Tietotekniikan DI

11+6

Olen lukiossa ja puolentoista vuoden päästä koittais valmistumisen aika. Kaiken kaikkiaan kirjoitan äidinkielen, espanjan, englannin, matematiikan (pitkä), fysiikan ja kemian, jos kaikki menee hyvin. Tietotekniikka kiinnostais kovasti ja toi kyseinen DI-tutkinto näytti mielenkiintoselta. Mutta sitten taas iskee se tyypillinen epävarmuus siitä, onko musta tuollaiseen työhön.

Vaikka noi em. aineet kirjotan, oon monessa melkoisen tarkkaan sanottuna vain keskitasoinen. Kauan jatkunt usein pahakin masennus on syöny jaksamista koulun suhteen ihan kiitettävästi, enkä ole pahemmin siksikään aina panostanu, kun en oo ollu varma, kauanko edes olen hengissä. No mut onneks nyt asiat on paremmin, ainakin toistaseks. Toivon, että jaksaisin kuroa umpeen noita opiskelematta jääneitä juttuja, mutta enhän mä silti voi varmaksi sanoa, että koskaan pärjäisin keskitasoa paremmin. Onko siis esimerkiksi c:n papereilla asiaakaan oikeesti tollaseen tutkintoon?

Tuntuu, että nyt kun vointi on parempi, opinkin paremmin, kun jaksan keskittyä ja peruskoulu viel meniki helppoutensa takia suht. hyvin, vaikka mielialaoireet oli sillonki selkeet. Kaikki koneilla tehtävä on aina ollu jokseenki helppoa ja mielenkiintosta. En voi sanoo itteeni miksikään nörtiksi, mutta omien käytännöntarpeiden takia oon oppinu jonkin verran ehkä keskitasoa enemmän käyttisten toiminnasta ja komennoista graafisella ja ei-graafisella tasolla. Koodaus ja tietojärjestelmien heikkoukien ja aukkojen ym. etsiminen ois mielenkiintoista. Tosin itse en osaa mitään html-koodeja kummoisempaa :D

Mutta siis kaipaisin jotain pientä infoa tähän tutkintoon liittyen, että jos te opiskelette sitä tai ootte opiskelu jo, niin mitä ja millä arvosanoin kirjotitte, mitä ootte tykänny ko. tutkinnon opinnoista ja näyttääkö ala sellaselta, et sais töitä?Kuulostaako ees realistiselta, että mä hakisin tota opiskelemaan?

2

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+3

Mihin teknilliseen haluaisit? Tietotekniikkaan pääsee Aaltoonkin kun osaat pääsykokeesta pari tehtävää kummastakin kokeesta (ei edes puolia). Suuren sisäänoton takia pisterajatkaan eivät heitä paljoa vuodesta toiseen. C:n papereilla pääsee, joko pääsykoe- tai yhteispistekiintiössä. Kun kirjoitat äikän, enkun, matikan, kemian ja fysiikan ja kaikista saat C:n, niin pisteitä on kertynyt 14, ensisijaisuuspisteiden kanssa 17. Viime vuoden pisterajoilla tarvitsisit vielä 18 pistettä kokeesta (painotettu) päästäkseen sisälle yhteispistekiintiössä. Eli pistekiintiön kautta olisi ollut helpompaa (16,67). Tuo 16,67 vastaa noin 30 koepistettä eli tähän riittäisi kun tekisit matikasta 3 tehtävää ja 2 fysiikasta. Eli sisäänpääseminen ei ole ollenkaan mikään mahdottomuus, varsinkaan tietotekniikkaan, jos olet viittinyt siellä lukiossa edes jotain tehdä.

Suosittelisin myös harkitsemaan tietojenkäsittelytiedettä? http://www.tkt-yhteisvalinta.fi/

• Teekkari

No ihan saatanan työläs DI-tutkinto on, että jos on jotain tollasta masennukseen taipuvaisuutta, niin ei ehkä kannata valita sitä kaikista stressaavinta alaa Yliopistosta. Opinto-opas auki ja sieltä kattelemaan millasia kursseja on ja sit ettimään tietoa niistä kursseista jo etukäteen, että kiinnostaako ne yhtään. Toisaalta sitten tämä foorumi nyt ei kyllä oo iha oikea paikka kysyä tollasia, kun tänne kirjottelee lähinnä vaan jotain syrjäytyneitä ja työttömiä, että jos oikeata kunnon infoa, niin parhaiten tosiaan onnistuu kun aukasee opinto-oppaan ja aivot pois narikasta. Mitä tulee tuohon työllisyyteen, niin käytännössä kaikki DI:t on töissä, ellei sitten kuulu siihen porukkaan, joka huvikseen istuu ansiosidonnaisella tms.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      321
      7635
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1856
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1392
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1261
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      57
      1186
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1029
    Aihe