä ei tunne. Ymmärsinkö oiken että kohta b olisi myös huomioitava (kun jäähdytin on Valeo?) Onko kenelläkään omia kokemuksia uudemmista malleista eli 9/2003 jälkeen.
Niin kun tuossa aiemmin utelin, että ei tainnut ongelmat loppua 9/03 malliin? Kun näitä 203 faceliftejä alettu valmistaa vasta 5/04 alkaen
Mese.fi foorumilta LähetäLähetetty: 04.10.2011 18:18
Viestin aihe: Erillinen jäähdytin automaattivaihteistoöljylle.
Kuten tiedetään alkupään 211:ssa on ollut ongelmia jäähdyttimessä; tiiviste pettää ja glykolia pääsee automaattivaihteistoöljyn sekaan tuhoisin seurauksin.
Samassa paketissa on siis sekä moottorin jäähdytin että vaihteistoöljyn jäähdytin.
"Syyläreitä" on vaihdeltu mutta nyt päätettiin kokeilla laittaa vaihteistolle erillinen
jäähdytin.
Mese. fi foorumilta Lähetetty: 02.10.2012 12:55
Alkuperäiseen järjestelmään verrattuna tuo erillinen jäähdytin ei lämmitä talvella
automaatin öljyjä, joten tuo vaihteiden vaihtotapahtuma varmaankin muuttuu erilaiseksi. Mersulla on jo pystylyhty ajoista asti ollut samassa syylärissä molemmat, eli glykolit ja laatikkoöljyt. Kai siinä jotain järkeä sitten täytyy olla. Kaikesta huolimatta tämä erillinen jäähdytin on hyvä asia verrattuna laatikon hajoamiseen.
Masinamestari jatkaa..
Aika..kallista .....nimittäin tuo automaattilaatikon "jymähtäminen"...elämä.. ooon.
Kysymys on siis Valeon ja Behrin valmistamista öljynjäähdyttimistä, jotka ilmeisesti
kumpikin on lämmönvaihtotyyppiä moottorin jäähdytysneste/vaihteistoöljy - olenko
ymmärtänyt?
Ja sitten on vielä joitain mersumalleja (203) joihin on jo tehtaalla asennettu vaihteistoöljyn jäähdyttimiä ilma/vaihteistoöljy rakenteella (syylärin eteen?) joissa glykolin ja öljyjen sekoittuminen ei ole edes mahdollista - olenko ymmärtänyt?
Ja tällaisen jälkiasennusta käsittelee yllä olevat Mese.fi foorumin keskustelut.
Automaattivaihteistojen öljynjäähdyttimet
10
4958
Vastaukset
- reCAPTCI-
Minulla on W203 C200 2004 cdi automaatti, siinä on laatikon jäähdytysputki jäähdyttimien edessä ,noin abaut 10mm alumiini aaltoputki,
meninyt kolarissa risaks,korjailen omaksi,olen kysellyt aika moni on huuli
Pyöreänä kuin kyselisin ufosta. mulle tuli uus moottorin jäähdytin siinä on ohjaustehostimen jäähdytin päädyssä ei laatikon. minkä vuoksi tarvitsisi 2:si
Joissain on pieni ritilällä varustettu 200 mm jäähdytin - eikaivaan
Siis onko c sarjassa w203 sama ongelma vaihdelaatikossa kuin w211 korisissa oli ??????
- mersmies
Ei tietääkseni ole missään 203:ssa erillistä jäähdytintä tehdasasennettuna syylärin edessä. Joissakin, kuten omassa 270:ssä, on koneen kyljessä möykky, missä on vaihteiston lämmönvaihdin. Epäilin itsekin hankittuani auton, että siinä on se pahamaineinen VALEO syyläri, josta voi glykolit vuotaa lootaan, mutta syyläriin ei tule lainkaan laatikon öljyputkia, vaan ne menee tuohon em. möykkyyn. Saamani tiedon mukaan muutenkin nuo valeon huonolaatuiset syylärit on korvattu 2004 mallin autoissa paremmilla, joissa ei vuotoriskiä ole sen isommin, kuin sitä muissakaan on. Semmoiseen ymmärrykseen vielä jäin, että 270 on aina tuolla koneen kyljessä olevalla vaihtimella.
- Remontissa
Minulla w203 farkku siinä ainakin meni nesteet vaihdelaatikkoon ja samassa paketissa lauhdutin ja syyläri. Otettu käyttöön 03 loppuvuodesta malli 04. Kuullostaa olevan eri systeemeillä tehtyjä
- KaikkeaNeKirjoittaa
No ei tietenkään mene syyläriin laattikkoöljyn putket, jos ne on suomes vaihdettu erilliseksi jäähdyttimeksi.
Vittu mitä urpoja.- Anonyymi
Minulla meni laatikosta putket, syylarin oikeaan reunaan. Laitoin pienen öljyn jäähdytys kennon 12x20mm, johon siirsin laatikon putket. Valeopelko poistui.
- tähtisumuuu
Onko sillä nyt niin vällii jos tulloo coctailii?
- Anonyymi
Samaa Glykoliongelmaa kärsii myös Chryslereista ainakin nuo Neon- mallit ja olisko ollut muistaakseni joku Nissanin malleistakin joissa ollut samoja ongelmia näitä saattaa nähdä liian monta romuttamoilla varaosa autona. Muuten kaikinpuolin hyvän kuntosia ja siistejä koriltaan, mutta niistä on yleensä vaihdelaatikko mennyt päreiksi just tuosta kun syyläristä korkkannut ajan myöten se laatikon lämmönvaihdin ja sitä kautta Glykolit ja laatikonrasvat sekasin. Varsin tehokas ongelmanratkaisu on se että asennetaan erillinen vaihteiston öljycooleri syylärin eteen ja vanhat reijät tukkoon siitä syyläristä. Niin ongelma ei enään kiukuttele ja jos laatikko hajoo, niin se hajoo sitten pitkän ajan päästä vanhuuttaan muista syistä. kuin siitä että Glykolit ja lootanrasvat menisi ollenkaan sekaisin.
- Anonyymi
mulla MB CDI 200 vm 2005 ja ajettu 500 000. Automaattilaatikkoon on vaihdettu öljyt 2 kertaa, ei ole ollut mitään ongelmia vielä laatikossa. Laatikon öljyjen vaihdon hinta noin 230 e/kerta.
- Anonyymi
Siinä sun mertseedeksessäs voi olla Poikkeuksen tavanomaisesti joko kestävistä ja laadukkaista materiaaleista valmistettu syyläri tai sitten siinä voi olla että joku entinen omistaja on siihen joskus aikoinaan asentanut erillisen jäähdyttimen, juuri siltä varalta että ei tulisi ongelmia, mutta se on ihan hyvä asia, jotta laatikko toimii. Mutta tärkeä pääasiahan on että Glykolit ja vaihteistoöljyt pysyvät aina erillään toisistaan ja eivätkä missään vaiheessa saa päästä sekoitumaan keskenään. Koska muutoin siitä tulee aivan takuuvarmasti kallis korjaus mikäli näin pääsisi tapahtumaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006464
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303873törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283250Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3761764- 331408
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471013Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11976Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11900- 42879